Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma apr 03, 2017 8:58 am

Gisteren in twee delen de hele koers gezien. Vanaf de start tot ik naar de Arena moest en vervolgens thuis de rest. Weer een hele vroege opening waarbij mannen als Van Avermaet en Sagan toch echt wel te ver zitten op de Muur. Slimme zet van Quick Step om het daar al te forceren. Vervolgens een indrukwekkende solo van Gilbert waarop de reactie in eerste instantie toch ook wat lauw was. Terwijl Gilbert nu net één van de weinige renners is waarvan je zou kunnen verwachten dat hij dat tot de finish kan vasthouden.

Het had in de finale nog anders kunnen lopen als Sagan, Van Avermaet en Naessen niet vallen want Gilbert had het op het einde logischerwijs toch lastig. Was de achtervolgende groep in het slot groter geweest hadden ze het nog toe kunnen rijden. Wel eigen schuld want ze nemen gewoon veel risico door daar zo dicht op de hekken te rijden. Aan de andere kant was veel meer ruimte om in het gootje te rijden.

Verder zoals verwacht een slimme koers van Terpstra en ook Van Baarle liet weer zien wat hij kan in dit soort koersen. Over Lotto Jumbo hoeven we het niet te hebben.

Op naar Roubaix! Daar zal het blok van de Lefevre ploeg ook weer heel sterk zijn. Die kunnen een team opstellen met allemaal renners die de capaciteit hebben om daar top 10 te rijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma apr 03, 2017 11:20 am

Nieuw beeldmateriaal van de val van Sagan. Zijn stuur lijkt toch in een jasje te blijven steken. Spijtig al neemt het niet weg dat ze een risico namen door zo dicht op de hekken te rijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47970
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma apr 03, 2017 12:49 pm

Laten we het toch maar even over Jumbo hebben, want eerste renner finishte op een 58ste plek, te weten Tankink. Onthutsend zwakke performance van die ploeg.

Wat was er trouwens met Lotto? Tiesj zat helemaal verkeerd gaf hij aan, maar wat te denken van Debusschere, Roelandts?

Alexander
Berichten: 8571
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » ma apr 03, 2017 2:55 pm

Ja, de mannen van Jumbo zijn sterk aan het seizoen begonnen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma apr 03, 2017 5:04 pm

Ze hebben ook nog wel een paar aardige dingen laten zien. Roglic die wint in Algarve, Groenewegen heel behoorlijk in Dwars door Vlaanderen. Van Emden met een overwinning in één van de Vlaamse voorbereidingskoersen. Kruijswijk die in Catalonië langzaam naar een Giro vorm aan het klimmen is gegaan na ziekte in Parijs Nice.

Maar goed, in de voorjaarsklassiekers laten ze het inderdaad echt volledig afweten. Van Boom had ik al geen hoge verwachtingen maar hij is er alsnog in geslaagd om tegen te vallen. En de rest van het team ook. Niet of nauwelijks in beeld, zelfs niet vóór de finale. Ik ben wel benieuwd hoe ze daar intern nu zelf tegenaan kijken. Teveel focus om straks met Kruijswijk een gooi naar de Giro te kunnen doen en daarmee het voorjaar onvoldoende aandacht gegeven? Zou niet mogen want dat zijn in principe twee hele andere teams.

Lotto Soudal is ook echt een tegenvaller. Die hebben een hele behoorlijke groep voor het voorjaar. En bij een ploeg als Trek valt Jasper Stuyven me tegen. Zo zijn er best wel veel die het niet hebben waargemaakt. Voor de mannen van de kasseien is Parijs Roubaix alweer de laatste kans. Het zal dringen worden voor de vroege vlucht.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47970
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma apr 03, 2017 9:17 pm

Had ook (weer) meer van Oss en Rowe verwacht. Bij Team Sky snapte ik al niet veel van de deelnemerslijst. Waarom geen Kwiatkowski en (met name) Thomas als deelnemer? Wel leuk dat die Moscon nu al vrij kort zat. Goed talent.

Overigens is Van Avermaet wel erg sterk. Wat een fantastisch voorjaar tot dusverre. Al mag zijn voorjaar nog niet in de schaduw staan van de Tom Boonen in zijn topjaren. Je zou bijna vergeten hoe bijzonder machtig die gozer was. Had echt met hem te doen op de Taaienberg.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » di apr 04, 2017 7:18 am

Zowel Kwiatkowski als Thomas hebben hun prioriteiten elders gelegd volgens mij. Thomas richt zich op het rondewerk en Kwiatkowski op de Waalse Klassiekers. Het heeft ook weinig zin om alleen de Ronde te rijden en de voorbereidingskoersen niet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di apr 04, 2017 5:53 pm

Klopt, die rijden bewust een ander programma. Wel zonde want ze hadden allebei wat kunnen toevoegen aan de afgelopen wedstrijden.

Gilbert start zondag niet. Dat is ook jammer want in deze vorm zou hij daar ook gewoon finale rijden. Al zal de ploeg er niet veel zwakker door worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo apr 05, 2017 9:37 am

Het wordt mooi weer (stof happen?) en de kasseien schijnen er goed bij te liggen deze editie. Is dat nog in het voordeel van bepaalde renners?

Overigens, Vanmarcke die het normaal altijd goed doet, is nu te gekwetst (op z'n Vlaams) om hoge ogen te kunnen gooien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47970
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » wo apr 05, 2017 10:41 am

Stybar, Stannard en Boom hopen altijd op regen. Nu maakt het voor Boom niet veel uit, want die gaat geen enkele rol spelen. Gek genoeg hebben we de laatste jaren veelal een stoffige editie, maar dt jaar zal het een ongekend warme editie van Parijs Roubaix worden. Verwacht voor de rest geen verrassende namen. De mannen die het voorjaar domineren zullen nu ook goed zijn. Van Avermaet, Naesen, Sagan, Degenkolb en het QS blok.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo apr 05, 2017 11:00 am

Het is in de regel een voordeel voor mensen die minder stuurvaardig zijn maar wel over voldoende vermogen beschikken. Een outsider als Tony Martin bijvoorbeeld. Oersterk, kan de hele dag alleen op kop rijden, maar sturen kan hij niet.

Als de kasseien nat liggen moet je heel voorzichtig zijn met het moment waarop je kracht zet. Met name bij bochten maar zeer zeker ook bovenop de rug van de strook (ligt vaak bol). Stuurbewegingen moeten dan zo geleidelijk en galant mogelijk zijn in plaats van relatief abrupt en lomp. En je moet vooral niet bang zijn. Want als je gespannen op de fiets zit weet je zeker dat je valt.

Nu het droog ligt speelt dat veel minder een rol. Al kunnen bochten ook wel weer een risico vormen vanwege het losse zand waarin je weg kunt glijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » wo apr 05, 2017 11:32 am

Is Hennie Kuiper nog altijd de laatste Nederlander die Parijs Roubaix gewonnen heeft?
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo apr 05, 2017 11:36 am

Nee, Terpstra drie jaar geleden nog.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » wo apr 05, 2017 11:42 am

Oh, nooit van gehoord, ken alleen Erica maar die zie ik het niet winnen. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo apr 05, 2017 11:43 am

En daarvoor hebben we ook Servais Knaven nog gehad in 2001. De laatste keer dat het echt een moddereditie was.

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo apr 05, 2017 11:47 am

InnerHarbour schreef:Oh, nooit van gehoord, ken alleen Erica maar die zie ik het niet winnen. :hypocrite.gif:
Als het de hele tijd berg af gaat wel :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » wo apr 05, 2017 11:57 am

:ajaxsmiley.gif:

Moet ook bekennen dat die Knaven voor mij een onbekende vogel is. Maar ik kon mij die beelden nog herinneren die je nog weleens in sportoverzichten tegenkomen, Hennie Kuiper die naast zijn fiets staat, in de handen klappend te wachten op zijn reserve fiets.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo apr 05, 2017 1:15 pm

Knaven is wel een echte Parijs-Roubaix veteraan. Mede recordhouder met 16 deelnames waarbij hij ook iedere editie de finish heeft gehaald. Maar hij was nooit een uitgesproken kopman en won niet veel dus als je de koers niet volgt snap ik wel dat je hem niet kent.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » wo apr 05, 2017 1:24 pm

Beste Marillion, ik zou moeten opzoeken wie de Tour de France heeft gewonnen, wielrennen gaat volkomen langs mij heen, ik denk dat ik het alleen zou meekrijgen als een Nederlander de tour zou winnen. De laatste was Joop Zoetemelk volgens mij toch of heb ik ook daarin een "Terpstra" gemist?
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo apr 05, 2017 1:34 pm

Hij is zelfs de laatste Nederlander die een "grote ronde" heeft gewonnen.

Does the name "Kruijswijk" ring a bell? :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » wo apr 05, 2017 2:41 pm

Kijk ik ben een kenner van Nederlandse winnaars van grote rondes. :drecul.gif:

Kruiswijk? Geen idee, zal wel een wielrenner (is het eigenlijk wel een man) zijn als jij het zo vraagt maar als je tegen mij zegt dat het een schaatser of ballerina is geloof ik je direct.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo apr 05, 2017 4:16 pm

Leek af te gaan op de eindzege in de Ronde van Italië vorig jaar tot hij door eigen toedoen crashte tegen een soort ijsrots.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do apr 06, 2017 8:10 am

Ik ben denk ik de laatste Nederlander die 'm toen in de leiderstrui heeft zien rijden want ik stond op de Agnello vlak onder de top. Zo'n kans om een grote ronde te winnen krijgt hij misschien wel nooit meer.

Gisteren de Scheldeprijs en uiteraard lagen ze weer massaal op het asfalt. Dat is echt traditie in die koers. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do apr 06, 2017 6:36 pm

Kreeg je het tragedie snel door?
Ben wel erg benieuwd naar zn presteren dit jaar. Hij zou vorig jaar niet slechts een gelukkige winnaar zijn, hij domineerde daadwerkelijk de ronde.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr apr 07, 2017 10:40 am

Ja, hij was echt goed.
Toen ze passeerden was er nog niets aan de hand. Ik moet wel zeggen dat ik de indruk had dat hij het best lastig had op dat moment in de klim. Vervolgens gingen we naar binnen in een bar om de finale van de rit te bekijken en zo ongeveer het eerste dat we zagen was Kruijswijk in een muur van sneeuw. Blijft oneindig zonde dat hij daar de fout in ging.

De laatste twee Giro's was hij erg goed. De concurrentie is dit jaar wel heel sterk al moet je altijd afwachten wie er echt een doel van heeft gemaakt.

Maar goed, eerst de klassiekers afronden!
Nil volentibus arduum

Plaats reactie