Schaatsen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Schaatsen

Bericht door Ramona » ma nov 01, 2021 5:43 am

Neeee, Ramoon, je hebt geen honger meer... :band.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Schaatsen

Bericht door Zuidema » ma nov 01, 2021 11:00 am

Frank schreef:
zo okt 31, 2021 11:33 pm
Misschien omdat de heren dit weekend niet gewonnen hebben (2e plaats was het hoogste)? :smallgrin.gif:
Maakt niet uit. Dan zullen mannen in een andere tak van sport dit weekend wel een topprestatie hebben geleverd. Ik voel me als man zwaar gediscrimineerd met altijd dat benadrukken van prestaties van vrouwen. :666.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Schaatsen

Bericht door Cruijff » ma nov 01, 2021 1:29 pm

Zuidema schreef:
ma nov 01, 2021 11:00 am
Ik voel me als man zwaar gediscrimineerd met altijd dat benadrukken van prestaties van vrouwen. :666.gif:

Inderdaad zeg, :1evil.gif:

Ramoontje is maar weinig inclusief. :smile-ajax.gif:

Sandro schreef:
zo okt 31, 2021 9:04 am
Iniesta schreef:
za okt 30, 2021 8:33 pm
Vond dat interview wel meevallen, maar de prestaties zijn wel opmerkelijk
Ben benieuwd of de beerput in schaatsen ooit nog eens open gaat. Genoten van ritsma en Romme in het verleden, maar redelijk overtuigd dat dat geen puur natuur was
Ik vond haar op zijn minst erg geheimzinnig doen. Daarbij zijn ze in dat team blijkbaar een beetje onder de radar bezig geweest in de voorbereiding. Weinig op het ijs bezig geweest. En die Anema is er wel eentje die er volgens mij alles voor over heeft om te winnen. Allemaal geen bewijs, ik weet het.
Je levert geen bewijs, nee.
In de verhoorwagen van Erik Dijkstra en Frank Evenblij ontkent Anema ooit iets te doen wat niet in de haak is. :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:

En Irene Schouten, tja. Kan toch dat ze even onder de radar blijft tot het moment komt waarop moet worden gepiekt?
De schaatsers die ook marathons en mass starts rijden, hebben per definitie veel meer inhoud getraind en moeten ook nog eens in staat zijn om een loeihard laatste rondje te rijden.

Dat de prestaties van Schouten nu veel sterker zijn dan die van een steeds kwakkelende Esmee Visser is niet eens heel gek.

Anema's aanvaring op de Amerikaanse televisie wat betreft schaatsen en American football is en blijft heerlijk. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Schaatsen

Bericht door Sandro » za nov 13, 2021 6:21 pm

En een week later bakken de Nederlanders er helemaal niks van. Leg het maar uit.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Schaatsen

Bericht door Jinne » do nov 18, 2021 8:15 am

De dag erna was het wel weer ok. Ik vraag me wel af of we Kramer nog op de OS zien. De enige kans op goud is met de ploeg, maar dan moet ie zich op een andere afstand wel kwalificeren. En de vorm is er niet naar. Hij is zelfs niet meer top 3 Nederland.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Schaatsen

Bericht door Marillion » wo dec 01, 2021 7:05 pm

Kamer wil met oog op Winterspelen 1 miljoen vrijmaken voor noodlijdend Thialf

De Tweede Kamer wil dat het demissionaire kabinet eenmalig 1 miljoen euro vrijmaakt voor Thialf. Daarmee zou het schaatsstadion in elk geval dit seizoen open kunnen blijven zodat de schaatsers zich er kunnen voorbereiden op de Olympische Winterspelen in Peking in februari. Een meerderheid van VVD, CDA, D66, ChristenUnie, SP en PvdA wil verder dat het kabinet met een "concreet plan van aanpak" komt om de structurele problemen van het stadion aan te pakken. Het gaat al jaren financieel niet goed met Thialf. Er is onder meer geld nodig voor onderhoud en aanschaf van nieuwe apparatuur.

In oktober stuurden Nederlandse (oud-)topschaatsers, onder wie Sven Kramer, Ireen Wüst, Rintje Ritsma en Mark Tuitert, nog een brandbrief aan de Tweede Kamer en de informateurs waarin werd gepleit voor een overheidsbijdrage van 20 miljoen euro voor Thialf. "Het is vijf voor twaalf", zei voorzitter Douwe de Vries van de atletenvereniging van schaatsbond KNSB tegen De Telegraaf. "Als er geen actie wordt ondernomen, is het reëel dat onze topschaatsers straks niet meer in Thialf kunnen trainen. Zo nijpend is het echt."

De provincie Friesland, de gemeente Heerenveen, de KNSB en sportkoepel NOC*NSF schoten in het voorjaar al te hulp. Zij maakten toen bekend dat ze Thialf gezamenlijk jaarlijks met 1,4 miljoen euro zullen helpen.

De 1,4 miljoen euro is precies het tekort waar de accommodatie in Heerenveen mee kampt; de opbrengsten bedragen jaarlijks zo'n 2,8 miljoen euro, terwijl de kosten 4,2 miljoen euro zijn. Thialf heeft de afgelopen jaren al flink bezuinigd.

Bron: nusport.nl
In het enige land waar ze schaatsen serieus nemen is er één serieus stadion en dat is kennelijk niet rendabel te krijgen. Is dit dan ondanks de verschillende sponsorploegen niet het teken dat deze sport eigenlijk zo'n beetje failliet is?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Schaatsen

Bericht door Sandro » di dec 28, 2021 7:43 pm

Mooi zo'n OKT. Wat een spanning.

Net de 500m bij de vrouwen. Zien er ook nog eens aantrekkelijk uit: Leerdam, Kok, de Jong, Schulting. Ik wil er best een beschuitje mee eten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Schaatsen

Bericht door Ramona » wo dec 29, 2021 10:54 am

In tegenstelling tot de mannen; w.b. beschuitje mee eten dan. :smallgrin.gif:

Spannend toernooi idd. Leuk! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Schaatsen

Bericht door Jinne » wo dec 29, 2021 10:21 pm

Welke oud schaatsers had je dan nog wel graag bij het ontbijt (en de avond ervoor) gezien?

Nuis grootste slachtoffer tot nu toe.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Schaatsen

Bericht door Sandro » wo dec 29, 2021 10:28 pm

Gerard vd Velde?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Schaatsen

Bericht door Ramona » do dec 30, 2021 5:48 am

Nou, oké, de broertjes Mulder vind ik wel aantrekkelijk. Gerard v.d. Velde is ook niet verkeerd, idd!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Schaatsen

Bericht door brigade zuid » do dec 30, 2021 2:16 pm

En Mark Tuitert? Ben zelf niet van de mannen maar lijkt me dat dat wel wat is voor iemand die op mannen valt?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Schaatsen

Bericht door Sandro » do dec 30, 2021 5:38 pm

"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Schaatsen

Bericht door Jinne » zo jan 02, 2022 8:30 pm

Snel en Ntab de ongelukkigen bij definitieve selectie. Bosker en Kramer gaan wel mee. De eerste zonder zich direct te kwalificeren. Maar aangewezen voor de ploegenachtervolging.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Schaatsen

Bericht door Marillion » ma jan 03, 2022 6:05 pm

Ik snap dat die ploegenachtervolging een beetje lastig is in combinatie met zo'n kwalificatie toernooi. Maar het komt toch wel heel gek over als je iemand selecteert die nergens ook maar in de buurt van een zelfstandige kwalificatie kon komen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Schaatsen

Bericht door Jöhnk » ma jan 03, 2022 6:28 pm

Het afscheid van Sven Kramer lijkt belangrijker dan presteren. Dat gaat dus goed mis straks.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Schaatsen

Bericht door Iniesta » ma jan 03, 2022 6:55 pm

Volgens mij gaat dat meer over Bosker
Kramer heeft derde plek op 5km

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Schaatsen

Bericht door Sandro » ma jan 03, 2022 7:10 pm

Voor mij persoonlijk is die ploegenachtervolging het minst leuk om te kijken. Om daar nu speciaal Bosker voor te selecteren... Ik had liever Ntab gezien op de 500m.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Schaatsen

Bericht door Jöhnk » ma jan 03, 2022 7:29 pm

Iniesta schreef:
ma jan 03, 2022 6:55 pm
Volgens mij gaat dat meer over Bosker
Kramer heeft derde plek op 5km
Nee hoor. Een alternatief met dezelfde TP-bezetting was Bosker aanwijzen voor de massastart (in plaats van Kramer) en Roest de 1500 laten schaatsen. Het is daarmee wel degelijk Kramer op de massastart ten koste van Roest op de 1500.

Wat heeft Kramer ooit gepresteerd op deze discipline? Niks. Gaat het nu met zijn gammele rug wel opeens lukken? Dat lijkt me niet!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Schaatsen

Bericht door Sandro » ma jan 03, 2022 7:37 pm

Kramer op massastart is in dienst van neem ik aan.
Maar ik vraag me af wat er zo bijzonder is aan Bosker om hem te selecteren voor teampursuit terwijl hij bewezen heeft niet goed genoeg te zijn op de individuele afstanden.

Roest op de 1500m is ook geen gegarandeerd succes trouwens.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Schaatsen

Bericht door elliquido » ma jan 03, 2022 9:03 pm

Wordt weinig goud bij de mannen ben ik bang .

500 m zal wel weer een kuruwia of koetsnetsov oid worden
1000m daar wel nl
1500m die verdwaalde amerikaan
5000m vd poel
10000m vd poel
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Schaatsen

Bericht door Iniesta » ma jan 03, 2022 10:00 pm

Jöhnk schreef:
Iniesta schreef:
ma jan 03, 2022 6:55 pm
Volgens mij gaat dat meer over Bosker
Kramer heeft derde plek op 5km
Nee hoor. Een alternatief met dezelfde TP-bezetting was Bosker aanwijzen voor de massastart (in plaats van Kramer) en Roest de 1500 laten schaatsen. Het is daarmee wel degelijk Kramer op de massastart ten koste van Roest op de 1500.

Wat heeft Kramer ooit gepresteerd op deze discipline? Niks. Gaat het nu met zijn gammele rug wel opeens lukken? Dat lijkt me niet!
Het is toch logischer om kramer te selecteren die zich direct voor derde plek 5km heeft gekwalificeerd dan Bosker die op geen individueel afstand zich heeft gekwalificeerd?
Kramer op de massastart is puur in dienst van. Niet meest logische keuze imo, maar heeft weinig met de grote Kramer show te maken

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Schaatsen

Bericht door Jöhnk » ma jan 03, 2022 10:23 pm

In dienst van…iemand die normaal gezien ook geen medaille wint.

Ik dacht dat het bij deze indeling om medailleperspectief ging (neee: geen medaillegarantie, dat snap ik ook wel). Juist daarom snap ik de selectie van Bosker wel. Hij is al jarenlang de drijvende kracht van de ploegenachtervolging. Heeft duurvermogen maar ook snelheid en heeft een stabiele slag. Een perfecte kracht voor die discipline.

Dus moesten ze Bosker op een individueel nummer kwijt. Dat snap ik ook. Wat ik niet snap is dat ze de 1500 van Roest daarvoor offeren. Want Roest won op die afstand een medaille op zowel de laatste OS als de laatste WK afstanden. Schrijf Bosker dan in op de 500 meter of zo. Of op de massastart. Maar ja, dat laatste kon niet want deze OS staat in het teken van het afscheid van Kramer. De dood in de pot bij topsport, zoiets. Een georchestreerd afscheid bestaat niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Schaatsen

Bericht door Cruijff » di jan 04, 2022 3:44 pm

elliquido schreef:
ma jan 03, 2022 9:03 pm
Wordt weinig goud bij de mannen ben ik bang .
De ploegenachtervolging en de massastart zijn naast de 1.000 (plus evt 1.500) de nummers waarop ze redelijk veel kans maken.
Iniesta schreef:
ma jan 03, 2022 10:00 pm
Het is toch logischer om kramer te selecteren die zich direct voor derde plek 5km heeft gekwalificeerd dan Bosker die op geen individueel afstand zich heeft gekwalificeerd?
Kramer op de massastart is puur in dienst van.
Jöhnk schreef:
ma jan 03, 2022 10:23 pm
In dienst van…iemand die normaal gezien ook geen medaille wint.
In de vorm waarin Bergsma nu steekt, en met de tactiek waar ze nu voor gaan heeft hij die medaillekansen juist wel.
Bergsma kan in zijn eentje van het hele veld wegrijden of met 2 of 3 anderen een rondje pakken. Dat lukt hem regelmatig al op eigen kracht als hij er als eerste in vliegt.

Tactiek zal nu zijn dat Kramer de boel stuk probeert te rijden en Bergsma daarna profiteert met een demarrage.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Schaatsen

Bericht door Cruijff » di jan 04, 2022 3:48 pm

Iniesta schreef:
ma jan 03, 2022 10:00 pm
Het is toch logischer om kramer te selecteren die zich direct voor derde plek 5km heeft gekwalificeerd dan Bosker die op geen individueel afstand zich heeft gekwalificeerd?
Kramer op de massastart is puur in dienst van. Niet meest logische keuze imo, maar heeft weinig met de grote Kramer show te maken
Is inderdaad niet een show rondom Kramer.
Was Kramer niet op plek 3 maar op de 5e plaats van de 5.000 kilometer terechtgekomen, dan was het einde verhaal voor Kramer geweest. Dan kreeg hij echt geen aanwijsplek.

Er is dit jaar gewoon een probleem dat er maar 9 plekken zijn en rijders als Blokhuijzen, Bosker en Kramer onderin die matrix zijn beland.

Alleen Patrick Roest en evt Bergsma waren geschikt voor de ploegenachtervolging.
Om 3 snelle rijders aan te wijzen moesten ze nr 2 van 500 en nr 3 op op de 1.500 passeren. Voor Verbij, Nuis en Krol is het format van 8 ronden dat ze in de team pursuit rijden gewoonweg een te lang format.

Plaats reactie