Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za apr 23, 2005 3:46 pm

Boogerd wint nooit. Hij zal wel weer 2e worden, dat kan toch eigelijk niet anders?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 24, 2005 4:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: maar (oh open deur) de winnaar zal wel uit het rijtje Rebellin, Di Luca, Vinokoerov komen.
:bis: :D

Boogerd 3e. (Alweer) Mooie podiumplaats, maar daar koopt ie niks voor....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo apr 24, 2005 4:44 pm

Boogerd zal nooit wat groots winnen, het is geen winnaar. Oke hij heeft toen een keer een mooie Alpenrit in de Tour gewonnen, al verdenk ik Armstrong er nog steeds van dat ie Boogerd toen de overwinning gegeven heeft.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo apr 24, 2005 4:47 pm

Wat een lul is het toch. Steeds dat kijken. Je moet niet meer de hele ploeg voor Boogerd laten werken, totaal onverstandig. Kroon was veel sterker dan Michael!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 24, 2005 4:51 pm

Alexander schreef:Wat een lul is het toch. Steeds dat kijken. Je moet niet meer de hele ploeg voor Boogerd laten werken, totaal onverstandig. Kroon was veel sterker dan Michael!
Wat een kul. Boogerd viel dit keer helemaal niets te verwijten.

Waar waren Dekker en Freire? Die worden niet voor een woekersalaris vastgelegd om vóór de finale te lossen.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo apr 24, 2005 4:54 pm

Hij moet niet de helt ijd kijken en gewoon een keertje gaan. Of ga dan gewoon met Vino mee, dan win je de wedstrijd. Zo jammer weer!

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » zo apr 24, 2005 5:00 pm

Alexander schreef:Of ga dan gewoon met Vino mee, dan win je de wedstrijd. Zo jammer weer!
Ja, want van te voren melden ze altijd netjes wat de beslissende ontsnapping gaat worden. :X

Dit is wel erg kort door de bocht. Het enige wat je hem kan verwijten is dat hij het op La Redoute niet heeft afgedwongen dat er een kopgroep ontstond waarin er wel werd samengewerkt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 24, 2005 5:09 pm

Alexander schreef:Hij moet niet de helt ijd kijken en gewoon een keertje gaan. Of ga dan gewoon met Vino mee, dan win je de wedstrijd. Zo jammer weer!
Als er op ruim 50 kilometer iemand ontsnapt moeten sterke secundanten als Dekker of Freire meespringen. Zij gaven echter niet thuis.

Boogerd was de kopman, die afgezet moest worden in de finale. Hij hoefde niet te reageren op elke scheet. Jammer genoeg voor Boogerd faalden enkelen van zijn ploeggenoten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo apr 24, 2005 5:19 pm

Jöhnk schreef: Waar waren Dekker en Freire? Die worden niet voor een woekersalaris vastgelegd om vóór de finale te lossen.
Sorry hoor maar ik dacht dat Meneer Freire al wel genoeg gewonnen heeft dit jaar, die is de laatste die je iets kan verwijten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 24, 2005 5:22 pm

Zeker na vorige week had ik verwacht dat Freire zich de naad uit de broek zou rijden voor Boogerd. Hij heeft zijn werk vandaag niet goed gedaan, klaar.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo apr 24, 2005 5:22 pm

Boogerd heeft vorige week ook voor hem gereden. Ook Freire is onderdeel van een team. Als Boogerd dé favoriet van de Rabobank is voor een koers, dan moet Freire voor hem rijden. Zo simpel zou het moeten zijn.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo apr 24, 2005 5:23 pm

Aarghhh

Jönkh :rocketwhore:

;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo apr 24, 2005 5:26 pm

Freire moet het zelf ook bijna altijd alleen doen, oke vorige week reed Boogerd wel voor hem maar het valt me op dat Freire in de finales er vaak alleen voor staat, als je dan ziet hoeveel hij dit jaar al gewonnen heeft, dan moet er niet gezeurd worden als het een dag wat minder is. Trouwens dan had Boogerd toch evengoed niet gewonnen denk ik, wat dat betreft heeft Alexander wel gelijk, hij kijkt altijd maar en mist de explosiviteit om hard weg te gaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 24, 2005 5:29 pm

Het zou best kunnen dat Freire veel alleen moet doen, maar de relevantie hiervan ontgaat me. Vandaag heeft hij mij teleurgesteld. En wat er met Dekker aan de hand is, begrijp ik ook niet helemaal.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo apr 24, 2005 5:57 pm

Freire wil juist alleen een finale ingaan, hij bepaalt in de finale altijd welk wiel hij kiest.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 24, 2005 5:58 pm

Dekker valt toch niets te verwijten. Heeft goed werk geleverd hoor, maar opeens was de pijp gewoon leeg. Di Luca had slechte benen vertelde hij. Dat kan gebeuren na zijn overwinningen in de afgelopen weken.

Vinokourov en Voigt weg, dan moet je groeperen erachter. Dit gebeurde niet en dan moet je het bekopen. Er viel niets af te dwingen aan de overwinning al gunde je het Voigt natuurlijk wat meer. Verder een pluim voor Bettini, die na zijn 'ziekte' toch snel weer tot de top behoort.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 24, 2005 5:59 pm

Peter schreef:Dekker valt toch niets te verwijten. Heeft goed werk geleverd hoor, maar opeens was de pijp gewoon leeg.
Dekker heeft zijn best gedaan maar rijdt de laatste weken ver onder zijn niveau.

Over Di Luca: LBL ligt hem veel minder dan de Amstel of de Waalse pijl. Hij wint zijn hele carriere al sprints bergop, en in dat licht verliepen de twee voorgaande koersen erg in zijn voordeel. LBL is andere koek, slechte benen of niet.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo apr 24, 2005 6:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 24, 2005 6:01 pm

Dekker mist de absolute topvorm van een Boogerd op dit moment. Hij komt er heus wel weer, maar momenteel rijdt hij niet zo best nee. Maar dat had/heeft een Bettini of een Paolini toch ook tot op heden.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 24, 2005 8:44 pm

Boogerd leek vandaag de sterkste. In de slotkilometers loste hij iedereen.

Wel frappant: Kroon zei dat hij wel wilde meespringen met Voight en Vino, maar Boogerd vertelde hem dat het niet hoefde....(fataal) inschattingsfoutje....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2005 9:29 pm

Alexander schreef:Hij moet niet de helt ijd kijken en gewoon een keertje gaan. Of ga dan gewoon met Vino mee, dan win je de wedstrijd. Zo jammer weer!
En wat was het commentaar ook al weer toen hij in de voorgaande jaren wel eerder aanviel? Dat hij moest wachten omdat hij anders andere renners in een zetel naar de finish bracht.

Achteraf is het wel erg makkelijk om te stellen dat hij met Vinokourov en Voight mee had moeten gaan. Normaal gesproken vind de beslissing niet op meer dan 50km van de finish plaats.

Het was jammer dat de overgebleven Rabobank renners er niet in slaagde om het gaatje met Vinokourov en Voigt kleiner te maken. Wat dat betreft zou je Voight overigens deze keer hetzelfde kunnen verwijten als Boogerd in eerdere jaren. Hij bleef maar tempo maken waardoor ze er in slaagde om met 2 man weg te blijven maar in de finale was hij mede daardoor niet meer in staat om Vinokourov te kloppen. Het is toch geen verrassing dat Vinokourov de betere klimmer is dus Voight had er wellicht slimmer aan gedaan om hem wat meer werkt te laten verzetten.

Roberto Dynamite
Berichten: 19
Lid geworden op: di okt 28, 2003 11:56 pm
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Roberto Dynamite » do mei 05, 2005 12:03 am

Peter schreef:
Lucas schreef:bij wielrennen wel ja..waardeloze sporten dus. Bovendien worden bij wielrennen aan de lopende band deals gesloten.. :pukey:
Wat een geneuzel. De laatste keer dat ik een deal in een klassieker heb gezien was toen Museeuw Parijs Roubaix moest winnen ten opzichte van zijn ploegmaats Tafi, Ballerini en Bortolami. En wat is een deal? Als de leider in de koers na 200 km nog 1 iemand naast zich heeft, waarmee hij de laatste klim heeft beklommen? Dan getuigt het van respect dat je dan deze medevluchter de zege gunt (Iets wat Lance overigens vaak na laat).
Late reactie...........maarre volgens mij heeft Lance ooit Marco Pantani op de flanken van de Mt Ventoux laten winnen, maar na diens reactie wil hij nadien alleen nog maar zelf winnen zoals de allergrootste (Merkx) ook altijd deed.
En terecht natuurlijk; als je kunt winnen, moet je ook winnen, leider of niet.
Ik heb genoten van die rit in de tour van vorig jaar, waar Lance Kloden nog op de streep achterhaalde en won. Zo hoort het te gaan! Dat is echte topsport.

Roberto Dynamite
Berichten: 19
Lid geworden op: di okt 28, 2003 11:56 pm
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Roberto Dynamite » do mei 05, 2005 12:09 am

:xyxthumbs: Trouwens vanaf zaterdag weer de Giro d'Italia.
Met als grote favorieten; Cunego, Simoni en Basso
Outsiders; Savoldelli, Garzelli, Honchar (of op z'n Hollands Gontsjar), Unai Osa, Aitor Gonzalez, Tom Danielsson, Michael Rasmussen, Michele Scarponi

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mei 05, 2005 9:27 am

Lange tijd niet gezien Roberto! Welkom terug!

Zaterdag inderdaad de Giro. Persoonlijk één van mijn favorieten. Een sterker deelnemersveld dan in de afgelopen jaren. Ik denk dat je het grootste gedeelte van de top10 al hebt opgenoemd. Scarponi is voor mij een grote kanshebber, maar ik heb hem dit jaar nog niet gezien. Verder zullen er allicht nog namen als Caucchioli, Cioni en Gerate rond de 10e plek eindigen. Verder zullen we Perez Cuapio en Sella weer veelvuldig in de aanval zien.
Ik kijk er in ieder geval naar uit!

Roberto Dynamite
Berichten: 19
Lid geworden op: di okt 28, 2003 11:56 pm
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Roberto Dynamite » ma mei 16, 2005 3:26 pm

Dank je Peter,

Ja had het een beetje gehad met voetbal (misschien wel de overvloed ervan). Maar keek nog wel vaak op de site hoor!

Ja de Giro is ondertussen alweer een dikke week aan de gang.
Nu blijkt dat de Pro Tour toch wel ergens goed voor is, want de Giro is dit jaar veel levendiger dan voorgaande jaren :xyxthumbs:
Belloft nog een leuke strijd te worden tussen Cunego, Basso, Simoni en (ja je weet nooit hoe lang hij het volhoud) Di Luca.
Een man als Julio Perez Capuo valt tot nu toe zwaar tegen, net als bijv. michael rasmussen van Rabobank, maar misschien dat het voor hem alleen wel voorbereiding is op de Tour de France net zoals Josepa Beloki.
Ik doe nog mee met een poule via www.wielerpouls.com, maar het gaat afwisselend. Had bijv. Tom Danielsson, maar die is vandaag net afgestapt.
Nou ik ga nu gauw verder genieten van de Giro!

:yes: Trouwens wat een Rabobank overheersing in Olympia's ronde van Nederland!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 17, 2005 3:04 pm

Dekker slaagt voor eerste test in Giro
Van onze verslaggeefster Marije Randewijk

AMSTERDAM - Een week lang was Thomas Dekker bezig geweest met wat hij zelf als zijn eerste echte examen in een grote ronde zag. Zondag slaagde de 20-jarige renner van de Rabobank met de achtste plaats in de tijdrit naar Florence voor de test. Dat vond hij zelf althans.

De felicitaties van Danilo di Luca, ‘toch de roze truidrager hier’, en de complimenten van assistent-ploegleider Joop Zoetemelk, ‘die heeft in zijn leven zoveel gewonnen’, sterkten hem in de gedachte dat hij aan de verwachtingen had voldaan. Dekker deed 1.23 langer over de 45 kilometer dan de Amerikaanse winnaar David Zabriskie en liet andere kandidaten voor de eindzege als Cunego, Simoni en Garzelli achter zich. ‘Ik heb nu wel bewezen dat ik in het tijdrijden bij de besten van de wereld hoor’, reageerde Dekker.

Na zijn topklasseringen in de tijdritten van het Critérium International (4de) en de Ronde van Romandië (6de) achtte Dekker zichzelf in staat tot een plek in de toptien. ‘Als het niet was gelukt, zou ik teleurgesteld zijn geweest. Maar ik ben nog jong, ik zou er wel overheen gekomen zijn, denk ik.’

In de Giro merkt Dekker voor het eerst echt wat het is om het stempel grootste Nederlandse wielerbelofte mee te dragen. In Italië is er geen Michael Boogerd of Erik Dekker als bliksemafleider. De jongste Dekker weet er alle blikken op zich gericht, ook al omdat hij voor zijn debuut nagenoeg alle kranten en televisiezenders haalde. Daardoor waren niet zijn eigen verwachtingen, maar die van anderen hoog. ‘Er zijn zelfs mensen die mij vragen of ik wel voluit ben gegaan, omdat ik maar achtste ben geworden in de tijdrit.’

Het betekent ook dat Dekker, nu hij op televisie veelvuldig achterin het peloton terug te zien is, ook de eerste kritiek in zijn carrière te verduren krijgt. De Noord-Hollander, van wie vooral in het rondewerk veel wordt verwacht, staat in het algemeen klassement 117de en heeft een achterstand van 34.10.

Dekker heeft ondervonden dat hij bergop nog tekort komt. ‘Dat ik veel in de publiciteit ben geweest, daar kan ik niets aan doen. Maar daardoor heeft kennelijk iedereen gedacht: die jongen gaan we in beeld zien. Terwijl dat nooit echt de intentie was. Ik wist dat ik daartoe niet in staat zou zijn. Cunego heeft op deze leeftijd geen Giro gereden en Basso was nog niet eens wereldkampioen bij de amateurs.’

Het talent vindt het onbegrijpelijk dat men hem onder de neus wrijft dat hij zich te weinig van voren laat zien. ‘Ach, als je achterin rijdt, zien alle camera’s dat. Maar wat maakt het nou uit of ik 150ste of 180ste rijd? De kans op valpartijen is overal even groot.’

Als hij nou naar Italië was gekomen om een goed klassement te rijden, dan zou hij het begrijpen. Dan moet je vooraan zitten. Maar Dekker rijdt de Giro om ervaring op te doen, om zich heen te kijken en vooral om te leren. ‘En we hebben ook geen sprinter die we vooraan moeten houden.’

Er viel makkelijk een kleine kanttekening te plaatsen bij zijn prestatie in de tijdrit. Dekker spaarde zich alle dagen voor de eerste echte krachtmeting in de Giro, terwijl de klassementsrenners zaterdag ook al hun krachten moesten aanspreken om geen tijd te verspelen in de klim naar Sammomè. ‘Ik heb bewust niet aangeklampt om mezelf echt te kunnen testen’, vertelde Dekker.

Hij is pas twintig en debuteert in Italië, dat verschaft hem toch genoeg krediet om zijn momenten te kiezen, vond de renner zelf. ‘Di Luca zei ook tegen me: knap dat je dit op die leeftijd al kunt.’

De komende weken zal hij nog wel eens proberen om mee te glippen in een ontsnapping, zoals zijn ploegmaat Theo Eltink in de eerste week regelmatig deed. Dekker: ‘Zo rommel ik de Giro wel door.’

Zaterdag lukte het Eltink om na een zware rit in gezelschap van Cunego en Simoni de finish in Pistoia te bereiken. ‘Prachtig, ik vind dat alleen maar mooi’, reageerde Dekker. ‘Maar voor Theo is het makkelijk, hij kan zich in de luwte ontwikkelen. Als ik mee zit in een ontsnapping, verwachten ze dat ik win. Bij hem is het al goed als hij in de kopgroep zit.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie