Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo sep 25, 2022 7:05 am

Inderdaad bizar. Dit had hij toch anders op kunnen/moeten lossen? Eeuwig zonde.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Jinne » zo sep 25, 2022 7:09 am

Zal die PSVer nu wel worden die wint.

Zal je zien dat het twee Belgische meiden waren in dat hotel. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 25, 2022 8:04 am

Bizar verhaal inzake MvdP. Ik kon het eerst gewoon niet geloven. Wat is er nou echt gebeurd? Waarom zit je op een locatie waar dat überhaupt mogelijk is? Waarom doet de begeleiding daar niets aan? En zo kan ik nog wel een paar vragen verzinnen. Onwerkelijk. Wat een gek WK is dit rondom de Nederlandse ploeg.

Kleine troost voor hem: Hij had met dit koersverloop denk ik geen kans gehad. Evenepoel geweldig sterk. Echt indrukwekkend om zo de titel te pakken. Hij was al een enorm talent maar wat een progressie heeft hij dit seizoen gemaakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 25, 2022 9:12 am

Marillion schreef:
zo sep 25, 2022 8:04 am
Bizar verhaal inzake MvdP. Ik kon het eerst gewoon niet geloven. Wat is er nou echt gebeurd? Waarom zit je op een locatie waar dat überhaupt mogelijk is? Waarom doet de begeleiding daar niets aan?
Die vraag had ik ook. Sliep hij alleen op die gang of zo?

Heel wonderlijk verhaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo sep 25, 2022 9:45 am

Bondscoach Koos Moerenhout hoorde pas later van het incident. "Mathieu kwam ermee op het moment dat het kwaad al was geschied, toen stuurde hij me een berichtje."

Van der Poel lag op een andere verdieping dan de rest van de Nederlanders. "Hij zou eerst bij Jan Maas op de kamer liggen, maar Mathieu was verkouden. Toen kreeg hij een andere kamer, op toevallig een andere verdieping."
Dit verklaart wel een hoop.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » zo sep 25, 2022 10:59 am

Arrestatie en opgave nieuwe mentale mokerslag
Kan Mathieu van der Poel zoveelste drama nog aan?
author avatar
Door HANS RUGGENBERG

2 uur geleden
in WIELRENNEN


Dit scenario had niemand voorzien. Topfavoriet Mathieu van der Poel die de nacht voor de WK-wegrace in een cel moest doorbrengen, nadat hij was gearresteerd vanwege een incident in het rennershotel van Nederland. Doodvermoeid na een nacht op het politiebureau en mentaal gesloopt kneep de 27-jarige vedette na 30 kilometer in de remmen. Weg droom en regenboogtrui, maar vooral is de grote vraag of hij dit zoveelste opeenvolgende drama nog wel aankan?

Mathieu van der Poel.
Mathieu van der Poel.Ⓒ ANP/HH
Er zou zich een incident hebben afgespeeld tussen hem en twee tienermeisjes van 13 en 14 jaar. Er werd meerdere malen op de deur van Van der Poel geklopt, die het op een gegeven moment zat was. Hij zou volgens zijn eigen lezing ’op niet vriendelijke wijze’ verhaal hebben gehaald. Volgens het politierapport zou MvdP beide tieners een duw gegeven hebben, waarna een van hen op de grond viel en tegen de muur terechtkwam met een kleine schram op haar elleboog tot gevolg. Dat er fysiek contact is geweest, ontkent Van der Poel.

Dat hij furieus was, is begrijpelijk. Van der Poel had na twee eerdere gemiste kansen in 2019 en 2021 zijn zinnen gezet op de wereldtitel. De laatste twee maanden had het Nederlandse wielerfenomeen zich tot in de puntjes voorbereid. Hij wist dat hij op dit selectieve parcours grote kans had om na vier regenboogtruien in het veld, zijn eerste exemplaar op de weg te veroveren. Hij kroop al om 21.00 uur onder de wol om zo fris mogelijk aan de start te verschijnen. Dat hij dan door geluidsoverlast wordt uitgeschakeld, kun je niet verzinnen.

Knokken na tegenslagen
Het volgt op een periode waarin Van der Poel zich al heeft terug moeten knokken van grote tegenslagen. Eerder deze week nog, toen hij zijn eerste WK-goud op de weg hoopte te pakken tijdens de mixed relay. Het ging compleet mis, omdat eerst Bauke Mollema wegviel wegens een vastlopende ketting. Vervolgens klapte Annemiek van Vleuten tegen het asfalt, waardoor de medaillekansen helemaal weg waren.

Hoewel dat een teleurstelling was, kreeg Van der Poel het afgelopen jaar veel hardere klappen te verwerken. Het begon vorig jaar juni toen de hij te maken kreeg met zijn eerste rugklachten. Toen was er tijdens de Zomerspelen in Tokio ’plankgate’. ’Matje’ klapte op de eerste ’drop’ al na tien minuten keihard tegen de rotsen tijdens de olympische mountainbikerace. Het plankje waar hij in de training vanaf reed was opeens weg, al was hij er van tevoren op gewezen dat dat tijdens de wedstrijd het geval zou zijn. Toch ging hij er om onbegrijpelijke redenen blindelings vanuit dat het plankje er zou staan.

Het betekende zijn eerste échte grote teleurstelling van de laatste jaren, nadat hij zo’n beetje alles wat hij aanraakte in goud liet veranderen. Prachtige zeges had hij al geboekt in de Amstel Gold Race, de Ronde van Vlaanderen en een paar weken voor de Spelen van Tokio won hij op weergaloze wijze de tweede rit in de Tour de France en pakte hij de gele trui. Het voorval in Japan was een mentale mokerslag, vooral omdat Van der Poel vier jaar lang had toegewerkt naar dat moment om te pieken.

Rug brozer dan gedacht
Er volgde een mentale maar ook fysieke periode van kommer en kwel. Zijn rug bleek brozer dan gedacht, waardoor hij maandenlang werd getergd door hevige pijnen en niet in staat was het beste van zichzelf te laten zien. Uiteindelijk duurde het tot 19 maart van dit jaar voordat hij zijn rentree maakte in Milaan-Sanremo (derde). Hij slaagde er toch weer in om zich terug te vechten naar de top. In de Ronde van Vlaanderen toonde MvdP zijn klasse met een weergaloze zege. In de Giro d’Italia eveneens met ritwinst en de roze trui die hij drie dagen droeg.

De Tour de France volgde, maar daar kreeg hij de volgende tik om de oren. Door een verkeerd ingedeelde voorbereiding bleef Van der Poel ver weg van zijn topniveau. Hij had ingezet op minimaal een etappezege en wederom de gele trui, maar hij vertrok na tien ritten gedesillusioneerd via de achterdeur. Vanuit zijn ploeg Alpecin-Deceuninck werd duidelijk gemaakt dat ook dat een mentale dreun was waar hij het moeilijk mee had. Toch lukte het hem om weer fris in het hoofd te worden en in het Australische Wollongong een gooi te doen naar de wereldtitel.


Hij was gebrand op revanche, nadat hij vorig jaar met zijn rugklachten niet verder kwam dan een achtste plaats. In 2019 leek Van der Poel in Yorkshire op weg naar de regenboogtrui, maar toen spatte door hongerklop zijn gouden droom uiteen. Nu dus dit bizarre incident in Australië. Mathieu van der Poel lijkt vaak een man van onverwoestbaar staal, maar elk mens breekt wanneer het teveel wordt. Hoe dan ook, wordt de mentale weerbaarheid van Mathieu van der Poel meer dan ooit op de proef gesteld. De tijd zal moeten leren welke impact dit alles op zijn verdere loopbaan heeft.
De T.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 25, 2022 11:36 am

Sandro schreef:
Bondscoach Koos Moerenhout hoorde pas later van het incident. "Mathieu kwam ermee op het moment dat het kwaad al was geschied, toen stuurde hij me een berichtje."

Van der Poel lag op een andere verdieping dan de rest van de Nederlanders. "Hij zou eerst bij Jan Maas op de kamer liggen, maar Mathieu was verkouden. Toen kreeg hij een andere kamer, op toevallig een andere verdieping."
Dit verklaart wel een hoop.
Hij had de volgorde beter om kunnen draaien: eerst Moerenhout appen, voordat hij die meiden confronteerde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 25, 2022 2:16 pm

Wel een goed verhaal voor zijn ooit te verschijnen biografie.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » zo sep 25, 2022 5:16 pm

Na het catastrofale WK van Mathieu van der Poel heeft columnist Thijs Zonneveld nog wel wat vragen. ‘Hoe is het mogelijk dat de kopman van de laatste wedstrijd van het WK op een gang ligt waar kinderen spelen?’

Nog voordat er een meter was gefietst, nog voordat er één demarrage was geweest, nog voordat zijn benen pijn hadden gedaan, nog voordat hij het zadel onder zijn kont had gevoeld, had Mathieu van der Poel het WK al verloren. Gevloerd werd ie, door twee pubermeisjes, op de gang van de negende verdieping van het Novotel in Sydney.

Slim was het niet dat hij zelf verhaal ging halen na een paar slapeloze uren vol geschreeuw, gestommel en gebonk. Begrijpelijk wel. Ik weet niet of hij de meisjes heeft aangeraakt, maar hij had het niet zelf moeten willen oplossen. Verder heb ik, hoe meer ik erover hoor en hoe meer ik erover lees, zoveel vragen. Tientallen, misschien honderden, maar vooral deze.

Hoe. Is. Het. Mogelijk?

Hoe is het mogelijk dat de kopman van de laatste wedstrijd van het WK op een gang ligt waar kinderen spelen? Hoe is het mogelijk dat niemand van de begeleiding ervan wist en het stopte? Hoe is het mogelijk dat hij werd afgevoerd naar het politiebureau zonder dat er iemand van de KNWU meeging? Hoe is het mogelijk dat zijn ploeggenoten pas een paar minuten voor de start te horen kregen wat er was gebeurd? En hoe is het mogelijk dat Jan van Veen, de hoofdcoach en prestatiemanager van de KNWU, zelfs nadat VDP was afgestapt nog nergens van op de hoogte was?

Piepend en krakend sleepte de Nederlandse ploeg zich de afgelopen week door Wollongong. Het hotel was te ver weg, het regende lekke kettingen, Bauke Mollema kopte een paar vogels, er waren coronabesmettingen en op de prestaties viel geen peil te trekken. Ellen van Dijk werd wereldkampioene tijdrijden nadat ze zélf een villa naast het parcours had geboekt, Van Vleuten pakte (in een niet toegestaan pak en niet toegestane sokken) de regenboogtrui dankzij haar eigen betonnen kop en een krankzinnige laatste kilometer. Niet één wedstrijd verliep volgens plan.

Tuurlijk, wielrennen is een moeilijk te controleren en moeilijk te voorspellen sport. En de KNWU is geen grote, rijke organisatie. Er wordt heel veel gewonnen door Nederlandse renners en rensters, er is kwaliteit te over - op de fiets en ernaast. Maar tegelijkertijd is het af en toe zo amateuristisch dat je er een acute rolberoerte van krijgt. Het is een aaneenschakeling van incidenten. Het ene vuurtje is nog niet geblust of het volgende fikt alweer. Vorig jaar kostte het titels of kansen daarop, dit jaar opnieuw.

Het is bij de KNWU te vaak net niet. Net te weinig personeel, net te weinig communicatie, net te weinig geïnvesteerd in een goed hotel met een afgesloten vleugel. Het is niet uit te leggen dat VDP zelf meer dan twintigduizend euro aftikte voor een eersteklas vliegticket - en dat hij bij de Nederlandse ploeg in een hotelkamer terechtkomt tegenover een paar tienermeisjes op de nacht voor de belangrijkste koers van het jaar. Dat is geen topsport, dat is geen profsport.

Dat is een bende.
Ik den dat Thijs Zonneveld het goed verwoordt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 25, 2022 5:21 pm

Als je 20.000 voor een ticket kunt betalen, snap ik inderdaad niet dat je in het Novotel eindigt…
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo sep 25, 2022 6:24 pm

Zeux schreef:
zo sep 25, 2022 5:21 pm
Als je 20.000 voor een ticket kunt betalen, snap ik inderdaad niet dat je in het Novotel eindigt…
Dat deed Van Dijk dus beter. Ik snap de kritiek op de wielerbond, maar niet voor de eerste keer snap ik niet waarom VD Poel zich niet beter voorbereid (plankje).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » zo sep 25, 2022 6:35 pm

Sandro schreef:
Zeux schreef:
zo sep 25, 2022 5:21 pm
Als je 20.000 voor een ticket kunt betalen, snap ik inderdaad niet dat je in het Novotel eindigt…
Dat deed Van Dijk dus beter. Ik snap de kritiek op de wielerbond, maar niet voor de eerste keer snap ik niet waarom VD Poel zich niet beter voorbereid (plankje).
Hij was blijkbaar ook verkouden dus de vraag is hoe fit hij sowieso was. Lijkt er een beetje op dat dit als excuus wordt gebruikt voor zijn ‘race’.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 25, 2022 7:45 pm

Ja, wat kan een nacht vol commotie, zonder slaap en met een verblijf in een politiecel nu heel voor invloed hebben op je prestaties.

Zowel de KNWU als Van der Poel hebben het niet goed aangepakt. Al is het wel even afwachten wat er nu precies is gebeurd. Dat je in die situatie in eerste instantie zelf naar de deur loopt snap ik wel. Als het daadwerkelijk is gebleven bij een boze reactie zoals hij stelt dan is de gang naar een politiebureau wel over de top. Maar voorlopig weten we niets. Goede kans dat er iets op camera beelden staat.

Alles los van het incident zelf moeten ze echt mee aan het werk om het in de toekomst beter te doen. Zorg dat je gewoon op een goede locatie zit waar je iedereen bij elkaar hebt en kunt afzonderen. Faciliteer je sporters en laat niets aan het toeval over. Achteraf had Van der Poel naast dat vliegticket beter ook zijn verblijf zelf geregeld maar dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.

Koers was verder eigenlijk ook een flinke tegenvaller. Nauwelijks strijd tussen de beste renners gezien door het vreemde verloop. Hopelijk is Lombarije straks een beter toetje van dit seizoen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » zo sep 25, 2022 7:54 pm

Marillion schreef:Ja, wat kan een nacht vol commotie, zonder slaap en met een verblijf in een politiecel nu heel voor invloed hebben op je prestaties.

Zowel de KNWU als Van der Poel hebben het niet goed aangepakt. Al is het wel even afwachten wat er nu precies is gebeurd. Dat je in die situatie in eerste instantie zelf naar de deur loopt snap ik wel. Als het daadwerkelijk is gebleven bij een boze reactie zoals hij stelt dan is de gang naar een politiebureau wel over de top. Maar voorlopig weten we niets. Goede kans dat er iets op camera beelden staat.

Alles los van het incident zelf moeten ze echt mee aan het werk om het in de toekomst beter te doen. Zorg dat je gewoon op een goede locatie zit waar je iedereen bij elkaar hebt en kunt afzonderen. Faciliteer je sporters en laat niets aan het toeval over. Achteraf had Van der Poel naast dat vliegticket beter ook zijn verblijf zelf geregeld maar dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.

Koers was verder eigenlijk ook een flinke tegenvaller. Nauwelijks strijd tussen de beste renners gezien door het vreemde verloop. Hopelijk is Lombarije straks een beter toetje van dit seizoen.
Natuurlijk is het verre van ideaal maar ik bedoelde eigenlijk dat dit niet na 30 km al duidelijk is. Een verkoudheid wel.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo sep 25, 2022 9:08 pm

raymon schreef:
zo sep 25, 2022 6:35 pm
Sandro schreef:
Zeux schreef:
zo sep 25, 2022 5:21 pm
Als je 20.000 voor een ticket kunt betalen, snap ik inderdaad niet dat je in het Novotel eindigt…
Dat deed Van Dijk dus beter. Ik snap de kritiek op de wielerbond, maar niet voor de eerste keer snap ik niet waarom VD Poel zich niet beter voorbereid (plankje).
Hij was blijkbaar ook verkouden dus de vraag is hoe fit hij sowieso was. Lijkt er een beetje op dat dit als excuus wordt gebruikt voor zijn ‘race’.
Bizarre manier van redeneren...slaat als een tang op een varken wat mij betreft. Conspiracy theory- achtig :confused.gif:

Kan me wel inbeelden dat hij toch al niet lekker in zijn vel zat, mede door die verkoudheid, en daarom zo vreemd gehandeld heeft.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Jinne » zo sep 25, 2022 9:21 pm

Wel vreemd dat niet Jan Maas naar een verdieping hoger ging. VDP zal ongetwijfeld eerst geprobeerd hebben het zelf op te lossen ipv iemand te appen. Met de gedachte dat zelf oplossen sneller zou gaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » zo sep 25, 2022 9:28 pm

Sandro schreef:
raymon schreef:
zo sep 25, 2022 6:35 pm
Sandro schreef: Dat deed Van Dijk dus beter. Ik snap de kritiek op de wielerbond, maar niet voor de eerste keer snap ik niet waarom VD Poel zich niet beter voorbereid (plankje).
Hij was blijkbaar ook verkouden dus de vraag is hoe fit hij sowieso was. Lijkt er een beetje op dat dit als excuus wordt gebruikt voor zijn ‘race’.
Bizarre manier van redeneren...slaat als een tang op een varken wat mij betreft. Conspiracy theory- achtig :confused.gif:

Kan me wel inbeelden dat hij toch al niet lekker in zijn vel zat, mede door die verkoudheid, en daarom zo vreemd gehandeld heeft.
Dat zeg ik toch ook? Maar tevens zeg ik dat zijn afstappen eerder met zijn verkoudheid te maken had dan met een mindere nachtrust.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo sep 25, 2022 9:40 pm

Jinne schreef:
zo sep 25, 2022 9:21 pm
Wel vreemd dat niet Jan Maas naar een verdieping hoger ging. VDP zal ongetwijfeld eerst geprobeerd hebben het zelf op te lossen ipv iemand te appen. Met de gedachte dat zelf oplossen sneller zou gaan.
Van der Poel verkaste klaarblijkelijk naar de verdieping waar zijn vriendin al op een kamer lag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo sep 25, 2022 11:04 pm

Eerder tijdens dit WK heeft de KNWU wel een paar rare steken laten vallen.
En ik was inmiddels alweer compleet vergeten dat PvdA'er Wouter Bos inmiddels al een jaar voorzitter van de wielerbond is. Die is inderdaad compleet onzichtbaar:

Over de rol van chef de mission Jan van Veen zijn meer vragen. Hij is verantwoordelijk voor de organisatie van de hele groep tijdens dit WK. En juist in de organisatie laat de KNWU in deze week, zoals gewoonlijk, weer meerdere steken vallen. Alleen al de incidenten rond de junior-vrouwen op dit WK zijn ongekend.

De ouders van deze 17- en 18-jarige meiden hebben al bij de KNWU aan de bel moeten trekken dat hun kinderen zonder begeleiding van iemand van de KNWU op het vliegveld moesten inchecken voor de lange reis. Uiteindelijk besloot de bond toch nog iemand naar Schiphol te sturen. Maar goed ook, want er bleken liefst negen fietsen niet betaald te zijn voor de lange vlucht. Drie elite vrouwen kregen uiteindelijk de opdracht om tijdens de reis een oogje in het zeil te houden op deze jonge meiden.

In Australië zaten de juniors, die niet de tijdrit reden, anderhalf uur in de auto om in Wollongong te gaan trainen. Daar aangekomen werd ontdekt dat de begeleiders van de bond hun fietsen in het hotel waren vergeten…

En in de koers werden de junior-vrouwen niet bijgestaan door hun bondscoach Loes van Gunnewijk omdat zij geen tijd had. Deze taak werd neergelegd bij Peter Zijerveld, tot 2020 in dienst bij de KNWU, die in ‘Down Under’ toevallig aanwezig was omdat hij er familie heeft wonen.

Het zijn incidenten die de wenkbrauwen doen fronsen. Wie de laatste jaren met de KNWU op pad is geweest, weet echter niet anders. Volgende maand is oud-politicus Wouter Bos alweer een jaar voorzitter van de wielerbond. In de gesprekken die hij met diverse stakeholders richting zijn verkiezing had, beloofde hij een harde hand te laten zien. Tot dusver blinkt Bos echter uit in onzichtbaarheid. En zo sukkelt de KNWU verder. En wordt de som van alle beschamende incidenten alleen maar groter.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma sep 26, 2022 9:11 am

Hij mag naar huis met een boete van 1500 dollar. Geen idee over de inhoud van de zaak. Was het nu gewoon het woord van die kinderen tegen dat van MvdP of hebben ze bijvoorbeeld nog camera beelden bekeken? Er volgt nog wel een beroep.

Wat de KNWU betreft. Er ging echt wel heel veel mis dit WK. Daarbij moeten we niet vergeten dat het budget wel aanmerkelijk lager is dan wij bijvoorbeeld rondom voetbal gewoon zijn. Maar dat wat er mis gaat is veelal eigenlijk niet of nauwelijks budget gebonden.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » ma sep 26, 2022 1:18 pm

Sowieso een beetje vaag dat hij blijkbaar verwacht dat het in een hotel om 21:00 uur al stil is. Heb niet vaak meegemaakt dat het daar voor 23:00 uur helemaal stil is.

Hij had dus zelf voor oordoppen of iets dergelijks moeten zorgen. Was ook een stuk goedkoper geweest dan 1000 euro :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma sep 26, 2022 4:11 pm

Het verhaal is dat ze meerdere keren ook echt op z'n deur kwamen kloppen om vervolgens weg te rennen. Dat hij daar niet mee kon lachen snap ik dan wel.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » di sep 27, 2022 8:17 am

Ik hoop dat ik nooit bij Frank in een hotel beland, want hij vindt het blijkbaar doodnormaal dat je 3 uur lang tot midden in de nacht bij wildvreemden op de kamerdeur bonkt.

Wat een mafketels zijn er toch soms. :smallgrin.gif:
***

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » di sep 27, 2022 9:40 am

Tienermeisje (14) en filmpjes geven beeld van bizarre hotelnacht Mathieu van der Poel: ‘Je hebt ons bedreigd’

En toen bleken er beelden te zijn. Drie video’s. De ene kort en onduidelijk, de andere langer en veelzeggend. Ze verduidelijken veel van wat er gebeurde, afgelopen zaterdagavond op de gang van het Novotel. Deze site had contact met de oudste van de drie tienermeisjes en bekeek de door hen zelf gemaakte beelden.

Thijs Zonneveld 27-09-22, 08:41 Laatste update: 09:10

Je hoeft in dit artikel niet te zoeken naar de videobeelden of fragmenten daaruit. Die delen we niet, omdat de meisjes in kwestie minderjarig zijn - de jongste zus is 12, de oudste 14, hun filmende vriendin 13.

Door Thijs Zonneveld

Gefluister. Gegiechel. Een paar sokken op het tapijt. De sokken sluipen naar de kamerdeur er tegenover. Er komt een pubermeisje in beeld. Ze kijkt nog een keer lachend om naar haar vriendin die haar filmt met een mobiele telefoon. Dan klopt ze op de deur en rent ze weg, haar kamer in. Er klinkt gestommel, een gil. De telefoon beweegt alle kanten op.

In een flits is te zien hoe het meisje ineengedoken in een hoek zit, met haar handen over haar hoofd, haar ellebogen omhoog. Dan schiet er een man in een zwarte boxershort door het beeld. Hij springt in één beweging over het bed. Bij de landing lijkt zijn linkerhand de handen of het hoofd van het meisje te raken. Daarna houdt het filmpje op.

Dertien seconden duurt het in totaal. De video is gestuurd door iemand die zegt de oudere zus van het twaalf jaar oude meisje te zijn dat op de deur klopte. Ze heeft via social media verschillende mensen benaderd, onder wie journalisten, met gedetailleerde beschrijvingen en beschuldigingen.

Naast het filmpje van dertien seconden, dat veel onduidelijke flitsen bevat en nogal abrupt eindigt, stuurt ze langer videomateriaal van de ruzie die op het kloppen en de achtervolging volgt. Daarop is meer te zien en te horen. Er is geen twijfel dat het gaat om de ruzie die afgelopen zaterdagavond plaatsvond op de negende verdieping van het Novotel in Brighton-les-Sands. De ruzie die Mathieu van der Poel het wereldkampioenschap kostte.

Aankloppen en wegrennen
Uit contact met de 14-jarige zus, die de informatie deelt met toestemming van haar ouders, blijkt dat ze geen weet hadden dat er een wielrenner tegenover hen op de gang ligt op de bewuste avond. Ze komen elders uit Australië, ze zijn op vakantie in Sydney en ze zijn niet op de hoogte dat er een WK wielrennen in de buurt wordt georganiseerd. Ze hebben twee kamers naast elkaar in het hotel gekregen. Op de ene liggen de drie meisjes, op de andere hun ouders. Daarnaast zijn er op de filmpjes nog meer kinderen en nog een volwassene te zien.

De drie pubermeisjes maken lawaai, maar hun ouders grijpen niet in. Die denken dat de meisjes een horrorfilm kijken: Annabelle. Dat is niet helemaal waar. De oudste is bezig met het aanbrengen van een gezichtsmasker in de badkamer, de jongste twee spelen ‘knock and run’ op de gang: aankloppen op deuren en dan wegrennen. Volgens de oudste zus doet haar jongste zus dat wel vaker in hotels. Ze zegt dat haar ouders daar ook van op de hoogte zijn.

Achtervolging Van der Poel
Uit het filmpje blijkt dat het niet de eerste keer is dat ze op de kamer van Van der Poel kloppen; hij trekt namelijk vrijwel meteen de deur open. De achtervolging duurt niet langer dan zeven seconden. Als het meisje haar kamer in rent, sprint Van der Poel erachteraan. Bij de landing na zijn sprong over het bed lijkt hij haar kort aan te raken. Maar een gerichte klap of duw is het niet. Het filmpje eindigt op een vreemd en abrupt moment. Er is nog net te zien dat hij zich opricht na de sprong, weg van het meisje. Waarom het filmpje daar stopt, zegt de zus niet precies te weten.

Op het filmpje van de ruzie die zich daarna ontspint, zijn de ouders er wél. Er wordt geschreeuwd, iemand huilt. Te horen is dat Van der Poel tegen de meisjes zegt: ,,Voor jullie is dit een spelletje, maar ik heb een belangrijke wedstrijd morgen.”

Verder zegt hij tegen de ouders dat het niet de eerste keer is dat de meisjes hebben aangeklopt: die middag en eerder op de avond hebben ze het ook al gedaan. Hij krijgt vooral veel scheldwoorden als weerwoord. Daarna volgt het verwijt dat hij een klap heeft uitgedeeld.

Van der Poel: ,,I didn’t touch anybody.”
Een vrouwenstem: ,,Shut up, het staat op camera!”
Van der Poel: ,,Laat maar zien dan, no problem.”
Een vrouwenstem: ,,Jij mag niet in mijn kamer komen!”
Van der Poel: ,,Jij mag niet drie f*cking uur lang op mijn deur kloppen!”
Een vrouwenstem: ,,Je hebt ons bedreigd!”
Van der Poel: ,,Moet je de politie bellen en ze erover vertellen.”
Een vrouwenstem: ,,Heb ik al gedaan! Ze zijn onderweg.”
Van der Poel: ,,Prima. Weet je het zeker?”

Arrestatie Van der Poel
Van der Poel wordt gearresteerd en meegenomen naar het bureau, de familie laat de videobeelden zien aan de politie. Voor de aanklacht van common assault is het volgens het Australische rechtssysteem niet eens van belang of Van der Poel het meisje wel of niet aanraakte bij zijn landing. Dat hij haar achterna rende naar haar kamer kan al worden gekenmerkt als bedreigend. Van der Poel mist een nacht slaap en stapt de volgende ochtend gedesillusioneerd af voordat het WK goed en wel begonnen is.

Volgens de oudste zus richten haar ouders zich niet zozeer op wat de meisjes hebben gedaan, maar zijn ze vooral boos op Van der Poel. Ze vinden dat hij er te makkelijk vanaf is gekomen met een boete. Zelf vindt ze het ergens wel rot dat Van der Poel een nacht slaap heeft moeten missen voor zo’n belangrijke ‘game’. Haar zusje, zegt ze, zit er een stuk minder mee.

Het management van Mathieu van der Poel heeft dit artikel gelezen en de video’s bekeken, maar wil vooralsnog niet officieel reageren.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » di sep 27, 2022 10:02 am

Duke schreef:
Tienermeisje (14) en filmpjes geven beeld van bizarre hotelnacht Mathieu van der Poel: ‘Je hebt ons bedreigd’

En toen bleken er beelden te zijn. Drie video’s. De ene kort en onduidelijk, de andere langer en veelzeggend. Ze verduidelijken veel van wat er gebeurde, afgelopen zaterdagavond op de gang van het Novotel. Deze site had contact met de oudste van de drie tienermeisjes en bekeek de door hen zelf gemaakte beelden.

Thijs Zonneveld 27-09-22, 08:41 Laatste update: 09:10

Je hoeft in dit artikel niet te zoeken naar de videobeelden of fragmenten daaruit. Die delen we niet, omdat de meisjes in kwestie minderjarig zijn - de jongste zus is 12, de oudste 14, hun filmende vriendin 13.

Door Thijs Zonneveld

Gefluister. Gegiechel. Een paar sokken op het tapijt. De sokken sluipen naar de kamerdeur er tegenover. Er komt een pubermeisje in beeld. Ze kijkt nog een keer lachend om naar haar vriendin die haar filmt met een mobiele telefoon. Dan klopt ze op de deur en rent ze weg, haar kamer in. Er klinkt gestommel, een gil. De telefoon beweegt alle kanten op.

In een flits is te zien hoe het meisje ineengedoken in een hoek zit, met haar handen over haar hoofd, haar ellebogen omhoog. Dan schiet er een man in een zwarte boxershort door het beeld. Hij springt in één beweging over het bed. Bij de landing lijkt zijn linkerhand de handen of het hoofd van het meisje te raken. Daarna houdt het filmpje op.

Dertien seconden duurt het in totaal. De video is gestuurd door iemand die zegt de oudere zus van het twaalf jaar oude meisje te zijn dat op de deur klopte. Ze heeft via social media verschillende mensen benaderd, onder wie journalisten, met gedetailleerde beschrijvingen en beschuldigingen.

Naast het filmpje van dertien seconden, dat veel onduidelijke flitsen bevat en nogal abrupt eindigt, stuurt ze langer videomateriaal van de ruzie die op het kloppen en de achtervolging volgt. Daarop is meer te zien en te horen. Er is geen twijfel dat het gaat om de ruzie die afgelopen zaterdagavond plaatsvond op de negende verdieping van het Novotel in Brighton-les-Sands. De ruzie die Mathieu van der Poel het wereldkampioenschap kostte.

Aankloppen en wegrennen
Uit contact met de 14-jarige zus, die de informatie deelt met toestemming van haar ouders, blijkt dat ze geen weet hadden dat er een wielrenner tegenover hen op de gang ligt op de bewuste avond. Ze komen elders uit Australië, ze zijn op vakantie in Sydney en ze zijn niet op de hoogte dat er een WK wielrennen in de buurt wordt georganiseerd. Ze hebben twee kamers naast elkaar in het hotel gekregen. Op de ene liggen de drie meisjes, op de andere hun ouders. Daarnaast zijn er op de filmpjes nog meer kinderen en nog een volwassene te zien.

De drie pubermeisjes maken lawaai, maar hun ouders grijpen niet in. Die denken dat de meisjes een horrorfilm kijken: Annabelle. Dat is niet helemaal waar. De oudste is bezig met het aanbrengen van een gezichtsmasker in de badkamer, de jongste twee spelen ‘knock and run’ op de gang: aankloppen op deuren en dan wegrennen. Volgens de oudste zus doet haar jongste zus dat wel vaker in hotels. Ze zegt dat haar ouders daar ook van op de hoogte zijn.

Achtervolging Van der Poel
Uit het filmpje blijkt dat het niet de eerste keer is dat ze op de kamer van Van der Poel kloppen; hij trekt namelijk vrijwel meteen de deur open. De achtervolging duurt niet langer dan zeven seconden. Als het meisje haar kamer in rent, sprint Van der Poel erachteraan. Bij de landing na zijn sprong over het bed lijkt hij haar kort aan te raken. Maar een gerichte klap of duw is het niet. Het filmpje eindigt op een vreemd en abrupt moment. Er is nog net te zien dat hij zich opricht na de sprong, weg van het meisje. Waarom het filmpje daar stopt, zegt de zus niet precies te weten.

Op het filmpje van de ruzie die zich daarna ontspint, zijn de ouders er wél. Er wordt geschreeuwd, iemand huilt. Te horen is dat Van der Poel tegen de meisjes zegt: ,,Voor jullie is dit een spelletje, maar ik heb een belangrijke wedstrijd morgen.”

Verder zegt hij tegen de ouders dat het niet de eerste keer is dat de meisjes hebben aangeklopt: die middag en eerder op de avond hebben ze het ook al gedaan. Hij krijgt vooral veel scheldwoorden als weerwoord. Daarna volgt het verwijt dat hij een klap heeft uitgedeeld.

Van der Poel: ,,I didn’t touch anybody.”
Een vrouwenstem: ,,Shut up, het staat op camera!”
Van der Poel: ,,Laat maar zien dan, no problem.”
Een vrouwenstem: ,,Jij mag niet in mijn kamer komen!”
Van der Poel: ,,Jij mag niet drie f*cking uur lang op mijn deur kloppen!”
Een vrouwenstem: ,,Je hebt ons bedreigd!”
Van der Poel: ,,Moet je de politie bellen en ze erover vertellen.”
Een vrouwenstem: ,,Heb ik al gedaan! Ze zijn onderweg.”
Van der Poel: ,,Prima. Weet je het zeker?”

Arrestatie Van der Poel
Van der Poel wordt gearresteerd en meegenomen naar het bureau, de familie laat de videobeelden zien aan de politie. Voor de aanklacht van common assault is het volgens het Australische rechtssysteem niet eens van belang of Van der Poel het meisje wel of niet aanraakte bij zijn landing. Dat hij haar achterna rende naar haar kamer kan al worden gekenmerkt als bedreigend. Van der Poel mist een nacht slaap en stapt de volgende ochtend gedesillusioneerd af voordat het WK goed en wel begonnen is.

Volgens de oudste zus richten haar ouders zich niet zozeer op wat de meisjes hebben gedaan, maar zijn ze vooral boos op Van der Poel. Ze vinden dat hij er te makkelijk vanaf is gekomen met een boete. Zelf vindt ze het ergens wel rot dat Van der Poel een nacht slaap heeft moeten missen voor zo’n belangrijke ‘game’. Haar zusje, zegt ze, zit er een stuk minder mee.

Het management van Mathieu van der Poel heeft dit artikel gelezen en de video’s bekeken, maar wil vooralsnog niet officieel reageren.
www.ad.nl
Dank voor het plaatsenAfbeelding irritante kut kinderen Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie