Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma okt 12, 2020 2:58 pm

Zo'n dag betaal ik thuis op een ander moment wel terug, met rente. :smallgrin.gif:

Ajax zal met aanzienlijk beter spel moeten afkomen om in beeld te geraken. Ik voorzie een kleine bijrol op m'n 13 inch macbook.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » ma okt 12, 2020 4:02 pm

:ajaxsmiley.gif:

Ronde van vlaanderen
Giro
Ajax
spurs - westham

3 schermen nodig
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma okt 12, 2020 5:48 pm

Het scheelt wel als het zulks kloteweer is. Kun je scheldend op het weer roepen day er niks anders te doen is dan tv kijken op je vrije zondagmiddag

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » di okt 13, 2020 8:50 am

Exit Kruijswijk door corona. Ook bij Sunweb een renner positief.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di okt 13, 2020 8:52 am

Tot zover de aspiraties. Doodzonde, zeg.

Milaan is nog ver, maar ik sluit niet uit dat we daar nooit geraken.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » di okt 13, 2020 8:57 am

Team Mitchelton helemaal exit.

Overigens zijn Kruijswijk en de Sunweb-renner de enige twee positieve renners.

Als dat Kelderman is, hebben we een rel te pakken.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di okt 13, 2020 8:58 am

Damn. En die Sunweb renner is dan zeker Kelderman? Dat zou wel passen in het beeld van zijn loopbaan.

Mitchelton-Scott stapt uit de Giro ivm meerdere positieve gevallen, als ik het goed begrijp in de staf. Dat volgt dan na de positieve test bij Yates.

Zo ziet het er ineens allemaal een stuk minder positief uit. Gaat deze Giro wel in Milaan terechtkomen?
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » di okt 13, 2020 9:01 am

Plus als je deze dan wint, zal die wellicht nooit helemaal voor vol worden aangezien

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di okt 13, 2020 9:03 am

Het hangt nu rond en in het peloton en we moeten nog twee weken. Ik geloof er weinig meer van dat dit wordt uitgereden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di okt 13, 2020 9:10 am

Dat is nu de grote onzekerheid inderdaad. De volgende testronde is op de tweede rustdag. Hoe gaat dat in de tussentijd? Ploegen doen er goed aan om zelf dagelijks te gaan testen denk ik. Zeker daar waar er sprake is van besmettingen binnen een ploeg.

Ben wel echt heel benieuwd naar de naam bij Sunweb. Het zal toch niet?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di okt 13, 2020 9:15 am

Hij was sterker dan de rest en sterker dan ooit. Ik denk dat het vrijwel uitgesloten is dat je dat ook nog eens flikt met Corona onder de leden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di okt 13, 2020 9:17 am

Het feit dat het zo lang duurt, doet mij toch Kelderman vrezen. Dat ze voor 12 uur met een sneltest een doublecheck willen doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di okt 13, 2020 9:20 am

Overigens lijkt het mij dat dit als een ‘vuurtje’ door het peloton gaat. Ze zitten in een bubbel, maar zijn daarbinnen continu dicht in elkaars buurt. Ploeggenoten omhelzen elkaar na de finish als er gewonnen wordt, ze rijden in het peloton - puffend en zwetend - dicht op elkaar. Juist binnen de bubbel zijn ze ‘vrij’.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » di okt 13, 2020 9:25 am

Het duurt zo lang voordat die naam bekend wordt gemaakt dat het Kelderman wel zal zijn. Ongelofelijk wat een pech voor die jongen weer zeg. Al moet je je ook vragen stellen. 3 positieve gevallen tot nu toe en 'toevallig' ook 3 kanshebbers voor de eindzege. Kruijswijk, Yates en dan wellicht ook nog eens Kelderman.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » di okt 13, 2020 9:25 am

Marillion schreef:
di okt 13, 2020 9:10 am
Ben wel echt heel benieuwd naar de naam bij Sunweb. Het zal toch niet?
Het is wel verdacht lang stil...
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di okt 13, 2020 9:28 am

Peter schreef:
di okt 13, 2020 9:15 am
Hij was sterker dan de rest en sterker dan ooit. Ik denk dat het vrijwel uitgesloten is dat je dat ook nog eens flikt met Corona onder de leden.
Misschien heeft het bij hem een andere uitwerking? :smallgrin.gif:

Sunweb is wel extreem voorzichtig en zorgvuldig in communicatie. Ik hoop dat het vooral het protocol is wat voor vertraging in de bekendmaking zorgt en niet de naam van de renner. Wellicht zullen ze ook eerst willen evalueren wat ze moeten doen.

Op de fiets zou de kans volgens mij klein moeten zijn omdat je buiten bent. Maar het is natuurlijk niet onmogelijk. Ik denk dat teams er nu voor moeten kiezen om in alle andere omstandigheden ook onderling afstand te houden binnen hun bubbel. Direct voor en na de koers, in het hotel, bij transport. Gewoon 24 x7 afstand houden los van de koers.

Goh wat een domper dit. Als het ook maar geen gevolgen heeft voor de besluitvorming over de Ronde van Vlaanderen. Het speciaalbier staat al koud en ik zit al in mijn voorbereiding.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di okt 13, 2020 9:33 am

Het is Michael Matthews.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » di okt 13, 2020 9:39 am

Marillion schreef:
di okt 13, 2020 9:33 am
Het is Michael Matthews.
Gelukkig voor Kelderman zeg. Maar schijnt dat ze overwegen om alsnog uit te stappen.

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » di okt 13, 2020 9:40 am

Ah nee, nu de bevestiging dat ze toch doorrijden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di okt 13, 2020 9:40 am

Slagveld van de testdag is volgens mij dan:

Jumbo Visma -> Kruijswijk positief. Ploeg start
Ineos -> Positief geval in begeleiding. Ploeg start
AG2R -> Positief geval in begeleiding. Ploeg start
Sunweb -> Matthews positief. Ploeg start
Mitchelton-Scott -> Meerdere positieve gevallen in begeleiding, Yates eerder al positief. Ploeg start niet.

Gaat echt heel spannend worden komende week.

Sunweb is doorgaans het braafste jongetje van de klas. Ben blij dat ze er niet gelijk de stekker uit hebben getrokken. Nu maar hopen dat het bij Matthews blijft daar. Ik neem aan dat ze echt wel extra maatregels treffen. Vraag is natuurlijk of er al overdracht heeft plaatsgevonden maar dit nog niet terug is te zien in de tests. Volgens mij zit daar iets van speling in.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di okt 13, 2020 9:47 am

Marillion schreef:
di okt 13, 2020 9:40 am
Slagveld van de testdag is volgens mij dan:

Jumbo Visma -> Kruijswijk positief. Ploeg start
Ineos -> Positief geval in begeleiding. Ploeg start
AG2R -> Positief geval in begeleiding. Ploeg start
Sunweb -> Matthews positief. Ploeg start
Mitchelton-Scott -> Meerdere positieve gevallen in begeleiding, Yates eerder al positief. Ploeg start niet.

Gaat echt heel spannend worden komende week.

Sunweb is doorgaans het braafste jongetje van de klas. Ben blij dat ze er niet gelijk de stekker uit hebben getrokken. Nu maar hopen dat het bij Matthews blijft daar. Ik neem aan dat ze echt wel extra maatregels treffen. Vraag is natuurlijk of er al overdracht heeft plaatsgevonden maar dit nog niet terug is te zien in de tests. Volgens mij zit daar iets van speling in.
Toch, een positieve renner in je ploeg, ik vrees toch echt. Kijk ook naar Michelton Scott. Dit is een beestje dat niet in één hokje blijft. Het is onvermijdelijk dat je in koers binnen zo'n ploeg dicht bij elkaar komt. ook in 'binnenruimtes' (zoals de bus).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di okt 13, 2020 9:54 am

Het is in ieder geval heel spannend. Ik weet niet goed wanneer je besmettelijk bent. Volgens mij is dat niet vanaf het eerste moment. Misschien hebben ze geluk en heeft Matthews het pas net opgelopen en zat hij nog niet in die fase?

Medische maskers op zodra je van de fiets bent. Wellicht kunnen ze nog wat meer doen wat betreft isolatie rondom eten en vervoer. Huur desnoods extra busjes in of zo. Allemaal op de kamer eten. Verzin iets.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di okt 13, 2020 9:58 am

Marillion schreef:
di okt 13, 2020 9:54 am
Het is in ieder geval heel spannend. Ik weet niet goed wanneer je besmettelijk bent. Volgens mij is dat niet vanaf het eerste moment. Misschien hebben ze geluk en heeft Matthews het pas net opgelopen en zat hij nog niet in die fase?

Medische maskers op zodra je van de fiets bent. Wellicht kunnen ze nog wat meer doen wat betreft isolatie rondom eten en vervoer. Huur desnoods extra busjes in of zo. Allemaal op de kamer eten. Verzin iets.
Ja. En elkaar na afloop niet opzoeken. Ook niet bij een overwinning.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » di okt 13, 2020 10:51 am

De hele Jumbo ploeg stapt niet meer op. Merkwaardige en overtrokken beslissing lijkt me dit. Waarom zouden ze dit nou doen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di okt 13, 2020 10:57 am

Hmm..die hebben hun standpunt dus gewijzigd. Misschien dat er ergens binnen de ploeg of begeleiding iemand is met hele lichte klachten en dat ze daarmee geen enkel risico willen lopen? Zowel richting de eigen werknemers als richting de koers. En het zal wellicht meespelen dat de ploeg nu onthoofd is.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie