Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo okt 07, 2020 5:10 pm

zeux schreef:Mooie coup tot nu toe van Ganna.
Die klimt toch aardig met z’n 1 meter 93 en 76 klio. Hij kan zomaar 4 etappes winnen met nog 2 tijdritten voor de boeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo okt 07, 2020 8:52 pm

Vermogen leveren kan hij wel. Als het dan niet te steil is zodat de kilo's niet te zwaar wegen dan krijg je dus kennelijk dit.

Twee mooie finales gezien vandaag in ieder geval.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7897
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » do okt 08, 2020 12:39 pm

toch weer schitterende beelden uit de giro. Wat een prachtig land is het toch...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr okt 09, 2020 10:21 am

Damn...geen Parijs Roubaix op 25 oktober. Was er al bang voor gezien dat Frankrijk rood aan het kleuren is.

Hopelijk nog wel Gent Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen. Anders zit Van der Poel straks zonder doel. Ik geef 'm toch nog maar even mee dat zaterdag het WK MTB is in Oostenrijk. Stap gewoon even snel op de mountainbike en kijk waar het schip strand zou ik zeggen.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » vr okt 09, 2020 10:24 am

Dat is wel echt balen zeg. De mooiste koers van het jaar. Vraag me oprecht af wat er met de Vuelta gaat gebeuren dit jaar. Die gaat toch nooit meer van start?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr okt 09, 2020 10:36 am

Denk het ook niet.

Afronden van de Giro lijkt voorlopig goed haalbaar. En ik heb nog wel goede hoop dat Gent Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen lukken. Waarbij de eerste koers een test zal zijn voor de tweede. Teveel publiek bij Gent Wevelgem en je kunt Vlaanderen vergeten.

Wel heel erg jammer van Roubaix. Men zal één lijn willen trekken en daar valt iets voor te zeggen. Het gaat niet de goede kant op in Frankrijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr okt 09, 2020 10:44 am

Het positieve nieuws van de dag: Er is kans op waaiers vandaag in de Giro!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33451
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr okt 09, 2020 11:14 am

Marillion schreef:
vr okt 09, 2020 10:21 am
Damn...geen Parijs Roubaix op 25 oktober. Was er al bang voor gezien dat Frankrijk rood aan het kleuren is.

Hopelijk nog wel Gent Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen. Anders zit Van der Poel straks zonder doel. Ik geef 'm toch nog maar even mee dat zaterdag het WK MTB is in Oostenrijk. Stap gewoon even snel op de mountainbike en kijk waar het schip strand zou ik zeggen.
Damn. Dat had een mooie koes moeten worden in een nat en koud Noord-Frankrijk.

Echt andere weersomstandigheden nu volgens mij voor de 'voorjaarsklassiekers'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za okt 10, 2020 10:38 am

Simon Yates positief getest op Corona en uit de Giro. Als dat maar geen verdere gevolgen heeft voor de koers. De rest van de ploeg is nu negatief getest.

Vandaag WK MTB voor de mannen en vrouwen met Milan Vader en Anne Terpstra als kanshebbers voor Nederland. Te volgen via nos.nl vanaf 12u en 1430. Vanmiddag natuurlijk de Giro erbij en dan morgen Gent Wevelgem, Parijs Tours en de Giro. Gaat weer een klus worden om alles te volgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za okt 10, 2020 11:02 am

Marillion schreef:Simon Yates positief getest op Corona en uit de Giro. Als dat maar geen verdere gevolgen heeft voor de koers. De rest van de ploeg is nu negatief getest.

Vandaag WK MTB voor de mannen en vrouwen met Milan Vader en Anne Terpstra als kanshebbers voor Nederland. Te volgen via nos.nl vanaf 12u en 1430. Vanmiddag natuurlijk de Giro erbij en dan morgen Gent Wevelgem, Parijs Tours en de Giro. Gaat weer een klus worden om alles te volgen.
Geruchten gingen voor de giro al dat hij corona had. Is natuurlijk vreemd als je afgetekend de Tirreno wint en een paar weken later in de eerste de beste bergrit moet lossen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za okt 10, 2020 11:07 am

Giro wel op Eurosport 2

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za okt 10, 2020 11:27 am

Die kijk ik via de Eurosport player. Nu WK MTB op het grote scherm. Wel een beetje teleurstellend parcours als ik het zo zie. Vooral veel steil omhoog en omlaag maar wat weinig extra technische uitdaging.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33451
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo okt 11, 2020 2:10 pm

Mooie kopgroep wel in Gent-Wevelgem.

Strijd VdPoel-Aerts straks aan de meet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33451
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo okt 11, 2020 2:36 pm

Pfffffffff

Wat een sof.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo okt 11, 2020 2:49 pm

Echt een geweldige koers gezien. Al vanaf dik 70km voor de streep was het een heerlijk kijkspel. Strijd en tegelijkertijd schaken. Meer kun je niet vragen. Sterke en slimme winnaar ook met Pedersen. Nog altijd een tikje onderschat als renner maar die hoort echt bij de allerbeste in dit soort koersen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » zo okt 11, 2020 3:22 pm

Beste was eraf bij vde Poel helaas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33451
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo okt 11, 2020 3:53 pm

Trab schreef:
zo okt 11, 2020 3:22 pm
Beste was eraf bij vde Poel helaas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als dat zo was, had Van Aert dat toch ook gezien? (die reed naast hem) Dan had hij dus gewoon kunnen gaan voor de winst en had hij niet bang hoeven zijn om VdPoel mee te nemen naar de streep. Nu worden ze lamlendig 8ste en 9de. Echt een anticlimax. De twee die vooraf werden genoteerd voor de strijd om plek één.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » zo okt 11, 2020 3:55 pm

zeux schreef:
Trab schreef:
zo okt 11, 2020 3:22 pm
Beste was eraf bij vde Poel helaas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als dat zo was, had Van Aert dat toch ook gezien? (die reed naast hem) Dan had hij dus gewoon kunnen gaan voor de winst en had hij niet bang hoeven zijn om VdPoel mee te nemen naar de streep. Nu worden ze lamlendig 8ste en 9de. Echt een anticlimax. De twee die vooraf werden genoteerd voor de strijd om plek één.
Hij gaf het zelf toe na afloop. Was idd anticlimax


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo okt 11, 2020 4:24 pm

Er rijden nog een paar goede renners mee hé? Het gaat niet alleen om Van Aert en Van der Poel. Het hele spel is juist prachtig, dat is koers. Zoals Pedersen hier wint is sterk én slim.

Al met al was het vooral een prachtige koers. De overgebleven groep bevatte vrijwel alleen maar erkende toppers. Dan is het gewoon heel lastig winnen. Je kunt niet overal aanvallen en reageren, tegelijkertijd kijkt iedereen naar die mannen. Van der Poel kwam na afloop zelfs nog even naar Sporza om recht te zetten dat hij zou hebben gereden tegen Van Aert. Mooi dat 'ie dat doet. Ook mooie beelden van Cavendish in tranen bij de finish omdat dit waarschijnlijk zijn laatste koers was.

Daarna de Giro gekeken. Had daar op iets meer gehoopt maar combi van regen, kou en wind maakte het denk ik dat niemand iets durfde. Kelderman sprokkelt wel nog aan handvol seconden ten opzichte van de favorieten. Ziet er voorlopig goed uit bij hem.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » zo okt 11, 2020 4:35 pm

Marillion schreef:Er rijden nog een paar goede renners mee hé? Het gaat niet alleen om Van Aert en Van der Poel. Het hele spel is juist prachtig, dat is koers. Zoals Pedersen hier wint is sterk én slim.

Al met al was het vooral een prachtige koers. De overgebleven groep bevatte vrijwel alleen maar erkende toppers. Dan is het gewoon heel lastig winnen. Je kunt niet overal aanvallen en reageren, tegelijkertijd kijkt iedereen naar die mannen. Van der Poel kwam na afloop zelfs nog even naar Sporza om recht te zetten dat hij zou hebben gereden tegen Van Aert. Mooi dat 'ie dat doet. Ook mooie beelden van Cavendish in tranen bij de finish omdat dit waarschijnlijk zijn laatste koers was.

Daarna de Giro gekeken. Had daar op iets meer gehoopt maar combi van regen, kou en wind maakte het denk ik dat niemand iets durfde. Kelderman sprokkelt wel nog aan handvol seconden ten opzichte van de favorieten. Ziet er voorlopig goed uit bij hem.
Was zeker een mooie koers! Hoop rappe mannen voorin. Vraag me sowieso af of vde poel sneller is dan van Aert. In de cross won hij wel vaak in de sprint, maar van Aert heeft zich aardig ontwikkeld. Die wint ondertussen massasprints in de Tour. En Pedersen kan ook aardig sprinten. Volgende week de Ronde van Vlaanderen. Belooft een mooie koers te worden. Giro was wat teleurstellend, maar Kelderman lijkt in zijn beste vorm. Hopelijk kan hij dat vasthouden tm de laatste week!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo okt 11, 2020 4:46 pm

Als iedereen naar je kijkt is het heel moeilijk winnen. Daar hebben die twee allebei mee te maken. De concurrentie kijkt in elke situatie hun kant op om het werk te doen. Van Aert kijkt Van der Poel er kennelijk op aan dat hij 'm terughaalt maar de rest begint er niet aan en kon het misschien ook niet. En als Van der Poel zelf wil winnen zal hij het dan toch moeten doen. Nou ja, zal de emotie direct over de streep zijn.

Vlaanderen zal normaal gesproken een ander verloop krijgen. We gaan dezelfde renners zien maar de finale is selectiever. Daar kun je makkelijker het verschil maken als je de beste bent. Van Aert lijkt net iets meer inhoud te hebben (heeft natuurlijk een Tour in zijn benen). Maar volgende week kunnen de verhoudingen zomaar weer iets anders liggen. En de rest heeft het vandaag ook ervaren en zal zijn plan trekken. Alaphillipe doet volgens mij ook mee. Ik zit nu al klaar. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33451
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo okt 11, 2020 4:48 pm

Marillion schreef:
zo okt 11, 2020 4:24 pm
Van der Poel kwam na afloop zelfs nog even naar Sporza om recht te zetten dat hij zou hebben gereden tegen Van Aert.
Nah, die mannen waren vooral met elkaar bezig en daarmee dus niet met het winnen van de koers. Teleurstellend. Als Vd Poel al tegen Van Aert zou hebben gereden (en waarom zou hij dat niet mogen?), dan was dat omgekeerd net zo goed het geval.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo okt 11, 2020 5:10 pm

ze kijken wellicht iets teveel naar elkaar, maar om nu te zeggen dat ze niet gereden hebben om te winnen is wel wat overdreven. Mede door hun hebben we 70 km finale gezien

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33451
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo okt 11, 2020 5:24 pm

Maar die effort van die 69,5 kilometer ‘koers’ vervalt toch als je 500 meter voor de finish de benen stil houdt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo okt 11, 2020 5:25 pm

Iniesta schreef:
zo okt 11, 2020 5:10 pm
ze kijken wellicht iets teveel naar elkaar, maar om nu te zeggen dat ze niet gereden hebben om te winnen is wel wat overdreven. Mede door hun hebben we 70 km finale gezien
Precies, ze rijden om te winnen en zijn er zelfs mede verantwoordelijk voor dat dit soort koersen tegenwoordig al heel vroeg ontzettend leuk zijn.

Als in volle finale de misschien wel sterkste renner in de aanval gaat en je wil zelf winnen zul je er toch achteraan moeten. Zeker als blijkt dat anderen het niet kunnen of willen. Het is niet zo dat er dan 10 man in die groep in staat zijn om het gat op Van Aert toe te rijden. Doet 'ie het niet dan is Van Aert vertrokken.
zeux schreef:
zo okt 11, 2020 5:24 pm
Maar die effort van die 69,5 kilometer ‘koers’ vervalt toch als je 500 meter voor de finish de benen stil houdt?
Dat is het spel in de finale. Iedere renner verliest nu eenmaal meer dan 'ie wint. Degene die daar als eerste wel reageert wint zeer waarschijnlijk ook niet. Vraag is dan of je een ander uit z'n kot kunt lokken. Als je wil winnen moet je ook durven verliezen.

Die winst in de AGR waar Van der Poel eigenlijk een sprint van 400 meter doet na al die inspanningen in de achtervolging is niet de standaard. Dat is de ultieme uitzondering. Zoiets gaan we misschien wel nooit meer zien.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie