Roland-Garros

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Roland-Garros

Bericht door jabu » di mei 31, 2005 2:15 pm

's Werelds grootste graveltoernooi is al weer enige tijd bezig. De meestal saaie eerste partijen (waar de Nederlandse deelnemer hun Waterloo vinden) zijn voorbij en we zijn bij de kwartfinales aangekomen Er zijn al enkele mooie partijen geweest zoals Marat Safin tegen Juan Carlos Ferrero en de partij tussen de 18-jarigen Rafael Nadal en Richard Gasquet.
Beide finalisten van vorig jaar de Argetijnen Coria en Gaudio liggen er uit en ook grote mannen als Agassi en Safin dingen niet meer mee naar de eindzege.

Bij de vrouwen ging de winnares van vorig jaar Anastasia Myskina in de eerste ronde al onderuit en ook Venus Williams, Sharapova en Dementieva zullen de beker niet mee naar huis nemen.

Wie zal er uiteindelijk gaan winnen? De volgende partijen staan nog op het schema.

Heren kwartfinales:

Federer (Zwi,1) - Hanescu (Roe)

Nadal (Spa,4) - Ferrer (Spa,20)

Davidenko (Rus,12) - Robredo (Spa,15)

Cañas (Arg,9) - Puerta (Arg)


Dames:

Davenport (VS,1) of
Pierce (Fra,21) - Lichovtseva (Rus,16)

Petrova (Rus,7) - Henin (Bel,10)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 31, 2005 2:18 pm

Hénin-Hardenne. :worshippy:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 31, 2005 2:24 pm

Zal ze het gaan redden tegen de momenteel zeer goed spelende Petrova?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 31, 2005 2:46 pm

Normaal gesproken is Hénin van een hoger kaliber dan Petrova. Hoe de zaken er nu voorstaan moeten we afwachten, maar van mij mag Hénin het toernooi winnen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mei 31, 2005 2:54 pm

In augustus weer gezellig sushi happen met Henin. :xyxthumbs:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 31, 2005 2:54 pm

Steef schreef:In augustus weer gezellig sushi happen met Henin. :xyxthumbs:
Ik las dat Henin depressief is geweest. Komt daar waarschijnlijk door. :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 31, 2005 2:57 pm

Steef schreef:In augustus weer gezellig sushi happen met Henin. :xyxthumbs:
:?:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 31, 2005 2:58 pm

joey schreef:
Steef schreef:In augustus weer gezellig sushi happen met Henin. :xyxthumbs:
Ik las dat Henin depressief is geweest. Komt daar waarschijnlijk door. :hypocrite:
Zou je over Sushi happen met Steef binnen een jaar heen zijn? :D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mei 31, 2005 3:09 pm

Jöhnk schreef:Hénin-Hardenne. :worshippy:
Belgisch kutwijf, dat die nog nooit gepakt is voor dope gebruik snap ik niks van, 2 jaar geleden zo'n klein iel meisje en moet je nu eens zien met wat voor dikke poten ze rond loopt en de van nature dikke vetklep van een Clijsters mag ik ook niet.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mei 31, 2005 3:12 pm

Jöhnk schreef:
Steef schreef:In augustus weer gezellig sushi happen met Henin. :xyxthumbs:
:?:
Henin zat vorig jaar - zoals de meeste deelnemer/sters aan de US Open - in hetzelfde hotel (Parker Meridien) waar mijn familie ook zat in NY. 's Avonds zat ze meestal te eten (met o.a. Mauresmo met kind) bij de japanner die op loopafstand zat.

Paar avonden gezellig mee zitten babbelen en leuke vrijkaarten gekregen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 31, 2005 3:15 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:Hénin-Hardenne. :worshippy:
Belgisch kutwijf, dat die nog nooit gepakt is voor dope gebruik snap ik niks van, 2 jaar geleden zo'n klein iel meisje en moet je nu eens zien met wat voor dikke poten ze rond loopt en de van nature dikke vetklep van een Clijsters mag ik ook niet.
Zeer genuanceerd beargumenteerd. :D
Henin zat vorig jaar - zoals de meeste deelnemer/sters aan de US Open - in hetzelfde hotel (Parker Meridien) waar mijn familie ook zat in NY.
Laat je je familie niet bij je thuis slapen :hypocrite:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 31, 2005 5:18 pm

Good old Mary Pierce door naar de halve finales. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » di mei 31, 2005 6:12 pm

Doping of geen doping; het blijft een geweldig mooie backhand! :kwijl: :worshippy: Eén van de weinige redenen om naar vrouwentennis te kijken. De andere redenen hebben vaak ook wat minder met tennis te maken...


Jammer dat Federer en Nadal elkaar (waarschijnlijk) al in de halve finale treffen; zou een mooie affiche voor de finale zijn.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 31, 2005 6:18 pm

Ik vind Pierce zo'n theatraal zeikwijf... :pukey: :blush:
Maar ik heb deze wedstrijd niet gezien..'kweet niet of ze weer zo sneu zat te kijken of gemaakt te gebaren..maar goed tennissen kan ze wel..als ze haar bui en dag heeft...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mei 31, 2005 7:19 pm

JCvdV schreef:Jammer dat Federer en Nadal elkaar (waarschijnlijk) al in de halve finale treffen; zou een mooie affiche voor de finale zijn.
Dat is inderdaad erg jammer. Wat is die Nadal goed zeg. Ik had hem nog niet eerder zien spelen maar wat hij tijdens dit toernooi laat zien vind ik zeer indrukwekkend.

Hoewel Federer zijn partijen ook wel weer erg gemakkelijk wint denk ik dat Nadal in staat is om hem te verslaan.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di mei 31, 2005 8:08 pm

maartoe schreef: (waar de Nederlandse deelnemer hun Waterloo vinden)
Nog niet alle Nederlandse deelnemers zijn eruit

Bij de meisjes staat Bibiane Schoofs in de derde ronde nadat ze de Amerikaanse nummer 1 van de plaatstingslijst Jessica Kirkland met 6-7, 6-1 en 9-7 verslagen heeft.

En bij de jongens heeft Antal van der Duim (zoon van Hilbert ? :D ) Jeremy Chardy uit Frankrijk (als 10de geplaatst) met 3-6, 6-3, 8-6 uit het toernooi geslagen.


;)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 31, 2005 10:05 pm

Hoe doen ze het in het toernooi tot12 jaar? ;)

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di mei 31, 2005 10:43 pm

Spelen die ook dan?? ;)

Je moet toch wat positiefs kunnen vertellen over de Nederlandse tenniswereld? :blush:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 02, 2005 2:27 pm

Henin door naar de finale, ze wint gemakkelijk met 6-2; 6-3 van Petrova.

Lionel
Berichten: 47516
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jun 02, 2005 7:22 pm

Heel erg jammer van Federer en Nadal. Had in principe de finale moeten zijn! Vooral die Nadal, wat een geweldenaar. Zal het denk ik wel moeten afleggen tegen Federer. Die slaat zooooo gemakkelijk, is niet normaal. Lijkt alsof de ballen ook automatisch naar hem toe komen, als een magneetveld. Geweldige sporter, en ook zo rustig :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jun 03, 2005 7:57 am

Ik ben het met jullie eens, Federer-Nadal had natuurlijk de finale moeten zijn ! De beste gravelspeler van dit seizoen tegen de beste tennisser :worshippy:
De winnaar lijkt mij Federer te worden, ondanks dat gravel niet zijn favoriete ondergrond is. Maar hij beheerst als enige speler werkelijk alle slagen en is tactisch erg sterk.

Nadal vind ik trouwens technisch en tactisch niet zo geweldig, maar dat manneke heeft wel een fantastische vechtlust en dito uitstraling. Hij doet mij denken aan Hewitt, beiden zijn zwaar irritant om tegen te tennissen. Ze blijven gaan en je moet bij hun een punt 4 keer maken voordat'ie telt.

Henin heeft inderdaad een weergaloze backhand :yelclap:
En haar spel is mooi om te zien. Ik denk dat zij de finale wel wint van Pierce, al is die in topvorm.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jun 03, 2005 8:16 am

Ik vind Henin sowieso eigenlijk maar een vreemde tennisster. Als je haar ziet is het nog steeds maar een meisje, maar ze laat de hardhitters gewoon alle kanten van de baan zien. Ik vind het onbegrijpelijk dat er zulke slagen uit zo'n meisje kunnen komen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jun 03, 2005 10:06 am

Harm schreef:Ik vind Henin sowieso eigenlijk maar een vreemde tennisster. Als je haar ziet is het nog steeds maar een meisje, maar ze laat de hardhitters gewoon alle kanten van de baan zien. Ik vind het onbegrijpelijk dat er zulke slagen uit zo'n meisje kunnen komen.
Heb je die schouders en armen van haar wel eens gezien. Zij is al lang geen meisje meer en heeft op z'n minst flink wat aan krachttraining gedaan.
Mariano Puerta verrast ook Cañas

De Argentijn Mariano Puerta heeft op Roland Garros de laatste vier bereikt en koste van Guillermo Cañas.In een partij die gekenmerkt werd door lange rally's trok Puerta na 3,5 uur aan het langste eind: 6-2,3-6,1-6,6-3,6-4.

Vooral in de openingsset speelde Puerta de ballen zo hard en precies dat zelfs loopwonder Cañas zich veelal gewonnen moest geven.Puerta brak zijn landgenoot dan ook drie keer en pakte de set.

Daarna werd Puerta's spel minder secuur waardoor ook Cañas mogelijkheden kreeg, die hij niet liet liggen.Het duurde tot de vijfde game van set drie eer Puerta weer kansen kreeg.Cañas kwam drie keer op nadeel,maar stond de game niet af.

In set vier maakte aanvaller Puerta minder fouten,waardoor verdediger Cañas meer onder druk kwam te staan.Mede door een break in de zesde game dwong Puerta verdiend een vijfde set af.

Ook daarin werden de toeschouwers op prachtige passeerslagen,rally's,lobs en dropshots getrakteerd.Nadat beiden een breakpoint hadden gemist,wist Puerta in de zevende game als eerste een bres in de verdediging van de ander te slaan.

Dat gat bleek definitief,hoewel Cañas in de tiende game op sublieme wijze twee matchpoints van zijn ongeplaatste landgenoot wegwerkte.Cañas sloeg echter op Puerta's derde wedstrijdpunt de bal via de netrand buiten de baan.

In de halve finales stuit Puerta op Nikolai Davidenko.De Rus rekende in een foutenfestival af met Tommy Robredo uit Spanje: 3-6,6-1,6-2,4-6,6-4.

Zowel Davidenko als Robredo haalde bij lange na niet het niveau waarmee ze in de vorige ronde respectievelijk Coria en Safin aan de kant hadden gezet.Beide spelers hadden blijkbaar moeite om niet vanuit een underdog-positie te spelen, gezien de 163 onnodige missers die ze samen in vijf sets produceerden.

In de openingsset ontliepen de Rus en de Spanjaard elkaar weinig.Vervolgens heerste Davidenko lange tijd.Zo maakte Robredo in set drie slechts vier punten op de opslag van de Rus.

Nadat Robredo (15) set twee en drie kansloos had verloren,leek de Spanjaard rijp voor de knock-out.Toch gaf Robredo niet op en hij nam een 2-0 voorsprong.

Hoewel Davidenko (12) snel op 2-2 kwam, weigerde Robredo nog altijd het hoofd in de schoot te leggen.Ook toen de Rus zijn 24ste breekpunt in de partij benut had en op 4-3 kwam,knokte Robredo door. Een rebreak en een solide servicegame brachten de Spanjaard op 5-4.Davidenko bleek aangeslagen en leverde de set in.

De beslissende set was een kopie van de grillige vierde.Davidenko verprutste op de opslag van Robredo drie matchpoints. De eerste op zijn eigen service,na ruim drie uur wedstrijd,was echter wel raak.
Halve finales,vrijdag:
Roger Federer (Zwi,1)
Rafael Nadal (Spa,4)

Nikolai Davidenko (Rus,12)
Mariano Puerta (Arg)
Henin en Pierce in finale Parijs

Justine Henin en Mary Pierce staan in de finale van Roland Garros.De Waalse rekende in iets meer dan een uur af met Nadia Petrova: 6-2,6-3. De Française vernederde Jelena Lichovtseva: 6-1,6-1.

Petrova,pupil van de Nederlandse coach Glenn Schaap,oogde aanvankelijk nerveus en maakte veel te veel fouten.Vooral de forehand,normaal het sterkste wapen van de Russische,liet het in de openingsset volledig afweten.

Henin speelde niet eens opvallend goed. Door een rugblessure had de Waalse veel moeite met serveren,maar Petrova wist daar amper van te profiteren.De tweede set ging tot 3-3 gelijk op,waarna Henin met een dubbele break hard toesloeg.

Petrova was na afloop vol lof over haar Belgische opponente."Er is niets te beginnen tegen Justine.Ik heb alles geprobeerd,maar ze was echt superieur. Ze zocht voortdurend de lijnen op.Ze is in prima doen",erkende de Russin.

Henin,die op weg naar de finale drie Spaansen (Martinez,Ruano Pascual,Medina Garrigues) en drie Russinnen (Petrova, Koeznetsova,Sjarapova) versloeg,voelt zich goed."Het lijkt of ik thuis speel met al die Belgen hier",zei de Waalse.

"Ik was vandaag geduldig en agressief wanneer het moest.Ik ben dan ook zeer tevreden.Ik word wel wat moe,maar wil graag het gravelseizoen zonder verlies afsluiten",aldus Henin.

Om haar 24ste overwinning op rij te boeken,moet Henin zaterdag in de finale Mary Pierce verslaan.

De 30-jarige Française,geboren in het Canadese Montreal,lijkt in Parijs bezig aan haar tweede jeugd en dat ondervond ook Jelena Lichovtseva.De Russische,die op Roland Garros nog nooit verder dan de derde ronde was gekomen en voor het eerst in de halve eindstrijd van een Grand Slam-toernooi stond,was met haar slordige spel totaal kansloos.

Pierce deed met de 29-jarige Russin wat ze wilde.Met name in de langere rally's was de Française telkens superieur.Na 58 minuten was voor Pierce haar derde finale op Roland Garros een feit.

"Het is echt ongelooflijk om hier nog een keer in de finale te staan", liet Pierce na afloop weten.

In 1994 verloor de Française de finale van Arantxa Sanchez,maar in 2000 won ze haar favoriete toernooi door Conchita Martinez in de eindstrijd te verslaan. "Ik ben erg tevreden en heb hier vooral mezelf verrast",aldus Pierce,die nu 44 wedstrijden in het enkelspel van Roland Garros heeft gewonnen.

De woensdag 23 jaar geworden Henin gaf aan dat het niet makkelijk wordt om na 2003 wederom het toernooi te winnen. "Mary is in bloedvorm en vooral mentaal zeer sterk.Het zal dan ook een lastige missie worden",verklaarde de Belgische.
Finale,zaterdag:
Mary Pierce (Fra,21)
Justine Henin (Bel,10)
http://teletekst.nos.nl

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jun 03, 2005 10:54 am

maartoe schreef:Heb je die schouders en armen van haar wel eens gezien. Zij is al lang geen meisje meer en heeft op z'n minst flink wat aan krachttraining gedaan.
Klopt !
Ze heeft sinds een jaar of anderhalf een eigen fitnesstrainer en sindsdien heeft ze flink aan spierkracht gewonnen :yes:

Haar beschuldigen van doping lijkt me vrij onzinnig.

Lionel
Berichten: 47516
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 03, 2005 9:54 pm

Wat was Federer slecht! Niks ten nadele van Nadal maar Federer in 'normale' doen had wel gewonnen. ZOVEEL fouten, onmogelijk gewoon.

Nadal is trouwens een heerlijke sporter. Liefhebber en winnaar pur sang :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie