Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 22, 2021 4:14 pm

Mooie slotkilometers. Fortunato die vecht voor iedere meter tijdens de rit van zijn leven. Bernal die even laat zien wie de sterkste is.

Ik heb ook weer eens gezien wat ik niet mis. Supporters die meerennen met de renners en net doen of het carnaval is. Flikker toch op. Eentje loopt er bijna tegen Fortunato aan. Dat zou 'm de rit kosten zeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za mei 22, 2021 5:10 pm

Marillion schreef:
za mei 22, 2021 4:14 pm
Mooie slotkilometers. Fortunato die vecht voor iedere meter tijdens de rit van zijn leven. Bernal die even laat zien wie de sterkste is.

Ik heb ook weer eens gezien wat ik niet mis. Supporters die meerennen met de renners en net doen of het carnaval is. Flikker toch op. Eentje loopt er bijna tegen Fortunato aan. Dat zou 'm de rit kosten zeg.
Totaal geschift die lui die meerennen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za mei 22, 2021 7:23 pm

Er werd toch 10-15 euro gevraagd om op die klim te mogen staan? Ik had de stille hoop dat het zou leiden tot minder wappies. Helaas.

Ik wil de pret niet bederven, maar ik vind dergelijke etappes toch altijd net wat minder. Je kan uittekenen dat er tot 3 km voor de finish niks gebeurt. Nu hadden we nog het “geluk” dat er in de afdaling wat vuurwerk kwam, maar dat was ook van korte duur. Niks ten nadele van de Zoncolan, maar het is eigenlijk maar een kwartier lang koers dus.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 22, 2021 7:35 pm

Je moet er inderdaad niet teveel van dit soort ritten bij hebben. Maar één zo'n idiote aankomst is toch wel leuk. En ik kan ook echt wel genieten van zo'n jongen die ineens de dag van zijn leven heeft en zo'n rit wint.

Verder hebben we nog een klassieke Astana tactiek gezien waarbij hun eigen kopman zowat de verliezer van de dag is. Kan gebeuren want het is lastig inschatten hoe de verhoudingen op zo'n klim liggen. Maar het ziet er altijd wel wat lullig uit.

En Evenepoel weer in de problemen in een technische afdaling. Daar moeten ze bij de ploeg werk van maken want hier gaan ze hem echt elke keer op testen. Is nu twee uit twee dat hij onder technisch lastige omstandigheden moet lossen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo mei 23, 2021 12:49 pm

Grote crash bij start 15de etappe. Rit stilgelegd, oplappen en herstarten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo mei 23, 2021 1:06 pm

Buchmann er uit. Van Emden zag er ook slecht uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo mei 23, 2021 2:59 pm

Die cameraatjes op de fietsen is wel leuk. Hopelijk binnenkort 'live' inzetbaar. Zou leuk zijn als ze die gaan verplichten onder het stuur.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo mei 23, 2021 3:57 pm

Lekker weertje voor die laatste kilometers. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo mei 23, 2021 4:12 pm

Met het weer zit het echt niet mee. De bergrit van morgen gaat ook weer nat worden. Dat maakt zo'n ronde echt een pak zwaarder dan 'ie al is

Mooie finale dit!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo mei 23, 2021 4:18 pm

Marillion schreef:
zo mei 23, 2021 4:12 pm
Met het weer zit het echt niet mee. De bergrit van morgen gaat ook weer nat worden. Dat maakt zo'n ronde echt een pak zwaarder dan 'ie al is

Mooie finale dit!
Campenaerts op klasse. Viel nog aan in die natte omstandigheden en fraai gewonnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo mei 23, 2021 11:38 pm

Riesebeek zal die sprint nog wel een paar keer afspelen vanavond. Hij begon echt te vroeg. Maar dat is altijd makkelijk achteraf. Mooie finale en ook een mooie winnaar. Campenaerts heeft dit seizoen echt de stap gemaakt van alleen tijdrijden naar aanvallen om koersen te winnen. Dan is het mooi als je ook een keer de beloning pakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 24, 2021 9:24 am

Het ziet ernaar uit dat de etappe van vandaag zal worden ingekort in verband met het slechte weer. Als het echt zo slecht is dan is het denk ik niet onterecht. Maar wel heel erg jammer. Ik keek al dagen uit naar deze ultieme bankhangdag.

EDIT

Yep, Fedaia en Pordoi eruit. De Passo di Giau blijft over met aankomst in Cortina.

Belangrijkste argument is als ik het goed begrijp dat renners nu niet meerdere afdalingen hebben in de regen en kou. Zonde, want dit was een prachtige rit maar het is niet anders.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 10:17 am

Marillion schreef:
ma mei 24, 2021 9:24 am
Het ziet ernaar uit dat de etappe van vandaag zal worden ingekort in verband met het slechte weer. Als het echt zo slecht is dan is het denk ik niet onterecht. Maar wel heel erg jammer. Ik keek al dagen uit naar deze ultieme bankhangdag.

EDIT

Yep, Fedaia en Pordoi eruit. De Passo di Giau blijft over met aankomst in Cortina.

Belangrijkste argument is als ik het goed begrijp dat renners nu niet meerdere afdalingen hebben in de regen en kou. Zonde, want dit was een prachtige rit maar het is niet anders.
Ja, spijtig. In het nieuwe routekaartje is de Passo di Giau ineens gepromoveerd naar 'C-categorie'. Was in het oorspronkelijke kaartje nog '1ste categorie'. Gaan ze via een andere route de berg op?

En weet je ook hoe laat ze gaan starten?

Dit is nu het nieuwe profiel van de etappe:

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Nicolai » ma mei 24, 2021 10:22 am

Start is om 11.30 en dat de Passo di Giau is gepromoveerd naar de hoogste categorie is omdat het nu de Cima Coppi is geworden, de hoogste berg in de ronde waar de meeste punten liggen voor de bergtrui. Eerst was dat de Passo Pordoi.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 10:28 am

Nicolai schreef:
ma mei 24, 2021 10:22 am
Start is om 11.30 en dat de Passo di Giau is gepromoveerd naar de hoogste categorie is omdat het nu de Cima Coppi is geworden, de hoogste berg in de ronde waar de meeste punten liggen voor de bergtrui. Eerst was dat de Passo Pordoi.
Ah, thanks!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 10:35 am

Even naar de verschillende profielen gekeken. De Giau lijkt een heel gelijkmatige klim, in het begin steil stukje, maar verder vrij constant tussen de 8 en 9.5 %. Paar stukjes ietsje steiler.

De Fedaia leek een stuk lastiger, met de laatste 5,5 kilometer constant boven de 10% met uitschieters naar 13 en 18%. Aan de andere kant had je daar de toprenners nooit gezien, want te ver van de eindstreep. Was wel een mooie kans geweest voor een ontsnapping van een renner met goede klimbenen die op het tweede plan staat in het algemeen klassement. Bijv iemand als Almeida, al moet die natuurlijk bij Evenepoel blijven. Zou een renner als Bilbao het nu op de eerste klim - La Crosetta - proberen? Die lijkt niet erg in vorm deze Giro, maar wie weet heeft hij een goede dag.

Vanaf kilometer 70 gaat het feitelijk alleen maar omhoog richting de top van de Giau op 135.4 kilometer. Met een kort afdalinkje vlak voor de Giau.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 24, 2021 10:57 am

Die Fedaia is echt een beest van een klim. De afdaling was vandaag wel niet zo aantrekkelijk geweest. Hangt er wel vanaf van welke kant je daalt maar je haalt daar 100km/u en dat is geen pretje in de kou en regen.

Passo Giau (en de voorloper Colle Santa Lucia) zijn inderdaad heel gelijkmatig maar ook wel echt met een serieuze stijging. Schurkt steeds zo tegen de 10% aan. De afdaling is behoorlijk technisch.

Prachtige omgeving. De Dolomieten zijn misschien wel mijn favoriete bergen in Europa.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 11:06 am

Evenepoel zal met vrees naar de laatste twintig kilometer kijken vandaag... Dalen in moeilijke omstandigheden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 24, 2021 11:10 am

Ja, ga er maar vanuit dat dit al de hele rit in zijn kop zit.

Het is een leerzame ronde voor hem geweest wat dat betreft. Dat hij geweldige vermogens kan trappen was bekend. Nu leert hij dat er meer bij komt kijken om grote koersen te winnen. De concurrentie weet waar hij kwetsbaar is. Die vreselijke val in Lombardije was daar ook al een gevolg van. Ze gaan hem in elke afdaling onder druk zetten. En die jongen is daar gewoon niet zo behendig in.

Zit nog niet zo lang op de fiets. In veel junioren koersen was hij dan ook nog zo sterk dat hij vaak alleen vooruit was en dus niet in een groep daalde. Hij is nog jong dus hij kan er aan werken. Maar ze moeten er ook wel echt werk van maken dat het niet iets blijvends gaat worden. Als dat eenmaal in je hoofd zit is het er nog niet uit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 11:12 am

Dit staat nu net op de Giro-site in het liveverslag:

Of Remco Evenepoel, his team manager Patrick Lefèvre said: “We have to understand if too much has already been asked of his organism. If he loses too much time, we will take him home, I don’t think it is good for him to continue to suffer. He has already learned a lot in two weeks.”

Dat lijkt mij een voorteken. Goed voor Almeida, die nog iets van zijn Giro zou kunnen maken met een ritwinst.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 24, 2021 11:21 am

Misschien doen ze er inderdaad wel verstandig aan om hem uit koers te halen. Ik weet niet hoe zijn waardes nu zijn maar het is ook nogal wat voor zo'n jonge gast. Na 9 maanden zonder koers gelijk een grote ronde. Vanuit België bovendien gelijk volle verwachtingen over dat hij daar wel even zou komen winnen. En dan ook nog iedere keer die slechte weersomstandigheden.

Kortom, ik zou het wel begrijpen als ze hem bijvoorbeeld na de rustdag naar huis laten gaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 24, 2021 11:35 am

Hmm...het verbindingsvliegtuig heeft geen toestemming om op te stijgen. Op die manier gaan we niet veel meer zien dan de vaste camera bij de finish.

Hoop dat dit nog gaat veranderen. Anders hebben Jeroen en Karsten wel een hele ondankbare taak om de middag vol te praten. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 11:50 am

Marillion schreef:
ma mei 24, 2021 11:21 am
Misschien doen ze er inderdaad wel verstandig aan om hem uit koers te halen. Ik weet niet hoe zijn waardes nu zijn maar het is ook nogal wat voor zo'n jonge gast. Na 9 maanden zonder koers gelijk een grote ronde. Vanuit België bovendien gelijk volle verwachtingen over dat hij daar wel even zou komen winnen. En dan ook nog iedere keer die slechte weersomstandigheden.

Kortom, ik zou het wel begrijpen als ze hem bijvoorbeeld na de rustdag naar huis laten gaan.
Staat hij ook opgelijnd voor de Tour?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 11:51 am

Marillion schreef:
ma mei 24, 2021 11:35 am
Hmm...het verbindingsvliegtuig heeft geen toestemming om op te stijgen. Op die manier gaan we niet veel meer zien dan de vaste camera bij de finish.

Hoop dat dit nog gaat veranderen. Anders hebben Jeroen en Karsten wel een hele ondankbare taak om de middag vol te praten. :smallgrin.gif:
Ja, jammer, al denk ik dat deze 22 tot aan de Giau bij elkaar blijven. Dus veel zal er niet gebeuren de komende uren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 11:53 am

Het is de Giro verslaan als in de jaren vijftig. :-)

Vage mededelingen, gokken wie wat waar waarom. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie