Honkbal

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Plaats reactie
Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Honkbal

Bericht door Daniel » do jun 28, 2007 10:14 pm

Mensen die het volgen/doen? Ik heb 7 jaar gehonkbalt, geweldige sport.
Om maar even af te trappen met een ge-ni-a-le pitch. http://www.dumpert.nl/mediabase/19153/7 ... index.html Hoe verzin je het, en het is nog een slagbal ook.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 28, 2007 10:36 pm

Ik was voorbestemd om honkballer te worden maar kon er helaas niets van.



Roy Beerens een echte Ajacied? Heb ik iets gemist?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do jun 28, 2007 10:36 pm

Hier een paar straten verderop heb je de Angels en daar ga ik regelmatig heen. Draaien een goed seizoen al zakt het nu juist weer wat in. Onze grote man is Vladimir Guerrero. In alle opzichten een held.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jun 28, 2007 11:26 pm

Jöhnk schreef:Ik was voorbestemd om honkballer te worden maar kon er helaas niets van.



Roy Beerens een echte Ajacied? Heb ik iets gemist?
Was als reactie op de sig van Harm die luid: ''Jan Vertonghen een echte PSV'er!"

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 05, 2007 4:54 pm

Gisteren Nederland afgedroogd door team USA met 11-0. Wat een grove fouten werden er toch gemaakt.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo aug 05, 2007 6:17 pm

En dat waren nog niet eens MLB spelers.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 05, 2007 6:56 pm

Hoeladans schreef:En dat waren nog niet eens MLB spelers.
Daar speelt team USA zowieso (bijna) nooit mee, net als Cuba overigens. Alleen zijn die "amateurs" van beide landen nog steeds veel beter dan de Nederlandse ''profs''.

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » wo aug 08, 2007 6:15 pm

Barry Bonds heeft gisteren het Home Run-record gebroken. Wat vinden de honkbalfans op dit forum van dit record?
Ik ben

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 9:51 am

Tja, het zijn er wel een paar. Dat is toch een prestatie.

Ik zie er niet zo heel veel van maar hij krijgt toch bijna elke wedstrijd een fluitconcert over zich heen vanwege het vermoeden dat hij doping heeft gebruikt? Als je de verhalen mag geloven doen de meeste van die hardhitters dat volgens mij. Het haalt wel de glans van zo'n record maar waarschijnlijk moet je ook hier constateren dat het vroeger precies hetzelfde ging.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr nov 16, 2007 10:22 am

Honkballers zorgen weer voor sensatie

Op het WK in Taiwan blijft Nederland de honkbalwereld verbazen. Na zeges op Zuid-Korea en Cuba werd in de strijd om een halve-finaleplaats het gastland op fenomenale wijze met 6-3 verslagen.

De ploeg van bondscoach Robert Eenhoorn keek in de negende inning nog tegen een 2-1 achterstand aan en met twee man uit leek het WK voorbij. Een fantastische homerun van Vince Rooi bracht Oranje echter helemaal terug in de race.

Twee innings later sloeg Nederland hard toe. Een tweehonkslag van Gregory Halman leverde twee punten op, waarna Hainley Statia de actie van Halman kopieerde. Op professionele wijze pitchte Michael van Kampen vervolgens het duel op slot.
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr dec 14, 2007 2:47 pm

Dopingschandaal in honkbal
Van onze sportredactie

NEW YORK - Sport beheerst vandaag de Amerikaanse media, maar niet vanwege sportieve prestaties. Een voorlopig onderzoek heeft aangetoond dat in het Amerikaanse honkbal op grote schaal doping is gebruikt.

Namen van tientallen topspelers uit de Major League zijn in verband gebracht met het gebruik van anabole steroïden.

De Europese sportwereld kijkt sinds de val de DDR (atletiek, zwemmen) al nauwelijks meer op van een dopingschandaal. De aanhoudende affaires in de Ronde van Frankrijk hebben dat gevoel versterkt: doping 'hoort' bij topsport, al zette het ontslag van de Deense geletruidrager Michael Rasmussen van de Rabobank de zomer van 2007 nog op zijn kop.

Op dit moment ligt het accent op de Amerikaanse sportwereld. Meervoudig olympisch atletiekkampioene Marion Jones heeft amper de tranen gedroogd nadat zij haar dopingzonde voor de draaiende camera's had toegegeven, of de nieuwe schok is gearriveerd: 'tachtig Rasmussens' in het honkbal.

Lange tijd heeft de professionele Amerikaanse honkbalwereld zich gedistantieerd van de strakkere antidopingregels die de internationale sportwereld, onder aanvoering van het Internationaal Olympisch Comité nastreeft. Maar de geruchten over dopinggebruik in het Amerikaanse honkbal werden zo krachtig dat de verantwoordelijken niet langer wilden afwachten.

In opdracht van de hoofdbestuurder van de Major League MLB, Bud Selig, heeft ex-senator George Mitchell lang en diepgaand onderzoek verricht. Uit zijn nu verschenen rapport blijkt dat zeker tachtig spelers verboden spierversterkende middelen gebruiken en dat geen enkele club in de MLB nog 'schoon' is. En dat de zo bejubelde en rijkelijk beloonde topspelers als Mark McGwire, Barry Bonds en Roger Clemens hun spierkracht niet louter aan dagelijkse training ontlenen.

In Amerika is geschokt gereageerd op de resultaten van het rapport. Mitchell sprak met honderden betrokkenen, spitte duizenden documenten en dossiers door. De politicus stelt geen sancties voor, wel aanbevelingen.

De MLB wil aan de hand van de onderzoeksresultaten elk geval apart onder de loep nemen. Omdat nog niet van officiële beschuldigingen sprake is en directe bewijslast ontbreekt, hebben de spelers die bij naam zijn genoemd, woedend gereageerd.

De MLB negeert hun protesten vooralsnog en bereidt zich voor op een juridische strijd.
www.parool.nl

Tja, niet echt verrassend natuurlijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr dec 14, 2007 2:55 pm

Zolang Manny en Big Popi niet gebruiken vind ik alles best.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr dec 14, 2007 4:09 pm

Zo zie je maar weer hoe 'goed' het allemaal is geregeld bij andere grote sporten als je het vergelijkt met wielrennen. Er is daar volgens mij niet of nauwelijks controle.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie