IJshockey

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: IJshockey

Bericht door InnerHarbour » za jan 01, 2011 2:15 pm

Prachtige sport maar geen TV sport IMO. Moet nog steeds een keer naar de Bruins. Overigens heet de sport daar gewoon hockey en is duidelijk de vierde sport.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: IJshockey

Bericht door zeux » za jan 01, 2011 2:20 pm

Ben een paar weken geleden bij de Kings in LA geweest. Zat een meter van de boarding en vlak naast de strafbank van de tegenstanders (Calgary). Woeste sport. Snel spelletje. Beetje knokken, harde checks. Vond het hartstikke leuk om een keer te zien - heb nu alle grote sporten daar live gehad: veel MLB, paar keer NBA en een Dolphins-wedstrijd in Miami -, maar voor mij blijft honkbal toch favoriet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: IJshockey

Bericht door GangstaRiB » za jan 01, 2011 2:21 pm

InnerHarbour schreef:Prachtige sport maar geen TV sport IMO. Moet nog steeds een keer naar de Bruins. Overigens heet de sport daar gewoon hockey en is duidelijk de vierde sport.
Ik ben een beetje met het hockey-virus besmet toen ik in Toronto was. Daar is het gewoon sport nummer 1.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: IJshockey

Bericht door GangstaRiB » za jan 01, 2011 2:23 pm

Zeux schreef:Ben een paar weken geleden bij de Kings in LA geweest. Zat een meter van de boarding en vlak naast de strafbank van de tegenstanders (Calgary). Woeste sport. Snel spelletje. Beetje knokken, harde checks. Vond het hartstikke leuk om een keer te zien - heb nu alle grote sporten daar live gehad: veel MLB, paar keer NBA en een Dolphins-wedstrijd in Miami -, maar voor mij blijft honkbal toch favoriet.
De Kings.. goed voorbeeld. Hoe wordt in LA de sport hockey beleefd? In LA kennen ze geen winter met temps below zero. Hoe wordt de jeugd in California hockey liefhebber of zelfs beoefenaar?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: IJshockey

Bericht door zeux » za jan 01, 2011 2:34 pm

Ze spelen het zelfs in Florida...

Tja, het zat wel vol bij de Kings in Staples Centre. De supporters zijn mongolen, maar ook weer niet al teveel fanatisme. Dagje uit. Zoiets.

Ik heb verder geen verstand van hockey, dus hoe het en basis heeft in Californië weet ik ook niet. Ik gok dat het een gekocht team is. En dat de supporters ex-pats uit koude gebieden in de VS/Canada zijn. Misschien weet IH meer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: IJshockey

Bericht door InnerHarbour » za jan 01, 2011 3:07 pm

Met the Original Six is het allemaal begonnen waarna de 1967 NHL expansion kwam. Daarna nog een boel expansions zodat we nu aan dertig teams zitten, de klassieker daar is de Bruins tegen de Haps, moord en doodslag.

Beste speler ooit voor de Bruins: Bobby Orr

Beste speler ooit voor de Montreal Canadiens (Haps) : Guy Lafleur

En dan had je er natuurlijk nog één schaatsen die ze the Great One noemden. Heeft nooit voor de Bruins of de Haps gespeeld maar kon der ook wel wat van. :smallgrin.gif:
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: IJshockey

Bericht door GangstaRiB » za jan 01, 2011 3:37 pm

InnerHarbour schreef:Met the Original Six is het allemaal begonnen waarna de 1967 NHL expansion kwam. Daarna nog een boel expansions zodat we nu aan dertig teams zitten, de klassieker daar is de Bruins tegen de Haps, moord en doodslag.

Beste speler ooit voor de Bruins: Bobby Orr

Beste speler ooit voor de Montreal Canadiens (Haps) : Guy Lafleur

En dan had je er natuurlijk nog één schaatsen die ze the Great One noemden. Heeft nooit voor de Bruins of de Haps gespeeld maar kon der ook wel wat van. :smallgrin.gif:
De geschiedenis ken ik wel aardig. Maar hoeveel van die expansion teams zijn echt een succes? Niet alleen qua prestaties maar ook qua fans enzo? Teams uit Canada en noord-US kennen een echte traditie, maar andere fanchises niet echt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: IJshockey

Bericht door InnerHarbour » zo jan 02, 2011 10:02 am

Geen idee eigenlijk, ik volg de Bruins met een half oog maar als ik hier kijk doen ze het bij de ‘attendance’ duidelijk minder dan de traditionele steden.
YNWA

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: IJshockey

Bericht door jabu » zo jan 02, 2011 11:17 am

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:Prachtige sport maar geen TV sport IMO. Moet nog steeds een keer naar de Bruins. Overigens heet de sport daar gewoon hockey en is duidelijk de vierde sport.
Ik ben een beetje met het hockey-virus besmet toen ik in Toronto was. Daar is het gewoon sport nummer 1.
Same here. In Toronto zijn ze helemaal maf van de Maple Leafs. Leeft daar veel meer dan bv de Raptors of Blue Jays. Mooie sport om naar te kijken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: IJshockey

Bericht door zeux » zo jan 02, 2011 12:09 pm

InnerHarbour schreef:Geen idee eigenlijk, ik volg de Bruins met een half oog maar als ik hier kijk doen ze het bij de ‘attendance’ duidelijk minder dan de traditionele steden.
Interessante statistiek. In concrete bezoekersaantallen verschilt het allemaal niet zoveel. Al zitten de echt warme staten (Florida, Arizona, Georgia) wel iets onder het gemiddelde ten opzichte van de halcapaciteit (rond de 75-85 %, waar de rest vooral tussen de 90-100 % zit. LA doet het dan zeker niet slecht. Alleen in de televisieratings zie je enorme dips in de warme staten. En in 09-10 is de algemene trend dat het halbezoek terugloopt, maar televisiepubliek toeneemt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: IJshockey

Bericht door zeux » zo jan 02, 2011 1:32 pm

Zie nu die 'Winter Classic' in het Steelers stadion in Pittsburgh op ESPN. Een gapend gat tussen de ring en het publiek. Volgens mij werkt dat voor geen meter. Het gaat er juist om dat je er bovenop zit.
Het was een keer leuk zo'n buitenwedstrijd in een baseball- of footballstadium, maar of ze het nu ieder jaar moeten doen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: IJshockey

Bericht door InnerHarbour » do jun 16, 2011 8:11 am

Bruins hebben gewonnen Nils erg blij
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: IJshockey

Bericht door Duke » do jun 16, 2011 8:31 am

Oproer in Vancouver na zege Bruins Stanley Cup

De ijshockeyers van de Boston Bruins hebben vannacht de hoofdprijs van het Amerikaanse seizoen, de Stanley Cup veroverd. In de finale van de play-offs van de NHL wonnen de Bruins op 'vijandelijke' Canadese grond het zevende en beslissende duel van de Vancoucver Canucks met 4-0.

De zege betekende de eerste eindoverwinning van de Boston Bruins sinds 1972 toen de ploeg voor het laatst de Stanley Cup veroverde. De Canucks wonnen de begeerde trofee nog nooit.

Bruins goalie Tim Thomas was woensdag met liefst 37 reddingen de gevierde man bij de kampioen. Voor Boston maakten Patrice Bergeron en rookie Brad Marchand twee treffers.

Voor fans van de Canucks was het verlies van hun ploeg moeilijk te verkroppen. Nadat de laatste zoemer was gegaan, dropen honderden van hen af naar de binnenstad van Vancouver. Daarbij lieten ze een spoor van vernielingen na. In het centrum keerden de teleurgestelde fans zich massaal tegen de politie.

De Canadese televisie vertoonde beelden van auto's die in brand waren gestoken. Ook winkels werden geplunderd. De oproerpolitie gebruikte onder meer traangas om de oproerkraaiers te kalmeren. Het is nog onbekend hoeveel arrestaties er zijn verricht.

De beelden op de televisie deden de Canadezen terugdenken aan 1997. Toen waren er ook rellen in Vancouver nadat de Canucks de finale van de Stanley Cup hadden verloren.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: IJshockey

Bericht door Thijs » do jun 16, 2011 10:50 am

Altijd hetzelfde met die Vancouver Canucks-supporters!

Rapalje.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: IJshockey

Bericht door Duke » do sep 08, 2011 11:20 am

'Dit is de zwartste dag in de geschiedenis van onze sport'

IJSHOCKEY - Bij het vliegtuigongeluk in Rusland is bijna het volledige ijshockeyteam van Lokomotiv Jaroslavl omgekomen. Lokomotiv was de trots van Jaroslavl, een middelgrote stad, zo'n 250 kilometer ten noordoosten van Moskou.

De club had een nieuw ijsstadion, won in 1997, 2002 en 2003 de Russische competitie en eindigde vorig seizoen op de derde plaats in de KHL, de eredivisie van clubs uit Rusland, Wit-Rusland, Kazachstan, Letland en Slowakije.

Het team was van Jaroslavl op weg naar de Wit-Russische hoofdstad Minsk voor de openingswedstrijd van de competitie. Volgens ooggetuigen had het vliegtuig na de start moeite met klimmen en stortte het niet ver van het vliegveld neer.

Er zaten waarschijnlijk 45 mensen aan boord van het toestel, een Yak-42 uit 1993. Twee personen, onder wie aanvaller Aleksander Galimov, hebben de crash overleefd, maar zijn in kritieke toestand. Behalve de Russische spelers van het team kwamen ook drie Tsjechische spelers, een Wit-Russische en een Letse verdediger, de keeper Stefan Liv (olympisch kampioen met Zweden in 2006), de Duitser Robert Dietrich, de aanvoerder van Slowakije Pavol Demitra en de Canadese coach Brad McCrimmon om het leven.

In het centrum van Jaroslav verzamelden zich in de loop van de avond duizenden fans om bloemen te leggen. Ze zongen clubliederen en zwaaiden met vlaggen en sjaals. Sergej Vatsjroekov, de gouverneur van de regio, werd uitgefloten. Hij beloofde dat het Lokomotiv-team opnieuw zou worden opgebouwd, iets wat de fans niet vonden getuigen van respect.

Vanwege de enorme afstanden in het land hebben veel Russische clubs geen andere keus dan het charteren van oudere types vliegtuigen. Westerse toestellen zijn net als lijnvluchten weinig beschikbaar en vele malen duurder.

Volgens experts is de Yak-42 een van de veiligste toestellen uit de Sovjet-tijd, al heeft Rusland een van 's werelds slechtste beoordelingen op het gebied van luchtvaartveiligheid.

Vladislav Tretjak, de voorzitter van de Russische IJshockeyfederatie, liet weten dat het nationale team niet langer in een Yak-42 zal vliegen. In Russische media zei hij zijn best te zullen doen om het ijshockey in Jaroslavl populair te houden. "Dat zijn we verschuldigd aan de mensen in dat vliegtuig."

"Dit is de zwartste dag in de geschiedenis van onze sport", aldus voorzitter Rene Fasel van de internationale ijshockeyfederatie IIHF.
www.bndestem.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Jinne » do sep 08, 2011 1:06 pm

Je zou verwachten dat het geld er toch wel is om die sporters met een veilig (Westers) toestel te vervoeren.

Die Demitra was ook wel een bekende naam. Jarenlang in de NHL gespeeld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: IJshockey

Bericht door Duke » do sep 08, 2011 1:10 pm

Ik was verbaasd dat er zoveel buitenlanders in zo'n (voor mij) onbekend team spelen, je zou dan inderdaad verwachten dat er ook geld voor goed en betrouwbaar vervoer zou zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door raymon » wo jan 21, 2015 12:56 pm

Gisteren voor het eerst NHL gekeken. Leuk!

AfbeeldingAfbeelding
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: IJshockey

Bericht door Marillion » wo jan 21, 2015 9:00 pm

Kun je de puck dan wel volgen of ben je voor menig doelpunt ook afhankelijk van het juichen van spelers? Ik ben op tv dat ding namelijk met enige regelmaat kwijt als het er net om gaat. Daarom kijk ik er niet naar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door raymon » wo jan 21, 2015 9:09 pm

Marillion schreef:Kun je de puck dan wel volgen of ben je voor menig doelpunt ook afhankelijk van het juichen van spelers? Ik ben op tv dat ding namelijk met enige regelmaat kwijt als het er net om gaat. Daarom kijk ik er niet naar.
Als je er dicht genoeg op zit (en dit waren uitzonderlijk goeie plaatsen) dan kun je het redelijk goed volgen. Maar een doelpunt aan de andere kant zie je amper.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: IJshockey

Bericht door zeux » wo jan 21, 2015 9:28 pm

Werd er bij jou ook zo gevloekt en getierd?

Ik was bij de LA Kings, zat direct naast het 'strafbankje' dicht tegen de boarding. Van de tegenpartij. Heerlijk. Echt één lange tirade. :-)

Wat ik gaaf vond, was de 'aanraakbaarheid'. Spelers vlogen een meter voor me voorbij (of klapten tegen de boarding).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door raymon » wo jan 21, 2015 9:38 pm

zeux schreef:Werd er bij jou ook zo gevloekt en getierd?

Ik was bij de LA Kings, zat direct naast het 'strafbankje' dicht tegen de boarding. Van de tegenpartij. Heerlijk. Echt één lange tirade. :-)

Wat ik gaaf vond, was de 'aanraakbaarheid'. Spelers vlogen een meter voor me voorbij (of klapten tegen de boarding).
Wij zaten tegenover de bank en het gevloek viel mee. Wel zag en hoorde je uiteraard de klappen tegen de boarding. Helaas geen vuistgevecht gezien, dat was wel een beetje jammer.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: IJshockey

Bericht door zeux » wo jan 21, 2015 9:41 pm

Heb je ook nog tijd voor wat cultuur?

Nog tips nodig? (of ken je het wel in DC?)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door raymon » wo jan 21, 2015 9:45 pm

zeux schreef:Heb je ook nog tijd voor wat cultuur?

Nog tips nodig? (of ken je het wel in DC?)
Ik was zondag in DC, National History Museum, White House, Capitol en Newseum. Dat was wel genoeg voor 1 dag. Newseum is wel aardig opgezet moet ik zeggen al is de berichtgeving van het nieuws wel van de Amerikaanse slag :)

Verder weinig tijd. Was vanavond nog van plan om naar de Wizards te gaan maar het heeft gesneeuwd net dus weinig zin om te gaan rijden of de Metro te pakken. Collega van me wil naar Hooters. Dat zal 't wel worden. Vrijdagavond weer terug naar Engeland.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: IJshockey

Bericht door zeux » wo jan 21, 2015 9:52 pm

Raymon schreef:
zeux schreef:Heb je ook nog tijd voor wat cultuur?

Nog tips nodig? (of ken je het wel in DC?)
Ik was zondag in DC, National History Museum, White House, Capitol en Newseum. Dat was wel genoeg voor 1 dag. Newseum is wel aardig opgezet moet ik zeggen al is de berichtgeving van het nieuws wel van de Amerikaanse slag :)

Verder weinig tijd. Was vanavond nog van plan om naar de Wizards te gaan maar het heeft gesneeuwd net dus weinig zin om te gaan rijden of de Metro te pakken. Collega van me wil naar Hooters. Dat zal 't wel worden. Vrijdagavond weer terug naar Engeland.
Ah, spijtig. Fantastische musea aan The Mall.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie