Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 11:59 am

Zeux schreef:
ma mei 24, 2021 11:51 am
Marillion schreef:
ma mei 24, 2021 11:35 am
Hmm...het verbindingsvliegtuig heeft geen toestemming om op te stijgen. Op die manier gaan we niet veel meer zien dan de vaste camera bij de finish.

Hoop dat dit nog gaat veranderen. Anders hebben Jeroen en Karsten wel een hele ondankbare taak om de middag vol te praten. :smallgrin.gif:
Ja, jammer, al denk ik dat deze 22 tot aan de Giau bij elkaar blijven. Dus veel zal er niet gebeuren de komende uren.
Toch niet. Kopgroep in de afdaling uit elkaar gevallen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 24, 2021 1:02 pm

Zeux schreef:
ma mei 24, 2021 11:50 am
Marillion schreef:
ma mei 24, 2021 11:21 am
Misschien doen ze er inderdaad wel verstandig aan om hem uit koers te halen. Ik weet niet hoe zijn waardes nu zijn maar het is ook nogal wat voor zo'n jonge gast. Na 9 maanden zonder koers gelijk een grote ronde. Vanuit België bovendien gelijk volle verwachtingen over dat hij daar wel even zou komen winnen. En dan ook nog iedere keer die slechte weersomstandigheden.

Kortom, ik zou het wel begrijpen als ze hem bijvoorbeeld na de rustdag naar huis laten gaan.
Staat hij ook opgelijnd voor de Tour?
Kan ik me niet voorstellen. Gelijk twee grote rondes relatief kort op elkaar en weer volle media aandacht zou niet slim zijn. Misschien proberen ze Spanje wel aan het einde van het seizoen. Maar ik zou eerst zorgen dat hij echt helemaal terug in topvorm geraakt en met vertrouwen op de fiets zit.

Net toch maar even van de bank gekomen en 12km gelopen. Terug en er is beeld. Daar hoopte ik al op. Ligt nog wat lekkerder op de bank. :smile-ajax.gif:

Nibali en Almeida voor de rit? De haai zal nog een keer helemaal los gaan in die lastige afdaling van de Giau. Maar Almeida is sterker bergop.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 1:33 pm

Marillion schreef:
ma mei 24, 2021 1:02 pm

Maar Almeida is sterker bergop.
Dat lijkt mij ook. Die is eindelijk verlost van zijn corvee om te moeten wachten op Evenepoel. Dit moet zijn rit worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 24, 2021 2:02 pm

Peloton komt rap dichterbij. Gaan de klassementsrenners toch mee doen voor de rit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 24, 2021 2:48 pm

Ouderwetse koersmiddag zo met beelden van de vaste camera en wachten op renners die straks uit de regen en mist tevoorschijn gaan komen.

Bernal laat volgens de geruchten even zien wie de beste is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di mei 25, 2021 7:48 pm

De organisatie van de Giro d'Italia heeft dinsdag in samenspraak met de autoriteiten een parcourswijziging doorgevoerd voor de etappe van vrijdag. De renners gaan niet over de Mottarone vanwege het drama dat zich daar zondag afspeelde: een cabine van een kabelbaan stortte neer.

Bij de ramp, die zich voltrok tussen Stresa en Mottarone bij het Lago Maggiore nabij de Italiaanse grens met Zwitserland, zou een kabel zijn geknapt. Dertien mensen waren op slag dood, iets later was een kind het veertiende slachtoffer.

De Mottarone zou de eerste beklimming van de negentiende Giro-etappe zijn. De berg wordt vervangen door de Gignese, die van de vierde categorie en dus minder zwaar is. De rit wordt in totaal iets minder lang en gaat van 176 naar 166 kilometer.
Afbeelding

Geloof dat het niet echt heel veel uit gaat maken, omdat het de eerste klim is. Komt toch neer op die laatste.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di mei 25, 2021 8:44 pm

Het scheelt in z'n totaliteit wel een inspanning maar het zal inderdaad geen wereld van verschil maken. Zeker omdat de kaarten voor wat betreft de roze trui wel op tafel liggen.

Mollema zal het nog wel een keer proberen. Slecht is hij zeker niet. Anders zit je niet zo vaak mee. Maar hij is helaas niet zo goed als vroeg in dit voorjaar. Er zijn steeds een paar andere renners sterker.

Van Bernal ben ik echt wel onder de indruk. Mooi om te zien dat hij echt helemaal terug is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo mei 26, 2021 3:11 pm

Val!

Evenepoel ligt er bij en lijkt behoorlijk geraakt. In de afdaling, dat gaat hem niet goed doen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo mei 26, 2021 4:04 pm

Mooie etappe. :-)

Eerst Vlasov en Ciccione weg, dan Carthy, Bardet en nu ineens Bernal!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo mei 26, 2021 7:46 pm

Zeux schreef:Mooie etappe. :-)

Eerst Vlasov en Ciccione weg, dan Carthy, Bardet en nu ineens Bernal!
Ja dat was wel een verassing van Bernal. Hij leek Yates vrij makkelijk te counteren, maar ging kennelijk toch over zijn limiet. Maar goed, hij heeft nog altijd een grote voorsprong op de rest. Voor de spanning zou het wel leuk zijn als hij nog eens een mindere dag heeft Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo mei 26, 2021 7:52 pm

Trab schreef:
wo mei 26, 2021 7:46 pm
Zeux schreef:Mooie etappe. :-)

Eerst Vlasov en Ciccione weg, dan Carthy, Bardet en nu ineens Bernal!
Ja dat was wel een verassing van Bernal. Hij leek Yates vrij makkelijk te counteren, maar ging kennelijk toch over zijn limiet. Maar goed, hij heeft nog altijd een grote voorsprong op de rest. Voor de spanning zou het wel leuk zijn als hij nog eens een mindere dag heeft Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe is de tijdrit van Bernal en hoe de tijdrit van Yates? (en Caruso?)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo mei 26, 2021 7:54 pm

Evenepoel kwam op 36 minuten binnen, in de bus met de sprinters. :blush.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo mei 26, 2021 8:05 pm

Zeux schreef:
Trab schreef:
wo mei 26, 2021 7:46 pm
Zeux schreef:Mooie etappe. :-)

Eerst Vlasov en Ciccione weg, dan Carthy, Bardet en nu ineens Bernal!
Ja dat was wel een verassing van Bernal. Hij leek Yates vrij makkelijk te counteren, maar ging kennelijk toch over zijn limiet. Maar goed, hij heeft nog altijd een grote voorsprong op de rest. Voor de spanning zou het wel leuk zijn als hij nog eens een mindere dag heeft Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe is de tijdrit van Bernal en hoe de tijdrit van Yates? (en Caruso?)
Volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel. In de eerste tijdrit was Caruso de beste met een 25e plek. Yates zat daar 6 sec achter en Bernal 7 sec.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo mei 26, 2021 10:27 pm

Zeux schreef:
wo mei 26, 2021 7:54 pm
Evenepoel kwam op 36 minuten binnen, in de bus met de sprinters. :blush.gif:
Denk dat 'ie heeft laten lopen na die val.

Zit nu in de modus uitrijden van zijn eerste grote ronde. Niet wat men had gehoopt maar gezien zijn voorbereiding is dit eigenlijk niet zo gek als we eerlijk zijn. Ben benieuwd hoe hij hiermee omgaat. Gaat 'ie er mentaal sterker van worden of kan hij er slecht mee omgaan en spelen die afdalingen in zijn hoofd een rol.

Die laatste kilometers van Bernal waren een behoorlijke verrassing. Niet genoeg om het spannend te maken tenzij dit een voorbode is voor meer. Het is wel een eerste barst. Ze gaan 'm vrijdag en zaterdag wel testen maar probleem is natuurlijk wel dat vrijwel al zijn concurrenten al voor Bernal in de problemen zaten.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo mei 26, 2021 10:29 pm

Evenepoel werd de berg op geduwd door z’n teamgenoten
Inmiddels opgegeven

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo mei 26, 2021 10:30 pm

Ah, ik lees het net inderdaad. Had de rit opgenomen en net pas zitten kijken.

Sneu einde voor hem zo. Harde les. Het positieve voor hem is misschien dat de verwachtingen in België de volgende keer iets minder hoog zullen zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo mei 26, 2021 10:35 pm

Iniesta schreef:
wo mei 26, 2021 10:29 pm
Evenepoel werd de berg op geduwd door z’n teamgenoten
Inmiddels opgegeven
Ah, ik was eerder vanavond al aan het zoeken of het bericht kwam.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo mei 26, 2021 10:43 pm

Die taaie Daniel Martin heeft nu trouwens een etappe in Tour, Giro en Vuelta. Gun ik 'm van harte. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo mei 26, 2021 10:44 pm

Marillion schreef:
wo mei 26, 2021 10:43 pm
Die taaie Daniel Martin heeft nu trouwens een etappe in Tour, Giro en Vuelta. Gun ik 'm van harte. :biggthumpup.gif:
Wat een rit van hem vandaag. Knap hoor, het hele zwikkie voor blijven. Ging met krap anderhalve minuut de laatste berg op en houdt stand. :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do mei 27, 2021 1:16 pm

Kopgroep al weer 10 minuten voor.

Kan iemand mij uitleggen waarom ze dat gat steeds zo op laten lopen? Ze moeten het gat straks toch weer dicht gaan rijden... (want laatste kans sprinters).

Waarom niet op een minuut of drie, vier houden?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do mei 27, 2021 1:40 pm

Spelen allerlei belangen. Sagan wil de trui thuis brengen en heeft helemaal geen behoefte aan een sprint. Plus er zijn een fors aantal sprinters al naar huis, dus zo heel veel teams zijn er niet die het op een sprint aan willen laten komen.

De koplopers (23): Ulissi, Covi (UAE), Bettiol (EF), Cavagna (Deceuninck), Vermeersch (Alpecin), Vendrame (AG2R), Pellaud, Ponomar, Tesfatsion (Androni), Battistella, Izagirre (Astana), Zana (Bardiani), Consonni (Cofidis), Gavazzi, Rivi (Eolo), Kreder (Wanty), Bevin (Israel SUN), Oldani (Lotto-Soudal), Cataldo (Movistar), Arndt, Denz, Roche (DSM), Mosca (Trek)

Met zo'n kopgroep is er bijna niemand die ze terug wil halen, hoor.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do mei 27, 2021 1:43 pm

Peter schreef:
do mei 27, 2021 1:40 pm
Spelen allerlei belangen. Sagan wil de trui thuis brengen en heeft helemaal geen behoefte aan een sprint. Plus er zijn een fors aantal sprinters al naar huis, dus zo heel veel teams zijn er niet die het op een sprint aan willen laten komen.

De koplopers (23): Ulissi, Covi (UAE), Bettiol (EF), Cavagna (Deceuninck), Vermeersch (Alpecin), Vendrame (AG2R), Pellaud, Ponomar, Tesfatsion (Androni), Battistella, Izagirre (Astana), Zana (Bardiani), Consonni (Cofidis), Gavazzi, Rivi (Eolo), Kreder (Wanty), Bevin (Israel SUN), Oldani (Lotto-Soudal), Cataldo (Movistar), Arndt, Denz, Roche (DSM), Mosca (Trek)

Met zo'n kopgroep is er bijna niemand die ze terug wil halen, hoor.
Ah, ok. DAt kan ook. Alleen Viviani, Gaviria en Moschetti hebben misschien baat bij een sprint. 11.30 minuten nu.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do mei 27, 2021 3:01 pm

Consonni kan heel aardig sprinten, dus denk niet dat Cofidis gaat rijden voor Viviani. UAE heeft twee man mee, dus lijkt me ook niet dat ze dan de kaart van Gaviria gaan trekken. En ik denk ook dat ze bij Trek niet zo heel veel fiducie hebben in een Moschetti als winnaar van de etappe, hoor. Nee die kopgroep blijft lekker weg.

Ik zou het de kopgroep niet adviseren om met Vermeersch naar de finish te rijden, trouwens.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do mei 27, 2021 3:35 pm

Lekkere finale zo. :biggthumpup.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do mei 27, 2021 3:43 pm

Ook niet echt een sprint finale as ik dit zo zie

Plaats reactie