Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » ma jul 19, 2021 8:18 am

Ik lees geen verdachtmakingen aan het adres van Van Aert. Omdat hij bij Jumbo Visma rijdt?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » ma jul 19, 2021 8:37 am

wimpey schreef:
ma jul 19, 2021 8:00 am
Marillion schreef:
zo jul 18, 2021 6:20 pm
Haha, hij pakt 'm gewoon. Ventoux, tijdrit en sprint in Parijs. Alsjeblieft. :biggthumpup.gif:
Misschien is Van Aert nóg beter dan MvdP? :confused.gif: Daar zullen de kenners over twisten?
Misschien als wegrenner maar MvP is de betere allrounder. MvP is wat beter met veldrijden en mountainbiken doet van Aert volgens mij helemaal niet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma jul 19, 2021 8:42 am

Je hebt in ieder geval toegang tot de data van Jumbo Visma. Qua openheid en transparantie kan een UAE daar nog wel wat van leren.
Na drie weken Tour zie je dat het sprintersgilde enorm is uitgedund. Niks ten nadele van de fantastische sprint van van Aert, maar Cavendish schakelt zichzelf uit in deze sprint en voor de rest moest van Aert dus afrekenen met Philipsen, van Poppel en Mezgec. Het blijft een verbluffend resultaat, maar we hebben wel eens grotere sprinters in Parijs zien finishen toch? Oftewel, het feit dat van Aert wint van deze jongens is toch ook weer niet zo "verdacht".

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wielrennen

Bericht door wimpey » ma jul 19, 2021 8:45 am

Jöhnk schreef:
ma jul 19, 2021 8:18 am
Ik lees geen verdachtmakingen aan het adres van Van Aert. Omdat hij bij Jumbo Visma rijdt?
Het wielrennen is tegenwoordig toch clean? :hypocrite.gif:

Op één na snelste tour ooit, zeiden ze gisteren. 'Clean' is deze generatie dus beter dan druggies als Riis, Armstrong e.c. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma jul 19, 2021 8:52 am

wimpey schreef:
ma jul 19, 2021 8:45 am
Jöhnk schreef:
ma jul 19, 2021 8:18 am
Ik lees geen verdachtmakingen aan het adres van Van Aert. Omdat hij bij Jumbo Visma rijdt?
Het wielrennen is tegenwoordig toch clean? :hypocrite.gif:

Op één na snelste tour ooit, zeiden ze gisteren. 'Clean' is deze generatie dus beter dan druggies als Riis, Armstrong e.c. :smallgrin.gif:
Vergis je er niet in dat de sport een gigantische stap heeft gemaakt. Qua voeding, qua data, qua materiaal.

Verder is het vergelijken van snelheden een vrij zinloze exercitie. Bergetappes worden veel korter gemaakt en daardoor explosiever, meer teams met minder mensen, etc. Een bergetappe met een kleine 130 km zou twintig jaar geleden ondenkbaar zijn.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wielrennen

Bericht door wimpey » ma jul 19, 2021 9:11 am

OK, ik volg de sport normaliter niet intensief...

Ik heb deze tour wel bovengemiddeld gevolgd, het pakte me wel. MvdP, Van Aert, Pogacar: heb het gevoel dat die jongens het zónder ploeg ook wel kunnen. Hetgeen een buitengewone prestatie is.

Dat spreekt me veel meer aan dan US Postal, Sky, Jumbo, waar alles in het teken stond van Armstrong, Froome, Roglic. Renners/mensen die me niet aanspreken.

Wederopstanding van Cavendish vond ik ook mooi. En dat een groot renner als Alaphillipe zich de blubber rijdt om hem te lanceren.

Denk dat het vele gemiddelde volgers (zoals ik dus) zo vergaat: je wilt individuele prestaties en heroïek i.p.v. dominerende ploegen, die alles in het werk stellen voor één persoon. Maakt het verschil tussen wel en niet kijken.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma jul 19, 2021 12:09 pm

We hebben te maken met een mooie generatie renners.
Dat ze het zonder team kunnen, zou ik zo snel niet willen roepen. Mathieu wordt door z’n team afgezet aan de voet zodat hij zijn explosie kan doen. Van Aert werd gisteren echt in een zetel afgezet door Theunissen.
En ook Pogacar wordt 95% van de koers enorm ondersteund door z’n team, waardoor hij die 5% waar het om gaat kan toeslaan

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wielrennen

Bericht door DelToro » ma jul 19, 2021 1:58 pm

Tijden vergelijk is inderdaad zinloos, maar de geluiden uit het peloton over deze Tour wijzen toch wel in de richting dat er iets aan hand is.
De Gendt die bijvoorbeeld aangeeft dat hij zijn beste 10 minuten ooit gereden heeft (op basis van waardes die hij al bijna 10 jaar van elke gereden koers inzichtelijk heeft), maar desondanks het peloton niet kan bijbenen. Van ploegdirecteuren die de prestaties van Bahrein erg verdacht vinden. En dat waren die prestaties ook natuurlijk, met name die van Caruso en Padun (en dan zijn Landa (Giro) en Haig (Tour) nog uitgevallen ook, want wie weet waartoe zij in staat waren). Filmpjes van Van Aert en Alaphilippe die net na de finish bepaalde flesjes zo snel mogelijk proberen te verbergen. Verhalen over de vreemde geluiden die uit de fiets van Pogacar komen i.c.m. een inval met 50 agenten bij Bahrein waar ook gezocht wordt naar bewijs omtrent een motortje in de fiets. Tel daarbij het enorme gebruik van ketonen op (en de daaraan gelinkte darmoperatie van Van Aert). De schimmigheid omtrent Hirschi en de geheimhoudingsplicht rondom zijn overgang van DSM naar UAE. DSM die ongeveer als enige ploeg er echt prat op gaat geen associaties met doping te willen hebben (en ketonen volgens mij nog altijd weigeren), maar die dan ook daadwerkelijk helemaal niets bij elkaar fietsen dit jaar. Matxin die general manager is bij UAE. Waardes die niet worden vrijgegeven van Pogacar (wellicht wel omdat die vanwege mechanische doping een stuk minder hoog zijn dat zou moeten bij zijn prestaties).

Ik geloof er helemaal niets van dat 't nu schoon is, maar ik vind 't ook altijd wel weer een mooi schouwspel om 't te volgen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma jul 19, 2021 5:50 pm

Je haalt er wel heel bij om het schimmig te doen lijken
Blinde darm ontsteking en ketonengebruik, waar haal je dit vandaan?
Sowiezo, waarom uberhaupt ketonen benoemen? Volledig legaal product. Kun je net zo goed suikerwater noemen, net zo legaal als ketonen

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wielrennen

Bericht door DelToro » di jul 20, 2021 8:54 am

Ketonen is nog legaal, net zoals dat bij heel veel andere doping eerst ook zo was. Lijkt me sterk dat ketonen over pakweg een jaar of vijf alsnog gebruikt worden.
DSM gebruikt 't niet, omdat vooralsnog de gevolgen op lange termijn van ketonen nog niet bekend zijn en er hangt al jaren een vleug van schimmigheid omheen. Het verband tussen Van Aert's darmblessure en ketonen kan ik even niet meer vinden, ik dacht dat ooit gelezen te hebben maar kan dat ook verkeerd onthouden hebben.

Maar verder haal ik er toch niet zo heel veel geks bij? De prestaties van Bahrein en met name Caruso en Padun zijn toch erg opvallend te noemen? Vooral hoe Caruso - in principe de 3e man van Bahrein - oppermachtig was in de laatste week van een zware Giro en zodoende op z'n 33e ineens heel veel beter is dan dat hij ooit is geweest. Dat kan eigenlijk gewoon niet. 50 agenten mobiliseren voor een inval zal neem ik aan ook niet te pas en te onpas worden gedaan.

En de filmpjes waarin te zien is dat Van Aert en Alaphilippe direct na de finish - en net voor de dopingcontrole - zo onopvallend mogelijk een flesje aan een man geven, die het vervolgens op een hele schimmige manier probeert weg te stoppen, zijn toch ook op z'n minst een beetje opmerkelijk?

Deze Tour waren er echt heel veel verhalen over hoe ongelooflijk hard het ging in het peloton en niet van de minste renners, maar onder meer dus van De Gendt en Van Avermaet.

En om Hirschi hangt echt al een aantal jaar een enorme zweem van doping. Die hele transfer van DSM naar UAE is één van de meest veelbesproken transfers van de laatste jaren en dan met name omdat niemand er ook maar iets over mag zeggen, maar dat Thijs Zonneveld wel heeft aangegeven dat hij weet dat 't komt omdat DSM twijfels heeft over zijn whereabouts. Daarnaast is dit hele seizoen van Hirschi wel wat opmerkelijk natuurlijk.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » di jul 20, 2021 9:13 am

Boogerd vertelde dat in den bosch een zaak is waar je motertjes kan inbouwen. Van 5 tot 30 watt. Bij 5 watt extra in de finale ben je al de man op dit niveau

Er wordt ook niet op gecontroleerd
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » di jul 20, 2021 11:10 am

Ben het eens dat er nu wel veel doping verhalen rondzingen
Mn Bahrein is erg opvallend hoe ze plotseling een stap hebben gemaakt en ook niet transparant zijn over niet opstellen van renner in vorm
Pogocar is een ander verhaal, is al vanaf de jeugd exceptioneel en huidige voorsprong is ook voor groot deel te wijten aan gebrek aan concurrentie door valpartijen

Zal ook mn hand niet in vuur steken voor Jumbo, maar qua transparantie krijg je minimaal de indruk dat ze hun best doen voor schone sport

Of producten in de toekomst nu wel of niet verboden kunnen worden is niet relevant. ketonen zijn nu 100% legaal en moeten daarom niet in doping insinuaties mee worden genomen.
Begrip doping is sowiezo erg subjectief, enige objectieve is de dopinglijst

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » di jul 20, 2021 11:53 am

Hirschi is natuurlijk wel een gek verhaal. Die jongen was vorig jaar de revelatie, en komt dit seizoen continu bij de laatste 20 binnen. Heel opmerkelijk.

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wielrennen

Bericht door DelToro » di jul 20, 2021 1:09 pm

Ja, ben het niet helemaal met je eens wat betreft ketonen. Het is wel degelijk wat anders dan suikerwater. Niet voor niets verbiedt MPCC het gebruik van ketonen voor teams die zich bij hun hebben aangesloten, omdat het prestatiebevorderend en ongezond zou zijn. De World Tour teams die zijn aangesloten bij MPCC zijn Ag2r Citroën, Bora-Hansgrohe, Cofidis, EF Education-Nippo, Groupama-FDJ, Intermarché Wanty Gobert, Israel Start-Up Nation, Lotto-Soudal, Qhubeka-Assos en DSM. Ook bekendere proteams als Alpecin Fenix, Arkea Samsic en Total Direct Energie hebben zich erbij gevoegd. Jumbo Visma is geen member en sinds Tom Dumoulin daar fietst heeft hij ook zijn eigen lidmaatschap opgezegd.

Oftewel, Jumbo Visma, INEOS, UAE, Bahrein, Quickstep, Movistar, Astana, Team Bike Exchange en Trek Segafredo gebruiken een product dat zwaar onder vuur ligt (zowel van MPCC, WADA als UCI), terwijl de andere teams dat niet gebruiken. Het verschil tussen die teams die zijn aangesloten bij MPCC en de teams die niet zijn aangesloten valt je ongetwijfeld ook wel op. Niet alleen in prestaties, maar ook in reputatie en waar ze voor staan.

Maar goed, je hebt gelijk. Vooralsnog is het - voor een deel van het peloton - een middel dat ze mogen gebruiken. Het levert nu alleen wel mogelijk een oneerlijke competitie op.


Pogacar is natuurlijk inderdaad wel echt een giga talent en is dat altijd geweest. Dus dat pleit zeker voor hem. Ik zou dan ook zeker niet willen beweren dat hij aan de (mechanische) doping zit hoor. De opsomming was meer een indicatie dat er voor 't eerst in lange tijd weer veel geruchten over doping in het wielrennen de kop opsteken. Dat gekoppeld aan wat we momenteel allemaal te zien krijgen, doet mij vermoeden dat er de laatste jaren weer meer aan de hand is op dat gebied.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » di jul 27, 2021 11:50 am

KNOCK-OUT NA BLACK-OUT
Mathieu van der Poel zit er verslagen bij als gevolg van een zware val in de openingsfase.

FOTO RENÉ BOUWMAN
’Plank-affaire’ blijft hangen na dramatische smakker Van der Poel
AMSTERDAM Er werd gehoopt op een legendarisch gevecht tussen Mathieu van der Poel en de uiteindelijke winnaar Tom Pidcock, dat vanuit Nederlands oogpunt had moeten resulteren in glorieus goud voor MvdP. Na de olympische mountainbike-race ging het vooral over zijn keiharde smakker door de plank die er volgens Van der Poel had moeten staan, maar er niet meer stond. Hij kwam eraf zonder breuken, maar kreeg het - waarschijnlijk bedwelmd door zijn frustraties - niet over zijn lippen om uit te spreken dat het vooral zijn eigen fout was.

Vol verontwaardiging verschenen er via zijn social media berichten dat hij echt niet wist dat de plank, waar hij in de training vanaf rolde, tijdens de officiële race weggehaald zou worden. Zijn uitspraken werden ontkracht door teamgenoot Milan Vader en bondscoach Gerben de Knegt, die beiden aangaven dat het onderwerp - opgeklopt tot een serieuze affaire - uitgebreid was besproken.

Van der Poel had aan Vader, die als tiende eindigde, zelfs de vraag gesteld waarom alle anderen tijdens de verkenning van die inmiddels beruchte Sakura Drop niet het plankje gebruikten maar sprongen. „We hebben het er tijdens de lunch nog over gehad en ik zei dat ze die tijdens het testevent in 2019 weghaalden”, aldus Vader.

De Knegt weersprak ook de lezing die Van der Poel gaf. „Tijdens de trainingen lag bij die rots een plank, maar in de wedstrijd niet. Dat is normaal in het mountainbiken. We wisten dat die plank weg zou zijn, dit is gedurende de week meermaals besproken. Mathieu gaf aan dat hij het toch niet wist. Hij houdt van springen, maar koos nu voor de veilige weg en rekende op de plank. Het enige dat ik mezelf kan verwijten is dat ik hem vooraf niet nogmaals expliciet heb aangegeven dat de plank weg zou zijn”, was De Knegt té hard voor zichzelf.

Als je vier jaar ergens naar toewerkt en je wilt heel graag goud winnen, dan is het vreselijk zuur dat die droom al na tien minuten uit elkaar klapt door zo’n verschrikkelijke val. Het roept veel vragen op, vooral waar Van der Poel met zijn gedachten zat toen hij die cruciale mededelingen kreeg. Hij stelde nota bene zelf de vraag, dus iets in zijn hoofd moet hem toch het signaal hebben gegeven dat er op dat punt iets in zijn eigen benadering niet klopte, ook al omdat alle anderen behalve hij wél de sprong maakten.

Omdat hij er in de eerste ronde blindelings vanuit ging dat die plank er wel zou staan, lijkt het erop dat Van der Poel een black-out moet hebben gehad, die uiteindelijk zijn knock-out veroorzaakte. Op de wedstrijddag moet hij al in een tunnel hebben geleefd, waardoor Van der Poel gehypnotiseerd door zijn eigen visualisatie van het parcours niet meer door woorden te bereiken was. Hij had het rondje meerdere malen gereden mét de plank en had dat in zijn geheugen opgeslagen en niet de reset kunnen maken toen De Knegt en Vader dat nogmaals probeerden.

Het moet natuurlijk ook worden gezegd dat de voorbereiding van Van der Poel op zijn hoofddoel van dit jaar verre van ideaal was. Hij schitterde eerst nog met ritwinst en zes dagen de gele trui in de Tour de France en vermaakte daarmee alle wielerfans, maar tegelijk miste hij daarmee cruciale uren op zijn mountainbike. Tevens arriveerde hij pas heel laat in Tokio. Slechts drie dagen had hij om aan de omstandigheden te wennen en te herstellen van zijn jetlag. De té korte tijd om te acclimatiseren zou weleens debet kunnen zijn aan dit drama. Juist op zo’n technisch parcours als in Izu, waar de MTB-wedstrijd plaatsvond, is concentratie essentieel en kan elk momentje van onachtzaamheid - ook in de voorbereiding - fataal zijn. „Ik heb nog even geprobeerd de koers te vervolgen, maar na een paar ronden werd de pijn te erg. Ik kan op dit moment nog niet aangeven wanneer ik weer ga koersen”, liet de na een uur afgestapte Van der Poel weten. Het sportieve drama volgde op het echec van de Nederlandse vrouwen in de wegrit, waarin Annemiek van Vleuten na een opeenstapeling van fouten bij Oranje genoegen moest nemen met zilver.

Voorlopig blijft Bart Brentjens de enige Nederlander die olympisch goud won (1996) op de MTB, om acht jaar later ook nog brons te veroveren. Van der Poel zal er alles aan doen om over drie jaar in Parijs in diens voetsporen te treden. De concurrentie kan alvast de borst natmaken, want we weten inmiddels dat Matje kampioen is om na tegenslagen sterker terug te komen dan ooit.

Mannen, 28,25 km: 1. Pidcock (GBr) 1.25.14, 2. Flückiger (Zwi) op 0.20, 3. Valero Serrano (Spa) 0.34, 10. Vader 2.07. Uitgevallen: Van der Poel.
De T.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » wo jul 28, 2021 12:41 pm

Wat een tijdrit he. Een uur lang met zwetende handjes voor de buis gezeten. :biggthumpup.gif:

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo jul 28, 2021 12:45 pm

Inderdaad! Echt spannend en wat een hoog niveau, echt genoten. En hoedje af voor Dumoulin, wat een prestatie

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » di aug 10, 2021 5:57 pm

Vuelta alweer aanstaande. Heerlijk, het is toch wel erg leeg zo na al het sportwereld achter elkaar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo aug 11, 2021 8:24 am

Ja, we kunnen nog even vooruit. Ik kijk er al naar uit. Je valt anders toch een beetje in een zwart gat. :smile-ajax.gif:

28 augustus ook nog het WK MTB waar Van der Poel gaat proberen om de slechte smaak van de OS weg te spoelen. Als hem dat lukt kan hij in september in Leuven bij het WK op de weg voor de triple gaan want de regenboogtrui veldrijden ligt al in de kast. In die periode kunnen we ook nog genieten van Parijs-Roubaix.

Vuelta gaat hopelijk spannend worden. Er zijn altijd wel renners die hun seizoen nog willen redden. We krijgen sowieso weer Roglic versus Carapaz. Verder heb ik de deelnemerslijst nog niet bekeken. Jakobsen komt sprinten. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » wo aug 11, 2021 10:04 pm

Ineos komt met Carapaz, Bernal, Yates, Sivakov en Pidcock. Dat wordt vuurwerk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo aug 11, 2021 10:07 pm

Peter schreef:
wo aug 11, 2021 10:04 pm
Ineos komt met Carapaz, Bernal, Yates, Sivakov en Pidcock. Dat wordt vuurwerk.
Of het slaat elkaar dood... Volgens mij verlamde het in de Tour.

Ben wel heel benieuwd naar Pidcock. Die zal graag Matthieu vd Poel en Wout van Aert evenaren.

En wat denken jullie voor de eindoverwinning? Roglic? Bernal? Toch Carapaz?

Gaat Mas nog iets doen? Vlasov?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo aug 11, 2021 10:19 pm

Zeux schreef:
Peter schreef:
wo aug 11, 2021 10:04 pm
Ineos komt met Carapaz, Bernal, Yates, Sivakov en Pidcock. Dat wordt vuurwerk.
Of het slaat elkaar dood... Volgens mij verlamde het in de Tour.

Ben wel heel benieuwd naar Pidcock. Die zal graag Matthieu vd Poel en Wout van Aert evenaren.

En wat denken jullie voor de eindoverwinning? Roglic? Bernal? Toch Carapaz?

Gaat Mas nog iets doen? Vlasov?
Normaal gesproken gaat het tussen Roglic en Bernal. Al is die laatste vorige week gevallen in Burgos. Weet niet hoeveel last hij daarvan heeft. Pidcock ben ik ook heel benieuwd naar. Zou zomaar de grote verassing van deze ronde kunnen worden. En Landa zie ik ook als kanshebber. Mas en Vlasov hooguit top 5.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do aug 12, 2021 10:49 am

Ineos presteerde erg mager in de Tour, maar dat had ook te maken met de valpartijen. De sterke ploeg zorgde niet voor een verlamming wat dat betreft. Matige vorm en een paar goeie duikelingen wel.

Zit 40 km aan tijdrit in (7 bij de eerste etappe en 33 bij de laatste etappe), dus dat is minder positief voor Roglic. Desalniettemin is hij voor mij de grote, grote favoriet. Ben wel benieuwd naar Haig nog trouwens. Die was goed (totdat hij viel) in de Tour.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do aug 12, 2021 2:06 pm

40 km is redelijk in lijn met grote rondes , waar zit nadeel voor roglic?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do aug 12, 2021 7:14 pm

Bernal is onlangs in Burgos nog hard gevallen. Ik weet niet of hij daar veel last van gaat hebben. Dat zal mede bepalen of ze daar de kaart van Carapaz of Bernal trekken. Pidcock ben ik ook heel benieuwd naar. Ook naar de rol die hij krijgt. Ineos is in de breedte weer ijzersterk maar de Vuelta is bij uitstek een ronde waar renners er soms ineens doorheen zakken omdat het op is.

Roglic is voor mij toch wel favoriet nummer 1. In het voorjaar was hij eigenlijk de enige die gelijke tred kon houden met Pogacar. En hoewel hij de olympische tijdrit heeft gewonnen zal hij toch ook nog een andere mooie prijs willen hebben om die verloren Tour weg te spoelen.

Ze hebben geloof ik weer 7 of 8 aankomsten bergop klaarliggen. Ik zag ook weer meerdere steile beklimmingen. Sowieso moet je er in Spanje rekening mee houden dat er weinig echt vlak is. Hopelijk maken ze er nog een keer een mooie show van.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie