Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » wo okt 14, 2020 10:08 pm

Matthews bij hertest negatief, lekker dan
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo okt 14, 2020 10:26 pm

elliquido schreef:Matthews bij hertest negatief, lekker dan
Las het ja. Bizar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do okt 15, 2020 8:19 am

Heel vreemd ja. Hebben ze dan geen tweede test gedaan toen die eerste positief was? Stel je voor dat Sunweb op basis hiervan uit de Giro was gestapt.

Bij Kruijswijk was de tweede test "gelukkig" wel positief. Hoop uiteraard dat hij niet serieus last krijgt maar hij is in ieder geval niet voor niets uit de Giro gegaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do okt 15, 2020 10:16 am

Om het nog maar even extra spannend te maken:
Nieuwe coronagevallen in de Giro: 17 agenten uit de karavaan testen positief

De Ronde van Italië kent een nieuwe coronagolf. Bij 17 politieagenten is een besmetting met het coronavirus vastgesteld, zo weet wielerwebsite Tutttobiciweb. De agenten zijn in quarantaine geplaatst. Volgens de organisatie hebben zij geen contact gehad met de renners.Niet alleen de renners ondergingen tijdens de rustdag van maandag een coronatest, ook de andere leden van de karavaan werden gecontroleerd.

Bij liefst 17 politieagenten bleek het resultaat positief. Ze vertonen geen symptomen, maar zijn uiteraard in quarantaine gegaan.
Volgens de eerste berichtgeving zouden de agenten meerdere dagen in hetzelfde hotel als enkele Giro-ploegen hebben verbleven, maar de organisatie benadrukt dat er geen contact is geweest met de bubbels van de renners. Ze werden (voor)namelijk ingezet voor de Giro-E, een versie van de Giro voor recreanten op een e-bike.

Bron: sporza.be
Vandaag de rit van en naar Cesenatico. Een eerbetoon aan Marco Pantani.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do okt 15, 2020 2:19 pm

Ondertussen is het weer een zware rit in de Giro door de heuvels rondom Cesenatico. Veel lastige hindernissen en het is ook weer nat. NTT is bezig om het peloton uit te dunnen. Ben benieuwd of er verschillen gaan ontstaan.

Ik denk dat ploegen rekening houden met de mogelijkheid dat de Giro eerder stopt, bijvoorbeeld op de komende rustdag maandag. Zaterdag is er nog een tijdrit en zondag aankomst bergop op Piancavallo. Daarnaast is deze rit dan een mogelijkheid om nog wat te doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za okt 17, 2020 9:03 am

De belangrijke starttijden voor vanmiddag:

Kandidaten dagzege:
13:34 uur: Victor Campenaerts
13:55 uur: Rohan Dennis
14:11 uur: Mikkel Bjerg
14:20 uur: Filippo Ganna

Top van het klassement:

15:25 uur: Jakob Fuglsang
15:28 uur: Fausto Masnada
15:31 uur: Rafal Majka
15:34 uur: Jai Hindley
15:37 uur: Patrick Konrad
15:40 uur: Vincenzo Nibali
15:43 uur: Domenico Pozzovivo
15:46 uur: Pello Bilbao
15:49 uur: Wilco Kelderman
15:52 uur: João Almeida

Ik ben heel benieuwd waar Kelderman staat na vanmiddag. Hij heeft in principe een goede tijdrit in de benen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za okt 17, 2020 9:16 am

Had vorig jaar nog vaak moeite in de tijdrit positie door zn eerde nekwervel fractuur
Die almeida heeft ook een prima tijdrit in zn benen en liet gisteren zien nog goed te zijn.
Als ze wel plannen hebben de giro na zondag stop te zetten, zou het wel goed zijn als ze dat nu communiceren. Dan heb je nog een zwaar weekend waarvan iedereen weet dat dit beslissing is. Mn morgen zal de koers dan anders zijn

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za okt 17, 2020 9:20 am

Afgelopen week was ik bang dat het richting een voortijdig einde gingen. Nu heb ik wel weer goede hoop. Als ik de koersdirectie zo heb gehoord afgelopen week gaan ze gewoon door. Tot op heden zijn er ook geen nieuwe besmettingen geconstateerd bij de ploegen waar iets aan de hand was (Sunweb was uiteindelijk zelfs loos alarm). De tests van maandag zullen cruciaal zijn.

Zal natuurlijk nog wel de vraag zijn of ze alle ritten kunnen doen zoals gepland. Maar het is op zich niet zo moeilijk om een lastig alternatief te maken met minder hoge beklimmingen in plaats van de Stelvio, Agnello en Izoard moest dat nodig zijn. Het weer zal ook een rol spelen. Ze hebben al best veel regen gehad. Dat gaat ook allemaal doorwegen. Krijgen we straks nog natte en koude afdalingen?

Almeida loopt vandaag misschien zelfs nog wel iets uit. Al denk ik dat Kelderman in deze vorm toch ook een goede tijdrit moet kunnen leveren. Die eerste gaf een vertekend beeld vanwege de wind. Van Almeida raken ze later deze week dan wel af. Hij zit niet bij de beste klimmers.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za okt 17, 2020 3:36 pm

Prima tijdrit van ene Wilco K. in Italië. Nou morgen nog een goede rit naar Piancavallo met finish bergop en dan gaat hij in een mooie positie de slotweek in.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za okt 17, 2020 3:56 pm

Ja. Als we de derde week als gepland gaan rijden, zijn de verschillen erg beperkt

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za okt 17, 2020 4:36 pm

Marillion schreef:
za okt 17, 2020 3:36 pm
Prima tijdrit van ene Wilco K. in Italië. Nou morgen nog een goede rit naar Piancavallo met finish bergop en dan gaat hij in een mooie positie de slotweek in.
Ja, morgen wordt mooioe lakmoesproef. Wie is goed in het hooggebergte?

Nrs 3-7 staan 20 seconden van elkaar.

Tot nu toe kon Almeida steeds wel mee. Benieuwd of hij dat vol kan houden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za okt 17, 2020 7:03 pm

Ik denk niet dat Almeida dit vast gaat houden. Maar tot nu toe doet 'ie het wel heel goed. Interessant om te zien hoe dat morgen gaat op de slotklim.

Van Kelderman zal hij de trui nog wel even mogen vasthouden denk ik. Ideaal scenario is morgen alvast wat seconden terug winnen maar het roze nog even lekker bij Almeida laten zodat Kelderman nog relatief in de schaduw de rustdag in kan. En dan in de slotweek maar zien wat er mogelijk is. Het weer kan ook echt een flinke rol spelen. Er is al behoorlijk veel in kou en regen gefietst. Dat telt wel op. En één keer onvoldoende eten of een jasje te snel uit of juist te laat kan je ook de nek kosten. Hoe zwaarder de omstandigheden hoe groter de kans dat een ervaren rot als Nibali er alsnog mee gaat lopen straks.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » za okt 17, 2020 7:18 pm

Gezien alle ontwikkelingen lijkt het me toch verstandig om dat roze maar zo snel mogelijk te gaan dragen.

Snap nooit zo goed wat het probleem is van de leiderstrui te dragen. Op een paar extra interviews na.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za okt 17, 2020 7:36 pm

Buiten de koers kost het inderdaad meer tijd. Na iedere rit moet je naar het podium, pers, controles. Je bent zomaar een uur later in het hotel. Dat betekent een uur later verzorgen, eten, wellicht later in bed.

En in de koers is de kans groot dat iedereen naar jou en je team kijkt om zaken recht te trekken. De kans bestaat dat tegenstanders je één voor één aanvallen. Dan kom je in de verleiding om overal op te reageren. Soms moet dat ook. Als je wel kort staat in het klassement kun je meestal toch wat makkelijker gewoon meerijden. Het hangt van het koersverloop af maar het kan echt zwaarder zijn.

Daar staat dan weer tegenover dat die trui je ook moraal kan geven. Maar ik zie Kelderman het liefst zo lang mogelijk zonder extra druk. Laat Almeida met zijn team de koers maar dragen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za okt 17, 2020 8:15 pm

Hij heeft normaal gesproken met Hindley en Oomen wel twee jongens die nog veel voor hem kunnen betekenen in die laatste week. Ze staan beide vrij kort nog zelfs. Maar goed dat heeft Almeida natuurlijk ook.

Het wordt heel spannend. Je moet namelijk op alles bijna gaan rijden. Dat wordt sowieso een leuk spektakel. Die Hart reed ook een aardige tijdrit. Daar ben ik nog wel bang voor. Naast oude rotten als Nibali en Pozzovivo.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za okt 17, 2020 8:36 pm

Peter schreef:
za okt 17, 2020 8:15 pm
Hij heeft normaal gesproken met Hindley en Oomen wel twee jongens die nog veel voor hem kunnen betekenen in die laatste week. Ze staan beide vrij kort nog zelfs. Maar goed dat heeft Almeida natuurlijk ook.

Het wordt heel spannend. Je moet namelijk op alles bijna gaan rijden. Dat wordt sowieso een leuk spektakel. Die Hart reed ook een aardige tijdrit. Daar ben ik nog wel bang voor. Naast oude rotten als Nibali en Pozzovivo.
Pozzovivo oogde best sterk op die klimmetjes. En hoe hij een paar dagen geleden terugkwam na panne, was ook heel sterk. Gevaarlijke klant.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za okt 17, 2020 8:47 pm

Nibali en Pozzovivo gaan samen alles uit de kast halen. Tandem. Dat wordt nog wat.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » za okt 17, 2020 8:56 pm

Wordt een drukke zondag! Schakelen tussen giro, ronde van Vlaanderen en Ajax!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo okt 18, 2020 8:11 am

Ik zit al klaar voor de vroege vlucht. Ajax vandaag op scherm 3. Die moeten eerst maar eens wat laten zien. De koers heeft zich de afgelopen periode wel bewezen.

Voorbeschouwing, de koers, nabeschouwing. Ik mis niks vandaag. :smile-ajax.gif:
Het kan niet anders dan een geweldige koers worden want er zijn ontzettend veel favorieten en die weten allemaal dat ze niet naar de laatste beklimming van de Paterberg moeten rijden met Van Aert en Van der Poel. Dat betekent dus op tijd koers maken. En dan is het nog de vraag of Van der Poel ze niet voor is omdat 'ie zich aan het vervelen is. :smallgrin.gif:

En dan in de Giro de Italiaanse krijgers Nibali en Pozzo tegen de jeugd en daartussenin Wilco K. Ook dat zou een mooie finale kunnen opleveren. Al zal dat denk ik wel beperkt blijven tot het tweede gedeelte van de slotklim. Dit is overigens de klim waar Dumoulin in 2017 zijn roze trui moest inleveren om hem vervolgens op de slotdag in de tijdrit nog terug te halen.

Van der Poel in Vlaanderen met zijn witte koersbroek zie ik. Da's een goed teken! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » zo okt 18, 2020 8:23 am

Marillion schreef:Ik zit al klaar voor de vroege vlucht. Ajax vandaag op scherm 3. Die moeten eerst maar eens wat laten zien. De koers heeft zich de afgelopen periode wel bewezen.

Voorbeschouwing, de koers, nabeschouwing. Ik mis niks vandaag. :smile-ajax.gif:
Het kan niet anders dan een geweldige koers worden want er zijn ontzettend veel favorieten en die weten allemaal dat ze niet naar de laatste beklimming van de Paterberg moeten rijden met Van Aert en Van der Poel. Dat betekent dus op tijd koers maken. En dan is het nog de vraag of Van der Poel ze niet voor is omdat 'ie zich aan het vervelen is. :smallgrin.gif:

En dan in de Giro de Italiaanse krijgers Nibali en Pozzo tegen de jeugd en daartussenin Wilco K. Ook dat zou een mooie finale kunnen opleveren. Al zal dat denk ik wel beperkt blijven tot het tweede gedeelte van de slotklim. Dit is overigens de klim waar Dumoulin in 2017 zijn roze trui moest inleveren om hem vervolgens op de slotdag in de tijdrit nog terug te halen.

Van der Poel in Vlaanderen met zijn witte koersbroek zie ik. Da's een goed teken! :biggthumpup.gif:
Ik doe met je mee vandaag :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » zo okt 18, 2020 8:52 am

Vanochtend werd ik ook al met een euforisch gevoel wakker. Heerlijk dagje koers. Ik ben er vanaf 13u bij haha. Net zelf nog even heel kort een rondje gedaan. Zometeen op de bank “hangen”. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » zo okt 18, 2020 10:34 am

Peter schreef:Vanochtend werd ik ook al met een euforisch gevoel wakker. Heerlijk dagje koers. Ik ben er vanaf 13u bij haha. Net zelf nog even heel kort een rondje gedaan. Zometeen op de bank “hangen”. :biggthumpup.gif:
1. Je hebt geen vriendin meer
2. Je hebt haar beloofd om volgend weekend het hele weekend naar meubel boulevards te gaan
3. Ze wordt morgen wakker zichzelf afvragend waarom ze 24 uur gemist heeft
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo okt 18, 2020 10:40 am

:smallgrin.gif:

De kunst is om te zorgen dat je altijd "in de plus" staat. Dan krijg je zo'n dag gewoon met een glimlach kado. Zet nog even een deftig ontbijtje klaar en ze kan lekker een dagje haar gang gaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo okt 18, 2020 11:19 am

Nou, voorlopig is het - met acht minuten voor de kopgroep - nog geen koers... :-)

Volgens mij is het in de Giro interessanter, alleen zitten we naar de rustig voortrollende wielen in Vlaanderen te kijken op Eurosport (terwijl de Giro aangekondigd staat).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo okt 18, 2020 11:39 am

Maar ik heb al wel een bingokaart vol met uitsprake van Michel & José. En Eddy Planckaert is ook altijd heerlijk om te luisteren. Deze eerste uren zijn als een pannetje stoverij dat langzaam begint te geuren.

Eurosport doet straks op tv een schakelprogramma tussen Vlaanderen en de Giro. Via hun betaalde player kun je kiezen voor één van de twee. Ik kijk dus RVV op Sporza en Giro via Eurosport player.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie