Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Wielrennen

Bericht door Jöhnk » ma feb 14, 2005 10:32 pm

Ok, na lang wachten is het bijna, om precies te zijn op 26 februari, weer zover: de officiele start van het wielerseizoen. De caravaan is zich inmiddels aan het inrijden, ondermeer in de Tour Méditerranéen- Een korte rittenkoers in Frankrijk.

De einduitslag:
Eindklassement Tour Méditerranéen (na 5 etappes)
Stand Renner Land Ploeg Tijd
1. Jens Voigt Dui CSC 13:52:38
2. Franck Schleck Lux CSC 0:49
3. Franco Pellizotti Ita LIQ 1:00
4. Niki Sörensen Den CSC 1:34
5. Thomas Lövkvist Zwe FDJ 2:02
6. Thomas Dekker Ned RAB 2:02
7. Joost Posthuma Ned RAB 2:26

8. Kim Kirchen Lux FAS 2:27
9. Bobby Julich VS CSC 2:31
10. Laurent Brochard Fra BTL 2:45

Rabobankers in eindklassement Tour Méditerranéen (na 5 etappes)
Stand Renner Land Ploeg Tijd
13. Erik Dekker Ned RAB 3:03
15. Pedro Horrillo Spa RAB 3:22
32. Niels Scheuneman Ned RAB 5:41
53. Jan Boven Ned RAB 7:45
109. Roy Sentjens Bel RAB 25:44
Opvallend is dat de talentvolle Thomas Dekker gelijk eindigde met een andere twintigjarige, de Zweed Thomas Lovkvist.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo feb 16, 2005 4:12 pm

Armstrong start in Tour 2005
ANP

WASHINGTON - Lance Armstrong neemt komende zomer deel aan de Ronde van Frankrijk. Dat heeft zijn ploeg Discovery Channel woensdag op de website bekendgemaakt.


Armstrong begint het seizoen in Parijs-Nice (6-13 maart) en start op 3 april in de Ronde van Vlaanderen. Daarna keert hij terug naar de Verenigde Staten voor de Ronde van Georgia (19-24 april). De Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik laat de Amerikaan schieten. Vanaf 2 juli gaat hij op jacht naar zijn zevende Tourzege.

In 2004 leverde Armstrong een unieke prestatie door de eerste wielrenner te worden die de Tour zes keer won. Hij deed dat op overtuigende wijze met liefst vijf ritzeges.

Door zijn mededeling komt een einde aan de vele speculaties over zijn deelname aan de Tour. Bekend was inmiddels dat Discovery Channel, zijn nieuwe sponsor, contractueel had laten vastleggen dat Armstrong in 2005 dan wel 2006 in de Ronde van Frankrijk zou starten. Armstrong (33) liet tot dusverre in het midden of hij komende zomer naar Frankrijk zou komen en zei steeds pas na het voorjaar daarover te zullen beslissen. Woensdag nog liet Dan Osipow, spreekbuis van de ploeg, in de krant USA Today echter weten dat Armstrong in februari een besluit zou nemen. Dat kwam nog sneller dan verwacht.
www.volkskrant.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 27, 2005 11:39 am

[sporza.be]
Nick Nuyens kan het ook al in het voorjaar
za 26/02/05 - Niet Tom Boonen, maar Nick Nuyens heeft de Omloop Het Volk gewonnen. Hij kwam solo aan in de straten van Lokeren.


De eerste wedstrijdhelft werd gekleurd door een lange ontsnapping. Benoit Vaugrenard, Jakob Piil en Krsitof Trouvé probeerden het met z'n drieën.
Afbeelding
(foto Belga)

Het peloton liet begaan en de koplopers reden een maximale voorsprong van 4 minuten bij elkaar.

Halfweg kon Stijn Devolder zich niet meer houden. Hij was getipt als kanshebber en bewees dat op de Leberg. Devolder trok sterk door en rijtte voor een eerste keer het peloton aan stukken.

Vooraan vormden zich nadien afwisselend verschillende kopgroepjes. Een groepje van acht renners waaronder Devolder, Van Petegem en Hincapie hield het langst stand, maar moest zich uiteindelijk ook gewonnen geven tegen een jagend peloton.

Daar voerde Quick-Step de forsing. Favoriet Tom Boonen had de trein gemist en dus moest hij worden teruggebracht.


Nuyens rondde een solo mooi af

Op 40 km van de streep werd het kopgroepje van acht renners ingelopen. Er werd slag om slinger gedemarreerd, maar niemand raakte weg.

Afbeelding
(foto AP)

Vlak voor de zware kasseistrook in de Vogelzangstraat reed Johan Coenen weg uit het peloton. De onvermijdelijke Ludo Dierckxsens volgde in zijn wiel en Nick Nuyens wipte ook mee.

Die reed op de kasseistrook alles aan flarden. Hij nam snel 20" voorsprong en liet die voorsprong niet meer los.

Nuyens keek niet achterom en liet het peloton een poepje ruiken. Tot zijn eigen grote verbazing won Nuyens de Omloop Het Volk. Meteen de mooiste zege uit zijn nog jonge carrière.

Wie is Nick Nuyens?
Gewicht: 68 kilogram voor 1,77 m
Geboren: 5 mei 1980 in Lier
Studie: Lic.Communicatiewetenschappen
Gezin: Getrouwd met Evy Van Damme

Ploegen:
2002: beloften Domo
2003-2005: Quick-Step

Palmares:
2002: Ronde van Vlaanderen beloften, Belgisch kampioen beloften
2003: Nationale Sluitingsprijs
2004: rit en eindzege in Elektrotoer, Parijs-Brussel, GP de Wallonie, GP Industria & Commercio di Prato
2005: Omloop Het Volk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 06, 2005 6:09 pm

Jens Voigt is de snelste in de Franse hoofdstad
zo 06/03/05 - Jens Voigt (CSC) heeft de proloog gewonnen in Parijs-Nice en wordt de eerste leider. Nico Mattan was de beste Belg op 4" van de winnaar.


De Duitser Jens Voigt (CSC) heeft de proloog van Parijs-Nice gewonnen. Hij was 2 seconden sneller dan de Zwitser Fabian Cancellara en 3 seconden beter dan de Nederlander Erik Dekker. Nico Mattan werd knap zesde, Lance Armstrong kwam er helemaal niet aan te pas.

De snelste tijd was lang in het bezit van de Rus Vladimir Goesev. Toen Voigt er drie seconden van af reed, kon niemand aan die nieuwe toptijd tippen. Van de Belgen vielen vooral Mattan en Philippe Gilbert op met knappe prestaties.

Lance Armstrong is er in Frankrijk ook bij, maar mist duidelijk vorm. Armstrong finishte pas 140e en was een halve minuut trager dan Voigt. Van Michael Rogers, de wereldkampioen tijdrijden van Quick-Step, werd ook meer verwacht.
www.sporza.be

Uitslag:
1. Jens Voigt (Dui) 4km in 5'15"
2. Fabian Cancellara (Zwi) op 2"
3. Erik Dekker (Ned) 3"
4. Vladimir Goesev (Rus) 3"
5. Sylvain Chavanel (Fra) 4"
6. Nico Mattan (Bel) 4"
7. Alberto Contador (Spa) 4"
8. David Zabriskie (VS) 5"
9. Oscar Pereiro (Spa) 6"
10. Michael Rogers (Aus) 6"
11. Thomas Dekker (Ned) 6"
12. Kurt-Asle Arvesen (Noo) 7"
13. Philippe Gilbert (Bel) 7"
14. Thomas Voeckler (Fra) 7"
15. Niki Sörensen (Den) 7"
16. Alekxandre Vinokoerov (Kaz) 7"
17. Bobby Julich (VS) 7"
18. Didier Rous (Fra) 8"
19. Davide Rebellin (Ita) 8"
20. Jorg Jaksche (Dui) 8"
41. Alejandro Valverde (Spa) 11"
140. Lance Armstrong (VS) 27"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 09, 2005 10:09 am

Erik Dekker leider na bonificatiesprints
Erik Dekker heeft de eerste plaats in het klassement overgenomen van Jens Voigt. Dit komt door de drie bonificatieseconden die hij heeft behaald in de 1e etappe. Precies genoeg om de Duitser voorbij te gaan in het klassement.

2e in eerste sprint
De proloog van zondag biedt Dekker deze dag perspectief. 0:03 achterstand, dat moet te doen zijn. Hij rijdt dan ook meteen attent vooraan. In de eerste bonificatiesprint na 42 km wordt hij 2e, achter Fred Rodriquez. Dat zijn in ieder geval al 2 gewonnen secondes.

3e in tweede sprint
Ook in de 2e bonificatiesprint mengt Dekker zich. Een paar kilometers voor deze sprint zorgt hij ervoor dat hij goed geplaatst is. Hij zet aan, en wordt achter Sanchez en Galdeano 3e. Genoeg voor een derde bonificatieseconde. Daardoor staat hij gelijk met Voigt.

Valpartij
Even ziet het er toch nog somber uit. Acht kilometer voor de finish vindt er een valpartij plaats, en breekt het peloton in drieën. Het is dan niet duidelijk of Dekker in de eerste groep zit. Voigt in ieder geval wel. In de sprint blijkt Dekker er wel bij te zitten. Hij sprint beter dan Voigt, wordt 10e, en neemt de leiderstrui over. Voor Dekker eindigt Steven de Jongh. Hij laat Alejandro Valverde achter zich, en wordt knap 5e. De sterkste sprinter is Tom Boonen.
Rabobank voert de regie in korte etappe
De Rabobank heeft de touwtjes in handen in de 2e etappe van Parijs-Nice. De ploeg leidt het peloton en probeert zo de leiderstrui van Erik Dekker te bewaken. Het sprintgeweld van Tom Boonen is echter iedereen te machtig. De Belg wint de rit en neemt het Geel van Dekker over. Dekker is nu 2e.

Rabo houdt tempo hoog
Het slechte weer in Frankrijk zorgt ervoor dat de renners niet 191, maar slechts 46,5 km hoeven te rijden. In deze verkorte - en zeer snelle - etappe doet de Rabobank eigenlijk alles goed. De ploeg houdt het tempo enorm hoog, samen met de formatie van Boonen. Bovendien wordt Dekker keurig gelanceerd voor de enige tussensprint na 19 km. Steven de Jongh maakt het tempo, Dekker wint de sprint en pakt 3 kostbare seconden.

Niermann leidt de klim
Op het vlakke zijn Mathew Hayman, Jan Boven en De Jongh erg actief. Zeven km voor het einde neemt Grischa Niermann het commando over, tijdens de korte klim van 3e categorie. Alleen in de laatste kilometers van de klim moet Dekker het alleen doen. Het lukt hem om bij Jens Voigt en Alejandro Valverde in de buurt te blijven.

Dekker 6e in sprint
Zelfs in de eindsprint in Thiers laat Dekker zich van voren zien. Helaas is zijn keurige 6e plaats niet genoeg om het Geel te behouden. Boonen wint namelijk opnieuw een etappe en heeft daarmee voldoende seconden vergaard om de leiding over te nemen. Dekker staat nu 2e op 0:03, met de puntentrui nog wel om zijn schouders.
Stand na tweede etappe:
Klassement Parijs-Nice (na 2e etappe)
Stand Renner Land Ploeg Tijd
1. Tom Boonen Bel QST 5:17:55
2. Erik Dekker Ned RAB 0:03
3. Kurt-Asle Arvesen Noo CSC 0:05
4. Vladimir Gusev Rus CSC 0:09
5. Jens Voigt Dui CSC 0:09
6. Fabian Cancellara Zwi FAS 0:11
7. Vicente Reynes Spa IBA 0:14
8. Philippe Gilbert Bel FDJ 0:16
9. Thomas Voeckler Fra BTL 0:16
10. Constantino Zaballa Spa SDV 0:16

Rabobankers in klassement Parijs-Nice (na 2e etappe)
Stand Renner Land Ploeg Tijd
19. Steven de Jongh Ned RAB 0:31
67. Thomas Dekker Ned RAB 1:31
103. Roy Sentjens Bel RAB 2:51
114. Grischa Niermann Dui RAB 3:21
126. Joost Posthuma Ned RAB 4:29
129. Jan Boven Ned RAB 4:41
132. Mathew Hayman Aus RAB 5:07
www.rabobank.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 16, 2005 10:13 am

Filippo Simeoni, strijder tegen Armstrong en Cipollini
Van onze verslaggeefster Marije Randewijk

SAN BENEDETTO - Hij heeft rechtszaken lopen tegen Lance Armstrong en Mario Cipollini. En op het conto van Filippo Simeoni staat al de veroordeling van dopingdokter Michele Ferrari. De Italiaanse renner strijdt voor de waarheid.

Filippo Simeoni zou de vraag kunnen stellen, maar doet het uiteindelijk niet. Hij prijst zich gelukkig dat er mensen zijn die zijn kant van het verhaal willen horen. Die op zoek zijn naar de waarheid, daarin geloven en hun oren niet laten hangen naar de rijken en machtigen. Dan hoeven die mensen hem niet ook nog eens te vertellen aan welke kant zij staan.
De wereld van Simeoni is sinds zijn getuigenis in het dopingproces tegen Michele Ferrari in 2002 overzichtelijker geworden. Je hebt mensen die hem bewonderen om zijn moed. Anderen minachten hem en willen hem te gronde richten.

Hij lijkt er onaangedaan door. Filippo Simeoni oogt sereen, overtuigd van zijn gelijk. Hij spreekt opvallend vrijuit, zeker voor een man die verwikkeld is in tal van rechtszaken. Simeoni: 'Ik weet dat ik de waarheid zeg. Ik heb gemerkt dat dat een stuk makkelijker is dan leugens te verkondigen.'

Natuurlijk, het zou eenvoudiger zijn geweest als hij, net als iedereen, zijn mond had gehouden. Dan had Mario Cipollini niet geprobeerd iedereen bij de ploeg Domina Vacanze tegen hem op te zetten. 'Hij heeft iedereen onder druk gezet om mij weg te houden uit de Tour. Waarom? Omdat Ferrari ook zijn preparatore was. En omdat Lance Armstrong dat had gevraagd.'

Simeoni moest er veel vernederingen voor doorstaan, maar misschien was het wel zijn geluk dat de Amerikaan vorig jaar in de Tour zijn zelfbeheersing verloor. De strijd van Simeoni kwam ineens voor het internationale voetlicht.

In de achttiende etappe haalde Armstrong Simeoni terug uit een kopgroep. Hij voegde hem, voordat ze werden achterhaald door het peloton, toe: 'Het was dom van je om te getuigen tegen Ferrari en een rechtszaak tegen mij aan te spannen. Ik heb veel tijd en geld. Ik zal je ruïneren.'

'Het was een schandalige actie, een vernedering', zegt Simeoni. 'Armstrong misbruikte zijn invloed om mij te vernietigen. Na die etappe beweerde hij zelfs dat het hele peloton er net zo over dacht als hij. Dat is belachelijk. Maar Armstrong boezemt schrik in, je vindt niet veel kampioenen die het tegen hem durven opnemen.'

Simeoni probeert het tenminste. In de Tour kreeg hij zijn wraak door met zijn demarrages tijdens de laatste etappe de feestelijke intocht van Armstrong in Parijs te vergallen. Het was een provocatie, dat kan hij niet ontkennen.

Maar als hij het niet had gedaan, dan zou Simeoni niet met zichzelf hebben kunnen leven. 'Ik was zo boos. Als kind droomde ik ervan in alle grote ronden een rit te winnen. Armstrong heeft die droom in de Tour kapotgeslagen.'

Hun vete duurde al langer. Simeoni heeft sinds 2003 in Parijs een proces lopen tegen Armstrong wegens laster. De Italiaan eist een schadevergoeding van 100 duizend euro omdat de zesvoudig Tourwinnaar hem in een interview met Le Monde een 'absolute leugenaar' noemde. 'Dat geld maakt gewoon deel uit van de procedure. Wat ik vooral vraag is dat Armstrong zich publiek verontschuldigt voor zijn gedrag.'

Simeoni is, sinds de veroordeling van Ferrari, gerust op een goede afloop. Zoals hij ook verwacht dat het gerechtshof in Lucca zal besluiten een proces te beginnen tegen Armstrong en Cipollini vanwege hun misdragingen voor en tijdens de Tour. De aanklacht daar luidt schending in de private sfeer, intimidatie van getuigen en sportieve fraude.

De renner van Naturino staat voornamelijk alleen in zijn strijd. Hij vindt het teleurstellend dat de UCI niets heeft ondernomen tegen Armstrong. Hein Verbruggen beweerde zelfs dat zonder Simeoni de Amerikaan zou hebben deelgenomen aan de Giro.

'Ik ben diep ontgoocheld dat de voorzitter van de UCI dit heeft gezegd. Alsof ik schuld heb aan het afzeggen van Armstrong. De Giro interesseert Armstrong gewoon niet, en zijn sponsor ook niet. Ik weet wel waarom het zo gaat. Ik ben maar een kleine renner. Ik denk dat het voor de UCI makkelijker is Lance Armstrong te steunen dan Filippo Simeoni.'

Alleen de Italiaanse bond koos na het conflict in de Tour openlijk zijn kant. Filippo Pozzatto, Giuseppe Guerini en Daniele Nardello moesten zich verantwoorden voor hun gedrag. Pozzatto kreeg zelfs een boete van 3000 euro.

'Mijn getuigenis tegen Ferrari heeft me niet bepaald tot de geliefdste man van het wielermilieu gemaakt. Daar ging het mij niet om. Ik ben ervan overtuigd dat ik een nuttige bijdrage heb geleverd aan de dopingproblematiek.

'Ik heb heus nog wel vrienden in het peloton. Mensen die weten hoe het destijds toeging met Ferrari en weten dat ik de waarheid heb verteld. Anderen blijven me isoleren en ontwijken.

'Als ik hoor dat Michael Boogerd me nog steeds een leugenaar noemt, denk ik dat hij de ware toedracht van het verhaal niet kent. Hij heeft iets gehoord en er zijn verhaal van gemaakt.

'Boogerd loopt ook met zo'n geel armbandje rond, hij is bang zich tegen Armstrong te verzetten. Ik denk dat de ware kampioen niet altijd degene is die alle wedstrijden wint. Maar het is wel de man met een eigen mening, iemand die daar ook voor uitkomt en die tegen de stroom in durft te gaan als het moet.

'Ik hoef me ergens nergens voor te schamen. Ik heb het gelijk aan mijn zijde, ik vrees niets of niemand. Ook Armstrong met zijn macht en geld niet. Ik geloof in gerechtigheid. Als de wet mij die niet gunt, dan is er een God om mij te beschermen.'

-----

Getuigenis met grote gevolgen

Hij won ooit twee etappes in de Ronde van Spanje, maar Filippo Simeoni dankt zijn bekendheid vooral aan zijn getuigenis in het proces tegen Michele Ferrari. Vorig jaar werd de Italiaanse arts een voorwaardelijke gevangenisstraf van elf maanden en 21 dagen en een boete van 900 euro, opgelegd. De 'adviseur' van Lance Armstrong kreeg tevens een beroepsverbod van een jaar.

Doorslaggevend voor die veroordeling waren de verklaringen van Simeoni. De Italiaanse kroongetuige verklaarde in februari 2002 tegenover de rechtbank dat Ferrari hem van november 1996 tot november 1997 onder meer Epo voorschreef. 'Het gebruik ervan was destijds zo doodnormaal dat je niet eens het idee had dat je iets verkeerd deed.'

Voor Ferrari waren wielrenners een studie-object, getuigde Simeoni. 'Hij was zeer professioneel. Nadat de UCI in 1997 de hematocrietwaarden van de renners was gaan testen, werd hij heel voorzichtig. Hij vertelde precies op welke dag we Epo moesten nemen en in welke dosis.'

Na zijn afscheid van Ferrari in 1997 ging Simeoni door met het gebruik van Epo. Tot de politie twee jaar later zijn huis doorzocht. Hij besloot te bekennen.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za mar 26, 2005 9:35 am

Mogen berichtjes over het baanwielrennen ook in deze topic ;)
Twee keer goud voor baanwielrenners

Uitgegeven: 26 maart 2005 08:53

LOS ANGELES - De Nederlandse baanéquipe heeft vrijdagnacht bij de WK baanwielrennen in Los Angeles twee gouden medailles gewonnen. Theo Bos won de kilometer tijdrit. De Nederlander was in een Nederlands record (1.01,165) sneller dan de Britten Queally en Hoy. Niet veel later won Teun Mulder verrassend het goud op het onderdeel keirin.

Mulder won zoals hij eerder op de dag ook al de snelste was in de voorrondes. Van ver ging de 23-jarige Nederlander aan om de kop nooit meer af te staan. Bos zag het aan en was al net zo blij als zijn maatje met wie hij een dag eerder, samen met Tim Veldt, zilver had gewonnen op de teamsprint.

"We gaan met z'n tweeën in de regenboogtrui trainen", lachte Bos, zondag ook nog favoriet voor de sprint waarop hij zijn wereldtitel verdedigt. Mulder stond bijna hyperventilerend van emotie op het podium. "Al jaren zit ik er tegenaan en hoor ik bij de subtop. Toen ik Theo kort voor mijn race goud zag winnen, dacht ik: dit wil ik ook. Ik voelde me goed en ben naar de streep gevlogen." Mulder ging in zijn race Forde van Barbados en de Australiër Kelly voor.

De Nederlandse baanploeg leidt inmiddels het medailleklassement met twee keer goud, één keer zilver en twee bronzen medailles. Donderdagnacht werd Yvonne Hijgenaar derde op de 500 meter tijdrit, vrijdagnacht pakte Levi Heimans ook nog brons op de individuele achtervolging.
www.nu.nl

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za mar 26, 2005 3:04 pm

Prachtige sport. Iedereen op hetzelfde materiaal en de beste wint. Zouden ze in de F1 eens moeten proberen. :yes:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za mar 26, 2005 4:10 pm

Hebben ze bij het baanwielrennen dan allemaal dezelfde fiets (afgezien van de bladgroottes?

Bij wegraces is dat zeker niet het geval.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za mar 26, 2005 4:13 pm

Harm schreef:Hebben ze bij het baanwielrennen dan allemaal dezelfde fiets (afgezien van de bladgroottes?

Bij wegraces is dat zeker niet het geval.

Maar er zit geen motor in die de een harder laat gaan dan de ander.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 26, 2005 5:32 pm

bij wielrennen gaat het om de beste medische begeleiding..degene die het meeste doping weet te maskeren wint..
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 26, 2005 5:34 pm

Lucas schreef:bij wielrennen gaat het om de beste medische begeleiding..degene die het meeste doping weet te maskeren wint..
maare...wint de beste niet dan? :shock:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 26, 2005 5:34 pm

het beste medische begeleidingsteam

Schaatsen is een pure sport, daar wint de beste; vooral op de 1000 meter!
Laatst gewijzigd door LucaS op za mar 26, 2005 5:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2005 5:35 pm

Sommigen hoeven het niet eens te maskeren vanwege allerlei doktersverklaringen/attesten. ;)

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 26, 2005 5:36 pm

Lucas schreef:het beste medische begeleidingsteam

Schaatsen is een pure sport, daar wint de beste; vooral op de 1000 meter!
dus net als in de F1 dus... beste 'materiaal' wint? :confused:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 26, 2005 5:38 pm

bij wielrennen wel ja..waardeloze sporten dus. Bovendien worden bij wielrennen aan de lopende band deals gesloten.. :pukey:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 26, 2005 5:39 pm

Lucas schreef:bij wielrennen wel ja..waardeloze sporten dus. Bovendien worden bij wielrennen aan de lopende band deals gesloten.. :pukey:
:twisted:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 26, 2005 5:45 pm

:aai:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 26, 2005 5:50 pm

Yep..die info zal hard aankomen bij Steef... :aai:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za mar 26, 2005 5:52 pm

Smoel. :evil:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 26, 2005 5:59 pm

:cheer:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za mar 26, 2005 9:02 pm

Lucas schreef:het beste medische begeleidingsteam

Schaatsen is een pure sport, daar wint de beste; vooral op de 1000 meter!
En waarom zou er bij schaatsen dan niets worden gebruikt? Ik kan er al niet eens naar kijken zonder hulpmiddelen.....

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 26, 2005 9:10 pm

ook schaatsers worden gecontroleerd op doping. Of ze hebben nog betere medische begeleiding..Maar goed, het zal wel eens voorkomen. Ik meen dat Koss ooit eens met een hoop pillen is gepakt..Gelukkig was hij dokter
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 26, 2005 9:16 pm

Lucas schreef:bij wielrennen wel ja..waardeloze sporten dus. Bovendien worden bij wielrennen aan de lopende band deals gesloten.. :pukey:
Wat een geneuzel. De laatste keer dat ik een deal in een klassieker heb gezien was toen Museeuw Parijs Roubaix moest winnen ten opzichte van zijn ploegmaats Tafi, Ballerini en Bortolami. En wat is een deal? Als de leider in de koers na 200 km nog 1 iemand naast zich heeft, waarmee hij de laatste klim heeft beklommen? Dan getuigt het van respect dat je dan deze medevluchter de zege gunt (Iets wat Lance overigens vaak na laat).

Schaatsen is daarentegen een echte sport? In Nederland allicht ja, maar een Zigmunt heeft zich jaren met een hongerloontje voortbewogen in het peleton. Zelfde condities my ass. Ik zie Rintje Ritsma nog zo glimlachend in bad liggen met Marianne Timmer. En Zygmunt maar rondjes draven op een onverlichte baan in Warschau.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 26, 2005 9:24 pm

dat is een vergelijking van niks natuurlijk. In veel landen is schaatsen een kleine sport. Kan je net zo goed roepen dat wielrennen niet eerlijk is omdat ze in Uganda op een oude fiets rijden..
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie