Van Aert demarreerde helemaal niet in de finale. Hij moest steeds het gat dichten op anderen die demarreerden. Een keer of drie. De vierde keer was in de laatste kilometer en toen liet hij het aan vde Poel maar die kon of wou niet.Marillion schreef:Precies, ze rijden om te winnen en zijn er zelfs mede verantwoordelijk voor dat dit soort koersen tegenwoordig al heel vroeg ontzettend leuk zijn.
Als in volle finale de misschien wel sterkste renner in de aanval gaat en je wil zelf winnen zul je er toch achteraan moeten. Zeker als blijkt dat anderen het niet kunnen of willen. Het is niet zo dat er dan 10 man in die groep in staat zijn om het gat op Van Aert toe te rijden. Doet 'ie het niet dan is Van Aert vertrokken.
Dat is het spel in de finale. Iedere renner verliest nu eenmaal meer dan 'ie wint. Degene die daar als eerste wel reageert wint zeer waarschijnlijk ook niet. Vraag is dan of je een ander uit z'n kot kunt lokken. Als je wil winnen moet je ook durven verliezen.
Die winst in de AGR waar Van der Poel eigenlijk een sprint van 400 meter doet na al die inspanningen in de achtervolging is niet de standaard. Dat is de ultieme uitzondering. Zoiets gaan we misschien wel nooit meer zien.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk