Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 21, 2022 1:22 pm

Er wordt flink gekoerst dit eerste uur. Voor de tussensprint, voor de 'groep die weg mag', voor het positioneren van 'helpers' vooraan.

Ik vind dit vaak een van de leukste momenten van de koers: als zo voluit gereden wordt om weg te komen. Natuurlijk is het laatste uur - de finale - vaak ook leuk, maar nu zie je ook heel veel ploegenspel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 21, 2022 1:39 pm

Ja, geweldig. Al zitten er genoeg te vloeken. Als ze daar de adem nog voor hebben tenminste.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2022 3:41 pm

Cadel Evans heeft een opvolger…

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 21, 2022 4:32 pm

WAt een nummer van Vingegaard. En dan ook nog wachten na die slipper van Pogacar. Souverein wint hij deze Tour (zonder val of covid).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wielrennen

Bericht door wimpey » do jul 21, 2022 4:43 pm

Wow. Wat een prestatie! Van d'n Wout ook. Da's wel een team he. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » do jul 21, 2022 5:02 pm

Naar Wout blijf ik met open mond kijken. WAT EEN COUREUR
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2022 5:03 pm

Zeux schreef:
do jul 21, 2022 4:32 pm
WAt een nummer van Vingegaard. En dan ook nog wachten na die slipper van Pogacar. Souverein wint hij deze Tour (zonder val of covid).
Het wachten was tactisch. Anders werd het een hard-tegen-hard-afdaling, met alle risico’s van dien (vallen/kruit verschieten voor laatste klim). Vingegaard wilde zo snel mogelijk weer in het wiel bij Pogacar. Daar kon hem niks gebeuren.

Jammer dat hij zo afwachtend koerst, want hij is duidelijk de sterkste. Hoe hij vanuit het zadel de aanvallen van Pogacar pareerde op de een-na-laatste klim, zei genoeg.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wielrennen

Bericht door wimpey » do jul 21, 2022 5:08 pm

Sandro schreef:
do jul 21, 2022 5:02 pm
Naar Wout blijf ik met open mond kijken. WAT EEN COUREUR
Idd. De man kan sprinten, klassiekers winnen, hard bergop rijden, veldrijden. Individuele tijdrit kan ie ook. Zet 'm op een éénwieler: dat kan ie waarschijnlijk ook.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 21, 2022 5:09 pm

Jumbo kan voor het eerst echt de Tour winnen en Vingegaard wint solo op de Hautacam. Ga je dan nog zeggen dat het jammer is dat ie afwachtend koerst…?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » do jul 21, 2022 5:10 pm

Zeux schreef:
do jul 21, 2022 4:32 pm
WAt een nummer van Vingegaard. En dan ook nog wachten na die slipper van Pogacar. Souverein wint hij deze Tour (zonder val of covid).
Covid zou hij niets aan kunnen doen, maar aan een val wel. Is niet helemaal uitgesloten. Hij oogt niet altijd super zeker.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2022 5:10 pm

Ja, indrukwekkend van Van Aert. Wel jammer dat hij zo’n kleinzielige zeikerd is. Hoe hij laatst weer reageerde toen iemand hem een puntje afsnoepte… zielig.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2022 5:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do jul 21, 2022 5:09 pm
Jumbo kan voor het eerst echt de Tour winnen en Vingegaard wint solo op de Hautacam. Ga je dan nog zeggen dat het jammer is dat ie afwachtend koerst…?
Ik heb helemaal niks met Jumbo. Ik was ook voor Pogacar.

Ja, hij wint solo, nadat zijn ploeggenoot de concurrentie had gelost. Hij was ook de sterkste. Sterk maar saai. Dat was Cadel Evans ook toen hij de Tour won.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » do jul 21, 2022 5:14 pm

wimpey schreef:
do jul 21, 2022 5:08 pm
Sandro schreef:
do jul 21, 2022 5:02 pm
Naar Wout blijf ik met open mond kijken. WAT EEN COUREUR
Idd. De man kan sprinten, klassiekers winnen, hard bergop rijden, veldrijden. Individuele tijdrit kan ie ook. Zet 'm op een éénwieler: dat kan ie waarschijnlijk ook.
De sprinters die in de bergetappes moeten vechten voor de tijdslimiet zouden willen dat ze ook maar 10% van Wout zijn uithoudingsvermogen hadden.

En ze zullen hem vervloeken omdat hij er regelmatig zelf verantwoordelijk is dat dat de tijdslimiet zo scherp is :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 21, 2022 5:15 pm

Sandro schreef:
do jul 21, 2022 5:10 pm
Zeux schreef:
do jul 21, 2022 4:32 pm
WAt een nummer van Vingegaard. En dan ook nog wachten na die slipper van Pogacar. Souverein wint hij deze Tour (zonder val of covid).
Covid zou hij niets aan kunnen doen, maar aan een val wel. Is niet helemaal uitgesloten. Hij oogt niet altijd super zeker.
Er zijn geen wezenlijke afdalingen meer. Morgen twee hobbeltjes van de 4de cat.
Overmorgen tijdrit. Misschien onderuit op een rotonde, maar dat kan hij lijden...
Zondag de feest-sprint-rit. Als ie dan valt èn drie minuten verliest, zou dat wel heel bijzonder zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 21, 2022 5:18 pm

Jakobsen (ruim op tijd, voor zijn doen) binnen.

Wat zal die gebrand zijn om op de Champs te winnen...

Misschien morgen al een kans, want met 2x 4e zou dat ook een sprintrit moeten zijn. Vraag is wel hoe de benen van de sprintploegen zijn om aanvallers in toom te houden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 21, 2022 6:49 pm

Heb met wat vertraging zitten kijken. Hele fijne etappe weer hoor. Pogacar met de vroege aanval. Heeft echt alles gegeven om toch nog het verschil te maken.

Die afdaling van de Spandelles is echt heel erg listig. Kwaliteit van het asfalt is slecht. Weg is smal dus marges zijn klein. Er zitten een aantal lelijk doordraaiende bochten in en het wegdek is op veel plekken ook niet recht waardoor je soms minder druk hebt. Dat je dan uitgerekend daar man tegen man moet duelleren is wel spannend. Denk dat ze het allebei wel even best vonden na hun foutjes.

Vingegaard z'n strategie snap ik wel. Heeft aanvallend het verschil gemaakt en dan heb je een voorsprong tegen een enorm sterke renner. Wat moet hij doen? Nog een keer aanvallen om te proberen het gat verder te vergroten klinkt aantrekkelijk maar je kunt tegen Pogacar nooit uitsluiten dat je op een counter loopt. Ze ontliepen elkaar gewoon nauwelijks iets. Die ene fenomenale etappe heeft het verschil gemaakt. Heb van beide gasten genoten.

Van Aert inderdaad ook weer zo sterk. Wat een ronde weer. De adoratie slaat af en toe een tikje door maar hij doet wel meer dan je mag verwachten.

Jakobsen (en andere sprinters) hadden geluk dat het in de finale niet ging zoals gisteren. Continu een hoog tempo zoals McNulty gisteren aan het rijden was zorgt voor een veel grotere achterstand. Nu waren ze aan het intervallen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » do jul 21, 2022 7:08 pm

Van Aert inderdaad ook weer zo sterk. Wat een ronde weer. De adoratie slaat af en toe een tikje door maar hij doet wel meer dan je mag verwachten.
Da's best een understatement.
Ik volg de media niet zo, dus weet niet of de adoratie doorslaat. Maar kan me heel goed voorstellen dat dit bij de Belgen zo is.

Ik vind hem in ieder geval de meest opvallende renner van het moment. En ook in het ploegbelang is hij gewoon belangrijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » do jul 21, 2022 7:13 pm

Zuur voor Geschke trouwens. Die was al tijden lang aan het afzien om punten te sprokkelen en dan gaan de grote mannen zich ermee bemoeien en heb je niks.

Beetje vreemd klassement ook, dat bollenklassement.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 21, 2022 8:04 pm

Gaat nooit meer iets worden met dat klassement. Je zag het in de Giro ook. Leuk hoor voor Bouwman. Maar hij was natuurlijk niet de beste klimmer van de Giro. En dat is toch degene die je in die trui wil zien.

Overigens kan die witte trui ook wel met pensioen. Is tegenwoordig helemaal niet meer bijzonder dat een jonge renner het goed doet.

Wat dat betreft komt de trui nu uiteindelijk wel beter terecht. Geschke heeft er hard voor gewerkt maar het was wel een armoedige winnaar geweest.
Jöhnk schreef:
do jul 21, 2022 5:10 pm
Ja, indrukwekkend van Van Aert. Wel jammer dat hij zo’n kleinzielige zeikerd is. Hoe hij laatst weer reageerde toen iemand hem een puntje afsnoepte… zielig.
Dat is wel jammer ja. Af en toe komt zoiets dan ineens boven. Was met Eekhoff dacht ik? Zelfs even tegen 'm aansturen. Ging echt nergens over. Laat die jongen daar een paar euro voor zijn team sprokkelen. Zal misschien komen omdat ze in België soms echt doen alsof hij over water kan lopen.

Zonde want ik geniet van hem als renner. Zo bizar compleet.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5344
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » do jul 21, 2022 8:49 pm

Wat een mooi koers vandaag en wat zijn Pogacar en Vinegaard aan elkaar gewaagd. Die ontlopen elkaar echt nauwelijks. Als Vinegaard de Tour gaat winnen dat heeft de ploeg echt de doorslaggevende factor gespeeld. Aanvallen als het kan en verdedigen waar nodig, gewoon met het koppie erbij gekoerst. Er wordt zo gruwelijk hard gefietst dat bij iedere aanval je dit ergens moet terug betalen. Gisteren ging het eerste uur in 50+ km/h. Deze Tour vergelijken met de ronde die Evans won, daar doe je deze jongens echt veel en veel te kort mee. Het niveau ligt zo veel hoger op dit moment. We kijken op dit moment echt naar een uniek peloton (en dan over alle wedstrijden heen)

Die Wout van Aert vind ik op dit moment echt met afstand de beste all-round renner. Het zal niet gebeuren omdat ook hij tot het gaatje is gegaan maar hij zou morgen, de tijdrit en de sprint in Parijs kunnen winnen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 22, 2022 9:21 am

Kans op waaiers vandaag als ik het goed begrijp. Zou wel een leuk toetje zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » vr jul 22, 2022 10:46 am

Marillion schreef:
vr jul 22, 2022 9:21 am
Kans op waaiers vandaag als ik het goed begrijp. Zou wel een leuk toetje zijn.
In toch al een mooie Tour. Klasse van Vingegaard natuurlijk. Maar toch is Wout van Aert de man voor mij. Foei, wat is die gast deze ronde tekeer gegaan. En het is nog niet gedaan, he?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 22, 2022 11:05 am

Geraint Thomas is een Brit en heeft dus humor.
:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 22, 2022 4:15 pm

Jumbo-Visma nog maar een keertje dan? Mijn hemel wat rijden die een prijzen bij elkaar zeg. Ritzeges, geel, groen en bollentrui.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za jul 23, 2022 4:46 pm

Mooie tijdrit. Vingegaard heeft moeite met de afdalingen. Scheelde niet veel of hij was net gevallen of tegen een rots gereden. Gelukkig niet gebeurd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie