Atletiek-topic

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door InnerHarbour » do nov 23, 2017 5:29 pm

Sandro schreef:Maak jij nooit fouten, waarvan je achteraf vindt dat je het anders had moeten doen?
Je bedoeld iemand een "geboren loser" noemen op grond van een gedeelte van een column die je niet eens volledig gelezen heb en de contect ervan niet kent? :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Khraa » do nov 23, 2017 5:54 pm

1. Als ik dingen schrijf gebeurt dat niet inderdaad. Dingen die je schrijft en publiceert doe je niet zomaar. Daar denk je over na.

2. IH, ik heb nooit iemand een geboren loser genoemd. Die opmerking komt op jouw naam. Kan gebeuren zo'n foutje hoor. Het is niet alsof je het in de krant hebt gezet.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door InnerHarbour » do nov 23, 2017 6:21 pm

Geboren, behoorlijk, whatever. De antipathie naar Brinkman is duidelijk.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » do nov 23, 2017 7:25 pm

Brinkman pleit er trouwens voor om doping helemaal vrij te geven. Zou wel een hoop gedoe schelen...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Khraa » do nov 23, 2017 8:50 pm

InnerHarbour schreef:Geboren, behoorlijk, whatever. De antipathie naar Brinkman is duidelijk.
Lekker makkelijk. Ga volgende keer met jezelf in discussie. Dan kan je verzinnen wat je wil.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door InnerHarbour » do nov 23, 2017 9:30 pm

:aai.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » di dec 19, 2017 12:53 am

Sandro schreef:Brinkman pleit er trouwens voor om doping helemaal vrij te geven. Zou wel een hoop gedoe schelen...
Lijkt mij een erg slecht idee.


https://www.nu.nl/sport-overig/5055089/ ... rhaal.html
Nieuw dopingschandaal rond Gatlin na undercoververhaal

De Amerikaanse topsprinter Justin Gatlin lijkt opnieuw betrokken in een dopingschandaal. Leden van zijn team zouden doping hebben aangeboden aan undercoverjournalisten van The Telegraph.

Volgens de Britse krant heeft de integriteitscommissie van de atletiekbond een onderzoek ingesteld naar onder anderen de 35-jarige Gatlin, zijn coach Dennis Mitchell en zijn agent Robert Wagner.

Mitchell en Wagner zouden de journalisten, die zich voordeden als filmmakers, hebben aangeboden om verboden middelen als testosteron en groeihormonen naar Groot-Brittannië te smokkelen. Ze zouden de journalisten bijna 200.000 euro hebben gevraagd voor dat klusje.

De twee zouden tevens hebben erkend dat er binnen de internationale atletiek nog altijd volop doping wordt gebruikt. Gatlin, die al twee keer eerder is veroordeeld voor dopinggebruik, zou volgens hen nog altijd aan de verboden middelen zitten.

Geschrokken
IAAF-preses Sebastian Coe zegt geschrokken te zijn van de onthullingen. "We nemen ze zeer serieus en ik weet dat de integriteitscommissie de zaak zal onderzoeken."

De krant begon naar eigen zeggen in juli een onderzoek na berichten dat agenten en trainers van topatleten betrokken waren in de handel in verboden middelen. De controlerende instanties zouden geen grip op die situatie hebben gekregen.

De Amerikaanse wereldkampioen op de 100 meter heeft in een reactie de beschuldigingen ontkend en heeft volgens zijn advocaten inmiddels gebroken met zijn coach.

Schorsing
Gatlin werd in 2001 als junior voor de eerste keer geschorst vanwege doping. Vijf jaar later werd hij voor de tweede keer betrapt waarna hij een schorsing van vier jaar uitzat.

Dat zijn reputatie daarmee flink geschaad is, bleek bij het afgelopen WK in augustus. Gatlin versloeg Bolt op de 100 meter, maar werd door de toeschouwers in Londen met boegeroep ontvangen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » di aug 07, 2018 1:46 pm

Australië volgende halte voor aspirant-profvoetballer Bolt

Central Coast Martiners is de volgende club waar Usain Bolt gaat meetrainen, in de hoop zijn droom om profvoetballer te worden waar te kunnen maken. De 31-jarige sprintlegende gaat de komende tijd meetrainen bij de Australische werkgever van Tom Hiariej (ex-FC Groningen). 'Ik zeg altijd dat alles mogelijk is, niet is onmogelijk.'

Bolt deed eerder al Borussia Dortmund aan en verscheen vervolgens ook op het trainingsveld bij Mamelodi Sundowns (Zuid-Afrika) en Strømsgodset IF (Noorwegen). De achtvoudig Olympisch kampioen uit Jamaica kijkt uit naar zijn periode in Australië. 'Het is mijn droom om profvoetbal te spelen, maar ik weet dat ik er hard voor zal moeten werken en trainen om het niveau te krijgen dat is vereist voor de A-League.'

Bolt sprak telefonisch al met hoofdtrainer Mike Mulvey over de ambities van Central Coast Mariners, dat als doel heeft de meest innovatieve en entertainende sportclub van Australië te zijn. Directeur Shaun Mielekamp denkt dat het meetrainen van Bolt bij die filosofie past. 'We moeten ons niet al te veel laten meeslepen in de hype, maar we hopen dat Bolt ons kan helpen in onze missie. We verwelkomen Usain met open armen.'

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Atletiek-topic

Bericht door WP_Legend » di aug 07, 2018 2:08 pm

De Mariners waren afgelopen jaar laatste in de A-league... Het niveau van de Mariners is een beetje te vergelijken met het niveau MVV of Den Bosch ofzo... Tom Hiariej speelt er volgens mij...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » di aug 07, 2018 2:18 pm

WP_Legend schreef:De Mariners waren afgelopen jaar laatste in de A-league... Het niveau van de Mariners is een beetje te vergelijken met het niveau MVV of Den Bosch ofzo... Tom Hiariej speelt er volgens mij...
Ah.

In dat geval is het juist niet slim dat Bolt zoiets zegt als:
WP_Legend schreef:De Mariners waren afgelopen jaar laatste in de A-league... Het niveau van de Mariners is een beetje te vergelijken met het niveau MVV of Den Bosch ofzo... Tom Hiariej speelt er volgens mij...

Het idiote van professioneel voetbal is dat in het voetbalveld spelers zeer regelmatig zoiets doms of slechts doen wat bij professioneel hordenlopen, waterpolo of sprinten op de Olympische Spelen nooit zal plaatsvinden.

Zelfs op het EK 2016 of WK 2018 waren sommige spelers soms zo slecht dat plenty of people die naar de wedstrijden zaten te kijken het beter hadden gekund. Dat zal voor de Mariners afgelopen seizoen ook hebben gegolden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » di aug 07, 2018 2:20 pm

Denken 'Kan ik mee in het niveau van de League?' is dus niet de intrinsiek juiste gedachte.

Néééé! Je bent de allersnelste, kunt een heel aardige balletje raken, hoe benut je jouw snelheid op een manier je met je ploeg meer kansen en meer doelpunten krijgt.
Meestal werkt dat juist niet echt door te gaan ballen bij de nummer laatst.

Hoe werkt dat in Australië, trouwens? Degradeert de nummer laatst niet uit de A-League?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » wo aug 08, 2018 8:07 pm

Suzan Kuiken (Krumins) op weg naar zilver op de 10km op het EK.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » wo aug 08, 2018 8:16 pm

Helemaal naar de klote is ze. En dan komt er een dikke official haar vertellen: wat lig je hier nu in de weg zo net over de finishlijn? Wegwezen jij! :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo sep 16, 2018 10:31 am

Wat een mega hap van het record af ineens. Echt bizar snel. De magische grens van 2 uur komt in het vizier.
Wereldrecord Kipchoge op marathon

Eliud Kipchoge heeft het wereldrecord op de marathon verbeterd.De Keniaan had in Berlijn onder ideale omstandigheden 2.01.40 nodig voor de klassieke afstand van 42 kilometer en 195 meter. De olympisch kampioen (33),die negen van zijn tien eerdere grote marathons won,liep ruim een halve marathon in het gezelschap van hazen en concurrenten, maar moest het daarna alleen afmaken.Na 30 km had hij al 0.39 voorsprong op het schema.Zonder een moment te verslappen verpulverde hij het record met 1.17. Dennis Kimetto was sinds 28 september 2014 de recordhouder:2.02.57.De Keniaan liep die tijd eveneens in Berlijn,waar de laatste zeven WR's zijn gelopen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » zo sep 16, 2018 11:17 am

Ideale omstandigheden heb ik begrepen. Maar het is absoluut een indrukwekkende verbetering. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe snel dit is. De meeste mensen zouden nog geen honderd meter in dit tempo kunnen lopen. Laat staan een hele marathon.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 3:16 pm

Marillion schreef:Ideale omstandigheden heb ik begrepen. Maar het is absoluut een indrukwekkende verbetering. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe snel dit is. De meeste mensen zouden nog geen honderd meter in dit tempo kunnen lopen. Laat staan een hele marathon.
Klasse tijd ja!

100 meter red ik zo'n tempo nog wel, ik ken iemand die tot 12 jaar terug dat 6 à 7 kilometer net boven de 20 km/h aan kon. Die ging voor de gein bij één van de grootste marathons keihard starten en de eerste kilometers zelfs iets harder dan die Kenianen. Hadden in de tv uitzending beide commentatoren echt geen flauw idee wie die gozer nou was.

Hoorde van wat Nederlanders die vandaag Berlijn gingen doen dat ze verwachten dat het wel wat warm zou worden, met minimaal tussen de 15 en de 20 graden en een heerlijk zonnetje. Is voor een Afrikaan weer anders, natuurlijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » zo okt 21, 2018 10:55 am

Een dik nieuw parcoursrecord bij de marathon van Amsterdam vandaag:
Keniaan Cherono wint marathon van Amsterdam in recordtijd

Lawrence Cherono heeft zondag de 43e editie van de marathon van Amsterdam op zijn naam geschreven. De Keniaan won in een parcoursrecord van 2.04,06. Daarmee was de dertigjarige Cherono ruim een minuut sneller dan de recordtijd (2.05,09) waarin hij vorig jaar de marathon in de hoofdstad won.

Op 5 kilometer voor het einde schudde de Keniaan zijn laatste concurrent af. Hij kwam daarna solo over de streep in het Olympisch Stadion. Nog nooit eerder is er zo snel gelopen bij een marathon in Nederland. Het record stond op naam van de Keniaan Duncan Kibet, die in 2009 2.04.27 liep in Rotterdam. Kenenisa Bekele kon zijn favorietenrol niet waarmaken. De Ethiopiër, meervoudig olympisch- en wereldkampioen op de 5000 en 10.000 meter en als topattractie naar Amsterdam gehaald, moest na 30 kilometer lossen uit de kopgroep en stapte vlak voor de finish uit.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo okt 21, 2018 12:43 pm

Bekele stak zijn duim een paar keer op richting de camera tijdens de wedstrijd. Toneelspel. Beetje zwak en flauw dat je dan vlak voor de finish uitstapt. Gun de toeschouwers aan de finish ook iets.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » zo okt 21, 2018 5:50 pm

Ja, flauw. Hij is gewoon op waarde geklopt en er was geen sprake van een blessure. Ik vraag me af wat het dan is. Wil hij dan geen tegenvallende tijd op zijn naam hebben staan? Nu staat er DNF maar dat is dan wellicht beter voor z'n martkwaarde.

Amsterdam is in ieder geval met deze tijd nog interessanter geworden voor de toppers. Ze kijken toch vooral naar de combinatie startgeld en de mogelijkheid om een snelle tijd te lopen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » zo okt 21, 2018 6:50 pm

Op een halve marathon heb ik dit zelf ook een keer gedaan, moet ik bekennen. Toen dreigde ik idd ook boven een bepaalde tijd te komen die ik liever niet voor eeuwig op 't internet aan mijn naam gekoppeld wilde. Ik zat ook nog eens ruim een minuut achter een meid waar ik al jaren mee trainde. Die dame heeft doorgaans een vrij grote bek, maar helaas weet ze het ook vrijwel altijd waar te maken.

De atleten van naam krijgen idd startgeld, uiteraard vangt de nummer 1 sowieso een aardig prijzengeld en op een parcoursrecord staat ook nog een mooie bonus. Niet finishen zal doorgaans geen boete of iets dergelijks opleveren. Twee van de drie hazen moesten vandaag vroeg afhaken, misschien ging het ook juist daarom extra hard want nadat de laatste haas weg was opende de uiteindelijke winnaar vrij snel de aanval.

De omstandigheden waren vandaag uiteraard ook top. Heb zelf als deelnemer ook 21,1 gelopen en deze maal het wel tot en met het einde afgemaakt. ;)

Marillion schreef:Ja, flauw. Hij is gewoon op waarde geklopt en er was geen sprake van een blessure. Ik vraag me af wat het dan is. Wil hij dan geen tegenvallende tijd op zijn naam hebben staan? Nu staat er DNF maar dat is dan wellicht beter voor z'n martkwaarde.
Kan zeker meespelen, ja.
Veel nieuwkomers op de lange afstand lopen in Nederland vaak voor het eerst een snelle tijd en vergroten zo hun marktwaarde.

Bij een gevestigde naam kijken ze meestal naar de laatste paar resultaten en Bekele wil dan wellicht niet dat daar een negatieve uitschieter tussen zit.
Marillion schreef: Amsterdam is in ieder geval met deze tijd nog interessanter geworden voor de toppers. Ze kijken toch vooral naar de combinatie startgeld en de mogelijkheid om een snelle tijd te lopen.
Zeker.
Nederlandse wedstrijden zullen nooit de grootste zak startgeld kunnen betalen, maar kunnen wel een fantastisch georganiseerd evenement aanbieden en via de manager een 'interessant pakket'.

Ontzettend veel van de internationale topatleten hebben immers een Nederlands management.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » zo okt 21, 2018 7:18 pm

Cruijff schreef:Op een halve marathon heb ik dit zelf ook een keer gedaan, moet ik bekennen. Toen dreigde ik idd ook boven een bepaalde tijd te komen die ik liever niet voor eeuwig op 't internet aan mijn naam gekoppeld wilde. Ik zat ook nog eens ruim een minuut achter een meid waar ik al jaren mee trainde. Die dame heeft doorgaans een vrij grote bek, maar helaas weet ze het ook vrijwel altijd waar te maken.

......
Nu heeft ze je toch ook verslagen? :666.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » zo okt 21, 2018 7:52 pm

Marillion schreef: Nu heeft ze je toch ook verslagen? :666.gif:
:666.gif: :666.gif:

Head to head heb ik nog steeds een erg mooie balans tegen haar. :hypocrite.gif:
Toen ze mij passeerde die middag gaf ze ook geen teken van herkenning, bleek dusdanig in een trance / runners high te zijn beland dat ze daar helemaal niets van mee kreeg.

Ik had altijd nog vol kunnen houden dat ik die middag dus helemaal niet aanwezig ben geweest. :hypocrite.gif: Was toen bovendien een genodigde loper dus stond mijn naam ook niet gekoppeld aan onze vereniging wat meestal allemaal in lijstjes wordt bijgehouden hoeveel lopers er per club meedoen. Is best aardige reclame voor je vereniging om met het grootste aantal leden mee te doen aan een grote wedstrijd als bijvoorbeeld Amsterdam Marathon.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo okt 21, 2018 8:12 pm

Marillion schreef:Ja, flauw. Hij is gewoon op waarde geklopt en er was geen sprake van een blessure. Ik vraag me af wat het dan is. Wil hij dan geen tegenvallende tijd op zijn naam hebben staan? Nu staat er DNF maar dat is dan wellicht beter voor z'n martkwaarde.
Dat zal het zijn inderdaad. Voordat hij uitstapte was hij ook in overleg met motards. Naar ik aanneem de organisatie. Geen idee wat er dan precies overlegd wordt, maar ik neem aan dat hij dan aangeeft dat hij wil uitstappen en dat de organisatie hem probeert over te halen om toch verder te gaan. Zonder succes blijkbaar.

Mooie winnaar trouwens. Half jaar geblesseerd geweest en dan je eigen winnende tijd van een jaar geleden aan diggelen lopen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » zo okt 21, 2018 8:14 pm

Mooi filmpje trouwens van hoe 't vanochtend is verlopen:

https://www.youtube.com/watch?v=b8kTn80wIk4

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » ma okt 22, 2018 9:36 am

Hij heeft het overigens al wel een aantal keren eerder gedaan die Bekele, uitstappen (vlak) voor het einde van een marathon.
Sandro schreef: Dat zal het zijn inderdaad. Voordat hij uitstapte was hij ook in overleg met motards. Naar ik aanneem de organisatie. Geen idee wat er dan precies overlegd wordt, maar ik neem aan dat hij dan aangeeft dat hij wil uitstappen en dat de organisatie hem probeert over te halen om toch verder te gaan. Zonder succes blijkbaar.
Naast hem op de motor zat zijn manager Jos Hermens.
Die heeft ruim 100 internationale topatleten onder contract, maar bij Amsterdam Marathon was blijkbaar Bekele zijn paradepaardje.

Plaats reactie