F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo okt 04, 2020 3:48 pm

Van Kalmthout hoeft alleen maar van start te gaan in de laatste race in St. Pete over 3 weken.


Inderdaad Talladega vanavond (gelukkig weer op een gunstig tijdstip, in plaats van die nacht wedstrijden van de laatste weken). Helaas geen favoriete Speedway van Martin Truex :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo okt 04, 2020 9:21 pm

Talladega doet zijn naam weer eer aan. Graveyard kan weer wat aangevuld worden met wat wrakken... :-)
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma okt 05, 2020 10:06 pm

Deze kan een beetje slecht tegen zijn verlies (check ook het tweede incident in de scroll)

Button is er niet blij mee. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo nov 01, 2020 10:40 am

VN-ambassadeur Mongolië vraagt FIA Verstappen te straffen voor scheldpartij

De woede-uitbarsting van Max Verstappen richting Lance Stroll over de boordradio krijgt mogelijk een staartje. Het scheldwoord 'mongool' richting de Canadees is bij de regering van Mongolië in het verkeerde keelgat geschoten. De Mongolische VN-ambassadeur Lundeg Purevsuren heeft een mail gestuurd waarin hij Red Bull-oprichter Dietrich Mateschitz, en Tobias Moers, de directeur van Aston Martin, vraagt op te treden. Ook roept hij de internationale autosportfederatie FIA op om actie te ondernemen.

"Ik betreur het gebruik van racistisch en onethische taal in het openbaar door Red Bull-coureur Max Verstappen", schrijft de voormalig minister van Buitenlandse Zaken van Mongolië in de mail die in handen is van onder meer Motorsport.com. Hij verwoordt daarmee een gevoel dat leeft onder meerdere politici van het Aziatische land.

"Ik ben ervan overtuigd dat de FIA, om dergelijk gedrag te voorkomen, maatregelen tegen Verstappen zal nemen", gaat hij verder. "Sport wordt over de hele wereld beschouwd als een symbool van eenheid en ik geloof dat er geen enkele vorm van discriminatie of racisme mag zijn."

Verstappen bood al excuses aan
Verstappen ontstak in woede na een botsing met Stroll vorige week vrijdag tijdens de tweede training voor de Grand Prix van Portugal. "Is hij fucking blind, wat is er mis met hem?", schold Verstappen over de boordradio. "Jezus Christus, wat een achterlijke, wat een mongool."
De Nederlander bood vrijdag tijdens de persconferentie voor de Grand Prix van Emilia-Romagna al zijn excuses aan voor zijn woordgebruik. "Ik heb niemand willen kwetsen, maar als je op topsnelheid rijdt, kan zoiets gebeuren in het heetst van de strijd", legde hij uit. Teambaas Christian Horner liet weten dat Verstappen er intern op aangesproken is.

Vanuit Mongolië klonken eerder deze week al oproepen om Verstappen te straffen. "Het gebruik van ons land als scheldwoord is anno 2020 nog steeds een groot probleem", schreef politicus Unro Janchiv op Twitter. "Alle sponsoren moeten hier nota van nemen, want Verstappen is een rolmodel met zijn enorme supportersschare."

Bron: D̶e̶ ̶S̶p̶e̶l̶d̶, oh nee: nusport.nl
:biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo nov 01, 2020 12:22 pm

Hamilton! Wat heeft hij zich in positieve zin ontwikkeld. Mooie woorden ook over mijn held, Ayrton Senna... :worshippy.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Cruijff » zo nov 01, 2020 1:19 pm

Ramona schreef:
zo nov 01, 2020 12:22 pm
Hamilton! Wat heeft hij zich in positieve zin ontwikkeld. Mooie woorden ook over mijn held, Ayrton Senna... :worshippy.gif:

Wat is er zo positief aan z'n recente ontwikkeling? :confused.gif:
Is nu toch al een slordige 3 jaar terug getransformeerd tot een ontzettende glijder die precies de dingen zegt die het publiek wil horen (6 maal op rij in 6 verschillende landen met droge ogen roepen dat ze het beste publiek van allemaal zijn, bijvoorbeeld)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo nov 01, 2020 2:24 pm

Hebben ze geen footage van boven van die crash van Verstappen?

Klapband, it seems.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » zo nov 01, 2020 2:28 pm

Zeux schreef:Hebben ze geen footage van boven van die crash van Verstappen?
Blijkbaar niet. Het geluk van een kampioen. Hamilton kon pitten onder de korts mogelijke safety car en daardoor ruim aan de leiding blijven. Doodzonde.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » zo nov 01, 2020 2:33 pm

Tjonge Verstappen, karakter krijg je hier wel van! maar zo word je nooit meer 2e...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo nov 01, 2020 2:35 pm

Die banden - hard notabene - waren absoluut nog niet oud. Dus heel wonderlijk dit. Verstappen riep iets van 'something broke'. Dus we zullen het nog wel horen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo nov 01, 2020 2:47 pm

Leek iets vreemd te klinken in de motor, maar wellicht vertekend doordat het vertraagd was.
Vreemd ongeluk. Hij heeft dit jaar zo wel heel veel uitvalbeurten door de auto.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » ma nov 02, 2020 8:20 am

Cruijff schreef:
zo nov 01, 2020 1:19 pm
Ramona schreef:
zo nov 01, 2020 12:22 pm
Hamilton! Wat heeft hij zich in positieve zin ontwikkeld. Mooie woorden ook over mijn held, Ayrton Senna... :worshippy.gif:

Wat is er zo positief aan z'n recente ontwikkeling? :confused.gif:
Is nu toch al een slordige 3 jaar terug getransformeerd tot een ontzettende glijder die precies de dingen zegt die het publiek wil horen (6 maal op rij in 6 verschillende landen met droge ogen roepen dat ze het beste publiek van allemaal zijn, bijvoorbeeld)
Ik vind hem sociaal; hij doet juist niet de dingen die hij moet doen, maar omdat hij ze wil doen. Hij is betrokken met de wereld om hem heen en hij strijd tegen onrecht. Hij is meer dan de flamboyante man van weleer...Daarbij is hij een geweldige racer.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door elliquido » ma nov 02, 2020 9:00 am

Ga er maar aan staan,
al 7 jaar rijdt hij in de beste auto met het beste team. En hij kan zelf ook een potje sturen.
en elke keer moet je een verhaaltje afsteken , terwijl je inwendig weet dat er alleen concurrentie is van je teamgenoot, en soms van een rookie uit Nederland.
Dat begint echt wel te vervelen hoor. Daarom is de sport ook dood, sport leeft bij competitie en strijd, niet bij eentonigheid.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Cruijff » ma nov 02, 2020 11:24 am

Ramona schreef:
ma nov 02, 2020 8:20 am
Ik vind hem sociaal; hij doet juist niet de dingen die hij moet doen, maar omdat hij ze wil doen. Hij is betrokken met de wereld om hem heen en hij strijd tegen onrecht. Hij is meer dan de flamboyante man van weleer...Daarbij is hij een geweldige racer.
Wat ik hem wel moet nageven: hij steekt zijn nek een stuk meer uit dan Schumacher deed.
Om de sport uit te dragen, maar met name bij kwesties buiten de sport om: Michael Schumacher heeft echt wel de mogelijkheden gehad om het enorm grote podium dat hij had daar eens voor te gebruiken, maar liet dat altijd na.

Sterker nog. Toen Ferrari en Schumacher al een enorme voorsprong hadden op alle anderen, vergrootten ze dat nog even op illegale wijze door een aantal jaar stiekem met een verboden traction control systeem rond te rijden. :crazy.gif: :eusa_naughty.gif:

De teamorders bij Ferrari waren soms ook tenenkrommend. Weet nog dat Rubens Barrichello bevolen werd Schumi voor te laten toen Barrichello naar een duidelijke overwinning op weg was en onder protest pas een metertje voor de finish opzichtig voor hem opzij ging. Het publiek reageerde terecht met een hels fluitconcert.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Cruijff » ma nov 02, 2020 11:27 am

Terug naar de race van gisteren: heb alleen in het Belgische journaal de samenvatting gezien (is wel altijd een heel ruime samenvatting), denk dat die Albon het nu wel echt goed heeft verbruid bij Red Bull hè? Wat een stomme fout.

Lance Stroll ook weer als een uilskuiken bezig door bij een pitstop één van zijn monteurs omver te rijden. Die man leek serieus gewond toen hij door collega's werd weggedragen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo nov 08, 2020 10:31 am

Vanavond Nascar time! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » zo nov 08, 2020 11:19 am

Ramona schreef:
zo nov 08, 2020 10:31 am
Vanavond Nascar time! :headbang.gif:
Bedankt voor de waarschuwing, mevrouw Ramona. :666.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 08, 2020 11:21 am

Ramona schreef:Vanavond Nascar time! :headbang.gif:
Op de een of andere manier word ik altijd enthousiast van je passie voor hoge octaansporten Moontje!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo nov 08, 2020 11:31 am

Ramona schreef:
zo nov 08, 2020 10:31 am
Vanavond Nascar time! :headbang.gif:
Ik laat hem dit jaar schieten, Keselowski en Logano nog bij de kanshebbers trek ik niet :blush.gif:

Daarnaast moet ik werken :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo nov 08, 2020 11:34 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo nov 08, 2020 11:21 am
Ramona schreef:Vanavond Nascar time! :headbang.gif:
Op de een of andere manier word ik altijd enthousiast van je passie voor hoge octaansporten Moontje!
:blush.gif:

En nu nog even Moto3, Moto2 en om 14.00 uur MotoGP. En 'tussendoor' natuurlijk ons aller AJAX! :smallgrin.gif: :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo nov 08, 2020 11:35 am

Zuidema schreef:
zo nov 08, 2020 11:19 am
Ramona schreef:
zo nov 08, 2020 10:31 am
Vanavond Nascar time! :headbang.gif:
Bedankt voor de waarschuwing, mevrouw Ramona. :666.gif:
You're welcome, meneer Zuidema! :666.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo nov 08, 2020 11:36 am

Frank schreef:
zo nov 08, 2020 11:31 am
Ramona schreef:
zo nov 08, 2020 10:31 am
Vanavond Nascar time! :headbang.gif:
Ik laat hem dit jaar schieten, Keselowski en Logano nog bij de kanshebbers trek ik niet :blush.gif:

Daarnaast moet ik werken :smallgrin.gif:
Hèhè. Blijft hoe dan ook hopelijk kijken naar een mooie race, met veel gedoe! :666.gif: :smallgrin.gif:

Maar werk ze! :)

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo nov 08, 2020 11:45 am

Heb je een favoriet en zit die nog bij de laatste vier?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo nov 08, 2020 11:53 am

Frank schreef:
zo nov 08, 2020 11:45 am
Heb je een favoriet en zit die nog bij de laatste vier?
Niet specifiek; alleen aan de 'Busches' heb ik een hekel. :blush.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo nov 08, 2020 12:00 pm

Kyle snap ik (je bent niet de enige in het Nascar wereldje :smallgrin.gif: ), maar ook aan Kurt?

Ik heb niet zoveel op met Hamlin, maar gezien de voorschiedenis zou ik het wel aardig vinden als die vanavond wint. Maar vrees dat een van die 'eikels' ( :blush.gif: ) van Penske winst helaas.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie