Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo aug 15, 2021 4:25 pm

Jakobsen gaat zo zijn eerste sprint in een grote ronde winnen sinds zijn terugkeer. Nog 13km.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo aug 15, 2021 4:45 pm

Ah, zonde. Tweede plaats achter Philipsen. Is die jongen ook wel gegund na vele ereplaatsen in de Tour. En Alpecin pakt dus gewoon in alledrie de grote rondes gelijk een ritwinst.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11889
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo aug 15, 2021 5:33 pm

Benieuwd naar morgen. Ik denk dat Roglic er goed aan doet om niet koste wat kost de rode trui te verdedigen. Ben benieuwd wat bijv Bardet of Carthy gaan doen. Hun kans op het rood.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Nicolai » zo aug 15, 2021 6:39 pm

Sandro schreef:
zo aug 15, 2021 5:33 pm
Benieuwd naar morgen. Ik denk dat Roglic er goed aan doet om niet koste wat kost de rode trui te verdedigen. Ben benieuwd wat bijv Bardet of Carthy gaan doen. Hun kans op het rood.
Ik zie niet in hoe Bardet of Carthy hier een gooi kunnen doen naar de rode leiderstrui. Zeker met de sterke blokken als Ineos, Bahrain, Movistar en Jumbo zal er op de laatste beklimming altijd een hoog tempo gereden worden, waardoor je een bijna geen mogelijkheid hebben tot een vroege uitval. Zal wel op een sprintje uitdraaien tussen de toppers

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Nicolai » zo aug 15, 2021 6:44 pm

Marillion schreef:
zo aug 15, 2021 4:45 pm
Ah, zonde. Tweede plaats achter Philipsen. Is die jongen ook wel gegund na vele ereplaatsen in de Tour. En Alpecin pakt dus gewoon in alledrie de grote rondes gelijk een ritwinst.
En alle drie de ritzeges allemaal in het openingsweekend en dat met drie verschillende renners, extra knap.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33454
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo aug 15, 2021 6:56 pm

Ben heel benieuwd wie de ‘klimmers van dienst’ gaan worden deze Vuelta. Meestal zie je dat al in de eerste bergrit in het clubje dat voorop blijft (ex een vluchtersgroep natuurlijk).

Kandidaten (lijkt mij): Roglic, Bernal, Landa, Mas, Carapaz, Kuss?, McCarthy?, Bardet?, Vlasov?, Ciccone?

Heeft Poels de smaak te pakken na de Tour en gaat hij zijn zinnen op de bergtrui zetten door in iedere bergetappe vroeg mee te springen? Of heeft hij in Frankrijk zijn kruit wel verschoten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo aug 15, 2021 7:34 pm

Aardig weetje over de slotklim:
Startplaats Santo Domingo de Silos ligt vlak bij de begraafplaats van Sad Hill, die schitterde als filmset in de finale van de spaghtettiwestern The Good, the Bad and the Ugly. Na een op en aflopende openingsfase ronden de renners de eerste top na 39 kilometer, de Puerto de Manquillo, een klim van 7,2 kilometer à 4,3%.
Gezien Roglic bij de tijdrit op de brommer was denk ik dat hij ze er allemaal nog een keer op gaat leggen als ze met de favorieten naar de streep rijden. Jumbo Visma zal het rood niet ten koste van alles verdedigen maar een kans om tijd te winnen laat hij niet liggen. Dus ik verwacht een zege van Roglic onder muzikale begeleiding van Ennio Morricone.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33454
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma aug 16, 2021 4:38 pm

Roglic lijkt alleen te zitten in de groep vooraan. Geen andere Jumbo in beeld, zo lijkt het. Da's geen goed nieuws, want zo heel hard gaat het ook weer niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma aug 16, 2021 5:42 pm

Dat zal ze inderdaad een beetje zijn tegengevallen. Met name Kuss was snel weg. Dat blijft toch een gekke renner. Op goede dagen kent hij bergop zijn gelijke niet. Maar er zitten ook van dit soort ritten tussen waar het dan helemaal niet lukt.

Ik had op iets meer vuurwerk gehoopt maar het bleef eigenlijk vooral beperkt tot het er doorheen zakken van een paar renners. Carapaz is een hele taaie maar deze Vuelta lijkt toch even een brug te ver.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33454
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma aug 16, 2021 6:28 pm

Marillion schreef:
ma aug 16, 2021 5:42 pm
Dat zal ze inderdaad een beetje zijn tegengevallen. Met name Kuss was snel weg. Dat blijft toch een gekke renner. Op goede dagen kent hij bergop zijn gelijke niet. Maar er zitten ook van dit soort ritten tussen waar het dan helemaal niet lukt.

Ik had op iets meer vuurwerk gehoopt maar het bleef eigenlijk vooral beperkt tot het er doorheen zakken van een paar renners. Carapaz is een hele taaie maar deze Vuelta lijkt toch even een brug te ver.
Bahrein/Movistar oogt wel sterk. Roglic en Bernal prima voorin (bij Eurosport hadden ze het idee dat Bernal even moest passen?). Mas, Landa, Lopez, Ciccone, Aru (verrassend) goed voorin. Bardet, Vlasov, Carapaz toch wel teveel naar achteren.

Het is de eerste, echte berg, maar mijn ervaring is dat uiteindelijk wel steeds min of meer dezelfde mannen vooraan berg op rijden in een ronde. Maar het kan nog alle kanten op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11889
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma aug 16, 2021 7:59 pm

Lastig conclusies te trekken. Carapaz valt in negatieve zin op, maar is wel iemand die kan verbeteren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » di aug 17, 2021 10:41 am

Het zou niet logisch zijn als Carapaz hier weer vlamt, Tour OS, het houdt een keer op met topvorm

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di aug 17, 2021 5:00 pm

Daar is 'ie dan. Fabio Jakobsen! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33454
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di aug 17, 2021 5:07 pm

Ja, prachtig.

Minder mooi is het nieuws over Mathieu vd Poel... ik zou verdomd voorzichtig zijn net die rug.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di aug 17, 2021 5:18 pm

Ja, hopelijk valt het mee. Dat WK is echt wel een hele mooie kans om terug te komen van die mislukte spelen. Maar dan moet 'ie wel helemaal in orde zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33454
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di aug 17, 2021 5:19 pm

Marillion schreef:
di aug 17, 2021 5:18 pm
Ja, hopelijk valt het mee. Dat WK is echt wel een hele mooie kans om terug te komen van die mislukte spelen. Maar dan moet 'ie wel helemaal in orde zijn.
En niet uit 'wraak' gaan forceren...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di aug 17, 2021 5:35 pm

Daar ben ik niet zo bang voor. Hij is nu ook gestopt met deze hoogtestage. Daarbij heeft het ook gewoon geen zin. Mocht zijn rug tegen het WK niet in orde zijn ga je simpelweg niet in de buurt van de prijzen komen.

Wel zonde dat hij nu niet het optimale effect van deze stage heeft. Maar mits fit gaat 'ie gewoon om de eerste plaatsen strijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11889
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » di aug 17, 2021 5:47 pm

Marillion schreef:
di aug 17, 2021 5:00 pm
Daar is 'ie dan. Fabio Jakobsen! :biggthumpup.gif:
Geweldig, het is het niemand meer gegund!

Voor zover ik kan beoordelen is de media relatief lauwtjes als je het bijvoorbeeld vergelijkt met wat er gebeurde toen Cavendish jaren na dato won. Terwijl ik dit veel specialer vind.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33454
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do aug 19, 2021 11:53 am

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za aug 21, 2021 5:13 pm

Sandro schreef:
di aug 17, 2021 5:47 pm
Marillion schreef:
di aug 17, 2021 5:00 pm
Daar is 'ie dan. Fabio Jakobsen! :biggthumpup.gif:
Geweldig, het is het niemand meer gegund!

Voor zover ik kan beoordelen is de media relatief lauwtjes als je het bijvoorbeeld vergelijkt met wat er gebeurde toen Cavendish jaren na dato won. Terwijl ik dit veel specialer vind.
Vandaag nummer twee en het is al weer helemaal business as usual. Zal ook niet helpen dat de Vuelta van de drie grote rondes in Nederland standaard de minste aandacht krijgt.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo aug 22, 2021 11:22 am

https://twitter.com/trientrenos/status/ ... 73096?s=21

Valverde mag nog van geluk spreken, had heel akelig kunnen aflopen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo aug 22, 2021 6:52 pm

Tegenvaller. Van der Poel heeft nog teveel last van zijn rug en moet passen voor het WK MTB volgende week.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » zo aug 22, 2021 8:39 pm

Marillion schreef:Tegenvaller. Van der Poel heeft nog teveel last van zijn rug en moet passen voor het WK MTB volgende week.
Jammer maar heb liever dat hij fit is tijdens de wk op de weg en Parijs Roubaix


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo aug 22, 2021 9:33 pm

Wat zo zonde is dat is dat hiermee de kans om in één jaar wereldkampioen in drie disciplines te worden is verdwenen.

Maar het is niet anders. Niet topfit betekent toch al dat je kansloos bent. Dan kan hij beter alles op zijn kansen op Parijs-Roubaix en het WK zetten. Hopelijk is hij tegen die tijd wel weer helemaal in orde.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di aug 24, 2021 4:14 pm

Rare move van Roglic. Totaal onnodig in de aanval en dan op zijn muil in de afdaling..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie