Zwemmen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Zwemmen

Bericht door Lionel » di jul 28, 2009 2:05 pm

Ik vind van niet :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door brigade zuid » za aug 01, 2009 7:01 pm

Is Marleen Veldhuis een mentaal wrak? Zag net dat ze voor de verandering weer eens een finale verprutste.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Zwemmen

Bericht door peter » za aug 01, 2009 7:09 pm

Zal ze zometeen wel weer met een interviewtje komen.

'Hihihi ik heb het weer verprutst. Naja, niets aan te doen hè hihihi.'

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » za aug 01, 2009 7:13 pm

Oh man. Die intervieuws met haar. Daar kan ik dus echt niet naar kijken he. Dat stomme gegiegel als het weer eens is mislukt.

Ze kan er denk ik weinig aan doen. Puur kwa snelheid misschien wel de beste van het moment maar mentaal niet opgewassen tegen de druk. Hoewel ze natuurlijk best een deftige erelijst heeft.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door brigade zuid » za aug 01, 2009 7:39 pm

Peter schreef:Zal ze zometeen wel weer met een interviewtje komen.

'Hihihi ik heb het weer verprutst. Naja, niets aan te doen hè hihihi.'
Klopt, ze lag weer in een deuk net.. wat een rare meid is dat.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door brigade zuid » zo aug 02, 2009 5:36 pm

Veldhuis nu live op ned 1 weer een finale.. wordt weer lachen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door brigade zuid » zo aug 02, 2009 5:38 pm

naja gedeeld 3de valt nog mee..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Zwemmen

Bericht door joey » zo aug 02, 2009 10:13 pm

En daar waren de tranen. Ik heb wel met haar te doen, hoor. Ze is zo verschrikkelijk gestresst. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door Duke » ma aug 03, 2009 8:27 am

Veldhuis kan alles, maar wil te veel
John Volkers

Beheersing behoort tot de onontbeerlijke competenties van een topzwemmer. Op het juiste moment doen wat je in je macht hebt, de slagen maken die je in je mars hebt en je hoofd niet op hol laten jagen door verwachtingen, prognoses en opflakkerende scoreborden.

Marleen Veldhuis (ANP) Marleen Veldhuis, goed voor vijftig internationale medailles, ging een weekend lang door alle lagen van de psychologische sferen van de topsport. Ze kon het wel, ze kon het niet, ze kon het wel. Een wereldrecord op vrijdag, een verprutste finale op de 50 vlinder van zaterdag en ten slotte zondag de herkansing op 50 meter vrije slag, met de vurig gewenste persoonlijke WK-medaille, de bronzen.

Toen het zondagavond eindelijk zo ver was en ze in de tussentijd haar wereldrecord op die 50 vrij was kwijtgeraakt aan de Duitse speedboot Steffen (23,73) kwamen de tranen. Maar het was een andere huilbui dan vorig jaar in olympisch Peking toen de mislukkingen op de persoonlijke nummers, 50 en 100 vrij, Veldhuis emotioneel knakten.

Een finale verknallen als in de Water Kubus, dat mocht Veldhuis nooit meer gebeuren. De sprintster wilde op de beslissende momenten greep op zichzelf hebben. Het hoofd mocht niet meer op hol.

Veldhuis, toch ook al 30, zocht steun bij sportpsycholoog Rico Schuijers. Hij hield bij de Olympische Spelen van Peking de waterpolosters en de hockeysters – op afstand – in het goede spoor. Coach Jacco Verhaeren had geen bezwaar tegen de inmenging door de man die hij al vijftien jaar kent. ‘We willen niks laten liggen in onze voorbereiding’, aldus Verhaeren. In zijn tijd met Pieter van den Hoogenband was hij geen voorstander van externe inmenging.

Schuijers was er niet bij in Rome toen Veldhuis zaterdag in een oude fout verviel: te grote gretigheid, te graag willen. Ze zwom haar finale 50 vlinder met een te hoge slagfrequentie. ‘65 in plaats van 62 en dat maakt viertiende verschil’, analyseerde ze. Ze eindigde als vijfde. Ze had een kans voor open doel laten liggen, was ieders mening.

‘Een oude racefout’, noemde Verhaeren het falen, ‘een fout die Marleen een jaar lang niet meer heeft gemaakt en waarvan ik dacht dat ze die ook niet meer zou maken. Maar het gebeurt hier toch.’

Er was nog één kans, sprak Verhaeren op een toon tussen vermanend en gefrustreerd. Dan vergoelijkend: ‘Ze is een fantastisch mens om mee te werken. Zo iemand gun je meer succes. Ze heeft hem op haar slof. Er is geen keeper in doel en toch gaat ie naast.’

Veldhuis riep zichzelf tot de orde in de uren die volgden na haar mislukking. Ze had de zelfanalyse al gemaakt in twee veelbetekenende zinnen na het vlinderechec. ‘Misschien moet ik iets niet zo graag willen. Want als je iets heel graag wilt, dan krijg je het niet.’

Daarvoor had ze zin na zin betoogd hoe graag ze wel niet een grote persoonlijke medaille zou winnen en hoe contraproductief het wel niet is dat steeds te denken. Een dag later, toen het wat haar betreft allemaal goed was gekomen in een bloedstollende race, ging ze in op wat Schuijers met haar deed.

Het was haast te simpel voor woorden. ‘Hij heeft me geleerd dat ik allereerst gewoon moet zwemmen. Dat ik al heel veel dingen goed deed. En dat het allemaal dingen zijn die ik zelf al kan. Dat je eerst moet aantikken, voordat je resultaat hebt. Logisch, hè?

‘Voordat het een te psychologisch verhaal wordt, wil ik zeggen: volgens mij kan ik het wel. Ik train goed, ik eet goed, ik ben fit, ik heb het goede pak aan. Ik moet alles goed doen. En ik heb één valkuil: mijn gretigheid.’

Zwemmers kunnen het handje van de trainer vasthouden tot de entree van het bad. Daarna moeten ze het zelf doen. Om met Verhaeren te spreken: ‘Wij brengen zwemmers tot 99 procent. Het laatste procent moeten ze zelf produceren.’

Dat is in het bad het hoofd koel houden en uitvoeren wat ze in training en in andere, minder belangrijke races hebben geleerd. Zondag, voor de finales, was de vraag aan Verhaeren of het te leren valt grote wedstrijden te zwemmen. Hij was positief en noemde als voorbeeld Marcel Wouda, een twijfelaar. ‘Maar uiteindelijk iemand die in staat was wereldtitels te halen en wereldrecords te zwemmen’.

Hij was voor het zo ver kwam, wereldkampioen in 1998, trainingstechnisch gezien klaar voor de job. Maar hij moest leren winnen. Verhaeren: ‘Voor de een is een betere techniek aanleren moeilijk, voor de ander is dat fysiek sterker worden. En voor sommigen is het moeilijk om een raceplan op het moment suprême uit te voeren.’

Veldhuis werd in 2005 door Verhaerens voorganger Fedor Hes al over de wereld meegenomen, om haar te leren racen. De World Cups gaven haar kennis van zaken, maar het bleek onvoldoende houvast. Verhaeren wees zondag nog eens op de verschillen tussen zomaar een race en de finale van een WK of de Spelen. ‘Een Swim Cup in Amsterdam is geen finale van de WK.’

Of Veldhuis zichzelf voortaan altijd in de greep heeft, is de vraag. Ze is een routinier. Ze haalde zondag haar zesde WK-medaille (langebaan) op rij: zilver (2005), brons, zilver, brons (2007), goud en brons (2009). Die kast vol prijzen zou haar rust moeten geven.

Blinde ambitie eerste te willen worden kan haar doen struikelen. ‘Wereldkampioen, dat ben je niet zomaar’, had ze de volgers tegengeworpen die zeiden dat ze als tweevoudig wereldrecordhoudster (50 vlinder en 50 vrij) wel even naar een of twee individuele wereldtitels zou zwemmen. Het bleef bij het ene goud van de estafette.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Zwemmen

Bericht door joey » ma aug 03, 2009 11:10 am

Misschien schatten we Veldhuis te hoog in? Ze kan hard zwemmen maar ze is wisselvallig en lang niet zo constant als bijvoorbeeld Steffa Britten, die ook nog eens verschrikkelijk hard gaat. Misschien is het wel heel normaal en logisch dat ze van Britten verliest?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Zwemmen

Bericht door beelzebub » ma aug 03, 2009 12:45 pm

Hehe duidelijk meer verstand van voetballen joey. Ze heet Britta Steffen. :ajaxsmiley.gif:

Ik denk dat Veldhuis een typisch geval van een choker is.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door Duke » ma aug 03, 2009 1:26 pm

Beetje overdreven, want als choker win je geen 50 internationale medailles.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door brigade zuid » ma aug 03, 2009 1:42 pm

Mwah vind het wel opvallend dat ze er in de finales vaak doorheen zakt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door Duke » ma aug 03, 2009 2:58 pm

Ze is mentaal inderdaad niet één van de sterksten, maar een choker?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » ma aug 03, 2009 3:03 pm

Misschien zou een ander type coach eens het proberen waard zijn. Zwemmen kan ze al, nu nog goed omgaan met druk en leren om te presteren als het echt moet. Of een mental coach er naast. Dat is in principe alleen in het voetballen een 'probleem'.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Zwemmen

Bericht door peter » ma aug 03, 2009 4:04 pm

brigade zuid schreef:Mwah vind het wel opvallend dat ze er in de finales vaak doorheen zakt.
Inderdaad. Punt kan alleen wel zijn dat ze zich minder goed weet te beheersen in halve finales. Wie weet geeft ze daar 98% van haar kunnen terwijl anderen daar op 95% zitten. Dat kan dan dus een vertekend beeld geven.

Verder is bij haar het beste er nu wel van af. Ze wordt oud.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Zwemmen

Bericht door joey » wo aug 05, 2009 9:36 am

[quote="beelzebub"]Hehe duidelijk meer verstand van voetballen joey. Ze heet Britta Steffen. :ajaxsmiley.gif:

Hahahaha, leuke verschrijving. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Hoe dan ook, ze zwemt ongenadig hard.

Over Veldhuis: die is denk ik te oud om mentaal nog sterker te worden. Het is de aard van het beestje. Een echte topper moet een killer zijn. Dat is ze niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Zwemmen

Bericht door Jöhnk » ma aug 09, 2010 7:24 pm

Inge de Bruijn overweegt rentree

Inge de Bruijn. FOTO ANP
BOEDAPEST - Inge de Bruijn overweegt een rentree als zwemster. De voormalig olympisch kampioene sluit niet uit dat ze deelneemt aan de Europese kampioenschappen kortebaan, die eind november in Eindhoven worden gehouden.

Dat vertelde de Barendrechtse, die in 2007 haar sportieve carrière beëindigde, maandag in Boedapest. In de Hongaarse stad worden momenteel de Europese kampioenschappen langebaan gehouden. (ANP)

09/08/10 15u04
AD

:cheer.gif:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Zwemmen

Bericht door Feest » ma aug 09, 2010 8:06 pm

Playboygeld is op en ze wordt niet meer gevraagd als D-list BNer voor TV programmas.


En ze mist de dope natuurlijk.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Zwemmen

Bericht door Jinne » ma aug 09, 2010 8:09 pm

Playboy?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door Duke » di aug 10, 2010 2:24 pm

De zegeningen van een kippenborst
Van onze verslaggever John Volkers op 09 augustus '10, 21:37

BOEDAPEST - Uit het water zie je de verschillen in postuur tussen de tegenwoordige topzwemmers. De Franse junior Yannick Agnel, de jongeman die maandag de rijpe routiniers sensationeel de wil oplegde op de 400 meter vrij, is een lange, magere vent die opvallend weinig frontaal oppervlak heeft waarmee het water hem zou kunnen tegenhouden. Hij bezit een kippenborst.

Zijn tegenstrever, de Duitse wereldrecordhouder Paul Biedermann, is een musculair type. De verliezer van de dag, de wereldkampioen doet alsof hij met zilver tevreden kan zijn, heeft een borstkas, waarvoor je in zwijm zou kunne vallen. Hij heeft de laatste maanden aan zijn gewicht (95, schoon aan de haak) gewerkt. Er is vier kilo af. Er valt een nieuwe wedloop te houden.

Sensatie
Vorig jaar was Biedermann de sensatie van de WK in Rome. Hij zwom de als ‘eeuwig’ beschouwde wereldrecords van de zwemlegendes Ian Thorpe (400 vrij) en Michael Phelps (200 vrij) uit de boeken. Iedereen wees naar zijn badpak van polyurethaan. Dat gaf het doorslaggevende voordeel. De uitpuilende spieren, gelijk die van de Franse sprinter Bernard, werden in toom gehouden door het pak. De ‘glijsnelheid’ was wonderbaarlijk hoog.

Een medewerker van de New York Times durfde te wijzen op de Oost-Duitse trainers die hier en daar in de Duitse zwemwereld nog rondlopen. Zou Biedermann daaruit geen chemische voordelen hebben gehaald? De belaagde wereldkampioen wees op de dopingcontroles in zijn land die van een hogere kwaliteit waren dan die van de wereldbond FINA. Bloedtests bleven in Rome achterwege.

Palingpakken
Biedermann verzuchtte ook dat zijn prestaties in het niet vielen bij alle aandacht voor de pakken. Hij zei het besluit toe te juichen om voor een nieuw tijdperk slechts de de kniebroek toe te laten. De nauwsluitende catsuits, in de gladde uitvoering wel betiteld als palingpakken, gingen per 1 januari in de ban.

Vorige week haalde Biedermann de Duitse pers door te verklaren dat hij ervan baalde dat de hightech pakken verboden zijn. Hij zei zich ‘een naaktslak’ te voelen. Moet je zout opgooien, reageerde zijn Nederlandse concurrent Sebastiaan Verschuren droogjes.

Volgens Biedermann kan het zwemmen niet zonder een textieloorlog. Mensen willen verlangen wereldrecords. Alleen zo blijft topzwemmen in de belangstelling.

Uitdaging
Vorig jaar zei hij nog de nieuwe tijd als een uitdaging te zien. Hij dacht dat zijn tijd op de 400 meter zonder textielvoordeel misschien twee seconden langzamer zou zijn, mits hij voldeed aan het plan om vijf kilo af te vallen.

Maandagavond, in de finale van de 400 vrij, was het tijd om het verdict te vellen over die voorspelling. Biedermann, de man van het onvoorstelbare wereldrecord van 3.40,07 (220 seconden, 55 per 100 meter), tikte aan na 3.46,30. Hij zei dat hij dit jaar niet zo lekker ging op die middenafstand en dat er beter van hem te verwachten valt op de 200 meter vrije slag.

Ultieme aanval
De man met het magere lijf stond even verderop tegen de massaal toegestroomde Franse pers te roepen dat het geweldig was gegaan. Zijn eerste grote finale wilde hij met een perfecte race bekronen. Yannick Agnel, die onlangs in Parijs de voor een ton euro overgevlogen Phelps de oren waste, weerstond met een perfecte laatste 50 meter de ultieme aanval van Biedermann.

Die had niet meer het voordeel van het maar altijd doorglijden, zonder kapot te gaan. De ranke gestalte van winnaar Agnel staat voor een toekomst waarin de technische, lichte zwemmers, die hoog op het water kunnen liggen, de dienst uitmaken.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door brigade zuid » di aug 10, 2010 10:35 pm

Van Rouwendaal vijfde in EK-finale 200m rug
BOEDAPEST - De 16-jarige zwemster Sharon van Rouwendaal heeft haar debuut bij een EK-finale afgesloten op de vijfde plaats. Het talent tikte in de eindstrijd van de 200 meter rugslag na 2.11,56 aan. Ze kwam 1,10 seconde te kort voor een medaille.

Het goud ging naar de Britse Elizabeth Simmonds, die de afstand volbracht in 2.07,04. Haar landgenote Gemma Spofforth veroverde zilver (2.08,25), het brons ging naar Duane Da Roche uit Spanje: 2.10,46.

„Ik had totaal niet gedacht dat ik zo dicht bij dat Nederlands record kon komen”, vertelde Van Rouwendaal na afloop. „Het is iets moois voor de toekomst.”

„Het is geweldig dat ze hier haar belofte meteen inlost”, vond coach Jacco Verhaeren. „Als iemand van 16 jaar zulke grote stappen maakt, zelfs in de finale... Dat is een gave. Meer mag je niet van haar vragen. En dat Nederlands record komt echt wel.”
Johnk had het een paar jaar geleden al over haar, schijnt een mega talent te zijn.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door Duke » do jul 14, 2011 1:17 pm

'Dit is funest voor de zwemsport'
Uitgegeven: 14 juli 2011 14:03
Laatst gewijzigd: 14 juli 2011 14:06

AMSTERDAM - De positieve test van de Braziliaan Cesar Cielo is volgens oud-zwemmer Pieter van den Hoogenband een ramp voor de sport. "Dit is verschrikkelijk", aldus de drievoudig olympisch kampioen.

"Zwemmen staat tijdens de Spelen op gelijke hoogte met atletiek", laat Van den Hoogenband optekenen in het magazine van NUsport.

"De sport is zo populair omdat de sport schoon was, het zwemmen kende geen dopingperikelen. Funest, dat dit gebeurt bij een groot gezicht."

Cielo is de regerend wereldkampioen op zowel de 50 als de 100 meter vrij. Daarnaast veroverde de Braziliaan bij de Spelen van Peking in 2008 goud op de 50 vrij. Afgelopen mei testte hij positief op furosemide, een verboden vochtafdrijvend middel.

Twee maten
Van den Hoogenband, die tijdens de WK zwemmen in actie komt als analist voor Eurosport, trekt daarnaast een parallel met de schorsing van hordeloper Gregory Sedoc.

"Vanuit Nederlands oogpunt is het erg krom. Sedoc maakte een administratieve fout en werd meteen geschorst, terwijl in een ander land iemand er vanaf komt met een waarschuwing, nadat er iets is aangetroffen. Erg verontrustend dat er met twee maten wordt gemeten."

CAS
Cielo mag blijven zwemmen zolang het internationaal sporttribunaal CAS geen uitspraak in de zaak doet.

"Het zou goed zijn om deze zaak voor de WK af te handelen. Ik moet er niet aan denken dat hij de medaille van een ander inneemt en dat hij achteraf toch wordt geschorst."
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door Duke » do jul 21, 2011 1:23 pm

Gelukkig, er is een goede verklaring voor het verboden middel:
Cielo actief op WK na uitspraak CAS

AMSTERDAM - Cesar Cielo mag meedoen aan het WK zwemmen in Shanghai. De olympisch en wereldkampioen op de 50 meter vrije slag kreeg donderdag groen licht van internationaal sporttribunaal CAS.

Dat meldt een hooggeplaatste bron binnen het CAS aan AP. De Braziliaan testte in mei in Rio de Janeiro positief op furosemide, een vochtafdrijvend middel dat dopinggebruik kan maskeren.

Cielo meldde dat het middel in zijn lichaam was gekomen na het eten van een besmet voedingssupplement.

FINA
De Braziliaanse zwembond gaf hem slechts een waarschuwing voor de overtreding, waardoor hij zijn titel mocht verdedigen op het WK. Wereldzwembond FINA ging echter bij het CAS in beroep tegen deze uitspraak.

FINA-directeur Cornel Marculescu legt zich neer bij de uitspraak van het tribunaal. "Die moet je respecteren. Zo zijn de regels. Je kunt niet in beroep blijven gaan."

Naast Cielo ontlopen ook de Brazilianen Nicholas dos Santos en Henrique Barbosa een schorsing na een positieve test. Ploeggenoot Vinicus Waked is wel voor een jaar geschorst, omdat hij al eerder werd betrapt op gebruik van een verboden middel.

De zwemmers voerden aan dat de furosemide in een vervuild cafeïnesupplement moet hebben gezeten. Met het middel kan doping gemaskeerd worden. Furosemide staat op de lijst van wereldantidopingbureau WADA.

In een eerdere reactie op de affaire zei Cielo dat hij geen medicijnen of voedingssupplementen gebruikt zonder zichzelf ervan te verzekeren dat dat veilig is.

Kromowidjojo
Ranomi Kromowidjojo liet via Twitter weten het besluit van de FINA onbegrijpelijk te vinden.

"Gebruik geen drugs, check alle medicijnen, werk die where-abouts con-stant bij, verbod op chinees vlees dus wordt geimporteerd. En wat doet de FINA.... die schorst positief geteste atleten niet.... #notthelife"

Van den Hoogenband
Pieter van den Hoogenband reageerde eerder in gesprek met NUsport over de positieve test van de Braziliaan.

De voormalig topzwemmer noemde de dopingzaak eerder 'funest voor de zwemsport'.

"Het zou goed zijn om deze zaak voor de WK af te handelen. Ik moet er niet aan denken dat hij de medaille van een ander inneemt en dat hij achteraf toch wordt geschorst."
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Zwemmen

Bericht door Jöhnk » do jul 21, 2011 1:25 pm

Het is geen wielrenner he, dus het mag.

Plaats reactie