F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: F1

Bericht door Cruijff » ma sep 30, 2019 10:15 am

Marillion schreef:Dat is natuurlijk wel de F1 in een notendop. Puur op basis van het beschikbare materiaal zijn vrijwel alle coureurs al op voorhand kansloos voor de wereldtitel of zelfs maar een enkele overwinning.

Jep, de Koningsklasse van de autosport is zo ongeveer de saaiste van allemaal, toch?
Er zijn zat andere racecategorieën waar ze met gelijk materiaal strijden en waar veel meer spektakel en inhaalacties zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » ma sep 30, 2019 11:22 am

zeux schreef: Regressie in plaats van progressie. Ondanks al die nieuwe onderdelen. Honda weet dus - vooralsnog - niet de stappen te maken die nodig zijn om bij Mercedes en Ferrari in de buurt te komen, De laatste loopt zelfs uit.

Ik kan me voorstellen dat hij zo langzamerhand gaat twijfelen of ze het ooit gaan redden.

Toch nog maar een keertje dat dinertje met Toto. :-)
Volgens mij ligt het probleem niet zo zeer bij Honda maar meer bij RB zelf, de auto is dit jaar gewoon niet zo goed. Adrian Newey moet gewoon eens even heel hard aan de slag gaan.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1

Bericht door raymon » ma sep 30, 2019 8:34 pm

zeux schreef:
WP_Legend schreef:Ik vond dat Leclerc wel als een kleuter zat te klagen hoor! Vettel was gewoon sneller!
Zo, en niet zo’n klein beetje. Zit als een verwend joch achter het stuur maar te janken en klagen. Ik zou zeggen: head down en racen.

Ik mag hopen dat ze bij Ferrari nu zeggen: kop dicht. Concentreer je op Mercedes ipv Vettel.
Er stond alleen wel een afspraak. Vertel mocht de leiding pakken door de slipstream van Leclerc te pakken (vooraf afgesproken) maar deze dan aan Leclerc terug geven. Dat deed Vettel niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: F1

Bericht door Cruijff » ma sep 30, 2019 9:02 pm

Jos Verstappen maakt zich zorgen over Red Bull

SOTSJI (ANP) - Zoals de zaken er bij renstal Red Bull in de Formule 1 nu voorstaan gaat Max Verstappen volgend jaar niet meedoen in de strijd om de wereldtitel. Die vrees sprak zijn vader Jos Verstappen uit bij Peptalk, een programma van Ziggo. "We maken ons echt zorgen. Er zullen bij het team dingen moeten veranderen."

Volgens Verstappen is Red Bull er niet in geslaagd dit jaar dichter bij met name Mercedes en Ferrari te komen. "En we hebben daar toch het hele seizoen de tijd voor gehad. Dan vraag ik me af: waarom zou het volgend seizoen wel lukken? Vooral na de zomerstop zijn we niet meer gegroeid. Het is frustrerend."

Het ligt niet aan Max, zegt Jos. "Hij kan er weinig aan doen. We blijven achter op het gebied van de auto en de motor. Hoe dan ook blijft hij afhankelijk van het materiaal dat hij krijgt. En dat is op dit moment niet goed genoeg. Het is heel teleurstellend voor hem. Je ziet het de laatste twee races ook aan hoe Max uit de auto stapt. Hij is niet blij."

Daarom moet het anders. Jos Verstappen: "Geef Max een goede auto en hij doet mee om de wereldtitel. Er zijn drie topteams in de Formule 1, maar na Mercedes en Ferrari komt Red Bull in dat rijtje wel op de derde plaats. Het team moet keihard aan de slag, om te voorkomen dat we volgend seizoen weer met een achterstand beginnen. Want dan wordt het weer een verloren jaar."

https://www.msn.com/nl-nl/sport/motorsp ... li=BBoPOOe

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » ma sep 30, 2019 9:28 pm

raymon schreef:
zeux schreef:
WP_Legend schreef:Ik vond dat Leclerc wel als een kleuter zat te klagen hoor! Vettel was gewoon sneller!
Zo, en niet zo’n klein beetje. Zit als een verwend joch achter het stuur maar te janken en klagen. Ik zou zeggen: head down en racen.

Ik mag hopen dat ze bij Ferrari nu zeggen: kop dicht. Concentreer je op Mercedes ipv Vettel.
Er stond alleen wel een afspraak. Vertel mocht de leiding pakken door de slipstream van Leclerc te pakken (vooraf afgesproken) maar deze dan aan Leclerc terug geven. Dat deed Vettel niet.
Omdat Leclerc te ver achter hem zat. Vettel had ongeveer vol in de renmen moeten gaan. Dat is toch knettergek? Voor een blaag die om zijn mamma roept, doordat de pitstop voor Vettel de vorige race goed uitpakte.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: F1

Bericht door Cruijff » ma sep 30, 2019 9:47 pm

zeux schreef: Omdat Leclerc te ver achter hem zat. Vettel had ongeveer vol in de renmen moeten gaan. Dat is toch knettergek? Voor een blaag die om zijn mamma roept, doordat de pitstop voor Vettel de vorige race goed uitpakte.

Vettel reed liep duidelijk bij hem weg, verbeterde een paar keer achter elkaar de fastest lap, was simpelweg sneller toch?
Had echt een woedend gezicht toen hij na zijn pitstop meteen uitviel. Vettel zal misschien het idee gehad hebben dat ze bij Ferrari zijn pitstop gesaboteerd of in ieder geval gigantisch verkloot hadden.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » di okt 01, 2019 5:32 pm

Cruijff schreef:
Jos Verstappen maakt zich zorgen over Red Bull

SOTSJI (ANP) - Zoals de zaken er bij renstal Red Bull in de Formule 1 nu voorstaan gaat Max Verstappen volgend jaar niet meedoen in de strijd om de wereldtitel. Die vrees sprak zijn vader Jos Verstappen uit bij Peptalk, een programma van Ziggo. "We maken ons echt zorgen. Er zullen bij het team dingen moeten veranderen."

Volgens Verstappen is Red Bull er niet in geslaagd dit jaar dichter bij met name Mercedes en Ferrari te komen. "En we hebben daar toch het hele seizoen de tijd voor gehad. Dan vraag ik me af: waarom zou het volgend seizoen wel lukken? Vooral na de zomerstop zijn we niet meer gegroeid. Het is frustrerend."

Het ligt niet aan Max, zegt Jos. "Hij kan er weinig aan doen. We blijven achter op het gebied van de auto en de motor. Hoe dan ook blijft hij afhankelijk van het materiaal dat hij krijgt. En dat is op dit moment niet goed genoeg. Het is heel teleurstellend voor hem. Je ziet het de laatste twee races ook aan hoe Max uit de auto stapt. Hij is niet blij."

Daarom moet het anders. Jos Verstappen: "Geef Max een goede auto en hij doet mee om de wereldtitel. Er zijn drie topteams in de Formule 1, maar na Mercedes en Ferrari komt Red Bull in dat rijtje wel op de derde plaats. Het team moet keihard aan de slag, om te voorkomen dat we volgend seizoen weer met een achterstand beginnen. Want dan wordt het weer een verloren jaar."

https://www.msn.com/nl-nl/sport/motorsp ... li=BBoPOOe

The writing is on the wall. Zat er aan te komen. Max volgend jaar in een Merc?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1

Bericht door Ramona » di okt 01, 2019 6:29 pm

Of mijn droom, Max in een Ferrari? :00001741.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » di okt 01, 2019 9:05 pm

Bottas heeft al een contract voor volgend jaar. Ferrari zou kunnen als Seb ermee zou stoppen. Ik denk dat Max volgend jaar nog bij RB blijft, in 2021 ligt alles open.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » di okt 01, 2019 9:15 pm

Heeft ook gewoon contract voor volgend jaar.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 02, 2019 9:59 am

De Verstappens spelen het via de pers, dus vrij doorzichtig, lijkt me. Nu zegt Max dat Hamilton nog nooit een goede ploeggenoot heeft gehad...

Ferrari heeft zijn next-generation driver al. Merc nog niet. Met Verstappen en Leclerc wordt Ferrari een grote ruzie.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1

Bericht door WP_Legend » wo okt 02, 2019 10:16 am

Inderdaad 2 verwende knulletjes dat werkt voor geen meter.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: F1

Bericht door Cruijff » wo okt 02, 2019 11:31 am

Monkey Tonk schreef:De Verstappens spelen het via de pers, dus vrij doorzichtig, lijkt me. Nu zegt Max dat Hamilton nog nooit een goede ploeggenoot heeft gehad...
Dat is wel waar, trouwens.
Aan Rosberg mankeerde een hele hoop, ook in 2016 het jaar dat Rosberg wereldkampioen werd maakte hij er een deel van het seizoen een potje van. En toch legde Hamilton het tegen hem af.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1

Bericht door Ramona » za okt 12, 2019 7:11 am

Niet vergeten de wekker te zetten komende nacht! De kwalificatie begint nl. om 3.00 uur... :moontje2.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1

Bericht door WP_Legend » zo okt 13, 2019 6:40 am

Leclerc is echt een lul!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » zo okt 13, 2019 9:16 am

En vervolgens geen straf, echt wel onbegrijpelijk.
Ferrari als team ook door hem door te laten rijden met loshangende onderdelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo okt 13, 2019 11:24 am

5 seconde straf gekregen voor het incident met Max en nog eens 10 seconde straf voor het door blijven rijden met een kapotte voorvleugel. Scheelt hem 1 plekje in de uitslag.

Allemaal leuk en aardig maar ik ben voor niks vroeg mn nest uit gegaan.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » zo okt 13, 2019 1:05 pm

Onbegrijpelijk dat dat niet gewoon in de race wordt gegeven. Impact is veel groter als je dan opnieuw achteraan moet sluiten

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 14, 2019 4:29 pm

Leclerc is pas als een wilde gaan rijden nadat Verstappen hem van de baan duwde voor de overwinning in Oostenrijk. Daarna heeft hij allerlei rare capriolen uitgehaald, maar werd daarvoor nooit gestraft. Integendeel. Opeens begon hij te winnen. En nu vraagt Max wanneer Leclerc eens gestraft wordt.

Het seizoen gaat als een nachtkaars uit voor Verstappen en Red Bull. In Mexico zal hij wel weer kunnen winnen, en de race in de VS is altijd leuk, maar daar schiet je niks mee op. Ik snap het verhaal niet dat Honda de achterstand op Mercedes en Ferrari wel even gaat inhalen volgend jaar. Alsof die twee teams stilzitten. De kans is veel groter dat je weer zo'n scenario krijgt als dit jaar. Intussen tikken de jaren verder voor Verstappen. Hij heeft het nu over nog 'maar' vijf wereldkampioenschappen. Dat waren er eens acht. Nog even zo doorgaan, en hij mag blij zijn met twee of drie.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » ma okt 14, 2019 5:48 pm

Monkey Tonk schreef:Leclerc is pas als een wilde gaan rijden nadat Verstappen hem van de baan duwde voor de overwinning in Oostenrijk. Daarna heeft hij allerlei rare capriolen uitgehaald, maar werd daarvoor nooit gestraft. Integendeel. Opeens begon hij te winnen. En nu vraagt Max wanneer Leclerc eens gestraft wordt.

Het seizoen gaat als een nachtkaars uit voor Verstappen en Red Bull. In Mexico zal hij wel weer kunnen winnen, en de race in de VS is altijd leuk, maar daar schiet je niks mee op. Ik snap het verhaal niet dat Honda de achterstand op Mercedes en Ferrari wel even gaat inhalen volgend jaar. Alsof die twee teams stilzitten. De kans is veel groter dat je weer zo'n scenario krijgt als dit jaar. Intussen tikken de jaren verder voor Verstappen. Hij heeft het nu over nog 'maar' vijf wereldkampioenschappen. Dat waren er eens acht. Nog even zo doorgaan, en hij mag blij zijn met twee of drie.
Eerst die eerste maar eens winnen, lijkt me.
En die ligt voorlopig nog niet aan de horizon.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » ma okt 14, 2019 8:30 pm

Monkey Tonk schreef:Leclerc is pas als een wilde gaan rijden nadat Verstappen hem van de baan duwde voor de overwinning in Oostenrijk. Daarna heeft hij allerlei rare capriolen uitgehaald, maar werd daarvoor nooit gestraft. Integendeel. Opeens begon hij te winnen. En nu vraagt Max wanneer Leclerc eens gestraft wordt.

Het seizoen gaat als een nachtkaars uit voor Verstappen en Red Bull. In Mexico zal hij wel weer kunnen winnen, en de race in de VS is altijd leuk, maar daar schiet je niks mee op. Ik snap het verhaal niet dat Honda de achterstand op Mercedes en Ferrari wel even gaat inhalen volgend jaar. Alsof die twee teams stilzitten. De kans is veel groter dat je weer zo'n scenario krijgt als dit jaar. Intussen tikken de jaren verder voor Verstappen. Hij heeft het nu over nog 'maar' vijf wereldkampioenschappen. Dat waren er eens acht. Nog even zo doorgaan, en hij mag blij zijn met twee of drie.
Geef mij eens een link waarin hij aangeeft voor 8 wereldkampioenschappen te gaan?
Door de afhankelijkheid van materiaal moet je blij zijn als je er 3 haalt. Hopelijk zorgen de regels van 2021 ervoor dat de nadruk weer meer op de rijder komt te liggen ipv auto

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » ma okt 14, 2019 8:45 pm

Nusport kijkt naar het perspectief voor Verstappen.

Dit zijn verontrustende cijfers:
Ten opzichte van 2018 valt met name op dat er in de kwalificatie geen stap is gezet door Red Bull. Verstappen kwalificeerde zich in 2018 onder normale (droge) omstandigheden gemiddeld op positie 4,2 met een gemiddelde achterstand van 0,666 seconde op de auto op pole.

In 2019 kwalificeerde hij zich (onder normale droge omstandigheden) gemiddeld op positie 4,5, met een gemiddelde achterstand van 0,637 op de snelste coureur.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1

Bericht door Ramona » vr okt 25, 2019 3:47 pm

1e VT Mexico begint zo... :headbang.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » za okt 26, 2019 7:13 pm

Die tribune waar ze 'tussendoor' rijden is wel megavet. Moeten superplaatsen zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » za okt 26, 2019 8:04 pm

Pole voor Max!

Plaats reactie