Tour de France

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 13, 2006 6:09 pm

Peter schreef:14e in het klassement ook nog, maar dat doet niet ter zake.

Prachtige etappe gezien. Heb vanaf 1215 kunnen kijken en het was het allemaal waard. :cheer:
ik ben in de afdaling van de 2de berg even snel de stad in gegaan (moest een doosje sigaren halen), maar de rest heb ik ook allemaal gezien. Ik heb me prima vermaakt :xyxthumbs:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 13, 2006 6:10 pm

Chris schreef:

Morgen snel een Weening, een Fletcha, een Posthuma meesturen met een groepje en dan de hele dag niet op kop hoeven rijden. Even bijkomen voor de (kop)mannen van Breukink. Laat Landis zijn trui maar verdedigen en zijn ploeg opofferen voor de gele trui.
Fletcha zal het niet zijn denk ik, die heeft vandaag een jasje uitgedaan met die vroege ontsnapping. Die zal morgen z'n benen nog wel voelen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 13, 2006 6:10 pm

Chris schreef:Ik hoop juist in de bergen, Menchov heeft vandaag aangetoond dat hij in erg goede doen is. En hij heeft een aantal ploeggenoten die ook in een bloedvorm zijn, dus ik hoop dat in dit geval het team de doorslag geeft.
Want zoals Peter al zagt Phonak is niet zo sterk momenteel, Merckx kwam als 2de Phonakrijder binnen en dat is niet bepaald een klimgeit. De rest was pleite.
Merckx is een aardige klimmer hoor :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do jul 13, 2006 6:15 pm

Jezus..waarom doe je in godsnaam 5 posts achter elkaar :sad: ?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 13, 2006 6:20 pm

omdat ik 5 keer iets zag waar ik op wilde reageren, en ik ben te lui om dan te gaan knippen en plakken.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » do jul 13, 2006 6:39 pm

Henk de Gier schreef:
Chris schreef:Ik hoop juist in de bergen, Menchov heeft vandaag aangetoond dat hij in erg goede doen is. En hij heeft een aantal ploeggenoten die ook in een bloedvorm zijn, dus ik hoop dat in dit geval het team de doorslag geeft.
Want zoals Peter al zagt Phonak is niet zo sterk momenteel, Merckx kwam als 2de Phonakrijder binnen en dat is niet bepaald een klimgeit. De rest was pleite.
Merckx is een aardige klimmer hoor :yes:
Dat wel, maar in het hooggebergte kan hij niet mee en Rasmussen en Boogerd, in vorm, kunnen dat wel en dat maakt het verschil.
HdG schreef:
Fletcha zal het niet zijn denk ik, die heeft vandaag een jasje uitgedaan met die vroege ontsnapping. Die zal morgen z'n benen nog wel voelen.
Ik verwacht toch wel dat hij erbij zit ondanks zijn inspanningen van vandaag. Het is wel een harde en een bijtertje.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 13, 2006 6:41 pm

Boogerd kan de laatste jaren ook niet mee in het hooggebergte, Merckx eindigde de laatste jaren in de bergetappes 9 van de 10 keer hoger dan Boogerd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33851
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 13, 2006 6:45 pm

Henk de Gier schreef:omdat ik 5 keer iets zag waar ik op wilde reageren, en ik ben te lui om dan te gaan knippen en plakken.
Zegt het concept edit je iets? :hypocrite:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 13, 2006 6:46 pm

Duke schreef:
Henk de Gier schreef:omdat ik 5 keer iets zag waar ik op wilde reageren, en ik ben te lui om dan te gaan knippen en plakken.
Zegt het concept edit je iets? :hypocrite:
Henk de Gier schreef: en ik ben te lui om dan te gaan knippen en plakken.
zegt het concept lezen je iets? :hypocrite:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do jul 13, 2006 7:24 pm

Hoeladans schreef:Waar kan menchov 1 minuut op Landis goedmaken?? Niet in de tijdrit lijkt me..en ik geloof eigenlijk niet dat ie in de bergen een minuut op Landis goed kan maken.
Bonificatieseconden!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do jul 13, 2006 7:29 pm

Ye' Mighty Oak schreef:
Hoeladans schreef:Waar kan menchov 1 minuut op Landis goedmaken?? Niet in de tijdrit lijkt me..en ik geloof eigenlijk niet dat ie in de bergen een minuut op Landis goed kan maken.
Bonificatieseconden!
Dan moet Menchov nog 3x winnen en Landis 3x niet in de top-3 eindigen...lijkt me sterk!
Bovendien zal Menchov normaliter in de tijdrit ook nog wat op Landis verliezen..dus mocht Landis niet enorm in gaan storten volgende week,dan wint hij de Tour.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33851
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 13, 2006 7:30 pm

Henk de Gier schreef:
Duke schreef:
Henk de Gier schreef:omdat ik 5 keer iets zag waar ik op wilde reageren, en ik ben te lui om dan te gaan knippen en plakken.
Zegt het concept edit je iets? :hypocrite:
Henk de Gier schreef: en ik ben te lui om dan te gaan knippen en plakken.
zegt het concept lezen je iets? :hypocrite:
Jazeker: ik lees knippen en plakken, en dat is volgens mij iets anders dan edit. :yes:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jul 13, 2006 7:33 pm

Hoeladans schreef:
Ye' Mighty Oak schreef:
Hoeladans schreef:Waar kan menchov 1 minuut op Landis goedmaken?? Niet in de tijdrit lijkt me..en ik geloof eigenlijk niet dat ie in de bergen een minuut op Landis goed kan maken.
Bonificatieseconden!
Dan moet Menchov nog 3x winnen en Landis 3x niet in de top-3 eindigen...lijkt me sterk!
Bovendien zal Menchov normaliter in de tijdrit ook nog wat op Landis verliezen..dus mocht Landis niet enorm in gaan storten volgende week,dan wint hij de Tour.
Er komt geen tijdrit meer.

EDIT: Natuurlijk wel, mijn fout. :blush:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 13, 2006 10:12 pm

Wat een prachtige etappe vandaag zeg. Echt genoten van de Rabobank ploeg.

Met conclusies over het algemeen klassement zou ik nog maar even wachten. We hebben nu één bergetappe gehad en morgen kunnen de renners weer herstellen. De ontknoping volgt in de alpen waar er een aantal dagen achter elkaar in de bergen moet worden gereden. Dan kun je makkelijk een keer een mindere of een slechte dag hebben. Dan is één minuut niet zo veel hoor. En de laatste tijdrit zit na de bergen, dan is het nog maar de vraag wie het meeste overheeft. Deze tour is nog lang niet beslist.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 13, 2006 10:27 pm

Precies, die ene minuut die Landis nu heeft is voor mij nog geen vorentscheidung. Een prachtig staaltje werk van de Rabo's, het moraal moet daar nu heel hoog zijn, pakken wat je pakken kan de komende dagen. Rasmussen toch ook al weer 4de in het bergklassement, het kan nog een leuke tour worden. Morgen wordt het eens tijd voor Weening die nogal anoniem rondrijdt vooralsnog.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 14, 2006 12:39 am

Duke schreef:
Henk de Gier schreef:
Duke schreef: Zegt het concept edit je iets? :hypocrite:
Henk de Gier schreef: en ik ben te lui om dan te gaan knippen en plakken.
zegt het concept lezen je iets? :hypocrite:
Jazeker: ik lees knippen en plakken, en dat is volgens mij iets anders dan edit. :yes:
edit, dan de quote waar je op wilt antwoorden plakken. Dus toch knippen en plakken, en daar ben ik te lui voor. Als je daar een probleem mee hebt, dan is dat jouw probleem en niet de mijne.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr jul 14, 2006 9:41 am

Ontopic maar weer eens voor de verandering.

Vandaag vlakke rit. De sprinters kunnen zich weer laten zien.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr jul 14, 2006 9:44 am

Vandaag Franse feestdag=Franse winnaar.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr jul 14, 2006 9:46 am

Een aanval dus van een franse B-renner waarschijnlijk.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr jul 14, 2006 10:14 am

Waarschijnlijk wel ja

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33851
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jul 14, 2006 10:23 am

Henk de Gier schreef:
edit, dan de quote waar je op wilt antwoorden plakken. Dus toch knippen en plakken, en daar ben ik te lui voor. Als je daar een probleem mee hebt, dan is dat jouw probleem en niet de mijne.
Ik heb daar geen probleem mee, ik vroeg me alleen af of je wist wat editen inhoudt.

On topic:

Stelling: In elke andere tour had de Rabo-ploeg nooit zo kunnen uitblinken als gisteren, het niveau ligt namelijk lager dan andere jaren, en er is geen topfavoriet met een sterke ploeg die de wedstrijd dicteert.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » vr jul 14, 2006 10:27 am

In de laatste 7 jaar had geen ploeg zo kunnen uitblinken, want tegen een Armstrong en zijn team kon niemand op. Misschien als T-Mobile compleet was geweest had Rabo iets minder kunnen domineren, maar het niveau is niet veel lager dan de afgelopen jaren, alleen er is nu een superatleet weg. Nu heb je veel rijders die van dezelfde kwaliteit zijn en dus krijg je automatisch een leukere tour.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr jul 14, 2006 10:27 am

Eens.

Met Armstrong had de Rabobank niks te zeggen gehad. Was het Discovery die controleerde.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33851
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jul 14, 2006 10:31 am

Daarnaast zijn de ploegen die vooraf ingeschat werden om de koers te controleren (CSC en T Mobile) ernstig gekortwiekt.
Favorieten schieten wakker
Rabobank en ritwinnaar Menchov halen sleutel van het slot, Landis pakt het geel

Met Floyd Landis duwde de grote Pyreneeënetappe van gisteren eindelijk één van de grote tenoren in de gele leiderstrui. De Amerikaan onttroonde met een zucht de dappere Dessel, maar was niet dé figuur van de dag. Die eer kwam toe aan ritwinnaar Denis Menchov, de enige die durfde aanvallen. De rest was het werk van zijn Rabobankteam, die verrassend de maat nam van T-Mobile en Discovery, die het moeilijk gaan krijgen om zich te herpakken.

We hadden er eerlijk gezegd niet meer op gerekend, in een Tour die in de greep leek van de schrik. ,,Ze schijten in hun broek voor mekaar'', zoals Wilfried Peeters dat voor de start in Tarbes nog plastisch uitdrukte.

Een rit met vijf zware cols: er zou wel iets gebeuren, maar de vrees bestond dat het allemaal beperkt zou blijven tot wat stokvuur op de slotklim. Tot en met de beklimming van de Col de Portillon, de voorlaatste hindernis van de dag, leek het inderdaad af te stevenen op een halve massaspurt. Op een strijd met uitsluitend de ritoverwinning als inzet, met wat kruimels voor het klassement. De averij zou weer hoofdzakelijk aangericht worden in de buurt van de achterdeur. Het stilaan overbekende verhaal van de tien negertjes.

Effectief werd het daar bij momenten flink druk. Savoldelli: meteen in de achtergrond. Definitief en grondig. Hetzelfde een paar bergen verder met zijn ploegmaat George Hincapie, dé verliezer van de dag. Veel meer nog dan Iban Mayo, al eerder uitgerangeerd en gisteren lang voor de slotklim in zijn eigen Spanje roemloos in de bezemwagen. Geen revanche meer voor hem in de Alpen.

In tegenstelling tot de verwachtingen aan de start, waar oeverloos werd doorgeëmmerd over het futloze vertoon van de eerste Pyreneeëntest, ging de spektakelwaarde van deze Tour er in de finale dan toch met een ruk op vooruit. De verdienste van T-Mobile, dat al op de Portillon zo driest tekeerging dat het zichzelf voor de bijl legde. Aanvoerder Andreas Klöden was daarna niet meer bij machte om zelf de vruchten te plukken van die oprisping. Op de genoemde uitzonderingen na, bleven de favorieten er sowieso in mekaars spoor, beducht voor die fatale inspanning te veel. Het parcours zorgde voor selectie, niet de renners.

Rasmussen en Boogerd al luxehelpers

Op dat ogenblik dreigde het werk van T-Mobile weer te verzanden in apathie, in een bang afwachten. Tot Mickael Rasmussen zich op kop zette in de vlakke strook tussen de andere voet van de Portillon en het begin van de slotklim naar Pla-de-Beret. Een beresterke Michael Boogerd nam over van zodra de weg weer begon te hellen. Hij scheerde het vel van Azevedo, de laatste Mohikaan van Discovery. Daarna van Moreau, de ultieme Franse hoop tegen beter weten in, van Rogers ook. Kopman Denis Menchov, de hele tijd sereen op de loer in het zog van die onbetaalbare tandem, deed de rest met een stevige uitval op het steilste stuk van de helling, begeleid door uitzinnige Basken.

Het uiteindelijke resultaat: van de vormeloze massa pretendenten voor de Tourwinst die zich 's ochtends nog vol goede moed meldde in Tarbes, bleef op de kale kruinen van Pla-de-Beret nog slechts een handjevol over. Menchov, op de hitparade gestegen met stip, leider Landis, Evans, Sastre. Niet in vet geschreven natuurlijk. Een voorlopige conclusie, gebaseerd op één etappe. Redelijk gevaarlijk in deze Ronde, met bovendien nog drie zware Alpentochten voor de boeg.

Hoe sterk is Phonak?

Houvast is er ondertussen echter wel. De favorieten hebben een naam, degenen die terugvielen tot de rol van outsider ook. Waar de Tour de jongste jaren samen te vatten viel in een duel tussen Lance Armstrong en de rest, is het clubje nu alleen een beetje groter. Misschien dat het de komende dagen in één van die venijnige overgangsritten zelfs opnieuw een beetje aandikt. Gaat Phonak, het team van leider Landis, zich immers uitputten door het gebeuren onder controle te proberen houden? Zo sterk lijken die groen-gelen nu ook weer niet. Pak Axel Merckx en Martin Perdiguero weg en Landis doet het al ver voor de finish op zijn eentje, slalommend in het zog van de anderen. In zijn doordeweekse shirtje kan dat nog net, maar met dat opvallende geel om de schouders...
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jul 14, 2006 2:06 pm

Ondertussen is de Rabobank op jacht naar de 4e ritzege. Oscar Freire zit in een 4 mans kopgroep die met nog zo'n 80km te rijden een voorsprong van bijna 4 minuten heeft.

Even afwachten of er ploegen van sprinters zijn die gaan rijden. Als dat niet zo is zou hij dit moeten kunnen winnen.

Plaats reactie