Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 04, 2022 10:02 pm

Het lijkt er inderdaad op dat hij het ergste achter de rug heeft voor wat betreft zijn val. Maar voor hetzelfde geld heeft hij de hele klim zitten bidden dat Roglic niet zou aanvallen omdat 'ie nog niet 0,1 harder kon. Je weet het soms niet

Evenepoel is voor mij gezien de resterende ritten wel echt de favoriet. Roglic is er wel beter ingekomen maar hij was vandaag ook niet echt geweldig. Anders was hij wel eerder begonnen aan zijn aanval. Ga je zo laat doe je dat toch vaak ook omdat je een beetje bang bent dat je op een counter loopt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di sep 06, 2022 5:01 pm

Roglic 100 meter voor de finish hard ten val. Zonde. Hij had tijd kunnen pakken. Hopelijk heeft ie niet teveel last. Al zag het er niet best uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di sep 06, 2022 5:57 pm

Trab schreef:Roglic 100 meter voor de finish hard ten val. Zonde. Hij had tijd kunnen pakken. Hopelijk heeft ie niet teveel last. Al zag het er niet best uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik las iets. Vuelta-site gaf Evenepoel nog even als derde in klassement, maar dat is weer hersteld. Reed lek? Maar binnen drie km begreep ik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di sep 06, 2022 6:18 pm

Net terug zitten kijken. Wat een bizarre finale zeg.

Evenepoel is geklasseerd in de groep waar hij in zat op het moment van zijn lekke band. Dit omdat het binnen de laatste 3km was.

De aanval van Roglic was er één met een groot hart. Zo'n ferme inspanning voor in potentie maar een handvol seconden. Hij heeft er nu inderdaad 8 gewonnen maar normaal gesproken zijn de kansen op een eindzege nu wel verkeken. Hij viel echt hard en daar gaat 'ie gewoon serieus last van hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di sep 06, 2022 7:14 pm

Wow, dat beeld van Roglic tegen het hek met zijn arm slap langs zijn lijf...

Al meer bekend of hij morgen opstapt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di sep 06, 2022 7:24 pm

Zeux schreef:Wow, dat beeld van Roglic tegen het hek met zijn arm slap langs zijn lijf...

Al meer bekend of hij morgen opstapt?
Is nog afwachten las ik. Maar op het eerste oog geen botbreuken. Laten we het hopen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di sep 06, 2022 7:26 pm

Roglic kennende gaat hij altijd opstappen. Of de ploegarts moet 'm tegenhouden. Hij leek wel even wat afwezig maar dat zal ook de schok van het moment zijn geweest. Zo ongelukkig. Hij was natuurlijk al helemaal zuur van de inspanning, probeert aan te haken en dan zitten ze net tegen elkaar aan. Een race ongeluk maar wel echt heel erg zonder.

Zo'n aanval plaatsen en ook echt een gaatje slaan zegt iets over je vormpeil. Maar het kan echt niet anders of hij gaat hier serieus last van hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di sep 06, 2022 9:44 pm

Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » di sep 06, 2022 9:49 pm

Ik las ergens dat men misschien aan het onderzoeken is of Evenepoel terecht dezelfde tijd krijgt als het peloton. Dat geldt namelijk alleen wanneer het een massasprint is maar dat was het eigenlijk niet.

Het was een Twitterbericht, kan het alleen niet zo 1-2-3 terug vinden. Ook niet of het officieel is of een liefhebber. Ik kan er ergens wel in mee gaan, een extra massasprint was het niet

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di sep 06, 2022 9:53 pm

columbus schreef:Ik las ergens dat men misschien aan het onderzoeken is of Evenepoel terecht dezelfde tijd krijgt als het peloton. Dat geldt namelijk alleen wanneer het een massasprint is maar dat was het eigenlijk niet.

Het was een Twitterbericht, kan het alleen niet zo 1-2-3 terug vinden. Ook niet of het officieel is of een liefhebber. Ik kan er ergens wel in mee gaan, een extra massasprint was het niet
Hij zat voor die lekke band al heel slecht gepositioneerd. Ergens rond de 30e plek toen Roglic ging


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di sep 06, 2022 9:59 pm

Trab schreef:
di sep 06, 2022 9:53 pm
columbus schreef:Ik las ergens dat men misschien aan het onderzoeken is of Evenepoel terecht dezelfde tijd krijgt als het peloton. Dat geldt namelijk alleen wanneer het een massasprint is maar dat was het eigenlijk niet.

Het was een Twitterbericht, kan het alleen niet zo 1-2-3 terug vinden. Ook niet of het officieel is of een liefhebber. Ik kan er ergens wel in mee gaan, een extra massasprint was het niet
Hij zat voor die lekke band al heel slecht gepositioneerd. Ergens rond de 30e plek toen Roglic ging


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waardoor er geruchten zijn dat hij de lekke band veinsde. Geen idee. Niets gezien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di sep 06, 2022 10:02 pm

Zeux schreef:
Trab schreef:
di sep 06, 2022 9:53 pm
columbus schreef:Ik las ergens dat men misschien aan het onderzoeken is of Evenepoel terecht dezelfde tijd krijgt als het peloton. Dat geldt namelijk alleen wanneer het een massasprint is maar dat was het eigenlijk niet.

Het was een Twitterbericht, kan het alleen niet zo 1-2-3 terug vinden. Ook niet of het officieel is of een liefhebber. Ik kan er ergens wel in mee gaan, een extra massasprint was het niet
Hij zat voor die lekke band al heel slecht gepositioneerd. Ergens rond de 30e plek toen Roglic ging


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waardoor er geruchten zijn dat hij de lekke band veinsde. Geen idee. Niets gezien.
Ja dat las ik ook ja. Weet het niet. Het was wel vreemd dat hij zover van achteren zat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di sep 06, 2022 10:07 pm

Het kan natuurlijk dat hij een leegloper had en daar al last van had. Dan zou ik ook even wachten tot het 3km bord voor ik m'n hand in de lucht zou steken.

Is een lastige regel als het nog zo uit elkaar valt. Maar ik denk niet dat ze hier nog wat mee gaan doen. Hoewel Movistar Mas op plaats 3 heeft staan en die hebben dringend World Tour punten nodig. Het is alleen geen Spaanse organisatie maar ASO. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di sep 06, 2022 10:11 pm

Marillion schreef:Het kan natuurlijk dat hij een leegloper had en daar al last van had. Dan zou ik ook even wachten tot het 3km bord voor ik m'n hand in de lucht zou steken.

Is een lastige regel als het nog zo uit elkaar valt. Maar ik denk niet dat ze hier nog wat mee gaan doen. Hoewel Movistar Mas op plaats 3 heeft staan en die hebben dringend World Tour punten nodig. Het is alleen geen Spaanse organisatie maar ASO. :smallgrin.gif:
Die leegloper was daarna. Hij zat al slecht gepositioneerd. Heeft ie zelf toegegeven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » wo sep 07, 2022 7:20 am

’SCHADE VEEL GROTER DAN DE WINST’
Zinderende tweestrijd om Vuelta-zege doorboord na crash Primoz Roglic
AMSTERDAM De verslagenheid was zelden zo groot bij Primoz Roglic, die opnieuw door een zware valpartij het gevecht om de eindzege in een grote ronde dreigt mis te lopen. De kopman van Jumbo-Visma liet hevig teleurgesteld zijn hoofd in zijn handen vallen, terwijl het bloed uit zijn rechterarm op zijn been gutste. Hij was - met het oog op het algemeen klassement - op weg de winnaar van de dag te worden, en rodetruidrager Remco Evenepoel opnieuw een tik uit te delen. Maar op 50 meter van de streep in Tomares sloeg andermaal het noodlot toe. „Wat er dan gebeurt, is bizar”, zei ploegleider Addy Engels.

„We hadden het plan om er in de finale voor te gaan met Primoz. Voor de ritzege, maar ook om tijd te pakken”, vervolgde een eveneens aangeslagen Engels. „Het plan liep heel goed, want Primoz kwam voorop te zitten met een klein groepje. We hebben zijn val niet gezien. In eerste instantie waren wij van mening dat hij veilig over de streep was, maar toen kregen we opeens te horen dat hij was gevallen.” Roglic raakte in volle sprint het achterwiel van Fred Wright. „We dachten dat dit plan een kleine kans van slagen had, maar het lukte. Dat het dan toch op zo’n manier nog misgaat, op het rechte stuk, is ongelooflijk. Ja, hij pakt wel acht seconden op Evenepoel, maar als ik nu een inschatting maak van de verwondingen die Primoz heeft, is de schade veel groter dan de winst”, aldus Engels.

De Ronde van Spanje was voor de 32-jarige Sloveen altijd de ronde van de bevrijding. Telkens nadat het in de Tour de France misging, nam Rogla zijn revanche bij de zuiderburen. In 2019 boekte hij er zijn eerste eindzege, om een jaar later de bittere smaak van het dramatische slot in de Tour van dat jaar weg te spoelen. Toen verloor de kopman van Jumbo in de allesbeslissende tijdrit het geel aan landgenoot Tadej Pogacar. Vorig jaar haalde Roglic na verschillende valpartijen Parijs niet, waarna hij zijn derde eindwinst op rij in Spanje boekte. En dit jaar moest hij de Tour met breukjes in zijn ruggenwervel verlaten na een val in de vijfde rit.

Hoewel hij allesbehalve fit aan de start in Utrecht verscheen, wilde hij koste wat kost het kwartet aan eindzeges binnenhalen. Tot afgelopen weekeinde leek dat een hopeloze missie te worden, omdat Evenepoel een klasse apart bleek, maar Roglic vocht zich terug in deze Vuelta. Van zijn 2.41 achterstand was er op de laatste rustdag nog maar 1.34 over, en dinsdag in de zestiende rit had hij met zijn ploeg Jumbo-Visma snode plannen gemaakt. Op 2,5 kilometer van de finish spoot Roglic ervandoor, een actie die aan de ’ingesukkelde’ Evenepoel voorbijging.

Roglic was met vier sprinters, van wie Mads Pedersen zijn tweede etappe won, in zijn wiel vertrokken. En of het allemaal nog niet hectisch genoeg was, werd bij Evenepoel een lekke band gemeld. De Belg profiteerde daarmee van de drie kilometer-regel, die inhoudt dat er bij pech of een valpartij de tijd telt van de groep waarin hij zich op dat moment bevond. Daardoor verloor hij slechts acht tellen, waardoor zijn voorsprong op Roglic nu nog 1.26 is. Op social media ging het meteen flink los over de vraag of Evenepoel daadwerkelijk lek reed, of dat hij zijn wel erg toevallige pechsituatie simuleerde? Hoe dan ook werd hij in dezelfde tijd als de achtervolgende groep gezet, waardoor de Belg als leider de Vuelta vervolgt. Evenepoel: „We hebben op de rustdag de finale verkend en ik wist dat de wegen glad waren, dus ik was wat bang. Ik wilde toen wel opschuiven, maar reed lek op een verkeersdrempel. Ik ben niets aan het verzinnen en niet de persoon die gaat valsspelen. Ik had goeie benen en ik wilde zelfs meedoen voor de ritwinst. Maar ik ben blij dat de drie kilometerregel bestaat, want anders had ik een hoop tijd (dik drie minuten, red.) verloren.”

De Vlaming snelde zich meteen richting Roglic, om te kijken hoe het met hem ging. Die zat op dat moment echter nog altijd ’groggy’ op de grond, zijn vooral gehavende arm te bestuderen. De stroom bloed langs zijn elleboog leek maar niet te stoppen. „Ik hoop dat Roglic in orde is en de race kan vervolgen”, aldus de rodetruidrager.

Het was een typische Roglic-aanval op zo’n 2,5 kilometer van de eindstreep. Op sluwe wijze exploderen, waar niemand het verwacht. Hij en zijn ploeg Jumbo-Visma gaven daarmee aan dat elke mogelijke manier wordt aangegrepen om de aanval op Evenepoel te openen. Het was tevens het teken dat de Sloveen fysiek in orde was om alsnog zijn vierde Vuelta-zege aan zijn rijke palmares toe te voegen.

Fysiek in orde wás, omdat deze keiharde klap tegen het asfalt verstrekkende gevolgen heeft voor zijn lichaam en geest. En ook zijn broze rug moet het weer ontgelden. Deze ochtend wordt in overleg met de medische staf besloten of Roglic de Vuelta vervolgt, maar de beelden in Tomares gaven aan dat zijn malheur zeer waarschijnlijk een streep zet door een zinderende strijd met Evenepoel om de eindzege in Spanje.
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 07, 2022 8:52 am

Roglic out:
Helaas dus geen spannende ontknoping van deze Vuelta.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo sep 07, 2022 8:55 am

Ik was er al bang voor. Als je met die snelheid op het asfalt valt… Zonde want wat een heerlijke coureur. Strijdlust en mentaal zo sterk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 07, 2022 12:59 pm

Ja, het is nu echt wel een anticlimax. Voor de rode trui is de spanning weg. Kan me niet voorstellen dat Mas in staat is om het Evenepoel nog lastig te maken. Eigenlijk is het voor Evenepoel ook niet leuk want als je een grote ronde wint is het natuurlijk mooi als Roglic de nummer twee op het podium is. Al zal hij nu waarschijnlijk toch wel iets van opluchting voelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 08, 2022 6:17 pm

Gesink, zo dichtbij de dagzege maar toch met lege handen. Wielrennen kan zo ongenadig hard zijn. Echt zonde voor hem maar tegelijkertijd is dit ook één van de dingen die de sport mooi maakt.

Nog meer tragiek was er bij Alpecin want Jay Vine viel uit na een zware valpartij. Dat kost hem de zege in het bergklassement. Eigenlijk moest hij alleen nog de finish in Madrid halen. Helaas lukt dat hem niet.

Evenepoel met zijn tweede dagzege na de tijdrit. Mas gaat het echt niet meer spannend maken maar hij heeft het wel geprobeerd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do sep 08, 2022 9:01 pm

Marillion schreef:
do sep 08, 2022 6:17 pm
Gesink, zo dichtbij de dagzege maar toch met lege handen. Wielrennen kan zo ongenadig hard zijn. Echt zonde voor hem maar tegelijkertijd is dit ook één van de dingen die de sport mooi maakt.

Nog meer tragiek was er bij Alpecin want Jay Vine viel uit na een zware valpartij. Dat kost hem de zege in het bergklassement. Eigenlijk moest hij alleen nog de finish in Madrid halen. Helaas lukt dat hem niet.

Evenepoel met zijn tweede dagzege na de tijdrit. Mas gaat het echt niet meer spannend maken maar hij heeft het wel geprobeerd.
Evenepoel moet die drie dagen nog wel zien te overleven. Covid, val, er zijn al heel wat toppers gesneuveld deze Vuelta.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 10, 2022 9:05 am

De valpartij teveel voor Primoz Roglic, al gloort er hoop op een veiligere koers

Thuis, bij vrouw en kind, verbijt Primoz Roglic de pijn. Fysiek, want de Sloveen smakte op sprintsnelheid hard tegen het asfalt in rit 16 van de Vuelta a España. Mentaal ook, want opnieuw moest Roglic een grote ronde verlaten met gekneusde en bebloede ledematen. Dat betekende een abrupt einde van zijn doel om als eerste renner vier keer op rij de Vuelta te winnen. Maar meer nog dan dat doet vooral de manier wáárop de Olympisch kampioen tijdrijden pijn.

“Dit was niet oké”, doelt de renner van Team Jumbo-Visma op de aanrijding met Fred Wright, die vierde werd. “Dit zou niet moeten gebeuren”, oordeelt hij. “Er wordt snel weer overheen gestapt en we gaan over tot de orde van de dag. Voor mij geldt dat niet. Dit is niet de manier waarop ik wil dat de sport verder gaat en dat signaal wil ik afgeven.”

Deze morgen voelde de drievoudig winnaar van de Ronde van Spanje zich ‘iets beter’. Of er voor hem nog een vervolg van het seizoen in zit, durfde hij niet te zeggen. “Ik kan een klein beetje lopen. Daar ben ik voor het moment al blij mee. Na de val kostte het me tijd om dingen op een rijtje te zetten. Ik vroeg me af: hoe kan dit? Mijn conclusie is dat hoe deze valpartij gebeurde niet acceptabel is. Niet iedereen heeft dat goed gezien. De waarheid is dat de val niet werd veroorzaakt door een slechte weg of door een gebrekkige veiligheid, maar door het gedrag van een renner. Ik heb geen ogen in mijn rug, anders had ik me breed gemaakt. Wright kwam van achter en reed het stuur uit mijn handen voordat ik het wist.”

Het relaas van Roglic is relevant in een bredere context: die van de koersveiligheid. Deze week was Richard Plugge, directeur van Jumbo-Visma en thans ook voorzitter van de AIGCP (vereniging die de belangen van de teams behartigt), bij de UCI in Aigle, en daar stond het onderwerp hoog op de agenda. Plugge stond aan de basis van de ‘safety working group’, die is ingesteld na het vreselijke incident met Fabio Jakobsen en Dylan Groenewegen in Polen. De werkgroep boekt stapje voor stapje progressie ten faveure van veiligere koersomstandigheden.

Een volgende stap voor de UCI en de overige stakeholders is dat per 2023 één of meerdere professionele experts moeten worden aangesteld om het veiligheidsmanagement van om te beginnen de WorldTour te organiseren. Eén van de facetten waarmee zij aan de slag moeten is het koersgedrag.

Plugge: “Er is onderzoek gedaan naar tal van wedstrijdincidenten. Die zijn in een database in kaart gebracht, waarbij de oorzaken gecategoriseerd zijn. Obstakels, bijvoorbeeld. Maar ook ‘eigen schuld renner’ of ‘schuld andere renner’. Terecht hebben we de mond vol over onveilige punten in een parcours, zoals de drempel in Burgos, maar uit onderzoek blijkt dat in ongeveer de helft van de gevallen het koersgedrag van de renners debet is aan een valpartij. Niet remmen, maar doorduwen bijvoorbeeld. Het verbaast me niet, want elke renner heeft de wil om te winnen. Ik zou willen zeggen: rem en gebruik je verstand. Dat vraagt om een gedragsverandering, gedreven door bewustwording en een consistente jurering. Vlak na het ongeval in Polen ging het in Milaan-Sanremo ook bijna fout voor plek drie en vier. Gelukkig liep dat goed af, maar het gedrag bleef daarom onbestraft. Dat moet goed worden aangepakt.”

Plugge stelt een bijzonder fenomeen vast. “Tien jaar geleden luidden de oudere renners de alarmbel omdat de jongeren minder respect toonden en onverantwoorde risico’s namen en zich overal doorheen duwden. Die jongeren van toen zijn de ouderen van nu. Maar je hoort nog steeds dezelfde discussie, terwijl we een generatie verder zijn. Dat moet dus veranderen. Ik ben blij dat Primoz zich uitspreekt, in de spiegel kijkt en het gedrag van renners ook benoemt.”

Bron: TeamJumboVisma.nl
Ik snap dat de teleurstelling groot is. Ik snap ook de algemene boodschap om wielrennen veiliger te maken. Maar het is niet terecht dat hij nu Fred Wright de schuld van deze valpartij probeert aan te smeren.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » za sep 10, 2022 9:29 am

Nee dat vind ik ook. Echt een aparte wending, weet ook niet waarom zit dit doen? Roglic is normaal gesproken helemaal geen zeurkous en iemand die naar andere wijst. Het is geen evenepoel. Ik las dat de laatste Belgische vuelta winnaar had gezegd “allemaal leuk en aardig maar het blijft een voetballer op een fiets”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 14, 2022 5:43 pm

Net even gekeken naar de finale van de GP Wallonie met aankomst op de Citadel van Namen. Van der Poel wint afgetekend voor Girmay. Met twee kermiskoersen en deze wedstrijd heeft 'ie een bijzonder voorbereiding op het WK. Hij wint ze wel alledrie en lijkt in orde.

Ik ben heel benieuwd wat het straks waard is in Australië ten opzichte van de concurrentie. Is hij frisser en werkt dat in zijn voordeel of mist hij toch wat competitie en inhoud? Gevoelsmatig denk ik dat hij serieus mee gaat doen om de titel.

EDIT

MVDP zelf over vandaag:
Op de Citadel van Namen leek MVDP zich in dienst te stellen van ploegmaat Jasper Philipsen. “Ik wilde eigenlijk de sprint voor Jasper aantrekken, maar hij voelde zich ook niet helemaal 100%, denk ik”, aldus Van der Poel. “Ik heb toen het laatste gaatje gedicht (op de weggereden Dylan Teuns en Gonzalo Serrano, red.) en ben beginnen sprinten. Ik zag niemand in mijn wiel en kon gelukkig mijn sprint doortrekken tot de finish.”
Dat is toch wel weer bijzonder. Voelt zich niet super (en meestal is hij daar echt wel eerlijk over). merkt dat Philipsen het lastig heeft en dan doodleuk het gat dichtrijden en van kop af de sprint winnen. Onder meer tegen iemand als Girmay. Dat gaat dan nog wat geven als hij zich wel goed voelt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 18, 2022 8:24 pm

Wat een gekke tijdrit vandaag. Zowel bij de mannen als de vrouwen veel favorieten die het niet waarmaken. Ben benieuwd waar dat door kwam. Zat de lange reis nog in de benen of is het net een doel te ver zo aan het einde van het seizoen? De één heeft natuurlijk ook meer koersdagen dan de ander.

Super dat Van Dijk haar titel wist te prolongeren. Zij was natuurlijk wel één van de favorieten. Foss wint voor het eerst buiten Noorwegen een koers en nu heeft 'ie een regenboogtrui.

Ben heel benieuwd of we bij de wegrace weer van die gekke verschillen gaan zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » zo sep 18, 2022 9:30 pm

Ik kan mij een wk in japan herinneren waar 2 belgen ( de wolf?) Al vroeg demareerden en niemand ze meer terugzag. Van de Nederlanders haalde alleen breukink de finish. De jetlag en het hoogte-klimaat zorgde voor weinig zuurstof en pap in de benen. Die 2 belgen waren er schijnbaar al weken en waren reeds geaclamatiseerd.

Dus, een local Australiër zou kunnen, hoewel de favorieten (pogi,vdp,wva) er ook al een tijdje zijn.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie