Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo okt 20, 2019 7:08 pm

Las ook ergens een kop dat dit meer een Tour voor dumoulin zou zijn dan voor kruiswijk. 2 jaar terug bewees Dumoulin echter ook beter te kunnen klimmen dan kruiswijk, dus dat dat is maar relatief.
Ik zou kruiswijk kopman maken van giro, en op zowel dumoulin als Roglic inzetten in de Tour. Na een week is al wel duidelijk als 1 duidelijk de sterkste is, dan kan nr 2 gaan knechten en Vuelta als volgend doel stellen

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma nov 11, 2019 7:59 pm

https://youtu.be/5I-YV2eFZcM
Mooi verhaal vanaf min 15 ongeveer over wedstrijd in Japan die door Mollema werd gewonnen.
scheen dat Mollema tegen woods had aangegeven dat het nog een rondje was, en hem zo verraste in de sprint

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma nov 11, 2019 8:15 pm

Hmm, ik zie hier toch gewoon een normale sprint. Je ziet hem heel alert over zijn schouder kijken waar Mollema zit.

Hoe kan het trouwens dat Mollema altijd zo goed is in het najaar? Of is de rest gewoon minder (geïnteresseerd), dat kan ook.

Heb net het boek van Westra uit. Dat was zo'n figuur die in het najaar helemaal de pijp aan Maarten gaf.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do dec 05, 2019 8:56 am

Sterke geruchten vanuit Italië. De Gazetta weet te melden dat Tom Dumoulin komend jaar weer naar de Giro gaat. Hij zou dan de combi Giro / OS gaan doen terwijl Roglic naar de Tour gaat.

Ik zou 't wel een mooi besluit vinden. Ben benieuwd wanneer ze vanuit Jumbo officieel met het programma komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do dec 05, 2019 1:12 pm

Marillion schreef:Sterke geruchten vanuit Italië. De Gazetta weet te melden dat Tom Dumoulin komend jaar weer naar de Giro gaat. Hij zou dan de combi Giro / OS gaan doen terwijl Roglic naar de Tour gaat.

Ik zou 't wel een mooi besluit vinden. Ben benieuwd wanneer ze vanuit Jumbo officieel met het programma komen.
Gevoelsmatig heb ik het idee dat de Giro ook beter bij hem past. Zeker zolang er niet zoveel tijdritkilometers in de Tour zijn.

Maar belangrijker: krijgt hij zijn oude (top)vorm terug na zijn knieblessure?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do dec 05, 2019 3:00 pm

De giro past feitelijk beter bij hem :

Denk ook dat OS belangrijke rol speelt. Qua timing is de Tour - OS vrij kansloos denk ik, en daarnaast zal hij dit jaar de nadruk weer meer op tijdrijden moeten leggen wil hij in Tokyo kans op goud wil maken. Voor de Tour zou hij alle nadruk moeten leggen op gewicht/klimmen. Met dat profiel kan hij normaal geen goud pakken in Tokyo tijdrit

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do dec 05, 2019 4:14 pm

Die Olympische tijdrit had hij natuurlijk bij de vorige OS willen winnen. Maar toen kwam die valpartij in de Tour er tussendoor en was er ook de herrijzenis van Cancellara. Dumoulin gaat er nog een hele kluif aan krijgen om alsnog dat goud te winnen. Iemand als Rohan Dennis gaat daar denk ik gewoon zijn hele seizoen op afstemmen terwijl Dumoulin meerdere doelen heeft.

Als je de verhalen mag geloven is hij nu net zo belastbaar als zijn teamgenoten. Dus zou hij een goede voorbereiding naar de Giro moeten kunnen hebben. Het lijkt me een prachtige uitdaging voor hem om terug op niveau te komen en voor deze prijzen te gaan.
Nil volentibus arduum

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Nicolai » vr dec 06, 2019 6:02 am

Marillion schreef:Sterke geruchten vanuit Italië. De Gazetta weet te melden dat Tom Dumoulin komend jaar weer naar de Giro gaat. Hij zou dan de combi Giro / OS gaan doen terwijl Roglic naar de Tour gaat.

Ik zou 't wel een mooi besluit vinden. Ben benieuwd wanneer ze vanuit Jumbo officieel met het programma komen.
over twee weken komt Jumbo met het officiële programma voor hun kopmannen tijdens de ploegenpresentatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr dec 06, 2019 8:40 am

Ja, ben benieuwd. Ik zou me in dit verhaal in ieder geval prima kunnen vinden.

En dan zou ik Kruijswijk de Vuelta als doel geven. In de Tour gaat hij het normaal gesproken niet meer beter doen dan die 3e plek. Waarom dan niet proberen om de Vuelta te winnen? Het is altijd een beetje een loterij wat betreft deelnemersveld en de vorm van renners. Als je pech hebt komen twee of drie absolute wereldtoppers hun seizoen redden. Heb je geluk dan zijn die er net niet of al uit vorm. Normaal gesproken is dat zijn beste kans om ooit een grote ronde te winnen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr dec 06, 2019 1:03 pm

Is het niet link om alleen Dumoulin naar de Giro, Roglic naar de Tour en Kruiswijk naar de Vuelta te sturen? Drie rondes met grote exposure, zeker de Tour. Als je dan maar 1 klassementsrenner meeneemt en die gaat in week 1 op zijn snufferd of krijgt een steenpuist op zijn bil, kun je alle winstaspiraties in de prullenbak gooien. Je kunt toch met goed fatsoen niet op maar 1 paard wedden per ronde?

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr dec 06, 2019 1:12 pm

Volgens mij is het vrij voorbarig, en moet Jumbo zelf definitieve beslissing nemen. Als Tom geen tour doet, verwacht ik dat ze Roglic en Kruiswijk Tour laten doen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr dec 06, 2019 2:59 pm

Er is natuurlijk een enorm verschil tussen het starten in een ronde en het rijden voor een klassement. Het kan prima dat ze die mannen ook nog in een tweede ronde laten starten maar wellicht met andere ambities.

Ik zie het probleem niet zo om in elke ronde iemand uit te spelen. Je krijgt duidelijkheid binnen je team en elke kopman heeft een duidelijk en mooi doel waarvoor hij kan rijden. Ja, het kan een keer misgaan. Maar je kan ook drie keer prijs schieten. Daarbij hebben ze ook nog iemand als Groenewegen die voor de ploeg belangrijke publiciteit kan pakken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za dec 14, 2019 4:20 pm

Breaking news! Van der Poel start in een cross en wint niet! Dat is voor het eerst na 35 overwinningen op rij.

Derde plaats vandaag in Ronse. Hij is kennelijk net terug van een trainingsstage en was er nog niet klaar voor om terug een wedstrijd te rijden op topniveau. Dat zal voor de concurrentie een vreemde ervaring zijn geweest. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za dec 14, 2019 4:20 pm

Breaking news! Van der Poel start in een cross en wint niet! Dat is voor het eerst na 35 overwinningen op rij.

Derde plaats vandaag in Ronse. Hij is kennelijk net terug van een trainingsstage en was er nog niet klaar voor om terug een wedstrijd te rijden op topniveau. Dat zal voor de concurrentie een vreemde ervaring zijn geweest. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » di dec 17, 2019 10:02 pm

Kruiswijk kopman in Vuelta
Vrijdag totale programma van de ploeg.
Verwacht nu Dumoulin giro + OS en Roglic Tour.
Tenzij ze Bennet en of de Plus in Giro kans willen geven in een grote ronde.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » di dec 17, 2019 10:04 pm

Of Kruiswijk de Giro en de Vuelta, kan natuurlijk ook nog :)
Zou gek worden als je daar de definitieve beslissing over moet nemen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di dec 17, 2019 10:57 pm

Rijtje wat jij noemt gaat 'm worden. Ben ik vrij zeker van. Enige twijfel die ik heb is of Dumoulin op tijd zijn topniveau kan bereiken voor de Giro. Maar als je de verhalen mag geloven traint hij voluit mee met de ploeg en zou dat dus haalbaar moeten zijn.

Omdat die meneer van Jumbo z'n portemonnee heeft getrokken nemen ze Dumoulin dan misschien ook nog wel mee naar de Tour. Maar dan niet voor het klassement. Al is het wel de vraag of ze dat een goede combi vinden richting de Spelen.

Mooie planning toch? Kunnen ze in elke grote ronde voor het podium rijden.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » di dec 17, 2019 11:15 pm

Logische planning en kan mooi spektakel geven. Vind het alleen jammer dat Dumoulin nog steeds niet een seizoen alles op de Tour zet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di dec 17, 2019 11:24 pm

Ja, het is lastig. Als hij ooit een keer de Tour wil winnen zal hij moeten beginnen om er inderdaad te starten met als doel het klassement. Daarbij moet hij zich dan niet blind staren op (het gebrek aan) tijdritkilometers want ik geef je op een briefje dat ze op dat vlak in Frankrijk de loper niet voor hem gaan uitleggen. Ook de komende jaren niet. Dat hoeft ook geen probleem te zijn al is het natuurlijk fijn als je wat aanknopingspunten hebt in het parcours.

Zelf hou ik zo ontzettend van de Giro dat ik het graag zie als hij die nog een keer probeert te winnen. Zijn kans is daar ook gewoon wel wat groter én het sluit beter aan bij de OS. Al moet ik voor dat laatste doel nog zien of hij terug in de buurt van Dennis kan komen. Ben benieuwd wat die gaat brengen bij Ineos. Waarschijnlijk onbeperkt budget en begeleiding op weg naar de OS.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo dec 18, 2019 3:43 pm

Het voordeel van weinig tijdrit km s is dat hij geen afweging hoeft te maken waar de focus op te leggen. Alles op een optimale gewicht/ power ratio.
Met veel tijdritten wil hij wellicht wat meer power houden om daar het verschil te maken, wat dan weer ten koste gaat van gewicht. Richting OS is dit dan wel weer voordeel. Als hij wel alles op de Tour zet, moet ie de OS tijdrit uit z’n hoofd zetten. Combi kan niet door te weinig herstel en verschillend type renner dat hij moet zijn

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr dec 20, 2019 2:56 pm

Ze gaan dus toch all in voor de Tour:

Tom Dumoulin, Primoz Roglic, Steven Kruijswijk, Robert Gesink, Wout van Aert, Laurens De Plus, Sepp Kuss, Tony Martin.

Da's een hele sterke ploeg hoor. Groenewegen moet uitwijken naar Italië en Spanje.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr dec 20, 2019 5:14 pm

Leuk hoor! Kijk er nu al naar uit

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » vr dec 20, 2019 5:57 pm

In principe veruit de beste ploeg van de Tour, ongekend hoor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr dec 20, 2019 6:38 pm

Samen met Ineos. Want die nemen natuurlijk ook weer een hele sterke ploeg voor het klassement mee. Maar ze gaan dus wel echt de strijd aan. Een dappere beslissing maar met dit materiaal kun je ook voor een serieuze poging gaan natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr dec 20, 2019 6:55 pm

‘Heeft’ Tony Martin het nog? Hij zit bij de tijdritten niet meer zo bij devtop toch? Maar als stoomwals-helper heb je waarschijnlijk nog veel aan hem?

Want dat lijkt me wel een ding, de 150+ ‘grind’-kilometers om tempo te maken of vluchters terug te halen, wie gaan dat doen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie