Boksen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47382
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Boksen

Bericht door Lionel » zo mei 03, 2015 3:58 pm

Kijken naar Ajax tegen NAC was leuker... wat een tijdverspilling.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33506
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Boksen

Bericht door zeux » zo mei 03, 2015 5:23 pm

Ajax Rules schreef:
Marillion schreef:Al die verschillen zijn verder onzin. We gaan toch ook niet aparte basketbalwedstrijden voor spelers onder de 2 meter, wielrennen voor renners van boven de 80kg of honkbal voor spelers zonder bierbuik organiseren.
Hee, dit is een van mijn stokpaardjes!

Idd alle gewichtsklassen in alle sporten afschaffen. Verder ben ik ook tegen technische nummers, zoals vlinderslag, snelwandelen, etc. Dat vind ik net zo onzinnig als het verbieden van een dubbelhandige backhand.
Ook alle vrouwencompetities afschaffen toch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Boksen

Bericht door Baseman » di mei 05, 2015 11:14 am

Ook mooi...het gevecht van de eeuw, waarbij krankzinnige bedragen betaald zijn, maar met een niet fitte Pacquiao:
Sancties dreigen voor geblesseerde Pacquiao

UPDATE Voor bokser Manny Pacquiao krijgt zijn verloren 'Gevecht van de Eeuw' tegen Floyd Mayweather nog een vervelend staartje. De 36-jarige Filipijn moet geopereerd worden aan een scheur in zijn schoudergewricht, zo bleek uit een MRI-scan in het ziekenhuis.

Hij heeft naar verwachting negen tot twaalf maanden nodig om te herstellen. Aangezien Pacquiao voorafgaand aan het prestigieuze en lucratieve gevecht op de verplichte medische vragenlijst niet had ingevuld dat hij geblesseerd was, dreigen bovendien juridische sancties.

De Filipijnse boksheld, die in acht verschillende gewichtsklassen wereldkampioen is geworden, werd zaterdag tijdens de confrontatie met Mayweather in Las Vegas zichtbaar gehinderd door een schouderblessure. ,,Ik kon veel combinaties niet maken vanwege de pijn'', bekende Pacquiao, die op punten verloor van de ongeslagen Amerikaan.

Direct na het lucratieve titanengevecht, die Pacquiao meer dan 100 miljoen dollar opleverde, kwam naar buiten dat de Filipijn in de aanloop tijdens een sparringpartijtje een pees in zijn schouder had gescheurd. Om Mayweather niet wijzer te maken, was dat stil gehouden. Het begeleidingsteam van Pacquiao had wel toestemming gevraagd én gekregen van het Amerikaanse antidopingbureau Usada om een ontstekingsremmer te gebruiken.

De organiserende bokscommissie van de staat Nevada, die onder meer de gezondheid van de boksers in de gaten hield, werd echter pas enkele uren voor het gevecht ingelicht. Het kamp-Pacquiao klopte toen aan met het verzoek om de schouder met een injectie te behandelen.

Op de vragenlijst die Pacquiao vrijdag moest invullen over zijn fysieke gesteldheid, had hij nog een kruisje bij 'nee' gezet op de vraag of hij problemen met zijn schouder had. Dat bleek een leugentje om bestwil die hem duur kan komen te staan. De bokscommissie gaat de zaak namelijk voorleggen aan justitie. ,,Boksers zijn keihard, maar het is onze taak ze soms tegen zichzelf in bescherming te nemen'', zei voorzitter Francisco Aguilar. ,,Als we vrijdag al hadden geweten van deze blessure, hadden we nog iets kunnen doen.''

wimpey
Berichten: 51905
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Boksen

Bericht door wimpey » di mei 05, 2015 11:51 am

Lionel schreef:Kijken naar Ajax tegen NAC was leuker... wat een tijdverspilling.
Je weet van te voren dat het over 12 ronden gaat, zodat de infomercials op zendtijd kunnen rekenen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » zo nov 29, 2015 12:11 am

Yes! Na 10 jaar verliest die saaie Klitschko eindelijk om de wereldtitel. Mooi kereltje die Fury.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33506
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Boksen

Bericht door zeux » zo nov 29, 2015 12:17 am

brigade zuid schreef:Yes! Na 10 jaar verliest die saaie Klitschko eindelijk om de wereldtitel. Mooi kereltje die Fury.
En nu gaat ie zingen. Klitschko denkt: heb ik van die sukkel verloren?

Twee hompen vlees die tegen elkaar aan hangen. Dat zwaargewichtboksen bekoort me voor geen meter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Boksen

Bericht door beelzebub » ma nov 30, 2015 12:10 am

Ik wil gratis beelden zien. Ook van het zingen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Boksen

Bericht door ferry » ma nov 30, 2015 9:05 am

beelzebub schreef:Ik wil gratis beelden zien. Ook van het zingen. :ajaxsmiley.gif:
https://www.youtube.com/watch?v=rlWlyRUDte0

Bizar, maar wel lachen. Die kop van die Klitchko. :biggrin.gif: Wat een clown die Fury. Nou wachten op de re-match die ze kennelijk contractueel verplicht zijn (in het geval van verlies van Klitchko).

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Boksen

Bericht door beelzebub » ma nov 30, 2015 10:13 am

Haha tnx. :biggthumpup.gif:

Ging die Fury niet op een persconferentie vooraf verkleed als Batman zijn ingehuurde kompaan The Joker te lijf? :ajaxsmiley.gif: Hij is inderdaad een clown, maar ook een papzak vergeleken met de afgetrainde Klitschko. Volgens de berichten bewoog hij wel goed en snel overigens. Zijn het dan vooral de jaren die gaan tellen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » ma nov 30, 2015 12:47 pm

Haha :biggrin.gif: die Klitschko denkt echt: "Laat me per direct hier verdwijnen" :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » ma nov 30, 2015 4:34 pm

Die Fury legde tijdens de wedstrijd af en toe zijn beide handen op zijn rug en lachtte vervolgens Klitschko keihard in zijn gezicht uit, dat is toch wel lef hebben.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11908
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Boksen

Bericht door Sandro » ma apr 04, 2016 5:34 pm

Tja, ik weet het niet hoor, maar ik heb zo het idee dat er vast wel iemand het gevecht had kunnen staken. Te beginnen met de coach van Blackwell, want als de vader van de tegenstander al ziet dat het weleens helemaal mis zou kunnen zijn dan hij zeker ook. Over de rol van z'n coach lees ik in dit bericht gek genoeg niks....
Britse bokser Nick Blackwell ontwaakt uit kunstmatige coma

Bokser Nick Blackwell is na een week ontwaakt uit een kunstmatige coma. De 25-jarige Brit liep vorige week zaterdag een bloeding buiten zijn hersenen op in een gevecht met zijn landgenoot Chris Eubank jr.

Blackwell ontwaakte zaterdag uit zijn coma en kon een dag later weer praten met familie en vrienden, zo meldt zijn managementbureau Hennessy Sports maandag in een verklaring.

De Engelsman kreeg in het duel om het Brits kampioenschap met Eubank veel rake klappen te verduren. De dokter besloot te strijd te stoppen in de tiende ronde, waarna Blackwell al snel flauwviel en met spoed naar het ziekenhuis werd gebracht.

Daar werd geconstateerd dat het middengewicht een kleine bloeding had onder zijn schedel - maar buiten zijn hersenen - en dat een operatie niet nodig was. Wel werd hij in een kunstmatige coma gebracht.

"Nick heeft zijn moeilijkste gevecht tot nu toe gewonnen", aldus het statement van Hennessy Sports. "We bedanken iedereen voor de steun. Dit is het resultaat waarop iedereen had gehoopt."

Gewaarschuwd

Eubank jr. vertelde na afloop van het gevecht dat hij zich in de laatste rondes van het gevecht met Blackwell wat inhield, omdat zijn vader hem had gewaarschuwd dat zijn tegenstander weleens zwaar geblesseerd zou kunnen zijn.

Veel critici vroegen zich na het gevecht af of scheidsrechter Victor Loughlin de strijd niet eerder had moeten staken, maar Robert Smith van de Britse boksbond verdedigde de arbiter. "Ik denk niet dat iemand iets verkeerd heeft gedaan", zei Smith.

"Iederen bokser die in de ring stapt, kent de risico's. We proberen zoveel mogelijk risico's weg te nemen, maar we kunnen het nooit honderd procent veilig maken."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Boksen

Bericht door ferry » ma apr 04, 2016 8:15 pm

Ja, Eubank Sr had het goed gezien. Hij heeft zelf in zijn carriere iemand in coma geslagen, en is daardoor meer op zijn hoede waarschijnlijk. Hij bleef wel vechten trouwens, het was niet zo dat hij zich niet meer kon verdedigen, maar die jongen had veel eerder door de scheids in bescherming genomen moeten worden.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11908
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Boksen

Bericht door Sandro » ma apr 04, 2016 8:24 pm

Maar waarom gooide de man in de hoek van Blackwell niet eerder de handdoek in de ring?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Boksen

Bericht door ferry » ma apr 04, 2016 8:40 pm

Er was maar een manier waarop hij het gevecht nog kon winnen, en dat was door een knockout uit te delen. Daar zal zijn hoek op gehoopt hebben. Zoals gezegd; Blackwell had zijn handen nog hoog en verdedigde zichzelf. Het was een gevecht om de Britse titel, die op zich niet zo belangrijk is, maar die wel toegang geeft tot grotere gevechten die uiteindelijk tot partijen om de wereldtitel kunnen leiden. Daar is veel geld mee gemoeid, dus dat zal wellicht meegespeeld hebben.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11908
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Boksen

Bericht door Sandro » do apr 28, 2016 6:12 am

Haha, helemaal gek die Fury.
Wereldkampioen Fury hekelt boksen en vindt lichaam ongeschikt

Tyson Fury mag zichzelf wereldkampioen zwaargewicht noemen, maar de 27-jarige Brit heeft naar eigen zeggen een hekel aan boksen en vindt zichzelf bovendien niet geschikt voor de sport.

"Ik haat elke seconde dat ik boks. Het liefst zit ik thuis op de bank met mijn kinderen en eet ik chocolade. Helaas ben ik heel goed in boksen waardoor ik veel geld verdien", aldus Fury woensdag op een persconferentie in aanloop naar de nieuwe kraker in juli tegen Wladimir Klitschko.

Fury kroonde zich in november tot wereldkampioen door de Oekraïner in Düsseldorf op punten te verslaan. Klitschko was tot dat gevecht elf jaar ongeslagen als profbokser.

Fury vindt het zelf ook verbazingwekkend dat hij Klitchsko wist te verslaan. Vooral omdat hij vindt dat zijn lichaam niet bepaald geschikt is voor boksen.

Dikzak

"Ik houd niet van een strakke levensstijl en dus kan je me ook nooit een atleet noemen", zei Fury, vlak voordat hij zijn shirt omhoog trok om zijn buik te laten zien.

"Ziet dit eruit als een vechterslichaam? Ik dacht het niet. Wladimir moet zich schamen, want hij is na al die jaren verslagen door een dikzak. Ik neem boksen niet eens serieus. Waarom zou je 40 jaar trainen voor een sport terwijl je niet eens een dikke man kan verslaan?"

De rematch tussen Fury en Klitschko staat gepland voor 9 juli in Manchester.

Klitschko

Klitschko zei op zijn beurt tegen de BBC dat hij wel kan leven met zijn nederlaag in november.

"Verliezen voelt goed. Falen is geen optie, alleen als het de enige weg is om beter te worden. Ik moest beter worden en ik merk dat die nederlaag mij daarin helpt."

Klitschko vindt dat hij zijn nederlaag in Düsseldorf aan zichzelf te wijten heeft. "Mijn kracht kwam er toen niet helemaal uit. Fysiek was ik in goede vorm, maar mentaal was ik niet aanwezig in de ring. 9 juli wordt geen rematch, maar wraak."

Door: NU.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Boksen

Bericht door brigade zuid » vr apr 29, 2016 12:17 pm

Haha ik zag het gisteren ook op TV, wat een koning. Klitschko zal geen moeite hebben zich te motiveren voor dit potje lijkt me.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11908
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Boksen

Bericht door Sandro » ma mei 02, 2016 6:22 am

Hij heeft z'n afscheid aangekondigd. Nog één keer vlammen en daarna is het voorbij. Dan zal hij zich wel lekker vol vreten op de bank de rest van z'n leven.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13772
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Boksen

Bericht door Jinne » za jun 04, 2016 6:39 am

Het blijft een slecht jaar voor iconen. De grootste bokser ooit is niet meer.

RIP Ali.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34410
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Boksen

Bericht door Ramona » za jun 04, 2016 7:27 am


Gebruikersavatar
999
Berichten: 59012
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Boksen

Bericht door 999 » za jun 04, 2016 9:09 am

Mocht hem wel,Ali met zijn grote mond, en de wekker zetten ( en vrijvragen van werk ) om zijn samen met mijn vader wedstrijden te zien.

Je hebt van die sportfiguren die je altijd ( positief ) bij zullen blijven, deze staat in mijn top tien lijstje ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33506
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Boksen

Bericht door zeux » za jun 04, 2016 10:44 am

Voor de fans die nog een boekje over hem willen: GOAT

AfbeeldingAfbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 12:10 pm

Inderdaad een absolute icoon. Zal dit weekend en komende week dus de nodige mooie Ali televisie op de zenders vertoond worden! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Boksen

Bericht door ferry » za jun 04, 2016 12:28 pm

Echt icoon inderdaad. Ik herinner me ook nog dat mijn vader de wedstrijden keek met zijn maten, en ik vanuit mijn bed meeluisterde. Ik was nog te jong om mee te mogen kijken.

In dit artikel van de T staat de volledige wedstrijd van Ali tegen Rudi Lubbers:
http://www.telegraaf.nl/telesport/25932 ... Ali__.html

Ongelofelijk dat dit dezelfde gewichtscategorie is. :blush.gif: Lubbers hield het wel 12 ronden vol.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Boksen

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 1:03 pm

Ah, Rudie Lubbers. Vlak voordat het blad Sportweek / NUsport ermee ophield nog een heel interessant verhaal met hem gelezen. Hij is aan lager wal geraakt en brengt nu als een zwerver zijn dagen door in een gammele caravan en consumeert met bij elkaar gebedeld geld bij de Macdonalds koppen koffie en slappe burgers van 1 euro. Terwijl niemand daar weet wie of wat voor sportman hij was en men hem vooral vies aankijkt.

Verwarming heeft hij niet in die caravan dus in de koude maanden hamstert hij zoveel mogelijk oude kranten om het een beetje warm te krijgen.

Voor de wedstrijd tegen Muhammad Ali werd hem een bepaald bedrag aan startgeld en een (in vergelijking met wat Cassius Clay / Ali kreeg uiteraard zeer bescheiden) vergoeding voor de tv uitzending. Toen vroeg Lubbers er per ronde dat hij tegen Ali in de ring zou blijven staan nog een premie bij. Een voorstel waar men meteen mee akkoord ging, niemand had natuurlijk gedacht dat hij 12 ronden zou blijven staan zonder ook maar knock-out te gaan.

Overigens heette zijn ex partner Ria, net als van die andere Ruud Lubbers. Toen ze ooit eens ergens in het buitenland een weekend naartoe gingen, nam het hotel waar ze verbleven vooraf contact met hen op dat ze het een eer vonden dat zij bij hen kwamen verblijven en dat ze een gratis upgrade kregen naar een vijfsterrensuite. Toen ze vervolgens op bestemming aankwamen zag je die mensen van dat hotel kijken met een blik van 'gatverdamme, wie zijn deze figuren en wat komen ze hier doen???' :smile-ajax.gif:

Plaats reactie