F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 13, 2003 7:19 am

Schumacher kan prima rijden, maar als het tegenzit blijft hij een valse coureur. Villeneuve kan ervan meepraten, alleen raakte Schumi na die charge wel al zijn punten voor het hele seizoen kwijt. Hij had die grap al eens eerder uitgehaald, al ben ik zijn beoogde slachtoffer even vergeten. Nu weer hetzelfde verhaal. Een totaal illegale block van zijn broertje, die terecht laaiend is. Op zo'n 'kampioen' drink ik niet.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma okt 13, 2003 7:51 am

waar haal jij die info vandaan dat Ralf pissed is? Ik zag weinig slechts aan die actie van zijn broer btw....die dingen gebeuren gewoon in t racen...okok...een vrij onverwachte manoeuvre..that's all...met lief zijn kom je er niet in het racen..daarbij vind ik Schumi over t algemeen sportief...
Ralf 'massively disappointed' about his Suzuka result
Japanese GP : Williams - Race [12/10/03 - 12:27]




Ralf Schumacher

t was a bitter ending to an exciting season for the BMW WilliamsF1 Team, whose FIA F1 World Constructors’ Championship hopes vanished due to a loss of hydraulic pressure on Juan Pablo Montoya’s car in the early part of the race which forced his retirement and Ralf Schumacher finishing out of the points after an eventful race. The Team finished second in the Constructors’ rankings, with Juan Pablo and Ralf 3rd and 5th respectively in the Drivers’ Championship.

Ralf Schumacher: 12th
I am obviously massively disappointed about the result of this race as the outcome could have been completely different. I started the race from a difficult last position and I was able to pass several cars getting into the points positions but in the end I didn’t take any reward from it. The whole team has not been rewarded for their great effort, in the end.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di okt 14, 2003 12:31 am

http://www.thesun.co.uk/article/0,,3-2003471053,00.html


Hoe betrouwbaar het blad is weet ik niet, maar gezien de eerdere 'voorvallen' heb ik weinig twijfel over het waarheidsgehalte van dit artikel. Als er een titel op het spel staat wordt Schumi levensgevaarlijk. :nooo:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di okt 14, 2003 7:01 am

Ramona schreef:waar haal jij die info vandaan dat Ralf pissed is? Ik zag weinig slechts aan die actie van zijn broer btw....die dingen gebeuren gewoon in t racen...okok...een vrij onverwachte manoeuvre..that's all...met lief zijn kom je er niet in het racen..daarbij vind ik Schumi over t algemeen sportief...
:rofl: :rofl: :rofl:

Zet ff die bril af! :nooo:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di okt 14, 2003 7:53 am

geef me de vijf! :yes: :D


en thnx J.D.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma nov 03, 2003 11:31 pm

bron: http://f1.racing-live.com/en/index.html

Does it look similar to another car?

Afbeelding

It started as a joke. Many people said that the Toyota TF103 looked so much like the Ferrari F2002 (and F2003-GA) that it was nicknamed the 'Ferrari with a Toyota engine'. Now the situation is getting more serious.

A few hours ago, Gazzetta dello Sport confirmed that German police searched the residence of an Italian engineer who is actually working for Toyota and is a former (less than 2 years ago) Ferrari employee.

Following this initial search, the police went to Cologne and searched the aerodynamics department of Toyota Racing for a few hours. Computers, CD's, hard disks and a few projects were seized. According to Gazzetta dello Sport, German justice is only focusing on the Italian engineer and not directly towards Toyota (at least for now).

Police also questioned co-workers of the engineer to get more information about the activities of the man. The engineer in question was later arrested by police.

The legal procedure made by the German court was initiated following a request from an Italian prosecutor in Modena, who lodged a complaint for Industrial espionage.

We should have more details in the next few days...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di nov 04, 2003 6:50 pm

bron: http://www.nieuws.nl/

Schumacher wil zevende titel 04-11-2003


Michael Schumacher wil nog zeker één seizoen alles in het werk stellen om een zevende Formule 1-titel in de wacht te slepen. De zesvoudig wereldkampioen hoopt dat daarna zijn broer klaar is om zijn eerste titel te winnen. "Ik wil zeker nog een zevende titel winnen en daarna mag Ralf kampioen worden", aldus Michael tegenover Duitse media.

Schumacher is overigens bereid langer dan één seizoen in de F1 te blijven om zijn zevende kampioenschap te behalen. "Wanneer ik het niet haal in 2004, zal ik het het daaropvolgende seizoen zeker beter willen doen."
:cheer:
SBS krijgt definitief de F1-uitzendrechten

Bron: Veronica TV
Eyeopener had ons via de newssubmit het volgende te melden:

De uitzendrechten van de Formule 1 zijn definitief in handen van SBS. Eerder waren deze bij de Holland Media Groep (HMG) die de GP's op RTL 5 uitzond. Begin oktober werd al bekend dat SBS een gooi had gedaan naar de rechten, maar nu zijn de contracten dan ook getekend met Formula One Management Ltd.

SBS 6 gaat de wedstrijden komend seizoen laten zien zonder reclameonderbrekingen. ook de kwalificaties op zaterdag zijn rechtstreeks te volgen zonder onderbrekingen. SBS 6 zal daarnaast met uitgebreide samenvattingen komen, deze worden aangevuld met speciale reportages van het SBS 6-team dat op locatie aanwezig is.

Op een andere zender van SBS, Veronica, zal in een speciaal programma op vrijdagavond uitgebreid in worden gegaan op achtergronden en trainingen. Indien de actualiteit daarom vraagt zal er ook in de verschillende nieuwsuitzendingen van SBS 6 aandacht besteedt worden aan de Formule 1.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di nov 11, 2003 4:11 pm

Ik had het ook al in de Game zone gezet maar hier nogmaals voor de echte F1 fan!
Zeer leuk spel waar jij manager bent van een Formule 1 team! jou taak is om sponsors, pitpoesen, coureurs te zoeken. Vervolgens door te gaan testen met je coureur(s) of door de auto te ontwikkelen kan je je auto beter maken, waardoor je meer kans maakt om races te winnen.

Let wel op het werkt heel verslavend!!

Om je aan te melden KLIK hier

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di nov 11, 2003 4:20 pm

ik ben een echte fan..maar geen spelletjes freak... thnx anyway.. ;)

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma nov 17, 2003 10:30 pm

bron: http://www.f1racing.nl/

Wat iedereen al lang vermoedde is nu ook officieel. Juan Pablo Montoya verlaat BMW-Williams aan het eind van 2004 en gaat naar McLaren. Daar zal de Colombiaan waarschijnlijk de plaats van Coulthard innemen, al wordt de officiële line-up voor 2005 pas later meegedeeld.

"Ik ben heel tevreden dat ik naar McLaren kan. Het team is al jaren een kanshebber op de wereldtitel en heeft een rijke geschiedenis. Het is een fantastische kans om voor hen te kunnen racen en ik kijk er echt naar uit om voor het eerst in één van hun wagens te kunnen rijden. Ik ga echt voluit proberen te genieten van deze uitzonderlijke kans. Tot zo lang blijf ik me wel 100% inzetten voor mijn huidige werkgever in het seizoen dat er nu aankomt," aldus Montoya.

Het nieuws over zijn transfer naar McLaren zal in elk geval maar weinig mensen meer verbazen. McLaren aasde al een aantal maanden op de Colombiaan en is er nu dus in geslaagd de Colombiaan een contract te laten tekenen.

“De kans om een talent als Montoya voor ons team te laten rijden was te goed om zomaar te laten passeren. We blikken nu al vooruit naar 2005 binnen ons team. We willen races en titels winnen en daarom moeten we soms al naar de toekomst kijken, zonder daarbij het heden uit het oog te verliezen natuurlijk.”

“We kijken in elk geval uit naar wat Juan Pablo kan doen in onze wagen en we denken dat de fans dit zeker een goede zaak zullen vinden. Tot dan richten we ons dus helemaal op 2004,” verklaarde teambaas Ron Dennis

Daarin zal McLaren rekenen op het talent van Raikkonen en Coulthard. Aangezien die laatste maar een contract voor één jaar kreeg aangeboden dit seizoen en Raikkonen nog voor meer jaren onder contract ligt is het veilig aan te nemen dat Coulthard dus de rijder is die aan het eind van 2004 plaats zal moeten ruimen voor Montoya.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » di dec 02, 2003 11:26 am

en Jos is out!

Verstappen kan Jaguar op zijn buik schrijven

Uitgegeven: 2 december 2003 10:53

BARCELONA - Jos Verstappen kan een "stoeltje" bij de formule-1-renstal van Jaguar vergeten. Het Engelse team heeft de Oostenrijker Christian Klien aangetrokken als tweede coureur naast de Australiër Mark Webber. De 20-jarige Klien neemt bij Jaguar de plaats in van de Brit Justin Wilson.

Het Oostenrijkse talent heeft zijn promotie naar de Formule 1 niet alleen te danken aan zijn goede prestaties in de formule-3-Euroserie. Ook een royale bijdrage van een sponsor, naar verluidt 12 miljoen euro, opende voor Klien de deur naar Jaguar.

Verstappen (Minardi) behoorde tot een van de zes kandidaten om bij Jaguar komend seizoen aan de slag te gaan. Bij Minardi en bij Jordan zijn de twee cockpitplaatsen nog vrij.

====

De kans is klein dat ie alsnog naar Jordan kan, Minardi wil ie zelf niet.. dus rentenieren in Monaco..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo dec 10, 2003 7:57 pm

F1: Minardi wil Verstappen behouden

Bron: Trouw

Het Formule 1 team Minardi wil de Nederlander Jos Verstappen graag behouden. Dat heeft teambaas Paul Stoddart gezegd. "Ik hoop dat we Verstappen ervan kunnen overtuigen nog een seizoen voor ons te rijden", aldus Stoddart.

Verstappen wilde zelf graag naar een ander, sneller, team. Bij Jaguar had hij een kans, maar uiteindelijk viel de keus van die renstal op de Oostenrijker Christian Klien die met Red Bull een grotere sponsor meebracht. Bij Jordan lijkt het ook al niet te gaan lukken. Daar lijken de Duitser Nick Heidfeld en de Brit Ralph Firman e beste papieren te hebben.

Stoddart vindt het vooral prettig dat Verstappen een mooi pakket aan sponsors heeft zoals Halfords en Trust.

UPDATE 16:11 uur
In het decembernummer van het blad F1 Racing Magazine zegt Verstappen er niet over te piekeren om terug te keren bij Minardi. Hij wil naar een ander team en als dat niet doorgaat dan stopt hij nog liever met racen dan dat hij terugkeert bij Minardi. "Dan is het einde oefening en ga ik voor Michel Perridon (de baas van Verstappens hoofdsponsor Trust) werken, als zijn chauffeur."

Voor meer F1-nieuws kijk je uiteraard op de FOK!F1-manager

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » za dec 13, 2003 1:46 am

Sorry hoor, maar ik vind Formule 1 echt een nepsport. Het lijkt er alleen maar om te gaan wie de meeste sponsors binnen kan krijgen. Dat heeft toch niets met sport te maken? Laat de beste coureurs racen!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za dec 13, 2003 1:50 am

is Schumi toch.. :yes: :D

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » za dec 13, 2003 2:31 pm

Sandro_Calááábro schreef:Sorry hoor, maar ik vind Formule 1 echt een nepsport. Het lijkt er alleen maar om te gaan wie de meeste sponsors binnen kan krijgen. Dat heeft toch niets met sport te maken? Laat de beste coureurs racen!
Waarom kocht Feyenoord ONO??
En PSV Song en Park???
niet alleen omdat ze zo goed konden voetballen hoor, daar zat óók een financiele reden achter. Zo werkt het dus ook in de F1 :aai: .
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » za dec 13, 2003 4:11 pm

Maar dan nog ff 1000 keer uitvergroot.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » za dec 13, 2003 5:49 pm

Je hebt gelijk. In de Formule 1 draait enorm veel om geld. De zaak Verstappen zegt mij genoeg. Jos wordt niet gehaald omdat de ander een beter sponsor heeft :sad:

Het is natuurlijk ook wel erg logisch. Maar dan in andere sporten geldt in de Formule 1: geld is succes. Wie het meeste geld heeft koopt de beste motor. Je kan nog zulke goede coureurs hebben en je technici kunnen nog zoveel weten, met minder geld is Ferrari amper in te halen.

Gebruikersavatar
Arie Ajax
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:49 am

Bericht door Arie Ajax » zo dec 14, 2003 10:34 pm

Het gaat er overal zo aan toe. Geld is alles. Waarom zal Real Madrid hoger aangeschreven worden dan Ajax. Omdat real meer geld heeft en zich dure en goede spelers kan veroorloven. Real madrid is dus ferrari in dit plaatje. Het is overal hetzelfde.

En laten we eerlijk wezen. Je kijkt F1 niet omdat je alleen ferrari of Williams zo'n tof team vind ofzo. Je hoopt toch een klein beetje dat er een paar goed de baan uit vliegen! En wie dat dan is boeit niet eens zo.

Jos gaat gewoon vrolijk naar Jordan. Jaguar was nooit een optie! Voor hem misschien wel maar voor jaguar niet.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » ma dec 15, 2003 12:15 am

Waarom zal Real Madrid hoger aangeschreven worden dan Ajax. Omdat real meer geld heeft en zich dure en goede spelers kan veroorloven. Real madrid is dus ferrari in dit plaatje.
Vind ik geen goede vergelijking. Als Real Madrid geen goede spelers had gehad, zouden ze nooit zo goed presteren. Maar als Ferrari met middelmatige coureurs zou rijden, zouden ze nog de constructeurstitel binnenhalen! Er is teveel afhankelijk van de techniek in de Formule 1, naar mijn smaak.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » ma dec 15, 2003 8:25 am

Toch heeft een coureur wel degelijk ook invloed en gaat het dus wel degelijk ook om de klasse van de individuen. Toen schumacher bij benneton zat was dat het team, toen hij naar ferrari ging werd het ferrari. Nartuurlijk speelt geld een rol, maar ook de kennis/kunde van een courreur in de afstelling van een auto en zijn rijstijl en tactiek zijn zeer belangrijk. Zo zit er wel een heel groot verschil tussen schumacher en barichello!
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

Gebruikersavatar
Arie Ajax
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:49 am

Bericht door Arie Ajax » di dec 16, 2003 10:50 pm

Inderdaad. Zet een middelmatige coureur in een Ferrari en het constructeurskampioenschap wordt echt niet binnengehaald. Vorig jaar had Schumi al veel meer moeite met Kimi en Montoya.

Schumacher heeft al gezegd een 7e keer de titel te willen halen. Ik denk dat ie dat minstens nog 2 jaar formule 1 zal moeten rijden om dit voor elkaar te krijgen. ALS het hem al gaat lukken. Williams en McLaren zullen er alles aan doen om het ferrari zo moeilijk mogelijk te maken. En da's 2 tegen 1. (En vergeet vooral Renault niet... ook die gaan veel punten halen volgend seizoen)

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » di dec 16, 2003 10:56 pm

Arie Ajax schreef:Het gaat er overal zo aan toe. Geld is alles. Waarom zal Real Madrid hoger aangeschreven worden dan Ajax. Omdat real meer geld heeft en zich dure en goede spelers kan veroorloven. Real madrid is dus ferrari in dit plaatje. Het is overal hetzelfde.
Toch is het bij Real Madrid lange niet zo erg als bij Ferrari. Bij de autosport heb je genoeg aan een goede coureur en een bak als Ferarri. Ik denk dat er bij voetbal nog veel meer aspecten bij komen kijken.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di dec 23, 2003 8:14 pm

bron: http://nu.nl/

De gesprekken tussen Jos Verstappen en Formule 1-renstal Jordan verlopen volgens het Algemeen Dagblad zeer voorspoedig. De sponsors van de Limburger onderhandelden maandag met teambaas Eddie Jordan en Michel Perridon van hoofdsponsor Trust ziet het helemaal zitten. "We verwachten begin januari een contract voor komend jaar te ondertekenen."

Perridon heeft bij Jordan de eis neergelegd dat Verstappen eerste rijder wordt, zodat hij over het beste materiaal kan beschikken en daar kan niet over worden onderhandeld. "Dat hebben we bij Jordan duidelijk neergelegd. Om het team weer naar de subtop van de Formule 1 te helpen, moet naar Jos in zijn positie als eerste rijder geluisterd worden."

Als tweede rijder is de Schot Allan McNish in beeld. Zijn voordeel is dat hoofdsponsor Benson & Hedges graag een Britse coureur in het team wil hebben. Bovendien geniet McNish de steun van motorenleverancier Cosworth. Dat is belangrijk, omdat Jordan komend seizoen de Ford Cosworth-motor waar Jaguar afgelopen seizoen mee verraste tot zijn beschikking krijgt.

Perridon verwacht dat alleen de sportieve eisen van Verstappen een struikelblok kunnen zijn in de onderhandelingen. Over de financiën maakt hij zich minder zorgen. "We willen koste wat het kost zo'n seizoen als dit jaar met Minardi voorkomen", aldus Perridon. "Het team moet vooruit willen en niet gehinderd worden door al te grote financiële problemen. Als dat wel het geval is, dan houden Har Muermans (eveneens sponsor, red.) en ik onze centjes op zak en kijken we of er in het verloop van het seizoen niet elders een betere mogelijkheid ontstaat."


zou koel zijn... :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr dec 26, 2003 9:17 pm

Dat zou voor Jos dé kans zijn!!
Ik zie hem in een (redelijke) Jordan écht wel lekker presteren.
minimaal tussen de 12 en de 20 punten!
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr dec 26, 2003 10:53 pm

nu nog ff genieten van het afgelopen seizoen...F1 jaaropverzicht bij RTL5 :cool:

Plaats reactie