F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo nov 15, 2020 12:54 pm

Hamilton is en blijft in ieder geval de standaard binnen deze sport. Weer een winst en weer een wereldtitel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » zo nov 15, 2020 12:59 pm

Leclerc, wat een oelewapper!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo nov 15, 2020 1:00 pm

Weer een stukje overacting van hamilton

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo nov 15, 2020 4:36 pm


Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo nov 15, 2020 4:56 pm

Zo goed gereden. Calm, cool & collected.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo nov 15, 2020 6:12 pm

Zeux schreef:
zo nov 15, 2020 4:56 pm
Zo goed gereden. Calm, cool & collected.
Precies; alles aan zijn oppermachtige bolide toeschrijven is toch te makkelijk, m.i..

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo nov 15, 2020 6:23 pm

Maar alles alleen aan Hamilton toekennen ook. Zonder de oppermachtige Mercedes was hij nooit 7 keer kampioen geworden, geloof ik niets van.

Aan de andere kant, als Verstappen niet ook in dit soort omstandigheden niet zijn rust kan bewaren (wat Lewis dus wel kan), gaat hij nooit kampioen worden.
Zei ik al toen bij nog met Ricciardo bij RB zat, en geldt nog steeds (als is hij wel minder ontstuimig geworden).
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo nov 15, 2020 6:28 pm

Waar komt het woord “ook” vandaan? Zoals ook Hamilton in de regen race in Duitsland Zn rust niet bewaarde?

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Cluijffert » zo nov 15, 2020 6:46 pm

Los daarvan, natuurlijk wel (weer) een enorm gemiste kans. Op die manier niet profiteren van een minder weekend van de nummer 1, dan ben je er als organisatie simpelweg niet klaar voor / niet goed genoeg om serieuze kanshebber op de titel te zijn en is het wellicht tijd om pas op de plaats te maken (in plaats van voorafgaande aan het seizoen vanalles te roeptoeteren).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door elliquido » zo nov 15, 2020 6:52 pm

Start verprutst, vervolgens geen power genoeg om perez voorbij te komen. Dag wedstrijd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo nov 15, 2020 9:30 pm

Frank schreef:
zo nov 15, 2020 6:23 pm
Maar alles alleen aan Hamilton toekennen ook. Zonder de oppermachtige Mercedes was hij nooit 7 keer kampioen geworden, geloof ik niets van.

Aan de andere kant, als Verstappen niet ook in dit soort omstandigheden niet zijn rust kan bewaren (wat Lewis dus wel kan), gaat hij nooit kampioen worden.
Zei ik al toen bij nog met Ricciardo bij RB zat, en geldt nog steeds (als is hij wel minder ontstuimig geworden).
Het is natuurlijk altijd de combinatie van auto en coureur. Maar als je al zoveel jaren de beste bent en zoveel hebt gewonnen dan ben je natuurlijk gewoon een geweldige coureur. Een van de allerbeste die er ooit geweest is. Hij maakt het ook waar als hij eens vanuit een slechte positie moet racen. Zie bijvoorbeeld vandaag. Aanvallend genoeg om te winnen en marge genoeg om dat ook daadwerkelijk te doen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Jöhnk » zo nov 15, 2020 11:38 pm

Geen level playing field want te groot verschil in materiaal; veel wedstrijden waarin amper iets gebeurt behalve als je van bandenstrategie houdt; amper concurrentie want de sport is alleen toegankelijk voor rijkeluiszoontjes. Ik mis er volgens mij weinig aan.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » ma nov 16, 2020 7:20 pm

Lang niet alle formule 1 rijders incl wereldkampioen Hamilton zijn rijkeluiskinderen

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Sandro » ma nov 16, 2020 10:23 pm

Iniesta schreef:
ma nov 16, 2020 7:20 pm
Lang niet alle formule 1 rijders incl wereldkampioen Hamilton zijn rijkeluiskinderen
Verhoudingsgewijs wel veel meer dan bijvoorbeeld wielrenners.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » ma nov 16, 2020 10:31 pm

Het lijkt me in ieder geval geen goedkope hobby voor je kinderen.

Ben het verder ook wel met Jöhnk eens. De sport heeft echt een aantal grote problemen. Het aantal kanshebbers is op voorhand gewoon veel te klein door de grote verschillen. En ik hoor coureurs ook altijd maar klagen dat ze niet kunnen inhalen op een circuit. Als ze wel kunnen inhalen is dat 9 van de 10 keer omdat ze op een DRS knopje mogen drukken voor extra vermogen. In menig Moto GP wedstrijd hebben ze in één ronde meer inhaalacties dan in een hele F1 wedstrijd.

Ik zet het alleen nog op de achtergrond aan als er weinig aanbod van sport is en dan kijk ik eigenlijk alleen nog een beetje als er slecht weer is waardoor er meer kan gebeuren. Daar zouden ze misschien iets mee moeten doen. Gewoon slechte omstandigheden maken als het weer het niet doet.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Cruijff » ma nov 16, 2020 10:55 pm

Iniesta schreef:
ma nov 16, 2020 7:20 pm
Lang niet alle formule 1 rijders incl wereldkampioen Hamilton zijn rijkeluiskinderen
Hamilton heeft echt wel dankzij een nogal rijke papa zijn eerste stapjes op de kartbanen kunnen zetten.
Die kun je echt wel aan het rijtje rijkeluiskindjes toevoegen, hoor.
Marillion schreef:
ma nov 16, 2020 10:31 pm
Het lijkt me in ieder geval geen goedkope hobby voor je kinderen.

Ben het verder ook wel met Jöhnk eens. De sport heeft echt een aantal grote problemen. Het aantal kanshebbers is op voorhand gewoon veel te klein door de grote verschillen. En ik hoor coureurs ook altijd maar klagen dat ze niet kunnen inhalen op een circuit. Als ze wel kunnen inhalen is dat 9 van de 10 keer omdat ze op een DRS knopje mogen drukken voor extra vermogen. In menig Moto GP wedstrijd hebben ze in één ronde meer inhaalacties dan in een hele F1 wedstrijd.
Dat is ook zo frappant hè.
Bij letterlijk elke raceklasse, op twee wielen en op vier wielen, is een stuk meer spektakel te zien dan in de Formule 1.
Toch scoort de Formule 1, na een aantal jaren in een behoorlijk neergaande lijn te hebben gezeten, echt wel goede kijkcijfers. Sterk staaltje marketing!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » ma nov 16, 2020 11:04 pm

Drs knopje voor extra vermogen?
Dit soort statements zouden tot een automatische ban tot discussie participatie leiden :)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » ma nov 16, 2020 11:08 pm

Haha, geen idee hoe dat precies werkt. Maar het komt erop neer dat ze op een kunstmatige manier inhalen mogelijk maken omdat het kennelijk anders helemaal niet meer lukt.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » ma nov 16, 2020 11:22 pm

Sandro schreef:
Iniesta schreef:
ma nov 16, 2020 7:20 pm
Lang niet alle formule 1 rijders incl wereldkampioen Hamilton zijn rijkeluiskinderen
Verhoudingsgewijs wel veel meer dan bijvoorbeeld wielrenners.
Er is een aantal rijders die puur op basis van familie geld daar zitten
Echter bijvoorbeeld voormalig wereldkampioene Vettel, raikonen en alonso waren geen typische rijkeluiskinderen (net als Hamilton, hoewel ik hierboven beweert zie worden dat zijn vader blijkbaar wel rijk was, ik zie de bron hiervan graag tegemoet ..)
Je moet wel ouders hebben die een beetje gek zijn en alles opzij schuiven voor de hobby van hun kind.

Dat is wel vergelijkbaar met wielrennen. Het gros van de wielerouders investeren heel veel in de hobby van hun kind qua tijd Ed.

Heb zelf op mn 17 de een jaartje op wielrennen gezeten, maar dat is knap lastig met een moeder die (terecht) geen tijd/zin had om elk weekend op pad te gaan naar wedstrijden door het land met een van haar zonen met een gekke hobby.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » ma nov 16, 2020 11:26 pm

Marillion schreef:Haha, geen idee hoe dat precies werkt. Maar het komt erop neer dat ze op een kunstmatige manier inhalen mogelijk maken omdat het kennelijk anders helemaal niet meer lukt.
Als je binnen een seconde van je voorganger zit op 1 of 2 specifieke plekken op het circuit gaat je achtervleugels deels open waardoor je minder luchtweerstand hebt.
Het probleem is dat de downforce van deze auto te goed is, waardoor ze normaal gesproken een probleem hebben als ze vlak achter een andere auto zitten.

Dit zou in 2022 deel moeten zijn opgelost doordat de auto s er dan heel anders uit moeten komen te zien en het beter mogelijk is om duels aan te gaan. In Verstappens beginjaar waren de auto s ook een stuk onstabieler maar daarmee wel makkelijker om duels aan te gaan

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door columbus » di nov 17, 2020 11:24 am

Ik dacht op de radio te hebben gehoord dat Hamilton helemaal niet uit een rijk gezin komt. Dat vaderlief 4 banen had om de hobby van zijn zoon te bekostigen

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » di nov 17, 2020 12:28 pm

Hamilton was from a upper middle class family and his dad was an IT manager and then set up his own company too

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » di nov 17, 2020 1:52 pm

Het is veel te veel een sport voor techneuten geworden. Al dat geleuter over type banden, DRS en weet ik wat niet meer. Ze moeten het al van het radioverkeer hebben om er nog iets van te maken.

Ik wil gewoon de beste coureurs wekelijks tegen elkaar zien strijden om de overwinning. Met twee man naast elkaar op een bocht af en zien wie er het laatste in de remmen gaat. Nu is dat vrijwel niet het geval.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » di nov 17, 2020 3:46 pm

Kijk Nascar of Indycar. Zelfs DTM is vaak competatiever (dus interessanter).
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22994
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » zo nov 29, 2020 3:20 pm

Lijkt er op dat Grosjean heeeeeeeeel veel geluk hebt gehad. Wat een crash.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie