Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7346
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » do sep 14, 2023 3:50 pm

Marillion schreef:Die situatie zou niet identiek zijn want met hem was vooraf niet afgesproken dat hij kopman zou zijn en dat hij voor de winst zou rijden. Hij zou ook niet het offer hebben moeten brengen om zijn kansen in de Tour op te geven.

Mijn gevoel is dat ze vandaag wel kiezen om voor Kuss te rijden. Ben benieuwd.
Ze hebben in ieder geval niet de smoes dat ze voor de etappewinst gaan. Dus als ze nu gaan demarreren op de laatste klim zal het puur voor de trui zijn. Ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do sep 14, 2023 4:02 pm

zeux schreef:
do sep 14, 2023 2:56 pm
Peter schreef:
do sep 14, 2023 2:25 pm
Peter schreef:
wo sep 13, 2023 6:22 pm
Ik vind het allemaal vrij logisch hoe ze koersen. Ik zou me als Trab en Zeux meer druk maken om hoe UAE en Bahrain koersen. Dat is me toch een tactisch falen.
Nog even terug naar dit. Vandaag gaat het namelijk alwéér gruwelijk mis. Eddy zit met Caruso (Bahrain) en wat anderen 10 minuten voor. Je zou als Bahrain en UAE toch nog wel een etappe willen toch? Dan was dit de kans geweest, maar nu heb je een kopgroep waar je niet in mee rijdt en/of je waarschijnlijk bakzeil gaat halen met Eddy erbij. UAE tactics zijn voor normale stervelingen echt niet te vatten. De zoveelste rare actie deze Vuelta.
Ja, UAE koerst raar.

Maar dat staat toch volkomen los van wat Jumbo uitvreet?

We bespreken het Jumbo-geval, waarom moet ik me dan met UAE bezighouden?

Zij doen nòg raarder, dus moet ik van Jumbo niks zeggen? Heel curieus.
Huh? We kunnen het hier toch óók over hebben? Dit staat toch helemaal los van Jumbo. Wat mij betreft kunnen we het nog uren hebben over Jumbo hoor. Ik vind helemaal niets wat van jij moet vinden. Dat kun je nergens hebben gelezen.

Bahrain rijdt z’n volledige treintje af nu. Voor de vierde plek van Landa. Ze hadden gedacht dat Caruso nog wel kon wedijveren met Eddy, maar nu zijn ze klaar voor de ritzege. Fascinerend.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 14, 2023 4:18 pm

Bahrein heeft zich laten inspireren door de Netflix serie van Movistar. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33502
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do sep 14, 2023 4:22 pm

Peter schreef:
do sep 14, 2023 4:02 pm
Ik vind helemaal niets wat van jij moet vinden. Dat kun je nergens hebben gelezen.
Ik zou me als Trab en Zeux meer druk maken om hoe UAE en Bahrain koersen.
Dan vind je toch dat ik me niet om Jumbo druk moet maken maar om UAE en Bahrein?

Jumbo is Jumbo.

UAE en Bahrein zijn UAE en Bahrein.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do sep 14, 2023 4:25 pm

Hahaha daarna hebben we het in 30 posts over Jumbo toch? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33502
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do sep 14, 2023 4:30 pm

Peter schreef:Hahaha daarna hebben we het in 30 posts over Jumbo toch? :smallgrin.gif:
Zeker, maar je haalt het zelf weer aan. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do sep 14, 2023 4:35 pm

Ja ik zit weer met verbazing vandaag te kijken wat dat Bahrain en UAE laat zien haha. Dat wordt daar echt nooit wat met die teams. Movistar idem met dat gekke interview van Mas weer.

Poels mag weer rijden voor een paar boni's voor Landa. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do sep 14, 2023 4:38 pm

Ze rijden voor Kuss hoor.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33502
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do sep 14, 2023 4:46 pm

Peter schreef:
do sep 14, 2023 4:38 pm
Ze rijden voor Kuss hoor.
Ja. Zo moet het. :-)
Dit hadden ze gewoon gisteren al moeten doen.

(maar we zijn nog niet in de laatste km hé? )
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do sep 14, 2023 4:55 pm

Vingegaard is de grote baas he.

En Landa verliest een paar seconden. Top gereden wel door Bahrain. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 14, 2023 4:58 pm

Dat er tot gisteren voor is gereden is goed. Ieder heeft op die manier een eerlijke kans gehad om het verschil te maken. De Angliru was het zwaartepunt en daar kon geen noemenswaardig verschil worden gemaakt.

Afspraken zijn gerespecteerd en nu zijn de verhoudingen voor deze ronde bepaald. Ik denk dat ze het netjes hebben gedaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33502
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do sep 14, 2023 5:13 pm

Peter schreef:
do sep 14, 2023 4:55 pm
Vingegaard is de grote baas he.

En Landa verliest een paar seconden. Top gereden wel door Bahrain. :smallgrin.gif:
Of Landa kan gewoon niet beter. Waar hij nu staat is ongeveer zijn niveau?

Heeft geprobeerd Ayuso en Mas af te schudden, maar die zijn van hetzelfde niveau.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7346
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » do sep 14, 2023 8:06 pm

Jonas Vingegaard en Primoz Roglic scharen zich achter Sepp Kuss in het rood: ‘Hebben als team deze keuze gemaakt’ https://www.ad.nl/vuelta/jonas-vingegaa ... ~a173fce8/

Dit verteld toch een ander verhaal over de tactiek van Jumbo. Kuss is voor zichzelf opgekomen en jumbo heeft toch maar de kant kuss gekozen na alle kritiek die er kwam.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 14, 2023 8:32 pm

Dit botst toch niet heel erg met het verhaal dat ze ervoor mochten rijden?

Ik denk wel dat ze na gisteren hebben bijgepraat en een nieuwe keuze hebben gemaakt. Publieke opinie zal daarbij een rol hebben gespeeld maar ook wel dat ze inmiddels ook echt een kans hebben gehad om het verschil te maken. De Angliru was het zwaartepunt en kantelpunt. Daar bleef Kuss overeind en dus is hij ook echt een volwaardig winnaar. Niet iemand waarvoor ze echt in de remmen moesten knijpen.

Wat voor Kuss nu extra mooi is dat is dat hij daar zijn trui dus ook echt zelf heeft gered. Dat verhoogt de kwaliteit van zijn overwinning. Nog wel even op zijn fiets blijven zitten en geen fouten maken de laatste dagen uiteraard. :biggthumpup.gif:

Ik denk dat de pijn met name bij Roglic zat overigens. Die mocht niet naar de Tour. Gezien zijn leeftijd betekent dat zo ongeveer dat hij zeker weet dat hij die ronde niet meer gaat winnen. Iets wat extra pijn doet na het trauma van die beruchte tijdrit. In ruil daarvoor kreeg hij de combi Giro & Vuelta. Daar zou hij kopman zijn. Een prachtig volwaardig programma en de kans om voor een bijzondere dubbel te gaan én recordhouder van de Vuelta te worden. Hij is ook gewoon dik in orde. Als ze hem zomaar zonder slag of stoot opzij hadden geschoven dan had dat veel onrust gegeven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7346
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » do sep 14, 2023 9:05 pm

Marillion schreef:Dit botst toch niet heel erg met het verhaal dat ze ervoor mochten rijden?

Ik denk wel dat ze na gisteren hebben bijgepraat en een nieuwe keuze hebben gemaakt. Publieke opinie zal daarbij een rol hebben gespeeld maar ook wel dat ze inmiddels ook echt een kans hebben gehad om het verschil te maken. De Angliru was het zwaartepunt en kantelpunt. Daar bleef Kuss overeind en dus is hij ook echt een volwaardig winnaar. Niet iemand waarvoor ze echt in de remmen moesten knijpen.

Wat voor Kuss nu extra mooi is dat is dat hij daar zijn trui dus ook echt zelf heeft gered. Dat verhoogt de kwaliteit van zijn overwinning. Nog wel even op zijn fiets blijven zitten en geen fouten maken de laatste dagen uiteraard. :biggthumpup.gif:

Ik denk dat de pijn met name bij Roglic zat overigens. Die mocht niet naar de Tour. Gezien zijn leeftijd betekent dat zo ongeveer dat hij zeker weet dat hij die ronde niet meer gaat winnen. Iets wat extra pijn doet na het trauma van die beruchte tijdrit. In ruil daarvoor kreeg hij de combi Giro & Vuelta. Daar zou hij kopman zijn. Een prachtig volwaardig programma en de kans om voor een bijzondere dubbel te gaan én recordhouder van de Vuelta te worden. Hij is ook gewoon dik in orde. Als ze hem zomaar zonder slag of stoot opzij hadden geschoven dan had dat veel onrust gegeven.
Dat denk ik ook Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 16, 2023 2:41 pm

Nog maar een keertje Evenepoel vandaag? Gezien hij weer mee is in de kopgroep.

Wat een vreemde ronde heeft hij straks gereden. Een hele sterke eerste week. Dan die inzinking waar nog altijd de vraag is wat er nu precies mankeerde. Is hij er wellicht ook vooral mentaal doorheen gezakt? En dan terugslaan met een hele serie ritten waarin hij ten opzicht van andere vluchters een klasse apart is.

En door die ene dag blijven er toch vraagtekens hangen rondom zijn kansen tegen Vingegaard en Pogacar als het er echt op aankomt.

Dit is wat Lefevre er afgelopen week over heeft gezegd:
Patrick Lefevere remt Remco Evenepoel af richting Tour: "Hij heeft zijn karakter, maar zullen wat selectiever moeten zijn in programma"

Remco Evenepoel heeft gisteren andermaal zijn klasse getoond in de Vuelta. Soudal-Quick Step-manager Patrick Lefevere genoot vrijdag nog steeds na van Evenepoels kabinetstukje en sprak voor de start van Koolskamp Koers over zijn poulain. "Als hij naar de Tour wil, zullen we de doelen toch wat moeten bijsturen", richtte Lefevere zijn blik al op 2024.

Het was een goedgeluimde Patrick Lefevere vrijdagochtend voor de start van Koolskamp Koers. Kan ook moeilijk anders, na de demonstratie van Remco Evenepoel gisteren in de Vuelta.

"Hij heeft iedereen uit het wiel geknald. Het was indrukwekkend", straalt Lefevere, die vorige week zelf poolshoogte ging nemen in de Vuelta na Evenepoels inzinking richting Tourmalet.

"Ik wilde er ook zijn als het even slecht gaat. Daar heb ik met hem over gesproken. Hij wist niet wat er scheelde, maar ik wel."

"Hij is al bezig sinds het WK van vorig jaar. Alle inspanningen gedaan voor de Giro en dan covid gekregen. Daarna getraind en opnieuw willen winnen in Zwitserland. Tussendoor naar het BK, opnieuw om te winnen. Vervolgens op hoogtestage en naar San Sebastien, alweer om te winnen."

"Op het WK wilde hij ook winnen, maar het was zijn parcours niet en het regende. Daarna wint hij dan toch weer de tijdrit. En dan trekt hij naar de Vuelta, ook weer om te winnen."

Kortom: te veel hooi op de vork? "Hij is ook maar een mens, hé. Al de opofferingen die hij maakt, zo ben ik er in mijn hele carrière nog geen 2 tegengekomen. Die dag naar de Tourmalet, toen is het elastiek even gesprongen, denk ik."

In enkele kranten liet Remco Evenepoel zich deze week nog ontvallen dat hij "mentaal onbreekbaar" is. "Ik heb dat ook gelezen. Op die ene dag na dan", knipoogt Patrick Lefevere.

"Hij zal het zelf niet toegeven, maar hij was mentaal wel een beetje gespannen. En het hoofd bestuurt nu eenmaal het lichaam. Maar vergeet niet dat die jongen nog altijd maar 23 is en al 50 overwinningen heeft. En niet om het even wat, hé. Daar zit maar één kermiskoers bij."

Is de les richting volgend jaar wel dat er wat meer gedoseerd moet worden? "Hij heeft natuurlijk zijn karakter, maar we zullen hem wat moeten afremmen. We hadden misschien dit jaar al wat meer moeten selecteren", beseft Lefevere.

"Als hij naar de Tour de France wil, zullen we de doelen toch wat moeten bijsturen. Hij mag van mij na de Vuelta stoppen, maar hij koerst zo graag. En van Madrid tot het begin van volgend seizoen, dat is nog 6 maanden. Dat is wat te lang, denk ik."

Lefevere bevestigt wel dat de Tour in principe op Evenepoels programma staat. "Daar verandert een offday op de Tourmalet niks aan. Landa heeft hier trouwens ook getoond dat hij geen verkeerde aankoop is. En kijk ook hoe Cattaneo rondrijdt. Ik denk dat we wel 10 kandidaten hebben om mee te gaan."

Ook de speculaties over de toekomst van Evenepoel bij Soudal - Quick Step lijken van de baan te zijn. "Die polemiek van de laatste weken was voor niks nodig. Dat zal mentaal ook wel gewogen hebben. Ik heb met de vader/manager van Remco gesproken. Ik denk dat er veel zaken uitgeklaard zijn", besluit Lefevere.

Bron: Sporza.be
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 16, 2023 4:04 pm

Ha, Wout Poels pakt 'm!

Lange sprint zeg. Slim gedaan maar er zat ook echt wat achter want anders val je stil. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » za sep 16, 2023 5:09 pm

Evenepoel wist niet dat de finish aflopend was (anders had hij gewonnen).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 16, 2023 6:11 pm

Poels kiest zijn ritten wel uit. Wint op zijn 35e nu ineens een rit in de Tour en in de Vuelta. In Frankrijk klopt 'ie Van Aert. In Spanje Evenepoel. Daar kun je mee thuiskomen.

En Van der Poel pakt ondertussen ondanks matige vorm zijn eerste winst in de regenboogtrui. Met witte koersbroek uiteraard. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 17, 2023 6:54 pm

Wat een heerlijke finale was dat zeg. Zo is zo'n vlakke slotrit wel de moeite.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33502
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 17, 2023 8:00 pm

Marillion schreef:
zo sep 17, 2023 6:54 pm
Wat een heerlijke finale was dat zeg. Zo is zo'n vlakke slotrit wel de moeite.
Dat ze het niet haalden en toch haalden was wel grappig. Stalen zenuwen, die Groves. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 20, 2023 5:32 pm

Nathan van Hooydonck moet er helaas mee stoppen.
Nathan Van Hooydonck (27) moet punt zetten achter carrière: "Heb ongelofelijk veel geluk gehad"

Nathan Van Hooydonck (27) heeft heel slecht nieuws gekregen: de meesterknecht van Jumbo-Visma moet stoppen met koersen. Van Hooydonck raakte vorige week dinsdag betrokken bij een auto-ongeluk. "Ik realiseer me dat ik ongelooflijk veel geluk heb gehad", reageert de renner in een persbericht van zijn ploeg. Een week geleden was Nathan Van Hooydonck het slachtoffer van een auto-ongeval. De renner was onwel geworden terwijl hij in zijn wagen zat.

Van Hooydonck werd in een zorgwekkende toestand afgevoerd naar het ziekenhuis. Vandaag heeft hij het Universitair Ziekenhuis van Antwerpen verlaten, maar over zijn sportieve toekomst is er helaas jammerlijk nieuws. "Gisteren is bij Nathan een inwendige defibrillator (ICD) geplaatst, die eventuele nieuwe hartritmestoornissen moet corrigeren", meldt zijn ploeg Team Jumbo - Visma.

"Na uitgebreid onderzoek is bij Van Hooydonck een afwijking aan de hartspier geconstateerd, die vorige week dinsdag de stoornis veroorzaakte die hem bijna fataal werd. De bevindingen betekenen het einde van de profcarrière van Van Hooydonck." "Ik realiseer me dat ik ongelooflijk veel geluk heb gehad”, laat Van Hooydonck weten in een eerste reactie. “Als ik niet zo snel goede hulp had ontvangen, had het anders kunnen aflopen."

"Het gaat nu wel oké met me, maar dat dit het einde van mijn carrière is, zal ik nog goed moeten verwerken." "Ik wil de mensen die mij geholpen hebben, de deskundige staf van het ziekenhuis en alle fans die me berichten hebben gestuurd ontzettend bedanken." "Nu ga ik me richten op mijn herstel en op het aanstaande vaderschap. Met Alicia en de zwangerschap gaat alles goed en we kijken hard uit naar de geboorte. Dat helpt me nu echt.”

Bron: Sporza.be
Dit had echt nog zoveel slechter af kunnen lopen maar uiteraard toch een flinke klap voor iemand in de kracht van zijn leven.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5378
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Wielrennen

Bericht door columbus » wo sep 20, 2023 5:37 pm

Jeetje wat een nieuws. Heftig. Zo race je mee als 2 van de beste knechten en top renner voor de klassiekers en boem, dan stopt de carrière ineens

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 20, 2023 5:40 pm

Ik zou wel benieuwd zijn naar een goede uitleg waarom de één nou wel topsport kan bedrijven met een inwendige defibrillator en de ander niet. Uiteraard snap ik dat er allerlei verschillende vormen van hartproblemen kunnen zijn. Maar wat maakt nou het verschil?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33502
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo sep 20, 2023 5:45 pm

Marillion schreef:
wo sep 20, 2023 5:40 pm
Ik zou wel benieuwd zijn naar een goede uitleg waarom de één nou wel topsport kan bedrijven met een inwendige defibrillator en de ander niet. Uiteraard snap ik dat er allerlei verschillende vormen van hartproblemen kunnen zijn. Maar wat maakt nou het verschil?
Zou het ook met een persoonlijke inschatting te maken kunnen hebben? Dat de één denkt: ik durf het wel aan met een defibrillator en een ander 'ik neem het zekere voor het onzekere'.

Zou voetballer of wielrenner nog uitmaken? Wielrennen is duursport. Tweehonderd kilometer kunnen 'gaan'. Voetballen is meer op momenten - binnen een relatief kort tijdsbestek - een echte inspanning doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie