F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za sep 10, 2022 12:14 pm

De Vries vervangt Albon (blindedarmontsteking) op Monza.

En zondagavond de laatste race van het IndyCar seizoen, met nog 5 kandidaten voor het kampioenschap: Power (Aus), Newgarden (USA), Dixon (Aus), Ericsson (Zwe) en McLaughlin (Aus).
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za sep 10, 2022 2:59 pm

De Vries doet dus in één GP weekend namens twee teams mee. Dat kon zomaar de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd lijkt mij.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door elliquido » za sep 10, 2022 6:30 pm

En op p8 starten :headbang.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » ma sep 12, 2022 10:51 am

Max lacht het laatst
GP VAN ITALIË Boegeroep Ferrari-aanhang doet oppermachtige Verstappen niets: ’Maakt mij geen zak uit’
MONZA Of het boegeroep nu tegen hem gericht was of tegen het feit dat de Grand Prix van Italië achter de safety car werd beëindigd, deed er niet eens toe. Max Verstappen haalde zijn schouders er over op, net als eerder dit jaar toen hij werd uitgejouwd op Silverstone. Ook op Monza won de WK-leider met een machtsvertoon waar je U tegen zegt.

Red Bulls topman Helmut Marko wil in Monza niet te veel woorden vuilmaken aan het gedrag van de Tifosi na een race waarin Verstappen zijn ’concurrent’ Charles Leclerc opnieuw de baas is geweest. „En het maakt mij geen zak uit. Het verpest mijn dag totaal niet”, zegt de regerend wereldkampioen er vervolgens over.

Hij moet er aan de ene kant wel om lachen. Met name vanuit de Britse pers is er de laatste jaren het nodige te doen geweest over het uitfluiten van Lewis Hamilton door Nederlandse supporters. Maar als het andersom gebeurt en Verstappen de kop van Jut is, blijft het vanuit die hoek een heel stukje stiller.

Veel belangrijker is dat Red Bull en Verstappen ook op het powercircuit van Monza een klasse apart zijn. Eigenlijk verloopt de zestiende race van het seizoen precies zoals ze daar op voorhand hebben voorspeld, puur kijkend naar de krachtsverhoudingen. Het team van Verstappen heeft in Italië gekozen voor een afstelling van de auto met iets meer neerwaartse druk. Dat kost weliswaar wat snelheid op de rechte stukken, maar is bevorderlijk voor het management van de banden. Geen onbelangrijk detail onder warme omstandigheden.

„Het is geweldig wat we nu als team meemaken”, zegt Verstappen na alweer zijn elfde overwinning van het jaar. „Dit is een superjaar, het is belangrijk dat we ook blijven genieten. Onze auto lijkt nu te werken op elk type circuit, daar ben ik heel blij mee. Of ik ooit zo dominant ben geweest? Ja, misschien in mijn laatste jaar in de karts. Maar dat voelde alsnog heel anders. Toen was het grote doel het bereiken van de Formule 1 en wist ik dat ik nog een lange weg te gaan had.”

Nu is Red Bull de laatste vier race-weekenden, vanaf de Grand Prix van Hongarije, pas écht oppermachtig. En kan Verstappen zijn spierballen nog meer laten zien aan het wereldwijde publiek. Exemplarisch is aan het einde van de race in Monza dat Leclerc na een tweede pitstop op een versere én zachtere band rijdt dan de Nederlander, maar niet of nauwelijks dichterbij komt.

Het vertrouwen voorafgaand aan de race, ondanks dat Verstappen vanaf plek zeven moet starten, blijkt dus volledig gegrond. Veelzeggend is ook dat de Limburger er niet bang voor zou zijn geweest als de race niet achter de safety car was afgevlagd. „Met nieuwe, zachte banden had ik me ook geen zorgen gemaakt. Dan was het een shoot-out van één ronde geworden. Ik denk dat niemand op deze manier wil finishen, maar ze kwamen denk ik tijd tekort.”

Dat heeft in Monza te maken met de stilgevallen McLaren van Daniel Ricciardo en het feit dat de stewards er niet in slagen diens auto in de ’neutraal’ te krijgen. Vandaar dat het langer heeft geduurd om de baan weer vrij te geven. „Het was heel onfortuinlijk”, zegt Verstappen dan ook.

De tweede wereldtitel is zodoende een kwestie van tijd. Het slechte nieuws voor Ferrari: Verstappen heeft pas sinds enkele weken écht een dominante auto en ook daarvoor, toen de Scuderia minimaal gelijkwaardig was, heeft hij al een flinke voorsprong opgebouwd. Dat belooft dus nog wat.

Als Rocky Balboa deelt Verstappen dreun na dreun uit. De in Monza aanwezige Sylvester Stallone zal er trots op zijn. Met nog zes races te gaan is het alleen nog de vraag waar en wanneer Verstappen precies de genadeklap uitdeelt.
’motivatiespeech’ van Max voor Nyck
Een primeur in Monza: Max Verstappen en Nyck de Vries staan naast elkaar op de startgrid. Niet eerder startten twee Nederlanders in de top-10 bij een F1-race.

FOTO

FRITS VAN ELDIK

MONZA Max Verstappen was niet alleen blij met zijn eigen zege, maar ook met de negende plaats van debutant Nyck de Vries in Monza. Nadat voor de race het Italiaanse volkslied had geklonken, zocht de WK-leider zijn landgenoot nog even op. „Ik zei dat hij niet te veel moest nadenken en niet moest stressen en iets moest hebben van: we zien het wel. Het was een kleine motivatiespeech, haha.”

Toen Verstappen de Williams-coureur op een ronde achterstand zette, zag hij van dichtbij hoe die aan het vechten was met Guanyu Zhou. „Hij deed het geweldig, hoe hij daar aan het verdedigen was. Het is indrukwekkend dat hij gelijk punten scoort. Zaterdag grapten we er al over, dat we samen op de vierde startrij stonden. Ik ben blij voor hem, hij is een goede vriend van mij.”

Verstappen zelf kan bij de volgende race in Singapore (2 oktober), de zeventiende Grand Prix van dit seizoen, al kampioen worden. Zijn voorsprong op Charles Leclerc bedraagt inmiddels 116 punten. Sergio Pérez staat derde, met 125 punten minder dan Verstappen. De Nederlander moet na de race in Singapore 138 punten ’los’ staan, om de titel daar al binnen te halen. Een week later wordt er geracet in Japan. Vervolgens zijn er nog vier races te gaan.
Leclerc rijdt weer achter feiten aan
Charles Leclerc baalt als een stekker.

MONZA Charles Leclerc werd hartstochtelijk toegejuicht door de Ferrari-fans in Monza, maar vanaf pole position kon hij de Italianen geen zege bezorgen. Max Verstappen was simpelweg te snel. Wederom.

„Om hier op het podium te staan en de fans te zien, geeft een goed gevoel, maar ik wilde natuurlijk winnen”, aldus de nummer twee in de WK-stand, die het boegeroep richting Verstappen overigens afkeurde. „Onlangs op Spa-Francorchamps was het gat met Red Bull heel groot. Dit weekeinde verliep een stuk positiever voor ons.”

Tijdens een virtual safety car-situatie besloot Ferrari om Leclerc eerder dan gepland naar binnen te halen voor een pitstop, waarna Verstappen bleef doorrijden. „We twijfelden. Als ik het niet had gedaan, had Max het gedaan. Het was een beetje jammer, want in het midden van de pitstraat was de virtual safety car-situatie alweer voorbij. Dus we haalden er niet al het voordeel uit. Daarna liepen we een beetje achter de feiten aan.”

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » di sep 13, 2022 3:31 pm

@Ramona: de geruchten waren er de afgelopen weken al, maar die zijn vandaag bevestigd: Kyle Busch gaat vanaf volgend jaar rijden voor Richard Childress Racing.

Benieuwd of Ty Gibbs hem dan gaat vervangen in de nr. 18 auto.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » do sep 15, 2022 3:32 pm

Thnx Frank; hij lijkt zich welkom te voelen bij RCR.



Op naar de 'Night Race' van Bristol de 17e... :headbang.gif: :neutral.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo sep 18, 2022 7:16 am

Heb je vannacht gekeken, Ramona? Ik heb het volgehouden tot halverwege Stage 2, verder kwam ik niet.

Er is echt wel een generatie wissel aan de gang in Nascar.

Ik betwijfel of Kurt Busch nog terugkomt van zijn (zware) hersenschudding, Truex haalde de playoffs helemaal niet en Harvick en Kyle Busch zijn na vannacht ook al uitgeschakeld.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo sep 18, 2022 7:50 am

Ik heb net de samenvatting gekeken. Leuke race in die zin dat er van alles rondom de pits gebeurde...wegrollende band, enzooo... :drecul.gif: :headbang.gif:

Verrassend ook de uitvallers voor de play-offs.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo sep 18, 2022 3:40 pm

En de 19de winnaar in 29ste race. Kom daar eens om bij de F1... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » ma sep 19, 2022 11:26 am

Misschien heb je daar geen uitzonderlijke coureur?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » ma sep 19, 2022 11:40 am

Jawel hoor, die zijn er wel (meerdere). In een heel grijs verleden had je Richard Petty, die stak destijds (jaren '60 en '70) er met kop en schouders bovenuit. Tot vorig jaar had je nog de 'big three' (Kevin Harvick, Kyle Busch en Martin Truex, tot 2019 drie verschillende teams) die nogal wat overwinningen en kampioenschappen behaalde. Die zijn nu ineens alle drie al voor de 2e ronde van de playoffs uitgeschakeld.

Is meer een geval van meer gelijkwaardigere auto's, waardoor er niet een team is wat er bovenuit steekt.
Er zijn 3 of 4 teams die min of meer gelijkwaardig zijn.

Nou moet ik zeggen, dit is het eerste jaar dat er zoveel verschillende winnaars zijn, sinds Nascar met het playoff systeem begonnen is. Dat is echt uitzonderlijk.

Daarnaast is dit het eerste jaar dat ze in een compleet nieuwe generatie auto's rijden, waardoor eigenlijk iedereen weer opnieuw is begonnen. Voorgaande seizoenen was het toch meer voortbordureren op doorontwikkelde auto's. Dat heeft ook meer voor een nivellering gezorgd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo sep 25, 2022 8:34 pm

NASCAR time!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo sep 25, 2022 8:48 pm

Temperatuur (40 graden) gaat nog wel een issue worden.

Kijken of het de twintigste winnaar van het jaar gaat worden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » di sep 27, 2022 12:34 pm

Jimmie Johnson steps back from full-time racing, eyes bucket-list races

By Staff Report NASCAR.com September 26, 2022 at 11:31 AM

Seven-time NASCAR Cup Series champion Jimmie Johnson is retiring from full-time racing after spending the last two seasons in IndyCar, the Associated Press reported Monday.

Johnson, whose historic stock-car career came to a close in 2020, completed his first and last full-time season in IndyCar on Sept. 11 at WeatherTech Raceway Laguna Seca after running a part-time schedule in 2021.

The legendary racer did, however, leave the door open for future one-offs, telling the AP he’d like to compete in no more than 10 bucket-list events as he eyes his future.

Though he did not specify what those races might look like, one potential could be a debut in the 24 Hours of Le Mans. NASCAR, in partnership with Hendrick Motorsports, is fielding a Garage 56 entry in the 2023 edition of the famed French event and has yet to announce its driver lineup. Johnson spent the entirety of his Cup career driving Hendrick’s No. 48 Chevrolet, making his series debut in 2001.

There also remains an opportunity to jump back into NASCAR if he so chooses.

The NASCAR All-Star Race shifts to the recently revived North Wilkesboro Speedway in May 2023, with the track last hosting a Cup event in 1996. Johnson immediately perked up and noted his interest in the event.

Johnson, 47, has not announced any plans at this time. He is scheduled to compete in the 25th running of IMSA’s Motul Petit Le Mans at Michelin Raceway Road Atlanta on Saturday.
Bron: Nascar.com

ik vond al dat hij het nog lang volhield om achteraan in Indycar mee te hobbelen :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » vr sep 30, 2022 10:22 am

’Max’ hoeft niet op dieet
Red Bull ziet af van nieuw chassis voor aanstaande kampioen Verstappen in Singapore
SINGAPORE Max Verstappen gaat niet, zoals eerder gepland, op dieet in Singapore. Dat staat overigens los van de verjaardagstaart die hij vandaag kan aansnijden vanwege zijn 25e verjaardag. Zijn team Red Bull Racing ziet er namelijk vanaf om in Azië een nieuw chassis te introduceren.

Red Bull heeft een chassis ontwikkeld, dat aanvankelijk in Singapore in gebruik zou worden genomen door WK-leider Verstappen. Een flinke gewichtsvermindering van pakweg vier kilo’s zorgt voor een efficiëntere auto. Want lichter, betekent sneller.

Wat zo’n lichtere auto kan doen, heeft Verstappen dit jaar al bewezen. De RB18 was aan het begin van dit seizoen nog flink zwaarder dan de Ferrari. Gedurende het seizoen is de auto van Verstappen en teamgenoot Sergio Pérez al aardig wat overtollig vet kwijtgeraakt. Tel daar de andere, aerodynamische ontwikkeling van de auto bij op en het is duidelijk dat Red Bull grote stappen heeft gezet. Verstappen is zeker na de zomerstop ongenaakbaar en kan in Singapore al zijn tweede wereldtitel binnenhalen (zie kader).

Nu Verstappen zo’n grote voorsprong heeft op de ’concurrentie’ heeft Red Bull besloten om het nieuwe chassis nog niet te introduceren. Mogelijk gebeurt dat pas bij de start van het volgende seizoen. De renstal is er zelf van overtuigd dat het nieuwe, dure chassis keurig binnen de regels van het budgetplafond zou vallen. Maar zeker Ferrari, dat al eerder heeft geklaagd over het uitgavenpatroon van Red Bull, zal daar minder overtuigd van zijn. En Red Bull heeft al die reuring helemaal niet nodig gezien de kloof tussen Verstappen en Charles Leclerc (nu 116 punten).

Verstappen en zijn negentien collega’s maken zich op voor een uitputtingsslag in Singapore, waar voor het eerst sinds 2019 wordt geracet. Op het stratencircuit wordt het Europese ritme aangehouden. Dus diep in de nacht – of in de vroege ochtend – naar bed en pas aan het begin van de middag opstaan, althans dat is de bedoeling.

Met 23 bochten en een ruim vijf kilometer lang circuit is Singapore fysiek een van de grootste uitdagingen op de F1-kalender. Verstappen heeft er niet voor gekozen om zich, zoals bijvoorbeeld Ferrari-coureur Carlos Sainz, voor te bereiden door op een hometrainer in een sauna te gaan fietsen. De voorbereiding op de Grand Prix van Singapore is al wel in de zomerstop begonnen. Om optimaal geprepareerd te zijn moeten een coureur en zijn personal trainer daar in totaal zo’n drie weken voor uittrekken. Zo hebben Verstappen en zijn coach Bradley Scanes in de zomer in Monaco hardlooprondjes van zes à zeven kilometer afgewerkt op het heetst van de dag: pakweg 39 graden in het prinsdom.

Van de brandende zon hebben de coureurs, zoals eerder dit jaar wel het geval is geweest in Miami, geen last omdat het een avondrace betreft. Maar de luchtvochtigheid in Singapore kan richting de 80 procent gaan. Al zwetend zal Verstappen zeker tweeënhalf tot drie kilo afvallen. Zo gaat hij zelf dus alsnog een beetje op dieet…

De Limburger is al met al tevreden over de gang van zaken bij Red Bull. Niet zo gek ook. Al blijft hij altijd kritisch op wat er beter kan. „We moeten blijven focussen op onze snelheid over één ronde. In de kwalificaties hebben we het dit jaar lang niet altijd even makkelijk. En we weten dat de zaterdag in Singapore belangrijk is.”

De regerend én aanstaande wereldkampioen spreekt over een ’speciaal seizoen’. „Vorig jaar rond deze tijd hadden we niet zo’n snelle auto als Mercedes, maar konden we soms nog races winnen op strategie. Nu hebben we een betere auto, zeker als je kijkt naar de snelheid tijdens een race. Dit jaar hadden we aan het begin wat moeilijkheden. Het is mooi om te zien hoe we dat hebben omgedraaid. De auto was toen nog flink te zwaar en is nu veel competitiever. De regelwijzigingen volgend jaar zijn een stuk minder groot dan in aanloop naar dit seizoen. Het team weet wat ze moeten doen om de auto sneller te maken en daar zijn ze al hard mee bezig.”

Mogelijk kan Verstappen zijn verjaardagsweekeinde zondag dus compleet maken, al gaat hij daar zelf nog niet vanuit. „Ik moet hier sowieso winnen en dan nog veel geluk hebben, dus ik reken er niet op. En het is misschien ook wel mooier als het de week erop in Japan gebeurt.”
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » za okt 01, 2022 10:24 am

‘Dit zijn lasterlijke uitspraken, absoluut onacceptabel’
Red Bull-teambaas Horner slaat keihard terug naar Ferrari en Mercedes
author avatar
Door ERIK VAN HAREN

Updated 35 min geleden
41 min geleden
in AUTOSPORT

SINGAPORE - Red Bull-teambaas Christian Horner heeft hard uitgehaald naar met name Mercedes en Ferrari. Aanleiding zijn de uitspraken vanuit die renstallen over het feit dat Red Bull in 2021 het budgetplafond mogelijk (flink) zou hebben overschreden.

Christian Horner.
Christian Horner.Ⓒ ANP/HH
Zo stelt Toto Wolff (Mercedes) dat Red Bull al maanden wordt onderzocht en Laurent Mekies (Ferrari) dat de FIA krachtig moet optreden, als blijkt dat teams de budget cap niet hebben gerespecteerd.

Horner neemt op zaterdag in Singapore geen blad voor de mond. ,,Dit zijn lasterlijke uitspraken. Ik heb geen idee waar ze hun informatie vandaan halen. Het zijn fictieve claims. Het is geen toeval dat dit naar buitenkomt, juist nu Max Verstappen zijn tweede wereldtitel kan winnen. Hoe komen zij aan deze kennis? Dit is iets vertrouwelijks tussen teams en de FIA. De FIA zegt zelf in een statement dat zij hun proces nog niet hebben afgerond. Het is absoluut onacceptabel wat hier gebeurt. Lasterlijk voor ons, voor de merken en ook voor de Formule 1. We praten niet over het fenomenale seizoen van Max Verstappen, maar over het budgetplafond. Het gaat alle perken te buiten.”


De teambaas van Red Bull stelt nogmaals dat het huishoudboekje dat in maart is ingediend volgens hem en de accountants onder het plafond bleef. ,,En daar sta ik nog honderd procent achter. Het zijn complexe regels en 2021 was het eerste jaar met een budgetplafond. Hopelijk kan het proces de komende jaren sneller zijn. De cijfers zijn in maart ingediend, in juni zouden de onderzoeken zijn afgerond, maar het is nu al oktober. We wachten nu op de uitkomst. Wij hebben er vertrouwen in dat we voldoen aan de regels.”

Autosportfederatie FIA komt naar verwachting komende woensdag, in aanloop naar de Grand Prix van Japan, met de cijfers. Volgens de geruchten zouden Red Bull en Aston Martin de teams zijn die het plafond hebben overschreden. De pijlen zijn vooral gericht op topteam Red Bull, omdat het bij een overtreding daar ook van zou profiteren in 2022 en 2023. Ook de kleinere teams stellen dat de FIA hard moet optreden, omdat het budgetplafond na jaren van overleg in het leven is geroepen om het veld dichter bij elkaar te krijgen.

In de reglementen staat dat wie de limiet overschrijdt met minder dan vijf procent (7,25 miljoen dollar in 2021) een boete riskeert of een vrij kleine, sportieve straf. Als er nog veel meer is uitgegeven, wordt gesproken over punten in aftrek in de constructeursstand en mogelijke andere financiële en/of sportieve straffen.


Volgens Ferrari-directeur Mekies zou zeven miljoen gelijkstaan aan zeventig engineers, al lijkt dat een wel heel optimistische schatting. Het is nu de vraag hoe de FIA gaat optreden, mocht er inderdaad sprake zijn van een overtreding van het reglement. Ook dat is vaak een kwestie van interpretatie. Zo werd in 2020 een geheime schikking getroffen met Ferrari, na geruchten over een ‘illegale’ krachtbron van de Scuderia in 2019.
De T.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za okt 01, 2022 3:23 pm

Ferrari-foutje van Red Bull…
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za okt 01, 2022 5:16 pm

Max was dan ook 'not amused'... :smallgrin.gif:


Hij gaat het morgen goedmaken. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za okt 01, 2022 6:32 pm

Ramona schreef:
za okt 01, 2022 5:16 pm
Max was dan ook 'not amused'... :smallgrin.gif:


Hij gaat het morgen goedmaken. :headbang.gif:
Totaal onbegrijpelijk waarom hij de ronde ervoor afbrak. Die kun je toch maar in de pocket hebben? Ook gezien de potentie van gele vlaggen. Vond dat al een rare beslissing. Hij had gewoon meteen vol door kunnen rijden en voluit pushen in die laatste ronde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za okt 01, 2022 6:42 pm

Zeux schreef:
Ramona schreef:
za okt 01, 2022 5:16 pm
Max was dan ook 'not amused'... :smallgrin.gif:


Hij gaat het morgen goedmaken. :headbang.gif:
Totaal onbegrijpelijk waarom hij de ronde ervoor afbrak. Die kun je toch maar in de pocket hebben? Ook gezien de potentie van gele vlaggen. Vond dat al een rare beslissing. Hij had gewoon meteen vol door kunnen rijden en voluit pushen in die laatste ronde.
Ik heb begrepen dat er te weinig benzine in de tank aanwezig was, rondje teveel laten rijden, met als gevolg te lichte auto en diskwalificatie. Nu staat hij iig 8e…

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za okt 01, 2022 6:48 pm

Ramona schreef:
za okt 01, 2022 6:42 pm
Zeux schreef:
Ramona schreef:
za okt 01, 2022 5:16 pm
Max was dan ook 'not amused'... :smallgrin.gif:


Hij gaat het morgen goedmaken. :headbang.gif:
Totaal onbegrijpelijk waarom hij de ronde ervoor afbrak. Die kun je toch maar in de pocket hebben? Ook gezien de potentie van gele vlaggen. Vond dat al een rare beslissing. Hij had gewoon meteen vol door kunnen rijden en voluit pushen in die laatste ronde.
Ik heb begrepen dat er te weinig benzine in de tank aanwezig was, rondje teveel laten rijden, met als gevolg te lichte auto en diskwalificatie. Nu staat hij iig 8e…
Ja, maar de ronde daarvoor brak hij zijn ronde al een paar bochten eerder af om op te lijnen voor die laatste ronde. Hij zou niet bovenaan hebben gestaan, maar wel korter dan 8ste.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Jinne » za okt 01, 2022 10:20 pm

Ze wilden wat budget besparen. :666.gif: Is er trouwens nog een race te zien op de publieke zenders?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo okt 02, 2022 8:18 am

Jinne schreef:Ze wilden wat budget besparen. :666.gif: Is er trouwens nog een race te zien op de publieke zenders?
:))

Geen idee overigens.

Nu eerst laatste 5 rondjes Moto2… WAT een race, so far… Afbeelding

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo okt 02, 2022 8:23 am

Red Flag…

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door elliquido » zo okt 02, 2022 1:14 pm

Uur uitstel, nu wel droog, maar verwachten tijdens de race nog wat regen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie