F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » zo jun 04, 2023 3:56 pm

Dat was wederom smooth sailing van Verstappen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo jun 04, 2023 4:24 pm

Mano schreef:
zo jun 04, 2023 3:56 pm
Dat was wederom smooth sailing van Verstappen
In de eerste twee stints harder op een hardere band dan de mannen achter hem. Dit reed hij op zijn gemak. Heeft absoluut niet het maximum uit de auto hoeven halen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » zo jun 04, 2023 5:53 pm

zeux schreef:
Mano schreef:
zo jun 04, 2023 3:56 pm
Dat was wederom smooth sailing van Verstappen
In de eerste twee stints harder op een hardere band dan de mannen achter hem. Dit reed hij op zijn gemak. Heeft absoluut niet het maximum uit de auto hoeven halen.
Dat deed hij 1 rondje toen hij eventjes de snelste rondetijd neerzette.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo jun 04, 2023 7:17 pm

Hoe leuk zou hij dit nou nog vinden? Erg spannend is het allemaal niet. Vergelijk dat eens met die mooie duels met Hamilton uit zijn eerdere jaren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo jun 04, 2023 8:21 pm

Die pitsstraat in Detroit! :drecul.gif:

Lekkere 'tunnetjes' ook in het circuit zelf. Monaco to the max.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo jun 04, 2023 8:49 pm

zeux schreef:Die pitsstraat in Detroit! :drecul.gif:

Lekkere 'tunnetjes' ook in het circuit zelf. Monaco to the max.
Wtf… hoe zie je nu waar je heen moet? :)))

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo jun 04, 2023 10:02 pm

Frank schreef:
zo mei 28, 2023 7:00 pm
Blijft een pijnpunt, die pitstops
Ik herhaal me maar even.

Lijkt erop dat Veekay door de laatste pitstop een top10 finish weggegooid heeft. :eusa_naughty.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo jun 04, 2023 10:24 pm

Het is echt permanent chaos hé in Indy?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo jun 04, 2023 10:35 pm

Tja, je kijkt ook wel twee wedstrijden achter elkaar op circuits waar het chaos kan worden. Eerst de Indy 500, nu dit smalle Monaco like baantje.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo jun 04, 2023 10:52 pm

Het is ook wel geinig. Vind het wel zeer onoverzichtelijk met al die fuel- en bandenstrategieën, waardoor je bijna geen idee hebt hoe het veld echt ligt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo jun 04, 2023 10:57 pm

En dan hebben die Amerikanen ook nog eens de gewoonte om regelmatig van kleur van de auto te veranderen, als de sponsor dat wil. Komt de overzichtelijkheid niet echt ten goede :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » zo jun 04, 2023 11:57 pm

Marillion schreef:
zo jun 04, 2023 7:17 pm
Hoe leuk zou hij dit nou nog vinden? Erg spannend is het allemaal niet. Vergelijk dat eens met die mooie duels met Hamilton uit zijn eerdere jaren.
Ja, zonde. Die jongen is in de vorm van zijn leven en rijdt in een geweldige bak. En dan is er niemand die hem het vuur aan de schenen kan leggen. Perez maakt teveel fouten. Ferrari is als Ajax afgelopen seizoen, maar dan al jarenlang. Wat een zootje daar! Mercedes misschien? Wel tekenen van herstel, maar kunnen ze het level van Max en Red Bull straks ook dicht benaderen? Hopelijk wel. Max heeft echt weer een rivaal nodig voor de races. Desnoods die jankerd van een Lewis. Omdat hij dan nog meer kan laten zien hoe ongelooflijk goed hij is geworden. Voor een derde titel met extra glans.
Success will tear us apart.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma jun 05, 2023 8:02 am

Gaat dit jaar niet meer lukken.

Titel 4 misschien, alleen is er dan een kans dat Max wat nonchalanter wordt (of is dat niet zijn karakter)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma jun 05, 2023 9:04 am

Ik krijg niet het idee dat Max lijdt onder zijn eigen suprematie.

Hamilton won een aantal kampioenschappen met vingers in de neus. Vettel heeft dominante jaren gehad. Ik las ergens dat Schumacher in 2002 al in juli in Frankrijk kampioen was na 11 van de 17 races.
Het hoort bij deze gemechaniseerde sport.
Daarnaast zijn er zoveel parameters dat het ook geen ‘given’ is dat je even wint. Zie Perez die met dezelfde auto enorm loopt te kloten in kwalificaties en races.

Verstappen is in de vorm van zijn leven, maar het team presteert ook optimaal van auto (Newey) tot strategie (Horner) tot pitstops (mechaniciens).

Topprestatie waar ik wel van kan genieten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Jinne » ma jun 05, 2023 9:24 am

Max zal zijn focus toch in ieder geval op de 8 titels hebben. Dan kan ie ook nog wel even vooruit. Met iedere titel nu komt ie ook wel in exclusiever rijtje.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » ma jun 05, 2023 9:28 am

zeux schreef:
ma jun 05, 2023 9:04 am
Verstappen is in de vorm van zijn leven, maar het team presteert ook optimaal van auto (Newey) tot strategie (Horner) tot pitstops (mechaniciens).

Topprestatie waar ik wel van kan genieten.
Oh ja, zeker. Ik ook. Formidabel natuurlijk. En toch hoop ik als kijker op meer rivaliteit vooraan. Zoveel superioriteit is bewonderenswaardig, maar wordt net als in de Mercedesjaren uiteindelijk ook doodsaai.
Success will tear us apart.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma jun 05, 2023 9:35 am

Zuidema schreef:
ma jun 05, 2023 9:28 am
zeux schreef:
ma jun 05, 2023 9:04 am
Verstappen is in de vorm van zijn leven, maar het team presteert ook optimaal van auto (Newey) tot strategie (Horner) tot pitstops (mechaniciens).

Topprestatie waar ik wel van kan genieten.
Oh ja, zeker. Ik ook. Formidabel natuurlijk. En toch hoop ik als kijker op meer rivaliteit vooraan. Zoveel superioriteit is bewonderenswaardig, maar wordt net als in de Mercedesjaren uiteindelijk ook doodsaai.
Het leuke is dat het engelse publiek nu al roept dat ze het saai vinden terwijl ze behoorlijk stil waren tijdens Ham z'n stint.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma jun 05, 2023 9:50 am

Mano schreef:
ma jun 05, 2023 9:35 am
Zuidema schreef:
ma jun 05, 2023 9:28 am
zeux schreef:
ma jun 05, 2023 9:04 am
Verstappen is in de vorm van zijn leven, maar het team presteert ook optimaal van auto (Newey) tot strategie (Horner) tot pitstops (mechaniciens).

Topprestatie waar ik wel van kan genieten.
Oh ja, zeker. Ik ook. Formidabel natuurlijk. En toch hoop ik als kijker op meer rivaliteit vooraan. Zoveel superioriteit is bewonderenswaardig, maar wordt net als in de Mercedesjaren uiteindelijk ook doodsaai.
Het leuke is dat het engelse publiek nu al roept dat ze het saai vinden terwijl ze behoorlijk stil waren tijdens Ham z'n stint.
Zo, dat publiek laat zich kennen... Niet normaal. Zuur, zuur, zuur. De eerste titel is gestolen, de tweede ook, want budgetcap overschreden (ik geloof iets van 1,8 miljoen op een begroting van iets van 150 miljoen...) en omdat de straf te 'mild' was moet bij een eventueel derde kampioenschap waar Red Bull op af stevent ook een asteriks....

Ondertussen owns Horner het succes:
Red Bull-teambaas Christian Horner geniet volop van het machtsvertoon van Max Verstappen dit Formule 1-seizoen. De WK-leider boekte zondag in Barcelona zijn vijfde Grand Prix-zege van het seizoen en de veertigste in totaal.
"Je moet genieten van de goede dagen en vandaag was het een goede dag", zei Horner na de derde Grand Prix-zege van Verstappen op rij tegen Viaplay. "We hebben er de laatste tijd veel gehad. Je moet ze onthouden op de slechte dagen, die in de toekomst ongetwijfeld weer zullen komen."
Verstappen was in Barcelona opnieuw oppermachtig, maar voor Horner was de zege geen vanzelfsprekendheid. De Limburger klaagde - net als de andere coureurs - meermaals over zijn banden. "Dat had hem behoorlijk parten kunnen spelen", zei Horner.
"Maar hij ging er prachtig mee om. De start was cruciaal. Hij was de enige op de mediumband en hij reed hard maar eerlijk in de eerste bocht", vervolgde Horner trots. "Daarna bouwde hij een ruime voorsprong op en reed hij de race foutloos uit."
Met de veertigste Grand Prix-zege kwam Verstappen in Barcelona in een schaars rijtje terecht. Alleen Sebastian Vettel (53 zeges), Lewis Hamilton (103 zeges), Michael Schumacher (91 zeges), Alain Prost (51 zeges) en Ayrton Senna (41 zeges) gingen hem voor.
Dankzij de zege breidde Verstappen bovendien zijn voorsprong in de WK-stand uit ten opzichte van nummer twee Sergio Pérez. Verstappen heeft nu 53 punten voorsprong op zijn Mexicaanse teamgenoot. Over twee weken komt Verstappen weer in actie bij de Grand Prix van Canada.
:biggrin.gif: :biggthumpup.gif:

Starten op een hardere band en dan die bocht in knallen. Dat is ook gewoon kwaliteit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » ma jun 05, 2023 9:58 am

Horner zette overigens Rosberg ook even op z'n plaats in de post race interview. Ik vind die Rosberg sowieso een kwal van een gozer. Wat die nou weer toevoegt, geen flauw idee.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma jun 05, 2023 10:07 am

raymon schreef:
ma jun 05, 2023 9:58 am
Horner zette overigens Rosberg ook even op z'n plaats in de post race interview. Ik vind die Rosberg sowieso een kwal van een gozer. Wat die nou weer toevoegt, geen flauw idee.
Was ook een erg ongemakkelijk interviewtje met Hamilton. Die had er niet veel zin in. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma jun 05, 2023 10:09 am

Denk dat het verschil van Perez vs Verstappen het duidelijk maakt.
Je kan nog zo'n goeie auto hebben. Je moet het wel laten zien.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33912
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Duke » ma jun 05, 2023 10:25 am

Jinne schreef:
ma jun 05, 2023 9:24 am
Max zal zijn focus toch in ieder geval op de 8 titels hebben. Dan kan ie ook nog wel even vooruit. Met iedere titel nu komt ie ook wel in exclusiever rijtje.
Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat Max dit niet nog 10 jaar gaat doen, hij zegt zelf ook dat die 8 titels geen doel op zich zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » ma jun 05, 2023 10:35 am

zeux schreef:
ma jun 05, 2023 10:07 am
raymon schreef:
ma jun 05, 2023 9:58 am
Horner zette overigens Rosberg ook even op z'n plaats in de post race interview. Ik vind die Rosberg sowieso een kwal van een gozer. Wat die nou weer toevoegt, geen flauw idee.
Was ook een erg ongemakkelijk interviewtje met Hamilton. Die had er niet veel zin in. :ajaxsmiley.gif:
Hamilton is nog niet vergeten dat Rosberg kampioen moest worden van Mercedes. Daar is werkelijk waar alles aan gedaan om dat voor elkaar te krijgen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma jun 05, 2023 10:40 am

:smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma jun 05, 2023 10:58 am

Ja, precies hierom is hij fun.

Zo relaxed.

Ook al lag Hamilton 35 seconden voor, dan was hij nog aan het zeiken en zaniken over banden dit, rem dat. Dat is zijn mojo.
I prefer Max's.

Alonso is ook zo'n leuke coureur.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie