Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 28, 2005 7:21 pm

Jöhnk schreef:Boogerd mag zijn programma afstemmen op de Ardense koersen, en doet dat ook. Probleem van Michael is dat hij geen goede sprint heeft, waardoor hij maar moeilijk wedstrijden wint.

Toen Boogerd vijfde werd in de tour was dat zeker geen vertekend beeld. Van zijn directe concurrenten stapte alleen Escartin af.
Volgens mij was ook de gehele Festina ploeg verdwenen....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 28, 2005 7:34 pm

Ja ok, na de tweede etappe ofzo. Terecht dat die niet meededen. Maar alleen Virenque en naar ik dacht Dufaux (ofzo) gingen voor het klassement in die ploeg.

Nee, op de vijfde plek van Boogerd viel niets af te dingen. In het hooggebergte moest hij eigenlijk alleen in Pantani zijn meerdere erkennen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 28, 2005 9:16 pm

Nog steeds niet (geheel) met je eens. Ook TVM, ONCE, Banesto, Riso Scotti, Kelme en Vitalicio Seguros zijn afgestapt. Vooral bij ONce, Banesto en Kelme zaten potentiele top 10 renners.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 28, 2005 9:30 pm

Maar die ploegen zijn pas de laatste week afgestapt. Boogerd had van alle toen afgestapte renners alleen van Escartin iets te duchten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 29, 2005 3:33 pm

Met alle respect, maar de tour van 1998 was ook erg matig hoor. Rinero in de bolletjestrui en een 4e plek overall. In de hele top10 stonden toen erg matige renners wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 29, 2005 7:49 pm

Had waarschijnlijk ook met het moreel van (een groot deel van) de overgebleven renners te maken... De Tour de Dopage was een heksenjacht pur sang.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mar 29, 2005 9:41 pm

Bij een heksenjacht jaag je op iets dat er niet is. Hier was wel degelijk iets aan de hand.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 03, 2005 3:30 pm

Machtige overwinning. :worshippy:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 03, 2005 3:36 pm

Boonen was écht de beste.

Toch ook een eervolle vermelding voor Ballan. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 03, 2005 3:40 pm

Zeker. Ballan was ook groots.

Erik Dekker: 'Ik ben blij dat ik geen 10 jaar meer met die jongen hoef te rijden.' :D

Mooie beelden nu op Sporza.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 03, 2005 3:49 pm

Altijd een sportief verliezer, die Dekker, en erg grappig bovendien. Toch vind ik het scheef dat Boogerd, die zich er nooit had laten afrijden daar waar Dekker moest lossen, altijd bergen kritiek krijgt terwijl Dekker eigenlijk enkel lof oogst terwijl hij de laatste jaren, zo ook vandaag, voor zijn doen (te) vaak schandalig slecht rijdt.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 03, 2005 4:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Rabobank presteert dit seizoen inderdaad prima, Freire won immers ook al de TA. Echter: in de klassiekers gaat het erom. In de Primavera werd hij slechts 5e.... Heb wel veel zin in Vlaanderens mooiste... Al verwacht ik daar een overwinning van Tom Boonen.
:bis:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma apr 04, 2005 1:41 am

Jöhnk schreef:Altijd een sportief verliezer, die Dekker, en erg grappig bovendien. Toch vind ik het scheef dat Boogerd, die zich er nooit had laten afrijden daar waar Dekker moest lossen, altijd bergen kritiek krijgt terwijl Dekker eigenlijk enkel lof oogst terwijl hij de laatste jaren, zo ook vandaag, voor zijn doen (te) vaak schandalig slecht rijdt.
Schandalig slecht? Hij is gewoon geklopt door renners die beter waren. Je kunt je nu eenmaal niet verstoppen tijdens een wedstrijd als deze. Dat betekent echter niet dat je schandalig slecht bent. Andere renners waren gewoon beter. In de loop van vorig jaar kwam hij terug van diverse blessures met als hoogtepunt een ijzersterke overwinning in Parijs-Tours. Zo slecht was het allemaal niet.

Van Boogerd verwacht ik overigens dit jaar veel. Hij heeft zich nog niet laten zien maar in zowel de Amstel Gold Race als Luik-Bastenaken-Luik tip ik hem als winnaar. Boonen is volgens mij niet geschikt voor deze klassiekers. De andere kanshebbers laten zich net als Boogerd nog niet zien. Daar waar Boogerd zich eerdere jaren al liet verleiden om bij andere klassiekers al voorin mee te rijden houd hij zich nu rustig. Ik hoop dat dit er voor kan zorgen dat hij dit jaar wel sterk genoeg is om iedereen te verslaan.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo apr 17, 2005 3:43 pm

Boogerd heeft weer een tweede plaats aan zijn palmares toegevoegd :cheer: :cheer:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 17, 2005 4:40 pm

Harm schreef:Boogerd heeft weer een tweede plaats aan zijn palmares toegevoegd :cheer: :cheer:
Ik weet niet waarom, Harm, maar je :cheer: :cheer: komen een beetje cynisch over.... ;)

Verdient Boogerd de bijnaam "Zoetmelk van de AGR"?

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » zo apr 17, 2005 4:55 pm

Boogerd is nu eenmaal geen winnaar! Thomas Dekker dat is pas een winnaar (en wellicht Veneberg ook wel). Ik heb geen f*ck van de wedstrijd gezien, teleurstellend hoor!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 17, 2005 5:01 pm

Baal er ook enorm van Berend. Gelukkig was de koers niet zo denderend. De grote favoriet heeft gewonnen en Boogerd is 2e geworden. Logica in de wielersport.

Over de koers:
Men had de kaart Kroon moeten spelen. Dat was de grootste kans voor een overwinning, maar dat is altijd makkelijk praten achteraf.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 18, 2005 6:49 pm

Armstrong set to quit after Tour

Lance Armstrong is expected to announce at a news conference at 1930 BST on Monday that he will retire from cycling after this year's Tour de France.

The 33-year-old American has confirmed he will go for a seventh Tour de France title in July, but has hinted he could quit after that.

Armstrong is competing in the Tour de Georgia, which starts on Tuesday.

And the race's executive director, Stan Holm, said: "This might be the last time fans see Lance race in the US."

Armstrong signed a two-year contract with the Discovery Channel team before this season, but the contract requires only that he race one more Tour de France.

He has had a difficult start to this season, retiring from the Paris-Nice race a few days after finishing 140th in the prologue, which he called "the worst time-trial of my life".

Earlier this month, Armstrong called retirement "a possibility".

But his representatives refused to discuss his plans on Sunday.

"Lance is going to make an announcement tomorrow (Monday)," said his representative Mark Higgins.

"Everybody is anxious to hear it. He's kind of keeping it under wraps."

Armstrong's announcement will come as a prelude to the Tour de Georgia, a race he won last year.

The six-day, 1,042km event begins on Tuesday in Augusta.

Armstrong recently told Italian newspaper Gazzetta dello Sport he missed his children and that the pressure of competing was taking a toll on him.

"Four more months and it's over," he said.

And earlier this month, he said he would like to devote more time to his work for the Georgia Cancer Coalition.

"I'd have a lot to do with the fight against cancer," said Armstrong, who overcame testicular cancer to win the Tour de France on a record six occasions.

"That is enough to keep me busy for the next 50 years. I have three young kids that I want to be a full-time father to."

www.bbc.co.uk/sport

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo apr 20, 2005 11:28 pm

Na een tegenvallende Amstel Gold Race was vandaag in België de Waalse pijl. Net als vorig jaar was in deze wedstrijd de winnaar van de AGR de sterkste. Di Luca versloeg in de laatste kilometer onder meer Kirchen en Rebellin.

Zondag staat de laatste voorjaarsklassieker op het programma: Luik-Bastenaken-Luik. Persoonlijk vind ik dit de mooiste klassieker en ik hoop dan ook dat het een mooie wedstrijd gaat worden. Voor de Rabobank zal het in deze wedstrijd moeten gebeuren want tot op heden zijn ze er niet in geslaagd om een klassieker te winnen.

In de laatste twee wedstrijden heeft Freire in ieder geval laten zien dat hij niet sterk genoeg is om te winnen en dat geld ook voor Erik Dekker. Daarom doet de Rabobank ploeg er zondag denk ik verstandig aan om toch weer de kaart Boogerd te spelen. Michael was zondag in de AGR sterk maar reed op de Cauberg voor de kansen van Freire. Toen die niet sterk genoeg bleek was hij zelf ook kansloos doordat hij al te veel had gegeven in de voorbereiding van de sprint. Vandaag heeft hij de Waalse pijl niet gereden om zich helemaal op LBL te richten.

Op de steile stukken van de heuvels is Boogerd denk ik sterker dan Di Luca en inmiddels is gebleken dat Rebellin wel goed is maar niet zo sterk als vorig jaar. Boogerd moet dus in staat zijn om zondag te winnen. Voorwaarde is wel dat Rabobank de koers hard maakt zodat we niet weer met een veel te grote groep in de finale terecht komen. Als Boogerd met een select gezelschap bij La Redoute arriveert moet hij kansen hebben om te winnen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 21, 2005 1:10 pm

Op de steile stukken is Boogerd allicht sterker als Di Luca. Het probleem is dat de aankomst niet op de Cauberg is, waar hij overigens ook werd geklopt, maar op het vlakke. Ik verwacht een aankomst met Rebellin, Boogerd en Di Luca. Dat Boogerd dan 3e wordt staat natuurlijk als een paal boven water.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 21, 2005 1:32 pm

Peter schreef:Op de steile stukken is Boogerd allicht sterker als Di Luca. Het probleem is dat de aankomst niet op de Cauberg is, waar hij overigens ook werd geklopt, maar op het vlakke. Ik verwacht een aankomst met Rebellin, Boogerd en Di Luca. Dat Boogerd dan 3e wordt staat natuurlijk als een paal boven water.
Dat hij op de Cauberg werd geklopt kwam denk ik grotendeels doordat hij de sprint aantrok voor Freire. Die had gezegd dat hij sterk was en daarom heeft Boogerd daar voor de kansen van de Spanjaard gereden. Toen halverwege de Cauberg bleek dat hij echter helemaal niet meekon had Boogerd al veel te veel krachten verspeeld. Dat er desondanks slechts één renner overheen wist te komen gaf wel aan hoe sterk hij is.

En wat LBL betreft: De laatste paar honderd meter zijn vlak maar daarvoor zit toch echt een klim hoor. Op La Redoute moet hij Di Luca kunnen achterlaten. Makkelijk zal het allemaal zeker niet zijn maar ik zie kansen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 21, 2005 1:43 pm

We zullen het zien Marillion. Ik verwacht niet dat hij op de Redoute nog iemand kan lossen. In mijn opinie moet hij vol aan gaan op de Saint-Nicolas. Top 3 dat staat voor mij vast, maar daarmee houdt het (helaas) wel op.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 21, 2005 1:54 pm

Saint-Nicolas is inderdaad ook een mogelijkheid. Of hij in staat is om Rebellin en Di Luca te lossen zal inderdaad nog moeten blijken maar ik heb goede hoop.

Rebellin heeft volgens mij niet de supervorm van vorig jaar en daarom moet Boogerd hem er denk ik toch af kunnen rijden. Dat lukte vorig jaar in de finale van LBL zelfs toen de Italiaan wel die supervorm had alleen reed toen Vinokourov het gaatje dicht.

Di Luca is in de sprint de betere maar wanneer Boogerd in vorm is dan moet hij het bergop kunnen winnen.

Het zal er zeker mee te maken hebben dat ik het Boogerd zo ontzettend gun om die wedstrijd te winnen maar ik denk echt dat hij een goede kans maakt. :eusa_pray:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 21, 2005 7:04 pm

Als ik Boogerd was, dan zou ik aangaan op de Redoute of de Sart-tilman, hij moet het hebben van een harde koers. Als Rebellin en/of Di Luca fris zijn aan de voet van de Saint-Nicolas, kan Boogerd ze niet losrijden, hooguit 5 meter.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 23, 2005 12:47 pm

La Redoute is te vroeg in de wedstrijd; om vandaar alleen naar de streep te rijden? Redt Boogerd nooit.

Ik hoop dat het hem dit jaar gaat lukken, maar (oh open deur) de winnaar zal wel uit het rijtje Rebellin, Di Luca, Vinokoerov komen.

Overigens vind ik La Doyenne de mooiste klassieker.

Plaats reactie