F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » za okt 26, 2019 8:07 pm

brigade zuid schreef:Pole voor Max!
:blub.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » za okt 26, 2019 8:47 pm

Mooi, nu misschien ook weer eens een goede start? Het was wel weer eens tijd voor een succesje.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » za okt 26, 2019 8:50 pm

Marillion schreef:Mooi, nu misschien ook weer eens een goede start? Het was wel weer eens tijd voor een succesje.
Dat ligt geheel aan de elektronica, niet aan Max toch? :hypocrite.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » za okt 26, 2019 10:58 pm

Max is wel een sukkel hoor.

Gaat bij de persconferetie opscheppen dat hij niet van het gas ging in de laatste bocht bij de gele vlag situatie. Waardoor de stewards nu toch de situatie onderzoeken, terwijl ze dat eerst niet van plan waren (data lieten zien dat hij ietsje langzamer ging).

Max staat nu op het matje.

Potentiële straffen: drie plaatsen terug of vijf plaatsen. Of - en dat is te hopen - alleen het afnemen van die rondetijd, waardoor hij pole behoudt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » za okt 26, 2019 11:30 pm

Van nu.nl:
Onze verslaggever ter plaatse bevestigt het nieuws: Max Verstappen is door de stewards gestraft en drie plaatsen achteruit gezet. Daardoor start hij zondag vanaf de vierde positie.
Als hij zijn grote mond had gehouden, was dit niet gebeurt...

En het was al volstrekt onnodig dat hij die laatste meters vol gas bleef gaan, terwijl de mannen voor hem niet aan zijn tijd waren gekomen.

Simpelweg onprofessioneel. Waarmee hij zichzelf èn het team benadeelt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1

Bericht door raymon » zo okt 27, 2019 12:35 am

De vraag is natuurlijk of hij wist dat de data aangaven dat hij niet sneller had gereden ten tijde van de persconferentie.

Maar ik kan me kan me ook haast niet voorstellen dat hij bewust een gele vlag over het hoofd heeft gezien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 27, 2019 2:33 am

Var :blackcat.gif:

F1 :blackcat.gif: :blackcat.gif: :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » zo okt 27, 2019 8:32 am

Niet zo slim om daar zelf zo open over te zijn. En natuurlijk ook niet verstandig om dat risico überhaupt te nemen. Je hebt al de snelste tijd en je tegenstanders moeten daar ook van het gas. Komt nog bij dat ze een overtreding van een veiligheidsregel wel moeten bestraffen.

Dan moet hij het in de race maar goed maken.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » zo okt 27, 2019 9:52 am

Ja, vreemde fout(en) van hem

Nu hoeft het geen nadeel te zijn om vanaf tweede rij achter de Ferrari s te starten. Ferrari s zijn beduidend sneller, nu kan hij eventueel profiteren van de slipstream


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo okt 27, 2019 10:52 am

Idd eerste plek had hij waarschijnlijk toch niet behouden. Voor de rest oerdom van hem, de actie zelf en het daarna zeggen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1

Bericht door raymon » zo okt 27, 2019 11:16 am

Iniesta schreef:Ja, vreemde fout(en) van hem

Nu hoeft het geen nadeel te zijn om vanaf tweede rij achter de Ferrari s te starten. Ferrari s zijn beduidend sneller, nu kan hij eventueel profiteren van de slipstream


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Topsnelheid is niet hetzelfde als start snelheid en op het rechte stuk waren de Ferraris helemaal niet zo heel veel sneller. Ben wel bang dat inhalen hier lastig gaat worden voor RB.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo okt 27, 2019 11:21 am

Iniesta schreef:Ja, vreemde fout(en) van hem

Nu hoeft het geen nadeel te zijn om vanaf tweede rij achter de Ferrari s te starten. Ferrari s zijn beduidend sneller, nu kan hij eventueel profiteren van de slipstream


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Natuurlijk maakt dat uit. Ze rijden nu van je weg ipv dat ze je eerst in moeten halen en er misschien nog kans op verdedigen eerste bocht is.
En hij heeft nu Hamilton ook voor zich.

Stomme blunder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo okt 27, 2019 11:39 am

De enige manier waarop Max nog kans maakt is bandenmanagement.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo okt 27, 2019 1:02 pm

raymon schreef:De vraag is natuurlijk of hij wist dat de data aangaven dat hij niet sneller had gereden ten tijde van de persconferentie.
Er werd een vraag over gesteld. Dan weet je: oppassen. Dan ga je toch niet 'stoer' zeggen dat je niet hebt gelift?

Uit het transcript van de persconferentie op F1.com:
Q: (Lawrence Edmondson – ESPN) Max, it looked like you set a fastest final sector despite the accident of Bottas. Can you explain whether you backed off or if you were aware of it, if you saw the yellow flags coming into that corner.
MV: I was aware that Valtteri crashed.
Did you back off?
MV: It didn’t really look like it, did it? No.
Hier hoe hij het zei (met een lachje).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » zo okt 27, 2019 1:42 pm

Vond het eerlijk gezegd niet stoer overkomen, meer van dat geen zin heeft om erover te liegen aangezien iedereen het zelf ook kan zien/horen
Dan nog had ie het had ie het slimmer moeten verpakken.
Hij geeft overigens niet aan dat ie geel had gezien, maar dat ie bottas heeft gezien. Gele signalering in de auto werkte niet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo okt 27, 2019 1:59 pm

Uhm, er staat een gecrashte auto in de vangrail - die hij ziet en registreert - en dan is niet één en één, twee? Daarnaast werd door de marshalls duidelijk met geel gezwaaid in de bocht.
Verstappen zit al 1000 jaar in de autosport. Alsof die geen gelevlagsituatie herkent...

Het lachje, de 'retorische' vraag? Ik vind het staan voor het arrogante trekje dat Max soms kan hebben. Wie maakt mij wat.

Hij racet voor zichzelf, dus het zijn zijn keuzes, maar als kijker denk ik: dat je zo'n mooie prestatie met zo'n stommiteit teniet kan doen, damnit. De glans is weg en je weet dat zijn race moeilijk gaat worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1

Bericht door raymon » zo okt 27, 2019 2:05 pm

zeux schreef:Uhm, er staat een gecrashte auto in de vangrail - die hij ziet en registreert - en dan is niet één en één, twee? Daarnaast werd door de marshalls duidelijk met geel gezwaaid in de bocht.
Verstappen zit al 1000 jaar in de autosport. Alsof die geen gelevlagsituatie herkent...

Het lachje, de 'retorische' vraag? Ik vind het staan voor het arrogante trekje dat Max soms kan hebben. Wie maakt mij wat.

Hij racet voor zichzelf, dus het zijn zijn keuzes, maar als kijker denk ik: dat je zo'n mooie prestatie met zo'n stommiteit teniet kan doen, damnit. De glans is weg en je weet dat zijn race moeilijk gaat worden.
Wat natuurlijk interessant is waarom de FIA in eerste instantie dacht dat Verstappen wel snelheid minderde. Daar zit ook wel een klein luchtje aan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo okt 27, 2019 2:08 pm

raymon schreef:
zeux schreef:Uhm, er staat een gecrashte auto in de vangrail - die hij ziet en registreert - en dan is niet één en één, twee? Daarnaast werd door de marshalls duidelijk met geel gezwaaid in de bocht.
Verstappen zit al 1000 jaar in de autosport. Alsof die geen gelevlagsituatie herkent...

Het lachje, de 'retorische' vraag? Ik vind het staan voor het arrogante trekje dat Max soms kan hebben. Wie maakt mij wat.

Hij racet voor zichzelf, dus het zijn zijn keuzes, maar als kijker denk ik: dat je zo'n mooie prestatie met zo'n stommiteit teniet kan doen, damnit. De glans is weg en je weet dat zijn race moeilijk gaat worden.
Wat natuurlijk interessant is waarom de FIA in eerste instantie dacht dat Verstappen wel snelheid minderde. Daar zit ook wel een klein luchtje aan.
Ja, zeker. Ik ga er van uit dat daar door Red Bull over gesproken is bij de stewards.
Aanvankelijk wilden ze ook helemaal geen onderzoek instellen, maar door de houding van Max tijdens de persconferentie zijn ze dat alsnog gaan doen.
Daarom was die houding ook zo stom.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » zo okt 27, 2019 2:27 pm

Het is daarbij ook nog eens een slecht signaal om die situatie te negeren. Veiligheid zou een belangrijk aspect moeten zijn en coureurs moeten dat serieus nemen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo okt 27, 2019 7:40 pm

Max heeft wel zelfspot. Dat is dan wel weer leuk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo okt 27, 2019 8:14 pm

De laatste tijd wel weer elke keer wat met Max.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo okt 27, 2019 8:20 pm

Dat was het weer, op naar RTL 7 Darts.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo okt 27, 2019 8:21 pm

Bye Bye Max
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » do okt 31, 2019 6:06 pm

En hier het verhaal
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » za nov 16, 2019 8:14 pm

Max in Q1, Q2 en Q3 de snelste en daarmee de pole!

Plaats reactie