Schaatsen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Schaatsen

Bericht door zeux » zo jan 09, 2022 3:01 pm

Sandro schreef:
zo jan 09, 2022 2:57 pm
Ja klopt. Vroegah was het allrounden belangrijker en had je dus meer mannen die alles min of meer wel konden. Bosker is een typische allrounder en daarom een goede pion in de team pursuit. Alleen op de individuele afstanden niet goed genoeg.

Bij de vrouwen is het stukken makkelijker kiezen want combi 1500m en 3000m is gebruikelijker (dat ligt natuurlijk ook dichterbij elkaar dan 1500 en 5000).
Ja, dat denk ik ook. Bij de vrouwen is de combi eigenlijk mooi uitgebalanceerd: Wüst (1000/1500) voor de 'snelle' start, De Jong (1500/3000) voor de consolidatie en Schouten (3000/5000) voor de laatste push.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Schaatsen

Bericht door Sandro » zo jan 09, 2022 5:28 pm

Massastart wordt lastig op de OS voor de mannen. Ik zou denken dat je naast Bergsma een sprinter moet zetten. Nu is NL een one trick pony. Alles op Bergsma en de rest weet dat natuurlijk. Swings liet net zien hoe makkelijk het is om NL te verslaan. Het was dan Bergsma met Bosker ipv Kramer, maar Kramer voegt hier weinig aan toe (misschien zelfs wel niets).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Schaatsen

Bericht door Cruijff » zo jan 09, 2022 6:46 pm

Sandro schreef:
zo jan 09, 2022 5:28 pm
Massastart wordt lastig op de OS voor de mannen. Ik zou denken dat je naast Bergsma een sprinter moet zetten. Nu is NL een one trick pony. Alles op Bergsma en de rest weet dat natuurlijk.
Of tijdens de OS alleen de kaart Bergsma kan worden gespeeld, weet je niet.

Kramer kan nog steeds heeeeeel harde rondjes rijden.
En tijdens de Spelen zijn zijn benen beduidend frisser, er is dan heel anders geperiodiseerd. Nu moest er absoluut gepiekt worden bij een OKT, in Nederland staat daar zoveel druk op. Een Bart Swings heeft daar helemaal geen last van. Neemt niet weg dat Swings nu heel goede papieren lijkt te hebben.

Idealiter combineer je Bergsma met een sprinter en profiteert die sprinter in de laatste ronde. Echter een man van de sprint was er tijdens het OKT niet, kan de bond ook niet gaan selecteren want dan zou de puzzel van 9 schaatsers helemaal een onmogelijke worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Schaatsen

Bericht door Jöhnk » zo jan 09, 2022 8:02 pm

Er zijn ook nog allerlei schaatsers uit Noord-Amerika en Oost-Azië die dit kunnen, Cruijff. Waarvan sommigen nog veel rapper zijn dan Bart Swings.

Een heel lastige puzzel… Feit is dat Nederland dit onderdeel al jaren niet serieus neemt, en er dan ook nauwelijks iets op presteert. En nu opeens is het een speerpunt en mag een mogelijke medaille op het koningsnummer geofferd worden voor de tweede viool op dit nummer. Het slaat helemaal nergens op, Cruijff, dat weet jij ook wel.

Kramer kan nog heeeel harde rondjes rijden, lees ik dan. Dat is nou typisch zo’n uitspraak die hoort bij de grote Kramer-show. Want die heeeel harde rondjes rijdt hij nog maar heeel sporadisch. Je moet ze met een vergrootglas zoeken, als het ware. Op de OS moet hij, als alles goed gaat, 6 keer (1x 5k, 3x TP, 2x massastart) vlammen in een week. Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Schaatsen

Bericht door Sandro » zo jan 09, 2022 8:54 pm

Kramer is al blij dat hij mee mag doen aan de OS. En dat zeg ik met respect, want het is knap hoe hij het heeft klaargespeeld met al zijn fysieke problemen. Maar je kunt geen uitzonderlijke prestatie meer van hem verwachten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Schaatsen

Bericht door zeux » zo jan 09, 2022 9:04 pm

Jöhnk schreef:
zo jan 09, 2022 8:02 pm
Er zijn ook nog allerlei schaatsers uit Noord-Amerika en Oost-Azië die dit kunnen, Cruijff. Waarvan sommigen nog veel rapper zijn dan Bart Swings.

Een heel lastige puzzel… Feit is dat Nederland dit onderdeel al jaren niet serieus neemt, en er dan ook nauwelijks iets op presteert. En nu opeens is het een speerpunt en mag een mogelijke medaille op het koningsnummer geofferd worden voor de tweede viool op dit nummer. Het slaat helemaal nergens op, Cruijff, dat weet jij ook wel.

Kramer kan nog heeeel harde rondjes rijden, lees ik dan. Dat is nou typisch zo’n uitspraak die hoort bij de grote Kramer-show. Want die heeeel harde rondjes rijdt hij nog maar heeel sporadisch. Je moet ze met een vergrootglas zoeken, als het ware. Op de OS moet hij, als alles goed gaat, 6 keer (1x 5k, 3x TP, 2x massastart) vlammen in een week. Ik ben benieuwd!
Ja, eens. 'Leuk' om Kramer drie ritten te geven op de OS - als een soort afscheid -, maar lijkt mij niet in lijn met de werkelijke verhoudingen. Àls hij door die rug überhaupt die drie ritten kan rijden. Bosker was vanmiddag een drama. Ik zag die bondscoach, ik begreep Tuitert wel die zich opwond over zijn houding...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Schaatsen

Bericht door Cruijff » zo jan 09, 2022 11:09 pm

Jöhnk schreef:
zo jan 09, 2022 8:02 pm
Er zijn ook nog allerlei schaatsers uit Noord-Amerika en Oost-Azië die dit kunnen, Cruijff. Waarvan sommigen nog veel rapper zijn dan Bart Swings.

Een heel lastige puzzel… Feit is dat Nederland dit onderdeel al jaren niet serieus neemt, en er dan ook nauwelijks iets op presteert. En nu opeens is het een speerpunt en mag een mogelijke medaille op het koningsnummer geofferd worden voor de tweede viool op dit nummer. Het slaat helemaal nergens op, Cruijff, dat weet jij ook wel.
Ik weet in ieder geval ook dat het gewoon een onmogelijke puzzel was. En hopelijk erken jij dat ook dat de KNSB ongeacht welke keuze kritiek had gekregen.
Er is plek voor slechts 9 rijders, de KNSB had altijd ontevredenen gehad.

Is de 500 meer het Koningsnummer dan de 1.500? Ik weet niet of dat zo is, ik weet wel dat daar andere rijders wereldtop zijn dan de Nederlanders. Dingen moeten extreem de Nederlandse kant op vallen om daar een bronzen plak te pakken, maar waarschijnlijk wordt dat een 6e of een 9e plek.

Onder meer Joey Mantia heeft een rappere sprint dan Swings, maar Swings heeft wel een enorme inhoud. Er is echt een reële kans op een Europese winnaar.

Ben het wel met jou eens Jöhnk dat er tot nu toe zeer chaotische communicatie rondom de massastart is. Veel mensen hadden naast Bergsma een andere naam dan Kramer verwacht. En nu hebben ze opnieuw niet samen gereden, ook op het EK weer niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Schaatsen

Bericht door Cruijff » zo jan 09, 2022 11:11 pm

Sandro schreef:
zo jan 09, 2022 8:54 pm
Kramer is al blij dat hij mee mag doen aan de OS. En dat zeg ik met respect, want het is knap hoe hij het heeft klaargespeeld met al zijn fysieke problemen. Maar je kunt geen uitzonderlijke prestatie meer van hem verwachten.
Het is inderdaad al knap dat hij nog de 3e plaats op het OKT eruit perste.
Hij pakte op zijn 19e al zijn eerste medaille op de Spelen, nu is hij 35 en werkt het lichaam niet meer mee.
Jöhnk schreef:
zo jan 09, 2022 8:02 pm
Kramer kan nog heeeel harde rondjes rijden, lees ik dan. Dat is nou typisch zo’n uitspraak die hoort bij de grote Kramer-show. Want die heeeel harde rondjes rijdt hij nog maar heeel sporadisch. Je moet ze met een vergrootglas zoeken, als het ware. Op de OS moet hij, als alles goed gaat, 6 keer (1x 5k, 3x TP, 2x massastart) vlammen in een week. Ik ben benieuwd!
Zijn rug kan het bij het voor topschaatsers zo typerende 'heel erg diep en heel laag zitten' gewoonweg niet meer 6 minuten aan, laat staan nog 12.30 minuten achter elkaar aan.
Op de team pursuit is de kans op goud gewoon heel reëel, de kans op een medaille is levensgroot. Veel groter dan de kansen die N'tab op de 500 zou hebben.
Jöhnk schreef:
zo jan 09, 2022 8:02 pm
Op de OS moet hij, als alles goed gaat, 6 keer (1x 5k, 3x TP, 2x massastart) vlammen in een week. Ik ben benieuwd!
Het schaatstoernooi van de OS is gelukkig uitgesmeerd over een stuk langere periode dan één week. Er zit vrij veel tijd tussen de 5 km en de massastart.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Schaatsen

Bericht door elliquido » ma jan 10, 2022 1:13 am

Ik zou nuis .laten starten. Dan kan bergsma een 10 km rijden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Schaatsen

Bericht door Cruijff » ma jan 10, 2022 1:53 am

elliquido schreef:
ma jan 10, 2022 1:13 am
Ik zou nuis .laten starten. Dan kan bergsma een 10 km rijden
???
Bergsma won het OKT van de 10 km. Bergsma en Roest rijden de 10 km, op de 5 km staan Roest, Bergsma en Kramer opgesteld.

Nuis zal nooit een Massastart gaan rijden en ook de ploegenachtervolging niet.
Op de 1.000 meter heeft Nuis zich niet geplaatst. Hij rijdt dus alleen de 1.500

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Schaatsen

Bericht door elliquido » ma jan 10, 2022 8:30 am

Cruijff schreef:
ma jan 10, 2022 1:53 am
elliquido schreef:
ma jan 10, 2022 1:13 am
Ik zou nuis .laten starten. Dan kan bergsma een 10 km rijden
???
Bergsma won het OKT van de 10 km. Bergsma en Roest rijden de 10 km, op de 5 km staan Roest, Bergsma en Kramer opgesteld.

Nuis zal nooit een Massastart gaan rijden en ook de ploegenachtervolging niet.
Op de 1.000 meter heeft Nuis zich niet geplaatst. Hij rijdt dus alleen de 1.500
Ik bedoel, op de massastart kan bergsma volle bak zijn rondjes rijden, ca 10km nuis hoeft alleen maar in het peleton mee te rijden en dan afmaken. Dat geef ik meer kans dan bergsma,kramer
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Schaatsen

Bericht door Marillion » ma jan 10, 2022 9:52 am

Ik zou die eigenwijze coach van Bergsma opstellen. Die weet toch alles beter. Zal hij ook wel kunnen schaatsen. :smallgrin.gif:

Het is echt altijd wat bij die schaatsers hè? Waar het ook over gaat. Er is altijd ruzie in de tent.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Schaatsen

Bericht door Cruijff » ma jan 10, 2022 10:16 am

Marillion schreef:
ma jan 10, 2022 9:52 am
Ik zou die eigenwijze coach van Bergsma opstellen. Die weet toch alles beter. Zal hij ook wel kunnen schaatsen. :smallgrin.gif:

Het is echt altijd wat bij die schaatsers hè? Waar het ook over gaat. Er is altijd ruzie in de tent.
Er is gewoon keiharde concurrentie en een gigantische concurrentie. Het komt in het wielerpeloton en bij de veldrijders in België toch ook jaarlijks voor dat minimaal 2 of 3 renners zich geflikt voelen en er onderling mot is?

De concurrentie op een OKT is enorm, top favoriet voor gouden medaille op 1.000 m plaatst zich zelfs niet.

Bij de vrouwen ging het soepeler. Daar had de KNSB mazzel dat Wust, Groenewoud, Schouten, Marijke Groenewoud, Jutta Leerdam en Femke Kok zich allemaal op eigen kracht voor meerdere disciplines plaatsten.
Dan is kunstgrepen uithalen en schuiven met de matrix meteen niet meer nodig.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma jan 10, 2022 10:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Schaatsen

Bericht door Jöhnk » ma jan 10, 2022 10:17 am

Is de 500 meer het Koningsnummer dan de 1.500?
Huh? Ik had het over de 1500… Sowieso is mijn punt de hele tijd al dat het aanwijzen van Kramer op de massastart ten koste gaat van de plek van Roest op de 1500.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Schaatsen

Bericht door Cruijff » ma jan 10, 2022 10:26 am

Jöhnk schreef:
ma jan 10, 2022 10:17 am
Is de 500 meer het Koningsnummer dan de 1.500?
Huh? Ik had het over de 1500…

Ah, daar mag iedereen inderdaad terecht de mening hebben dat Roest ver boven Bosker moet eindigen.

Maar grote kans op een medaille? Nee. Krol en Nuis waren bijna 2 seconden sneller dan de 3e Nederlander en in eindigden in de Worldcups ver achter de buitenlandse toppers.
Zijn zilveren medaille van 4 jaar terug gaat Roest echt niet benaderen, laat staan herhalen.

Wel is het absurd datdat Tijmen Snel sneller was met zijn 3e plek, en ze vervolgens niet nr 3, niet nr 4 Roest maar wel nummer 5 Bosker op de startlijst zetten. :confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Schaatsen

Bericht door Jöhnk » ma jan 10, 2022 10:46 am

Lees jezelf even bij, Cruijff. Dat komt omdat ze Bosker nodig hebben op de TP. Dus moesten ze hem ook kwijt in een individueel nummer. Tot zover is het logisch.

Dat had redelijkerwijs gekund op de massastart (het afvoerputje van het Nederlandse schaatsen) of op de 1500. Plotseling heeft het afvoerputje topprioriteit, en is er sprake van een tactiek “waar Kramer het beste in plast”, aldus de bondscoach. Het is Kramer zus en Kramer zo en Kramer voor en Kramer na.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Schaatsen

Bericht door Marillion » ma jan 10, 2022 10:55 am

Jöhnk schreef:
ma jan 10, 2022 10:46 am
Lees jezelf even bij, Cruijff. Dat komt omdat ze Bosker nodig hebben op de TP. Dus moesten ze hem ook kwijt in een individueel nummer. Tot zover is het logisch.

Dat had redelijkerwijs gekund op de massastart (het afvoerputje van het Nederlandse schaatsen) of op de 1500. Plotseling heeft het afvoerputje topprioriteit, en is er sprake van een tactiek “waar Kramer het beste in plast”, aldus de bondscoach. Het is Kramer zus en Kramer zo en Kramer voor en Kramer na.
Ik volg het niet zo goed maar dit is ook mijn beeld.

Waarom de blessuregevoelige Kramer een derde afstand laten rijden waarop hij redelijkerwijs gezien geen enorme medaillekansen heeft? Had die plek dan aan Bosker gegeven en dan had je op de 1500 meter Roest of Snel kunnen laten starten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Schaatsen

Bericht door 999 » vr mar 04, 2022 2:44 pm

’Ik vind het best gemeen’
Femke Kok baalt stevig van de manier waarop bondscoach Jan Coopmans (inzet) haar heeft gepasseerd voor de teamsprint in Hamar.

FOTO’S ANP/HH
Kok ontstemd over keuze én communicatie van bondscoach Coopmans

HAMAR „Ik ben niet zo snel gefrustreerd of boos op mensen, maar nu ben ik dat wel”, zegt Femke Kok. Een van de beste sprintsters van ons land baalt stevig van de manier waarop bondscoach Jan Coopmans haar heeft gepasseerd voor de teamsprint in Hamar. De 21-jarige Friezin had dolgraag haar wereldtitel op dit onderdeel willen verdedigen. „Ik vind het eigenlijk een beetje disrespectvol.”


In de lobby van haar hotel in de Noorse stad legt Kok op rustige toon uit waarom ze zo teleurgesteld is. „Tijdens de World Cup van eind vorig jaar in Stavanger was het kwalificatiemoment voor dit WK in Hamar”, begint ze. „Die wedstrijd heb ik toen gereden, samen met Michelle (de Jong, red.) en Marrit (Fledderus, red.). Op dat moment wilde niemand anders van Nederland starten en hebben wij met z’n drieën dat WK-ticket binnengesleept. Als je dan vervolgens niet wordt opgesteld op het moment dat het er écht om gaat, voel je je wel gepasseerd. Ik vind het best gemeen.”

Er zitten verschillende opvallende kanten aan het verhaal. Zo heeft Coopmans nu gekozen voor een team met Jutta Leerdam, Dione Voskamp en Isabelle van Elst. De keuze voor Leerdam is logisch. Maar Voskamp en Van Elst komen niet in de buurt van het niveau dat Kok kan aantikken. Ook Michelle de Jong is doorgaans een maatje te groot voor Voskamp en Van Elst. „Ik heb niks tegen die meiden en dit is voor hen een prachtige kans”, weet Kok. „Maar we hebben het wel over een WK. Los van het feit dat wij onszelf heel loyaal hebben opgesteld, rijden Michelle en ik ook al het hele seizoen harder dan de meiden die nu zijn geselecteerd. Ik krijg ook alleen maar vragen van mensen die het niet begrijpen. We staan niet eens als reserve op de lijst.”

Kok zegt vooral ontgoocheld te zijn over de manier waarop de bondscoach met haar en De Jong heeft gecommuniceerd. „We zijn nergens persoonlijk over ingelicht. In één keer zagen we die opstelling voorbijkomen en dachten we: huh, hoe kan dit? Uiteindelijk hebben we samen met Gerard (van Velde, hun coach, red.) contact gezocht met de KNSB over het hoe en waarom. Daarna volgde er eindelijk een telefoontje van de bondscoach. En die gaf naar mijn mening geen goede redenen waarom hij ons niet opstelt. Dat is heel erg zonde. Ook voor Michelle.”

De WK-teamsprint wordt zaterdag verreden. Deze discipline is relatief nieuw op de schaatskalender. Iedere ploeg bestaat uit drie rijders. Er worden drie rondes gereden en na elke ronde moet één schaatser de baan verlaten. Uiteindelijk is er dus maar één deelnemer die drie ronden rijdt. „Als je de rondetijden analyseert, dan is Michelle perfect om de eerste ronde op kop te rijden”, legt Kok uit. „Ik zou prima de tweede kunnen doen en Jutta is de ideale kandidaat om het in de laatste omloop af te maken. Volgens mij – en met mij vele anderen – is dat op papier het sterkste team. Maar de bondscoach zei dat hij het niet met me eens was. Het is gewoon heel zuur.”

Volgens Kok vond Coopmans ook het risico op liesklachten bij Kok en De Jong te groot. In de twee dagen voorafgaand aan de teamsprint doen zij immers al mee aan het WK Sprint, waarbij ze twee keer de 500 meter en tweemaal de 1000 meter afleggen. Dat laatste geldt ook voor Leerdam. „Ik snap wel dat de bondscoach daar bang voor is”, erkent Kok. „Alleen denk ik ook: hoe kun je dat van tevoren al weten? Hij had ons ook wél kunnen selecteren en dan twee rijders meenemen als reserve, om die in te zetten in geval van nood. Ik heb me laatst eens afgemeld met liesklachten, maar dat was vlak voor de Winterspelen van Peking. Dan ga je ieder risico uit de weg. Nu is het seizoen bijna klaar en ik had zó graag mijn titel willen verdedigen. Twee jaar geleden werd ik samen met Letitia de Jong en Jutta wereldkampioen in een wereldrecord. Ik krijg nu geen kans om dat een mooi vervolg te geven.”

Overigens stelt de teamsprint qua deelnemersveld weinig voor. Landen als Rusland, Japan, China en Amerika zijn om uiteenlopende redenen niet present in Hamar. Waarschijnlijk verschijnen er slechts drie teams aan de start. Kok: „Dat is natuurlijk wel jammer, want je wilt graag tegen de besten rijden. Maar dat is mijn punt nu niet. Het gaat mij vooral om de manier waarop er in deze situatie is gehandeld. En ik vind dit een heel mooi onderdeel, dat in de toekomst waarschijnlijk wel groter gaat worden en daar wil ik me graag voor inzetten. En of er nou drie of tien teams aan de start staan; er staat nog steeds een wereldtitel op het spel. Die is mij veel waard.”

Coopmans is gevraagd om een reactie, maar is op dat voorstel niet ingegaan.
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Schaatsen

Bericht door Marillion » vr mar 04, 2022 4:48 pm

Haha, die Coopmans gaat wel echt voor de populariteitsprijs bij de schaatsers hè? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Schaatsen

Bericht door Jinne » vr mar 04, 2022 5:34 pm

Gezien zijn reputatie de laatste tijd was Coopmans met een K toepasselijker geweest.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Schaatsen

Bericht door Marillion » vr mar 04, 2022 6:34 pm

Bij de heren moet Dubreuil, leider na twee afstanden, eruit vanwege een positieve Corona test.

Gast geeft aan nergens last van te hebben. Volgens mij moeten we hiermee stoppen. Uitsluiting blijft continu boven het hoofd van sporters hangen terwijl er eigenlijk weinig tot niets aan de hand lijkt te zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Schaatsen

Bericht door zeux » zo mar 06, 2022 5:02 pm

Volgens mij heeft VdPoel op een gegeven moment bewust gereden om als derde de 10K in te gaan. Hij stak meteen drie vingers in de lucht. Hij wilde een tijd zetten waar Roest zich op stuk zou bijten. En met zo'n race is hij ook bezig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Schaatsen

Bericht door zeux » zo mar 06, 2022 5:03 pm

Kan Roest 30.8/30.9 rijden, dat heeft hij nodig om er voor te blijven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Schaatsen

Bericht door zeux » zo mar 06, 2022 5:13 pm

Roest gaat het niet redden.

Ik gun het Van der Poel, alleen is het zo ontzettend jammer dat hij die stomme opmerking maakte over het 'lobbyen', een kampioen onwaardig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Schaatsen

Bericht door Scherrer » zo mar 06, 2022 5:25 pm

Poeh, dit was weer een showtje van Van der Poel!
***

Plaats reactie