F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » do feb 05, 2004 10:56 pm

ik zei het al :bis:

;)
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do feb 05, 2004 10:57 pm

maare..f1freaks...waarom doen jullie niet mee met 't f1spel? :yes:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 05, 2004 11:01 pm

Ramona schreef:maare..f1freaks...waarom doen jullie niet mee met 't f1spel? :yes:
:yes:

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 05, 2004 11:01 pm

Kan ik wel doen......
zal er eens over nadeken.

denk trouwens dat Eddie Jordan misschien van de week nog wel met hangende pootjes terugkomt richting Jos Verstappen... :nooo:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 05, 2004 11:10 pm

Denk ik ook, want hij is Trust nodig, hij heeft dit geld al mee gerekend in zijn begroting!!

Overige sponsors zijn ook aan de hand van deze grote sponsor in zee gegaan met Jordan, dus zonder Trust is Jordan niks aankomend seizoen of ze moeten een grotere sponsor binnen halen. Maar wie?

Wat brengt Firman of mcNish met zich mee, geen grote sponsors is uit de vorige jaren gebleken!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 05, 2004 11:16 pm

Perridon (trust) zei op TV dat het conflict tussen Rothengatter en Jordan de reden van het mislopen is....
Verder zou het budget blijven staan om Jos komend jaar alsnog naar de F1 te krijgen... :cheer:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » vr feb 06, 2004 8:02 am

Ramona schreef:maare..f1freaks...waarom doen jullie niet mee met 't f1spel? :yes:
???
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr feb 06, 2004 8:04 am

Ramona schreef:kheb voor de F1freak weer een subleague aangemaakt bij F1manager..naam ..hoe toepasselijk..AjaxTalkers...en wachtwoord Talker..
suc6! :D

http://www.f1manager.info/
hier doelde ik op Eric.. ;)

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » vr feb 06, 2004 12:54 pm

Verstappen blijft zich richten op Formule 1

Uitgegeven: 6 februari 2004 11:18
Laatst gewijzigd: 6 februari 2004 11:25

RIJSWIJK - De afgeketste deal met Jordan is voor het management van Jos Verstappen geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. "We blijven ons richten op de Formule 1", liet manager Raymond Vermeulen vrijdag weten.

"Jos is teleurgesteld dat het niet is gelukt. Maar we zijn niet uit het veld geslagen. Jos heeft duidelijk het idee dat de Formule 1 voor hem 'unfinished bussines' is."

In de nabespiegelingen over de mislukte overeenkomst tussen Jordan en Verstappen wees Trust-topman Michel Perridon, die de deal financieel mogelijk wilde maken, met een beschuldigende vinger naar Verstappens zaakwaarnemer Huub Rothengatter. Volgens de computergigant was een verstoorde relatie tussen teameigenaar Eddy Jordan en Rothengatter mede debet aan de mislukking.

Rothengatter

Rothengatter wilde vrijdag niet reageren op de aantijgingen van Perridon. "Laat ik in dit geval nu maar de verstandigste zijn en er helemaal niets over zeggen. Onder de streep is het alleen ontzettend jammer dat Jos volgend jaar niet rijdt."

Vete

Vermeulen wilde wel kwijt dat van een persoonlijke vete tussen Jordan en Rothengatter volgens hem geen sprake is. "Het is gewoon een mislukt zakelijk verhaal, dat niets te maken heeft met een persoonskwestie. Wij hebben, als totale groep rond Jos, een gezamenlijk aanbod gedaan. Uiteindelijk heeft Jordan daar 'nee' op gezegd. We hebben allemaal het maximale geprobeerd en het is niet gelukt. Waarop het uiteindelijk is afgeketst, is ook niet belangrijk. Dat is niet één puntje."

Vermeulen hoopt dat Verstappen dit seizoen alsnog in de Formule 1 te bewonderen zal zijn. "We hebben een fantastisch pakket met een ervaren, nog jonge coureur die ook nog eens een goede sponsor achter zich heeft staan. We hebben dan ook nog niet het idee dat we naar andere raceklasses moeten kijken. Er bestaat altijd een kans dat hij opnieuw terugkeert."
nu.nl
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » zo feb 08, 2004 11:00 am

ik wil dat f1-spel wel meedoen, maar w8 het liefst totdat de laatste jordan-rijder ook bekend is.....
tot wanneer kun je je inschrijven????
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo feb 08, 2004 11:07 am

meen tot net voor de race....iig kun je vlak voor de race niks meer wijzigen..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do feb 12, 2004 7:44 am

never ending story...? :whistling:
Jordan doet Jos Verstappen een nieuw bod

Bron: Algemeen Dagblad


Afbeelding Er is weer nieuwe hoop voor Jos Verstappen en al zijn fans. Teambaas Eddie Jordan heeft woensdagmiddag namelijk toenadering gezocht tot de coureur en zijn sponsors. Hij heeft daarbij Verstappen iets meer salaris en de sponsors betere voorwaarden in het vooruitzicht gesteld. Verstappen en zijn management willen niets over de toenadering zeggen.

Vorige week werden de onderhandelingen nog afgebroken, volgens Jordan door het team zelf omdat Verstappen te veel geld eiste. Het team stelde toen dat de gesprekken definitief waren beëindigd, maar lijkt hier nu op terug te komen. Het nieuwe bod bereikt echter nog niet de wens van de Limburgse coureur, die nu weer de enige kandidaat voor het stoeltje lijkt.

De toenadering van Jordan komt nadat het team had onderhandeld met de Italiaanse coureur Giorgio Pantano. Die zei dat hij 5 miljoen dollar van sponsors mee kon krijgen, maar kon voor de gestelde deadline van woensdagmiddag tegen twaalven niet met een bankgarantie komen. Toen bleek dat de betalingstermijn niet werd gehaald, kon de 25-jarige coureur meteen vertrekken van de baan waar hij samen met Jordancoureur Nick Heidfeld aan het testen was

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 12, 2004 10:46 pm

Alaindebanaan schreef:Kan ik wel doen......
zal er eens over nadeken.

denk trouwens dat Eddie Jordan misschien van de week nog wel met hangende pootjes terugkomt richting Jos Verstappen... :nooo:

:eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 13, 2004 7:12 pm

Niet Jos Verstappen maar Giorgio Pantano zal komend seizoen teamgenoot worden van Nick Heidfeld. De 25-jarige Italiaan tekende vandaag met het Jordan team een contract om het komende seizoen voor het team te gaan racen.

“Giorgio toonde zich voortdurend heel goed in de drie seizoen dat hij in de F3000 aan de slag was en hij is klaar voor de F1. Ik denk dat we nu over een jeugdige rijderscombinatie beschikken die toch genoeg ervaring en talent heeft,” verklaart Eddie Jordan in een persbericht.

”Giorgio en Nick zijn beiden heel snel, talentvol en snakken naar succes en dat is net wat we willen bereiken met ons team. Samen zullen we terugvechten en ik kijk nu al vol ongeduld uit naar de eerste race.”

De Italiaan toonde zich heel tevreden dat hij dan toch eindelijk mag debuteren op het allerhoogste niveau.

“Ik ben heel blij. Ik wil Eddie Jordan en zijn team bedanken om me deze kans te geven. Ik zal alles wat ik in me heb geven en ik wel hen graag goede resultaten bezorgen. Er zijn nog heel wat andere mensen die ik moet bedanken en ik hoop dat ik hen trots zal maken. Ik kijk nu uit naar de tests om de wagen beter te leren kennen en kan haast niet wachten tot ik in Melbourne aan de start mag verschijnen.”

Pantano won het Duitse F3 kampioenschap in zijn eerste seizoen en werd tweede en derde in de twee F3000 seizoenen die hij reed. Pantano testte al eens voor het McLaren, Williams en Benetton team.
www.f1racing.net

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za feb 14, 2004 10:46 am

Definitief geen F1 voor Jos, die wel verwacht in de loop van het seizoen nog een stoeltje ergens te kunnen krijgen. Ik moet het nog zien, ik denk dat dit einde carriere is.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za feb 14, 2004 10:48 am

heel jammer.. :sad:

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » za feb 14, 2004 11:15 am

Aan de ene kant keurt Ramona iedere vorm van milieuvervuiling keihard af, maar aan de andere kant is ze wel gek op Formule I. Is het gek dat ik dat niet begrijp? :eusa_liar:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za feb 14, 2004 11:24 am

ja..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 14, 2004 4:24 pm

ach je compenseert het door 16 vluchten van een vliegtuig aan de grond te houden!!

1 GP weekend is het zelfde als 1 vlucht!

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » di feb 17, 2004 10:54 am

Rothengatter wijst beschuldiging af

LAREN, dinsdag
Jordan Grand Prix en sponsor Trust houden het management van Jos Verstappen volledig verantwoordelijk voor het feit dat de Nederlandse Formule 1-coureur dit seizoen buitenspel staat. In vergelijkbare bewoordingen in hun persbulletins die gisteren bijna tegelijkertijd werden uitgevaardigd, verwijten zij het management (lees: Huub Rothengatter) dat die een overdreven hoge commissie voor zichzelf en een buitensporig hoog salaris voor Verstappen heeft geëist. Daardoor zouden de onderhandelingen schipbreuk hebben geleden. Bovendien zou de coureur, volgens Jordan, alle verzoeken om een stoeltje te passen en zich aan een conditietest te onderwerpen hebben geweigerd.

Huub Rothengatter die de zaken al tien jaar voor Verstappen behartigt, is des duivels. „Ik ben verbijsterd wat ik op de sites van Jordan en Trust lees. Niet alleen omdat de inhoud van onderhandelingen zo maar in de pers kunnen komen, maar vooral omdat er niets van klopt. Wat zij beweren komt totaal niet overeen met de feiten. Het is absoluut niet correct”, aldus Rothengatter, die zijn advocaat al heeft geraadpleegd om mogelijke stappen te ondernemen, „want nu krijgen wij de zwarte piet toegespeeld, terwijl ik weet dat het tegendeel het geval is. Mijn advocaat is dan ook net zo verbijsterd als ik”.

De door de wol geverfde zaakwaarnemer voelt zich beschadigd. Toch wil hij vooralsnog geen openheid van zaken geven. Of dat verstandig is, interesseert hem niet. „Het is beter om verder geen commentaar te leveren in het belang van Jos´ verdere carrière”, meende de Gooise manager.

In het magazine RaceReport, dat deze week verschijnt, licht Rothengatter een tipje van de sluier op. Doelend op Perridon, die hem aanvankelijk op een zijspoor zette om zelf de onderhandelingen met Formule 1-teambaas Eddie Jordan op zich te nemen, vertelde hij onder meer: „Onder de streep mag ik Perridon. Hij maakt van zijn hart geen moordkuil en komt zijn afspraken na. Hij is een goede zakenman, dat laat hij zien met Trust (...). Anderzijds heb ik Michel in het verleden wel altijd gewaarschuwd dat de wereld van de Formule 1 anders in elkaar steekt dan het reguliere bedrijfsleven.”

Rothengatter is er voor 100% van overtuigd dat hij Verstappen bij Jordan had kunnen onderbrengen als hem de regie helemaal was toevertrouwd. „Ik denk dat ik weet hoe die wereld in elkaar zit”, sprak hij zelfverzekerd.

Het is opvallend hoe Trust afgelopen vrijdag nog liet weten alle banden met Verstappen te verbreken, om gisteren mede te delen wel met Jos door te willen gaan maar niet met zijn managers. Jordan daarentegen paaide gisteren alleen de Nederlandse sponsors, al deed de Formule-renstal dat heel knullig door in hun eerste versie op hun officiële website de namen van Perridon en medesponsor Harry Muermans te verbasteren tot resp. Michel Perirdom en Harrie Mermanns.

Jordan, die over ´uitstekende gesp rekken met de genoemde sponsors´ sprak (hoewel Muermans zich daar niet daadwerkelijk mee bemoeide. red.), verklaarde: „Jammer dat het zo is gelopen. (...) Het is niet goed voor de sport dat zulke waardevolle mensen op deze manier worden behandeld door een manager.”

Het is niet uitgesloten dat er nog steeds contacten blijven bestaan tussen Jordan en Perridon, hoewel de CEO van Trust intussen ook zijn publicitaire pijlen richt op de Deutschc Tourenwagen Masters waarin Mercedes-rijder Christijan Albers vorig jaar een hoofdrol vertolkte.

Telegraaf
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di feb 17, 2004 12:13 pm

jammer voor joske....

ben lui, dus:
Ramona, waar kon ik me nou inschrijven voor dat F1-spel?? :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di feb 17, 2004 3:06 pm

Ramona schreef:
Ramona schreef:kheb voor de F1freak weer een subleague aangemaakt bij F1manager..naam ..hoe toepasselijk..AjaxTalkers...en wachtwoord Talker..
suc6! :D

http://www.f1manager.info/
hier doelde ik op Eric.. ;)
tja..lezen is vermoeiend he Alain...notabene een stukje naar boven scrollen.. :poketoungeb:

maar succes! :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do feb 19, 2004 6:35 pm

ik zie dat je je nog niet aangemeld hebt..Lukt t niet? ;)

Ik doe btw ook al enige jaren mee aan een ander F1 spel...daar moeten wel wat centjes ingelegd worden...indien interesse maar ff PMmen voor spelregels enzo...(en voor de duidelijkheid dit is geen spam want ik heb er zelf geen reet aan..) maar tis wel geinig...je krijgt een goede en leuke analyse van wedstrijden, filmpje en scores per wedstrijd per mail..

maar goed.. leuk voor Tom... :xyxthumbs:
Tom Coronel wordt testrijder bij de
Italiaanse Formule 1-renstal Minardi.De
oud-kampioen in de Formule Nippon,die
een poging om met Arrows zijn Formule
1-debuut te maken in 2000 zag stranden,
wordt eerste reserve bij Minardi.

Coronel is komend seizoen dus mogelijk
te bewonderen in de Formule 1,maar is
daarvoor afhankelijk van Gimmi Bruni en
Zsolt Baumgartner.Als hen iets overkomt
of hun prestaties erg tegenvallen,mag
Coronel aan de bak.

Coronels verbintenis komt voort uit de
overeenkomst tussen Minardi en Coronels
sponsor Wilux.De badkamerfabrikant uit
Woerden wordt hoofdsponsor van Minardi.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » vr feb 20, 2004 9:04 am

Perridon: Verstappen wilde extra plekje voor eigen sponsor op de Jordan

Geslipt door reclamesticker
Door Gerard den Elt
AD.nl

Jos Verstappen raakte vorige week op dramatische wijze zijn toekomst in de Formule 1 kwijt. Gedoe over een extra reclamesticker op de Jordan zou de druppel zijn geweest die de emmer deed overlopen. Een terugblik.


Jos Verstappen

Er is alweer voorzichtig contact geweest tussen Jos Verstappen en zijn voormalig sponsor Michel Perridon. De Limburger kreeg eventjes de wind van voren van de Rotterdamse zakenman. In het blad Race Report wordt Perridon naar eigen zeggen 'afgezeken'. Het autosportblad - dat een exclusief contract heeft met Verstappen - schuift de schuld voor de breuk met Jordan in de schuld van de eigenaar van Trust.

,,Mooi is dat, heb ik tegen Jos gezegd, dat ik zo word bedankt voor de moeite. Iemand de schuld geven die bereid is geweest miljoenen te investeren in zijn loopbaan, dat lijkt me niet correct. Jos zegt van niks te weten, dat hij niets met de inhoud te maken heeft gehad. Hij zou meteen een bericht op zijn website zetten waarin hij afstand neemt van de inhoud. Ik zal het wel zien'', zegt Perridon gelaten. Hij wil nog één keer zijn verhaal doen. Daarna wil hij overgaan tot de orde van de dag.

De afgelopen twee maanden zijn hem naar eigen zeggen niet in de koude kleren gaan zitten. ,,Ik loop met een bal in mijn maag'', bekent hij.

Het mislukken van de overeenkomst met Jordan heeft zijn leven de afgelopen weken te zeer beheerst. Samen met Raymond Vermeulen, de behendige persoonlijk manager van Verstappen, bereikte hij een principe-akkoord over een contract voor een jaar. Trust en Muermans zouden voor circa 7 miljoen dollar gaan sponsoren, Verstappen zou eerste rijder worden bij het team van Eddie Jordan.

,,We waren er uit, totdat Huub Rothengatter zich ermee ging bemoeien. Wat wij in twee maanden voor elkaar hebben gekregen, brak hij in twee weken weer af. En vergeet niet dat Raymond Vermeulen namens Jos overal bij heeft gezeten, hè. Jos heeft overal van af geweten'', stelt de Rotterdammer.

Hij gaat terug naar vorige week, toen de overeenkomst bijna beklonken leek. Verstappen had zijn persoonlijke eisen omlaag gebracht, van circa 3 naar een kleine 2 miljoen dollar. De bedragen worden niet bevestigd, maar ook niet tegengesproken. Afgelopen weekeinde zou Verstappen worden gekeurd, er zou een stoeltje worden gemaakt en deze week had de Limburger op Imola voor het eerst moeten testen in de EJ-14.

Op dinsdag 10 februari besluit Perridon nota bene het sponsorbedrag nog iets te verhogen, opdat Jordan het gat in het aangeboden en gevraagde salaris kan dichten.

Donderdagmiddag 12 februari komt er echter een kink in de kabel. Manager Huub Rothengatter claimt volgens Perridon een extra reclame-uiting op de Jordan. Een persoonlijke sponsor wil ook op de Jordan prijken. Het bedrag, naar verluidt een miljoen dollar, valt toe aan Verstappen, die daarmee via een omweg zijn salaris weer zou opschroeven tot 3 miljoen dollar.

Perridon: ,,En wat het ergste is: dat plekje op de auto ging ten koste van de reclame-uitingen voor mij en Muermans. Ik pas dus een deel van Jos' salaris bij, verhoog het sponsorbudget en moet vervolgens een deel van mijn reclamecentimeters inleveren. Dan zeg ik: Huub en dus ook Jos hebben overvraagd.''

Perridon overlegt vrijdagmorgen 13 februari met zijn directeur Dick Man in 't Veld, waarna vervolgens wordt besloten alle onderhandelingen te staken en Jordan af te zeggen.

Dat de onderhandelingen geen schoonheidsprijs verdienen, weet Perridon ook wel. Ook Eddie Jordan heeft daarin een aandeel gehad. De Ier wilde Verstappen eigenlijk helemaal niet hebben. Perridon: ,,Jos is niet te oud, maar niet interessant meer voor de betere teams met geld. Eddie wil liever een jongere coureur, die hij kan opleiden en vervolgens voor veel geld kwijt kan aan andere teams.'' Ook de beroerde relatie tussen Rothengatter en Jordan was volgens hem van invloed. ,,En Jordan kent Jos: als Heidfeld een paar keer sneller is - en Nick is snel - dan begint Jos te klagen over de auto. Bovendien vond hij Jos te zwaar. Afslanken jongen, heb ik Jos een paar keer per sms gewaarschuwd.''

De kans op een terugkeer van Verstappen is klein. ,,Maar je weet het nooit in de Formule 1. Als er een rijderspositie vrijkomt, valt er met mij te praten, nog steeds. Ik geloof in Jos, daarom wilde ik hem laten bewijzen dat hij thuishoort in de Formule 1. Maar ik steun hem alleen nog op mijn voorwaarden. Met Rothengatter doe ik geen zaken meer.''

Donderdagmiddag 12 februari komt er echter een kink in de kabel. Manager Huub Rothengatter claimt volgens Perridon een extra reclame-uiting op de Jordan. Een persoonlijke sponsor wil ook op de Jordan prijken. Het bedrag, naar verluidt een miljoen dollar, valt toe aan Verstappen, die daarmee via een omweg zijn salaris weer zou opschroeven tot 3 miljoen dollar.

Perridon: ,,En wat het ergste is: dat plekje op de auto ging ten koste van de reclame-uitingen voor mij en Muermans. Ik pas dus een deel van Jos' salaris bij, verhoog het sponsorbudget en moet vervolgens een deel van mijn reclamecentimeters inleveren. Dan zeg ik: Huub en dus ook Jos hebben overvraagd.''

Perridon overlegt vrijdagmorgen 13 februari met zijn directeur Dick Man in 't Veld, waarna vervolgens wordt besloten alle onderhandelingen te staken en Jordan af te zeggen. Dat de onderhandelingen geen schoonheidsprijs verdienen, weet Perridon ook wel.Ook Eddie Jordan heeft daarin een aandeel gehad. De Ier wilde Verstappen eigenlijk helemaal niet hebben. Perridon: ,,Jos is niet te oud, maar niet interessant meer voor de betere teams met geld. Eddie wil liever een jongere coureur, die hij kan opleiden en vervolgens voor veel geld kwijt kan aan andere teams.'' Ook de beroerde relatie tussen Rothengatter en Jordan was volgens hem van invloed. ,,En Jordan kent Jos: als Heidfeld een paar keer sneller is - en Nick is snel - dan begint Jos te klagen over de auto. Bovendien vond hij Jos te zwaar. Afslanken jongen, heb ik Jos een paar keer per sms gewaarschuwd.''

De kans op een terugkeer van Verstappen is klein. ,,Maar je weet het nooit in de Formule 1. Als er een rijderspositie vrijkomt, valt er met mij te praten, nog steeds. Ik geloof in Jos, daarom wilde ik hem laten bewijzen dat hij thuishoort in de Formule 1. Maar ik steun hem alleen nog op mijn voorwaarden. Met Rothengatter doe ik geen zaken meer.''
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » vr feb 20, 2004 10:31 am

Pienaar10 schreef:ach je compenseert het door 16 vluchten van een vliegtuig aan de grond te houden!!

1 GP weekend is het zelfde als 1 vlucht!
Aha...en is al bekend geworden welken toestellen aan de grond worden gehouden??
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

Plaats reactie