Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za apr 08, 2017 7:07 pm

Jumbo heeft goed gescoord met die voormalig schansspringer, na mooie etappe nu tijdrit gewonnen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 08, 2017 9:42 pm

Die jongen doet het heel goed. Won ook al de Ronde van de Algarve.

Ik heb vandaag met 'n maatje het volledige Parijs Roubaix parcours gereden zoals de heren het morgen onder de wielen krijgen. Het ligt er echt kurkdroog bij. Ik rij er al een aantal jaren met enige regelmaat rond maar zo droog heb ik het nog niet eerder gezien. Op een paar stroken is het gevaarlijk om in het kantje te rijden want daar is het gewoon mul. Zak je zo tot voorbij je velg weg.

Bos van Wallers is grondig schoongemaakt. Geen gras en geen mos. Ook dat heb ik nog nooit gezien.

Wij hadden vandaag grotendeels wind tegen (al was hij niet zo sterk). Volgens het weerbericht hebben ze 'm morgen mee. Dan kon het wel eens een hele snelle koers gaan worden. Zeker met de vroege aanvallen die we het hele voorjaar al zien.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9083
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 08, 2017 11:45 pm

Respect Marillion! Geen enkele keer lek gereden?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo apr 09, 2017 6:05 am

Marillion schreef:Ik heb vandaag met 'n maatje het volledige Parijs Roubaix parcours gereden zoals de heren het morgen onder de wielen krijgen.
:biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 09, 2017 7:48 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Respect Marillion! Geen enkele keer lek gereden?
Nee, alleen een losgetrilde bidonhouder die ik een keer moest vastzetten.

Om 10:20 beginnen ze er aan op Sporza. Als Boonen wint is heel Vlaanderen dronken. Er stonden gisteren al bijzonder veel supporters aan het parcours met campers. Hij gaat ongetwijfeld heel goed zijn en de ploeg is de sterkste. Maar ik moet toch nog even zien of het hem lukt. Het is niet makkelijk een koers te winnen als iedereen naar je kijkt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo apr 09, 2017 5:19 pm

De koers is volledig langs me heen gegaan, maar ik lees dat Langeveld derde is geworden. Knap en waar komt het precies vandaan?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » zo apr 09, 2017 7:19 pm

Langeveld was sterk. Hij was de reden dat de 3 vooruit kwamen te liggen. Hij ging vol aan op een van de kassieenstroken. Daarna moest hij doordat Stybar mee was gesprongen en Boonen in de achtervolgene groep zat teveel kopwerk doen. Hij was op het laatst op. Dat zag je toen Stybar een keer demareerde, het kostte hem veel moeite het gat dicht te rijden.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 09, 2017 9:00 pm

Ik had de indruk dat hij iets te graag door wilde met drie zodat hij zeker was van het podium. Wat mij betreft had hij wel wat zuiniger mogen zijn in de finale want hij wist vooraf dat hij verreweg de minste sprinter van de drie is. Aan de andere kant, dit is voor Langeveld natuurlijk een hele mooie uitslag. Het is er nooit helemaal uitgekomen, als je dan nog ergens een keer op het podium wil staan is dat wel in Roubaix.

Heerlijke koers gezien. Het ging vanaf de start erg hard en het is eigenlijk nooit meer stil gevallen. Dat Van Avermaet nu zijn eerste monument pakt is hem van harte gegund. Die jongen laat zich al jaren achter elkaar het hele seizoen zien. Altijd aanvallend koersen ook. Dit is een mooie beloning voor al die inspanningen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47971
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma apr 10, 2017 2:58 pm

Zeker een mooie en verrassende koers gezien. Van Avermaet had alle pech in het begin daar waar Sagan juist op de beslissende momenten pech kreeg. Erg zonde. En over Naesen zullen we het maar niet hebben. Die jongen kwam telkens terug en op dat moment was het weer pech. En Lars Boom? Die moest al lossen op de Hornaing met nog zo'n 80 km te gaan. Dure wissel van Jumbo (Vanmarcke <-> Boom) en per saldo schieten ze er dus niets mee op.

Heb me wel verbaasd over Langeveld. Op het moment dat Stybar ging had ik echt verwacht dat hij zou kijken naar Greg en als Stybar gegrepen was dat hij dan zou gaan. Was een ideale kans geweest, maar blijkbaar waren de benen er niet meer na. En dat is zonde, want dat hij zo hard aan ging op de kasseien van Hem was wat mij betreft redelijk onnodig. Spaar daar je krachten, zodat je die jump kan maken/proberen op het moment dat het moet. Zonde.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47971
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma apr 10, 2017 3:20 pm

Marillion schreef:Die jongen doet het heel goed. Won ook al de Ronde van de Algarve.

Ik heb vandaag met 'n maatje het volledige Parijs Roubaix parcours gereden zoals de heren het morgen onder de wielen krijgen. Het ligt er echt kurkdroog bij. Ik rij er al een aantal jaren met enige regelmaat rond maar zo droog heb ik het nog niet eerder gezien. Op een paar stroken is het gevaarlijk om in het kantje te rijden want daar is het gewoon mul. Zak je zo tot voorbij je velg weg.

Bos van Wallers is grondig schoongemaakt. Geen gras en geen mos. Ook dat heb ik nog nooit gezien.

Wij hadden vandaag grotendeels wind tegen (al was hij niet zo sterk). Volgens het weerbericht hebben ze 'm morgen mee. Dan kon het wel eens een hele snelle koers gaan worden. Zeker met de vroege aanvallen die we het hele voorjaar al zien.
Respect. Fiets je dan op Carbon met Alu wielen of alles Alu?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma apr 10, 2017 7:52 pm

Ik heb tegenwoordig nog maar één racefiets. Dat is een stalen Gios Torino Super Record en daar doe ik alles mee. Staal geeft veel comfort en het is ook gewoon echt een prachtige fiets. Dat is mij meer waard dan een frame dat een paar gram lichter is. Gios is tegenwoordig een niche merk maar ze hebben een rijke historie in de wielersport. Roger de Vlaeminck won een belangrijk deel van zijn wedstrijden bijvoorbeeld met zo'n fiets.

Afhankelijk van het type rit pas ik wel m’n wielset aan. Op de kasseien rij ik met een handgespaakte set Ambrosio Nemesis velgen met Veloflex Roubaix tubes. Voordeel van tubes is met name dat je met een lagere bandendruk kunt rijden omdat je geen risico hebt op stootlek. En omdat het een soepele tube is kun je harder door de bochten dan met een stugge band waarmee je eerder gaat schuiven.

Ik heb er eerder overigens ook meerdere keren met een carbon fiets gereden. Ging ook prima. Keuze van wielen en banden/tubes is eigenlijk het meest belangrijke op de kasseien. En voor dat laatste is het dan een combi van de bandenspanning, het type band (stug of flexibel) en de breedte.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47971
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di apr 11, 2017 12:14 pm

Gaaf! Mooi zo'n stalen ros. :biggthumpup.gif:

Moet zeggen dat Parijs Roubaix niet op mijn to-do lijstje staat, hoor. Wordt al zenuwachtig als ik volle bak ga op dat kilometertje keien van Driemond naar Amsterdam via het AR-kanaal. :blush.gif:

Zondag alweer de AGR. Eens zien wat het nieuwe parcours (aankomstplek) gaat brengen. Ik snap de hoop op meer spektakel, maar het kan ook zo maar weer anders uitpakken. Zelfs Tom Boonen had hier nog kans gemaakt, als het mij vraagt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di apr 11, 2017 3:58 pm

Peter schreef:het AR-kanaal.
Heeft ie nu ook al een kanaal? :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo apr 12, 2017 12:44 pm

Wie nog eens 75 minuten over heeft en wil zien hoe het er achter de schermen en rond de koers aan toe gaat is dit een echte aanrader: De Ronde 100. Je moet wel even een profiel aanmaken om in te loggen en daarin aangeven dat je uit België komt. Dit is een reportage over de Ronde van Vlaanderen van vorig jaar.

Hectiek in de auto's van de ploegleiding bij valpartijen en fietswissel. De organisatie rondom de motoren in koers, het schakelwerk voor de uitzending. Echt erg leuk om te kijken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr apr 14, 2017 10:14 am

Nog even terug naar Roubaix:

Afbeelding
Specialized has taken full responsibility for a component failure that resulted in Niki Terpstra crashing during Paris-Roubaix.

The Quick-Step Floors cyclist crashed on the Maing to Monchaux-sur-Écaillon cobbled sector, with dramatic photos of the incident showing that his stem and steerer tube had detached, sending Terpstra over his detached bars and on to the cobbles. “The rigid steer cartridge is an aluminium part connecting the steerer tube and the stem, supporting Niki’s feedback that he wanted the bike to be fully rigid for the race,” said Mark Cote, Specialized’s leader of global marketing. “We made a pre-production model back in January for him to try out in a few test rides. After that we went back to Morgan Hill and engineered another improved model and brought five new rigid cartridges back to Europe.

“The problem was that there was a miscommunication on Specialized’s marketing team and the original pre-production sample never got taken away from Quick-Step, and the engineered samples never got put on any of the bikes. That meant Niki raced with the original pre-production model that never went through full safety testing, and that’s the part that failed.”

Bron: cycling today
Duur foutje. Niki mag nog van geluk spreken dat hij er zo vanaf gekomen is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo apr 16, 2017 3:01 pm

Alles bij elkaar, nog 40 kilometer te gaan. Setje heuvels voor de boeg. Opmaat voor een mooie finale.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo apr 16, 2017 3:17 pm

Kreuziger val. Ziet er niet zo goed uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo apr 16, 2017 3:31 pm

Zo, groepje Valverde/Van Avermaat komt inderdaad niet bij de kopgroep, terwijl ze op 10 seconden zat. Nu een halve minuut.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo apr 16, 2017 4:45 pm

Die Gilbert is wel heel erg goed. Beetje te erg bijna :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo apr 16, 2017 4:50 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Die Gilbert is wel heel erg goed. Beetje te erg bijna :blush.gif:
Dat was een gecalculeerde powersprint ja. Nice.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma apr 17, 2017 12:47 pm

Met een scheurtje in een nier ook nog.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma apr 17, 2017 4:18 pm

In alle eerlijkheid vertrouw ik de prestaties van Gilbert in zn eerste periode en zn huidige wederopstanding voor geen meter.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma apr 17, 2017 4:26 pm

Ik ook niet. In ieder geval de huidige periode niet. Hij zou het plezier nu weer terug gevonden hebben. Jaja...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 22, 2017 9:28 am

Triest nieuws uit Italië. Michele Scarponi is verongelukt tijdens training:
Wielrenner Scarponi (37) overleden na aanrijding met busje

Wielrenner Michele Scarponi is zaterdag op 37-jarige leeftijd overleden. De Italiaanse renner van Astana werd zaterdagochtend tijdens een trainingsrit in zijn woonplaats Filottrano rond 8.00 uur geschept door een busje. In 2011 schreef Scarponi de Ronde van Italië op zijn naam, nadat Alberto Contador werd gediskwalificeerd. In datzelfde jaar won hij ook de Ronde van Catalonië en de Ronden van de Alpen. In 2009 was hij de beste in de Tirreno-Adriatico.

Hij zou in mei als kopman naar de Giro d'Italia gaan als vervanger van Fabio Aru. Afgelopen week won de Italiaan nog de eerste etappe in de Ronde van de Alpen. In zijn loopbaan kwam hij onder andere uit voor Acqua & Sapone, Libery Seguros en Lampre. Sinds 2014 stond hij onder contract bij Astana. In 2007 werd Scarponi achttien maanden geschorst vanwege banden met de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes. De renner laat een vrouw en twee zonen achter. Gisteravond plaatste Scarponi nog een vrolijke foto met zijn kinderen.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za apr 22, 2017 10:17 am

Wow....
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie