F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » ma mei 02, 2022 5:33 pm

Wat is dat toch met Hamlin en pitstops.... :excited.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » ma mei 02, 2022 5:56 pm

Ik dacht, zie ik dat nou goed? :baaa.gif:

Gaat daar een band sneller dan...? :drecul.gif: :blush.gif:
Acherm, en dan de reactie van die arme monteur.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » ma mei 02, 2022 6:02 pm

Er stond er een met zijn telefoon in zijn handen. Denk dat die moeder de vrouw aan het appen was "schat, ik ben de komende vier zondagen thuis"

:smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » ma mei 02, 2022 8:41 pm

Antwoord op jouw vraag wat er gisteren mis ging na die tweede pitstop van Veekay, Zeux :-).
Defeated VeeKay admits he was “too conservative” on out-lap

Ed Carpenter Racing-Chevrolet ace Rinus VeeKay admits he lost out to Barber Motorsports Park winner Pato O’Ward by being too cautious under braking for Turn 5 on his out-lap after his second and final stop.

The downhill hairpin left-handed Turn 5 follows a long climb from Turn 2, and it is notoriously difficult to judge the ultimate braking distance for the corner while on a cold set of Firestone’s harder primary compound tires.

VeeKay led the first two stints of the race from pole position but on the in lap for both he and the pursuing O’Ward, the gap between them shrank from two seconds to virtually nothing, partly a result of VeeKay getting held up by a backmarker. As they departed the pits, O’Ward was so close that he even took a look down the inside of Turn 2, before slipstreaming the Ed Carpenter Racing car up the hill.

VeeKay moved left to defend the inside line into Turn 5, but the Arrow McLaren SP-Chevy driver outbraked him on the outside, took a wide radius to the corner and assumed the lead. Two laps later, Alex Palou emerged from his final stop into the gap between O’Ward and VeeKay, at which point the AMSP car and Ganassi car dropped the ECR.

VeeKay nonetheless came home third, his best result since he finished runner-up (again to O’Ward) at Detroit Race 1 last year.

Said VeeKay: “The weekend has been pretty good. We started out the first two-thirds of the race very strong, leading, saving a lot of fuel. Very happy with that.

“Unfortunately I got held up a little bit before getting into my second pit stop, so Pato was on me, really on me. I did beat him out of pit lane but coming into Turn 5 I just took it a little bit too conservative, and he got around me. Yeah, he drove away basically. Lacked a little bit of pace on the last set of tires.

“Pato and Alex were a little bit too fast for me to hang with. Yeah, I think third place is pretty good still… Unfortunately I didn't push enough on that out lap. Another lesson learned – unfortunately the hard way.”

Asked why he had been conservative, VeeKay replied: Well, I have screwed myself a few times in the past braking a little too deep, locking a tire, yeah, basically destroying my whole last stint.

“I did not know Pato was going that deep. I was looking in my mirrors a lot – maybe that distracted me a little bit, I don't know. If I could go back, I would go way deeper and stay ahead of him. I was also struggling a little bit more on my last set of tires. Yeah, he was definitely faster on that last stint. Deserved win for him. Fortunately I still got a podium out of it.

VeeKay admitted that he felt “bummed” and “surprised” by Palou emerging in front of him adding: “I think I could have made a run for him, but I came out of Turn 5 fully sideways, that's kind of where I lost touch with him.

“I did not really expect that to happen. It's IndyCar – anything can happen! The level is extremely high. You weaken a little bit for one second and you're being passed for the lead.”

VeeKay said the first two stints of the race saw him “in his element”, controlling the gap back to O’Ward.

“I was managing the gap a little bit, especially on the reds,” he said. “I tried to keep it around two, two-and-a-half seconds. Yeah, I think also that second run I felt very good just saving fuel. I was all the time saving a little more than the team asked me to.

“We always had a little bit of a buffer if we needed to go an extra lap or anything. I felt pretty good, good rhythm.”
Bron: www.motorsport.com
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » wo mei 04, 2022 9:47 pm

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » wo mei 04, 2022 10:03 pm

Dit weekend racen op de parkeerplaats van het Hard Rock Stadium (van de Miami Dolphins).

Jammer dat ze er geen stratenrace op South Beach van hebben gemaakt, op Collins Ave en Ocean Drive.

Zal wel te krap zijn geweest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za mei 07, 2022 10:07 pm

Foutje Verstappen in laatste run, P3.

Ondanks het goede recente resultaat, heb ik het idee dat de Ferrari's net beter zijn. Ook dit weekend weer technische malheur, Verstappen met foutjes (ook vanochtend in FP3), het wordt een lastig seizoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo mei 08, 2022 9:42 pm

Saftetycar.

Daar gaat de ruime voorsprong van Max....

Verstappen en Leclerc stoppen niet. Perez wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo mei 08, 2022 10:10 pm

Dat werd nog close, maar na vier intense ronden kon hij wegrijden. P1 en snelste ronde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma mei 09, 2022 12:06 am

Interessante suggestie bij de Guardian:
“DRS given to the car behind is artificial and unfair. Why not give everyone, let’s say, 200 seconds of DRS for the race to use (in the zones only for safety). They can then use it tactically to attack, defend, put a fast out lap in, etc. Also, give an extra 30 seconds of DRS for each pit stop encourage more stops. Have a Street Fighter style power bar for each driver and when it’s gone, it’s gone.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » ma mei 09, 2022 6:55 am

Zeux schreef:
zo mei 08, 2022 10:10 pm
Dat werd nog close, maar na vier intense ronden kon hij wegrijden. P1 en snelste ronde.
:headbang.gif:


Mooi. Ik was in slaap gekukeld, maar fijn dat Max stand kon houden na die safety car!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 09, 2022 7:21 am

Vond Moontje de race zo saai of wordt ze een dagje ouder….?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » ma mei 09, 2022 7:41 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma mei 09, 2022 7:21 am
Vond Moontje de race zo saai of wordt ze een dagje ouder….?
Ik vind een race nooit saai. :eusa_naughty.gif:

Verder word ik elke dag een dagje ouder! :kwijl.gif:

Serieus; als je al wat dagen errug vroeg je nest uut 'moet' om te werken, dan gaan iig mijn oogjes ook weer vroeg toe.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo mei 15, 2022 7:00 pm

Whoops!

Charles Leclerc crasht met historische Ferrari in Monaco
https://www.nu.nl/293042/video/charles- ... onaco.html
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » za mei 21, 2022 10:41 am

Zó fit is Max
Personal trainer Bradley Scanes (l.): „Max is makkelijk om mee te werken. We begrijpen elkaar en de sfeer onderling is heel ontspannen.”

FOTO’S GETTY IMAGES

INTERVIEW Personal trainer Bradley Scanes geeft uniek inkijkje in Verstappens fysieke gesteldheid
Hij is de trouwe metgezel van Max Verstappen. De man die de regerend wereldkampioen kan afpeigeren als het moet, ervoor zorgt dat hij fysiek optimaal is voorbereid en de Red Bull-coureur tijdens een race-weekeinde te allen tijde bijstaat. Nog nooit gaf personal trainer Bradley Scanes (34) een interview. Voor De Telegraaf maakt hij nu een uitzondering.

door Erik van Haren

Ze werken alweer voor het derde seizoen samen, de topcoureur en performance coach. Het is hier, in Barcelona, dat Max Verstappen en Bradley Scanes elkaar eind 2019 voor het eerst hebben ontmoet tijdens een dagje op het Circuit de Catalunya. Verstappen is op dat moment op zoek naar een nieuwe trainer na het stoppen van Jake Aliker, de man die hem sinds zijn Formule 1-debuut in 2015 heeft begeleid. Ook met de eveneens Engelse Scanes blijkt het vervolgens direct te klikken.

Een enkeling wil zich nog weleens afvragen of autosport wel topsport is. Want in een auto zitten en het gaspedaal indrukken, dat kan toch iedereen? Populaire kroegpraat, mijlenver verwijderd van de werkelijkheid. „Soms is dat de perceptie, maar als je alles bij elkaar optelt is Formule 1 een van de meest veeleisende sporten”, vertelt Scanes op het terras bij de hospitality-ruimte van Red Bull.

Hij somt even op waar een Formule 1-piloot allemaal mee moet omgaan. „Een coureur verbrandt tijdens een race net zoveel calorieën als iemand die een halve marathon loopt”, zo begint hij. „Daarnaast moet je nog druk tot 40, 45 kilo aankunnen, als het op je nek aankomt. Remmen? Dan moet je op circuits zoals Monza honderd kilo kunnen trappen. In de cockpit kunnen de temperaturen oplopen tot vijftig graden. Kijk naar de laatste race in Miami: daar verloor Max 3,6 kilogram. En dan heb je naast die fysieke componenten nog twintig verschillende knoppen op je stuurtje, praat Max met zijn race-engineer en moet hij nog beslissingen nemen in het heetst van de strijd. In die zin is het een unieke sport. En onderschat het duelleren op de baan niet. Kijk naar Max en Lewis Hamilton. Na hun gevechten vorig seizoen waren ze vaak helemaal gesloopt na een race. Het jaar ervoor was dat niet het geval en zweetten ze allebei nauwelijks.”

Scanes heeft het nodige vergelijkingsmateriaal. Hij heeft voor de Britse basketbal- én turnploeg gewerkt. „Als ik kijk naar gymnastiek: dat is misschien wel de meest fysieke sport. Maar turners hoeven geen beslissingen te nemen, terwijl ze 300 kilometer per uur rijden. In Miami verloor Max door het zweten dus meer dan drie kilo. Dat is ongeveer vijf procent van zijn gewicht. Als je zoveel gewicht verliest, leidt dat ertoe dat je dertig procent van je werkcapaciteit verliest. Dan gaat het om kracht, maar nog belangrijker om het mentale aspect en de concentratie. Kijk maar naar die Grand Prix, het is geen toeval dat juist aan het einde van de race sommige coureurs foutjes gingen maken. Dat laat nog maar eens zien hoe belangrijk het is om superfit te zijn.”

Scanes deelt het seizoen met Verstappen in vier blokken in. De race in Miami was het laatste deel van het eerste kwart. Vervolgens heeft de Nederlander een weekje rust gehad, wat trainingsoefeningen betreft dan. De zeven of acht weken vanaf de tweede week van januari gebruikt het tweetal om zo fit mogelijk bij de seizoensstart te verschijnen.

„Het trainen van de nek is dan het belangrijkste”, vertelt de coach. „Die krijgt het zwaar te verduren. Maar Max traint z’n nek vervolgens gedurende het seizoen ook automatisch, door in de auto te zitten. Daarom hoeven we er niet al te veel meer op te trainen gedurende het seizoen, los van de eerste weken van het jaar en de laatste week van de zomerstop. Dat trainen doen we op verschillende manieren. Bijvoorbeeld met behulp van een elastiek, of met een nekplank. Misschien hebben mensen de beelden weleens gezien dat Max op een stoel zit op z’n balkon en dan die plank gebruikt. Ik heb het ook weleens geprobeerd en ik had een week lang nekpijn. Max heeft daar geen last meer van.”

Ook in aanloop naar een kwalificatiesessie of de race zelf doen de twee de nodige oefeningen, de zogeheten warm-up, in de kleedkamer van de Red Bull-coureur. „Natuurlijk is dat deels fysiek, maar het is ook een mentaal dingetje. Zo van: nu moet de knop om en gaan we focussen. We doen dan wat reactiespelletjes, met van die lichtknoppen en een soort van boksoefeningen. Ook jongleert Max vaak wat; goed voor z’n oogcoördinatie. En dan doen we nog wat oefeningen om de spieren allemaal wakker te laten worden. Het duurt dan vaak nog wel een minuut of veertig voordat de race begint, maar Max is dan zó gefocust. Tijdens zo’n weekeinde probeer ik overal voor te zorgen, zodat hij zich kan richten op één ding: racen.”

Scanes is onder de indruk van de mentaliteit van Verstappen. Na zijn behaalde wereldtitel heeft de Limburger het er afgelopen winter even goed van genomen. Toch kwam hij minder aan dan de jaren ervoor. Op zijn gewicht moet Verstappen sowieso letten, want hij is een van de langere en ook zwaardere coureurs van het veld.

„Max is ouder geworden en neemt zelf ook de goede beslissingen”, aldus Scanes. „We hoefden afgelopen winter niet te focussen op het afvallen, want dat ging vanzelf met het trainen. Max is een exceptioneel talent. Hij is snel volwassen geworden. Dat zie je vaker bij topatleten. Hij is makkelijk om mee te werken. We begrijpen elkaar en de sfeer onderling is heel ontspannen. Dit jaar dacht ik in de voorbereiding: zie ik iets over het hoofd, mis ik iets? Het ging allemaal zo makkelijk en natuurlijk. Ik weet nog goed dat we destijds, eind 2019, in Barcelona een tijd hebben gesproken en samen bespraken wat we wilden bereiken. Dat was de wereldtitel. En nu willen we samen blijven winnen.”
FIA: Auto Aston Martin in lijn met reglementen
FIA-afgevaardigde Tim Goss (l.) in gesprek met de technische kopstukken van Red Bull, Adrian Newey en Paul Monaghan (r.).

FOTO FRITS VAN ELDIK

BARCELONA Autosportfederatie FIA heeft afgelopen week de flink vernieuwde auto van Aston Martin, die wel erg veel lijkt op de RB18 van Max Verstappen en Sergio Pérez, naar eigen zeggen grondig onderzocht. Volgens de FIA is de auto in lijn met de reglementen.

Bij Red Bull bestaan er ook na het statement nog vermoedens dat er tegen de regels in is omgegaan met vertrouwelijke informatie. Het topteam kijkt nog naar (juridische) vervolgstappen. De FIA controleert alle auto’s en heeft ook de mogelijkheid om het hele proces wat betreft upgrades en veranderingen in kaart te brengen. Dat onderzoek is door de autosportfederatie inmiddels afgerond en Aston Martin heeft groen licht gekregen. Vrijdag in de paddock vond er nog overleg plaats tussen de technische kopstukken van Red Bull, Adrian Newey en Paul Monaghan, en FIA-afgevaardigde Tim Goss.

Bij Red Bull is men op z’n zachtst gezegd verbaasd over de Aston Martin, zo melden verschillende betrokkenen rond de renstal. Saillant detail is dat het afgelopen jaar meerdere Red Bull-werknemers zijn overgestapt naar Aston Martin. Het meest in het oog sprong de overgang van hoofd aerodynamica Dan Fallows. Dat ging niet zonder slag of stoot, maar beide partijen kwamen in januari overeen dat Fallows per 2 april kon beginnen als technisch directeur van Aston Martin.

Kopiëren is niet per se verboden, maar de manier waarop wel. Bijvoorbeeld als het zou gaan om vertrouwelijke informatie die bij een ander team is terechtgekomen. Aston Martins voorganger Racing Point maakte in 2020 al veel tongen los, door de Mercedes van het jaar ervoor als het ware te kopiëren. Het team kreeg toen een boete van 400.000 euro en moest vijftien WK-punten inleveren. Omdat het ging om een overtreding van de sportieve, en niet van de technische regels, mocht Racing Point dat jaar wel met die auto blijven rijden.
Debutant Nyck de Vries: ’Zelden zo nerveus geweest’
Nyck de Vries

BARCELONA Wat de toekomst ook brengt, deze ervaring pakken ze Nyck de Vries niet meer af. Op het Circuit de Catalunya maakte de 27-jarige coureur zijn debuut tijdens een Formule 1-weekeinde, als rookie namens Williams tijdens de eerste vrije training. „Ik probeer ervan te genieten, want dat vergeten we in het leven nog weleens”, aldus de regerend Formule E-kampioen.

Ineens stonden ze voor zijn neus in Spanje, zijn vader en moeder. Die had Nyck de Vries niet aan zien komen. „Dat zegt ook wel iets over de reis die we als familie samen hebben afgelegd. Ik was woensdagavond vertrokken uit Monaco. Zonder dat ik het wist is mijn vader daarheen gevlogen, heeft hij in mijn studio geslapen en later mijn auto gepakt en is hij naar Barcelona gereden. Ik moet bekennen dat ik de laatste twee jaar niet zo nerveus ben geweest als vandaag. Maar eenmaal met de helm op, was dat weg.”

De Vries reed de achttiende tijd in de training en was zelfs sneller dan de vaste Williams-coureur Nicholas Latifi. „Dat was geen specifiek doel, maar uiteindelijk is dit een competitieve sport en is je teamgenoot je eerste referentie. Ik denk dat ik het redelijk heb gedaan, maar tegelijkertijd denk ik dat er nog veel meer had in gezeten. Ik kijk altijd kritisch naar mezelf, het is nooit goed genoeg. Ik heb er ook van genoten. Elke jonge coureur heeft dezelfde droom: in de Formule 1 belanden. Daar ben ik nog niet, maar ik heb wel ervaren hoe het is om hier te rijden. Ik ben dankbaar voor deze kans.”
De T.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za mei 21, 2022 11:07 am

Geen idee of iemand het op de planning heeft staan, maar het eerste deel van de IndyCar kwalificatie voor de Indy 500 begint vanmiddag om 17:00 uur in plaats van 18:00 uur.

Ik weet niet zeker of Ziggo sport de uitzending ook vervroegt, maar goed.

Is overigens wel een lange zit, geen uurtje zoals in de F1 :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za mei 21, 2022 1:17 pm

Jazeker, gelukkig op tijd terug van verjaardagsfeesie! :neutral.gif:

Dank ook voor het plaatsen, Voets! Leuk te lezen van die personal trainer! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za mei 21, 2022 1:48 pm

En voor de volledigheid: om 16.00 uur kwalificatie F1 van Spanje :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za mei 21, 2022 4:08 pm

No power voor Max? Wat was dat nu weer?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 21, 2022 5:08 pm

Maar weer eens een nachtje doorhalen voor de crew vrees ik…

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za mei 21, 2022 5:36 pm

Problemen DRS-systeem in laatste run, lees ik…

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za mei 21, 2022 6:15 pm

De speed van VeeKay is uitstekend! Nog 4,5 uur te gaan.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za mei 21, 2022 6:35 pm

Hij had wel de mazzel van het loten als tweede en daardoor koelere baan temperaturen.

En morgen ook nog deel twee (top 12) en drie (fast Six) van de kwalificatie. Hij is er nog niet :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za mei 21, 2022 6:38 pm

Frank schreef:Hij had wel de mazzel van het loten als tweede en daardoor koelere baan temperaturen.

En morgen ook nog deel twee (top 12) en drie (fast Six) van de kwalificatie. Hij is er nog niet :smallgrin.gif:
Hij mag nu iig door… Afbeelding

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za mei 21, 2022 6:41 pm

Ik zie geen 12 man sneller gaan in deze nieuwe pogingen inderdaad, of het moet ineens weer veel koeler worden (zonder regen)
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie