F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo mei 09, 2021 3:54 pm

Met die tweede plaatsen blijft hij wel goed in de buurt. In het verleden was het gat vaak al meteen geslagen. Maar al met al denk ik toch dat ze de start van het seizoen wel als een kleine teleurstelling ervaren. De verhalen waren dat Red Bull sneller was. Voorlopig heeft 'ie slechts eenmaal kunnen winnen en is 'ie verder geklopt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo mei 09, 2021 4:01 pm

Marillion schreef:
zo mei 09, 2021 3:54 pm
Met die tweede plaatsen blijft hij wel goed in de buurt. In het verleden was het gat vaak al meteen geslagen. Maar al met al denk ik toch dat ze de start van het seizoen wel als een kleine teleurstelling ervaren. De verhalen waren dat Red Bull sneller was. Voorlopig heeft 'ie slechts eenmaal kunnen winnen en is 'ie verder geklopt.
Eerste race waren ze sneller. Maar Mercedes is Mercedes, dus dat was de tweede race opgelost.

En Hamilton is natuurlijk een topcoureur. Bottas had die 22 seconden niet dicht gereden.

Zijn ergens de verschillen per ronde terug te vinden? Wat was het verschil 18 ronden voor het einde?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo mei 09, 2021 4:09 pm

Klopt, dat vergeten mensen in Nederland wel eens. Maar die Hamilton kan natuurlijk wel een fijn stukje auto rijden.

Is natuurlijk ook mooi als die twee het kunnen uitvechten. De waarde van een titel neemt toe naarmate je met sterke tegenstanders te maken hebt.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo mei 09, 2021 4:11 pm

Op deze site kun je achteraf alle rijders per ronde vergelijken

http://en.mclarenf-1.com/

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » zo mei 09, 2021 4:12 pm

inderdaad, kijk het verschil tussen Hamilton en Bottas en Verstappen vs Perez...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo mei 09, 2021 11:22 pm

Hier zijn de laptimes te zien. (kwam niet uit jouw site Iniesta)

Lap 45 (21 voor het einde) Lewis 20.095 achter Max
Lap 46 18.352
Lap 47 17.111
Lap 48 15.342
Lap 49 13.573
Lap 50 12.227

De rode banden (nieuw) zouden toch 18-20 ronden mee moeten kunnen.

Als Max in Lap 47 (19 ronden voor het eind) was geswitcht zou hij (pitstop van 22 seconden) op zo'n 5 seconden achter Lewis weer de baan op zijn gekomen. Ook achter Bottas natuurlijk, maar die zou op 'oud' geel rijden.

De eerste stint op rood was voor de meeste rijders 23 ronden. Lewis switchte naar de twee set geel in de 43ste ronde, 23 voor het einde. Als Max een paar ronden later naar binnen was gegaan voor rood, had hij tot het einde kunnen rijden. Dan was de achterstand nog kleiner geweest, met potentieel een snellere band.

Het lijkt mij dat Max dan een fighting chance zou hebben gehad. Vers rood versus gebruikt geel van Hamilton.

Geen garanties natuurlijk, maar nu was hij een sitting duck.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Trab » ma mei 10, 2021 7:22 am

Zeux schreef:Hier zijn de laptimes te zien. (kwam niet uit jouw site Iniesta)

Lap 45 (21 voor het einde) Lewis 20.095 achter Max
Lap 46 18.352
Lap 47 17.111
Lap 48 15.342
Lap 49 13.573
Lap 50 12.227

De rode banden (nieuw) zouden toch 18-20 ronden mee moeten kunnen.

Als Max in Lap 47 (19 ronden voor het eind) was geswitcht zou hij (pitstop van 22 seconden) op zo'n 5 seconden achter Lewis weer de baan op zijn gekomen. Ook achter Bottas natuurlijk, maar die zou op 'oud' geel rijden.

De eerste stint op rood was voor de meeste rijders 23 ronden. Lewis switchte naar de twee set geel in de 43ste ronde, 23 voor het einde. Als Max een paar ronden later naar binnen was gegaan voor rood, had hij tot het einde kunnen rijden. Dan was de achterstand nog kleiner geweest, met potentieel een snellere band.

Het lijkt mij dat Max dan een fighting chance zou hebben gehad. Vers rood versus gebruikt geel van Hamilton.

Geen garanties natuurlijk, maar nu was hij een sitting duck.
Dit zat ik mij gedurende de race ook continu af te vragen. Aan de andere kant: die lui hebben 300 mensen in dienst om dit soort dingen uit te vogelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Trab » ma mei 10, 2021 7:33 am

https://nl.motorsport.com/f1/news/chris ... k/6505686/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma mei 10, 2021 8:45 am

Red Bull heeft het gat bijna gedicht aan begin van het seizoen maar Mercedes zit niet stil, dat gat is gewoon weer langzaam aan het ontstaan.

Soms verdenk ik Mercedes ervan dat zij expres wat snelheid hebben ingeleverd en gedurende het seizoen weer uitlopen.
Vorig seizoen konden ze iedereen op een ronde zetten als ze alles open hadden gezet (inclusief Red Bull) En nu hebben ze moeite om voor Red Bull te blijven?
Nee, dat geloof ik niet. Vanuit de gedachte van competitie en de sport heeft men een ander ontwikkelingstactiek bedacht. Langzaam uitlopen, zodat het spannend lijkt

kan het niet bewijzen maar dat is wel mijn vermoeden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door ferry » ma mei 10, 2021 9:05 am

Denk dat dit best nog een leuk seizoen gaat worden hoor. Het is bemoedigend dat Verstappen zoveel dichterbij is gekomen, het is nu iedere week een battle, al een stuk leuker om naar te kijken. En het wordt ook steeds duidelijker dat Hamilton en Verstappen de beste coureurs op de grid zijn. (Of in ieder geval in hun teams, want het is lastig om een coureur te beoordelen die in een langzamere auto zit) Hij zit iedere week tussen de Mercedessen en dat is knap. Ze rijden tot nu toe ook steeds samen weg met een groot gat naar de rest, afgezien van Italie waar Hamilton uiteindelijk nog tweede kon worden dankzij de rode vlag.

Het is ook geweldig om te zien hoe Verstappen en team hebben gewerkt aan zijn starts, want die zijn iedere race echt geweldig.

Hamilton begint ook steeds meer over Verstappen en Red Bull te praten, ook een goed teken. :-)

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za mei 15, 2021 9:00 am

Verrassing in Indycar:

Grosjean pakt pole voor de Indiana Road Course en dat in pas zijn 3e Indycar wedstrijd
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za mei 15, 2021 9:34 pm

Exact 5 jaar na de eerste F1 overwinning van Verstappen:

Van Kalmthout :cheer.gif: :cheer.gif: :cheer.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo mei 16, 2021 7:55 am

Frank schreef:
za mei 15, 2021 9:34 pm
Exact 5 jaar na de eerste F1 overwinning van Verstappen:

Van Kalmthout :cheer.gif: :cheer.gif: :cheer.gif:
Hele fijne sportavond gisteravond. Heerlijke overwinning van VeeKay! :pepsi.gif:

Van Kalmthout in tranen na ‘perfecte dag’ op Indianapolis

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » di mei 18, 2021 10:02 am

Ziggo Sport dreigt uitzendrechten Formule 1 te verliezen

Ziggo Sport dreigt vanaf volgend jaar de uitzendrechten van de Formule 1 kwijt te raken aan de Nordic Entertainment Group. Dat bevestigen bronnen aan deze site. Dat betekent een enorme aderlating voor Ziggo, die tijdens de start van het raceseizoen nog ruim 2,8 miljoen kijkers trok op haar kanalen.

Hanneke van Houwelingen en Dennis Jansen 18-05-21, 10:43 Laatste update: 10:55

,,Het Scandinavische bedrijf biedt substantieel meer geld dan Ziggo Sport op dit moment betaalt,” zegt een ingewijde tegen deze site. De onderhandelingen over de uitzendrechten van de grootste autosport ter wereld zouden nog niet afgerond zijn, maar Ziggo lijkt de strijd te gaan verliezen. Ziggo Sport wil het nieuws niet bevestigen.

De impact voor de kijker is nog onduidelijk. Nordic Entertainment Group heeft momenteel geen betaalzender in Nederland, waar Formule 1 fans straks kunnen kijken. Het Scandinavische bedrijf zou een eigen televisiekanaal kunnen beginnen, maar zou de beelden - net als bij de Champions League - ook kunnen verkopen aan een bestaande zender die hiervoor het diepst in de buidel tast.

Darts

Nordic Entertainment Group zou in onderhandeling zijn over de koop van andere sportrechten als de Bundesliga. Ook zou het bedrijf darts willen weghalen bij RTL7. ,,Op dit moment zijn we in gesprek en we hebben nog geen formeel besluit vernomen,” reageert RTL hierop. Naar het WK darts keken afgelopen januari fors minder mensen, nadat Michael van Gerwen in de kwartfinales verloor. De finale trok 626.000 kijkers.
Ad.nl
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » di mei 18, 2021 10:08 am

Dus een of ander rijk media-concern uit Norwegen met 0 voeten aan de grond in NL, kan de rechten in NL kopen en deze voor de hoofdprijs doorverkopen.
Als je pech hebt, betaalt niemand het bedrag dat ze wensen en zijn wij 'onze rechten' kwijt en kunnen we niet live meekijken :confused.gif:

je zou toch denken dat de rechten alleen te koop zijn door media concerns die al uitzendrechten hebben in het land of is dat te simpel gedacht.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » di mei 18, 2021 10:24 am

Ziggo bevestigd het ... Wordt te duur voor ze ..

Persoonlijk, het zal wel.Voor al de F1 fans wordt het extra dokken ben ik bang ... Wordt minder en minder leuk.Jumbo zal ook niet blij zijn denk in zo :smallgrin.gif:

Op het moment dat Ziggo het op het vrije kanaal gaat verliezen, komt er natuurlijk op F1 tijd wel iets tegenover te staan op dat vrije kanaal .Skijken hoeveel er over blijven als echte 2.8 miljoen F1 fans, zeker als het een betaalzender gaat worden.En darts ?, op het moment dat van Gerwen ziek zwak of misselijk is gaan de kijkcijfers fors naar beneden.



Nordic Entertainment Group is dat diezelfde van al die series ?.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » di mei 18, 2021 10:38 am

Denk niet dat ik een abonnementje erbij neem, puur om Max. De rest zal me namelijk een zorg zijn (BuLi en Darts)
Dat wordt de herhaling bekijken op Youtube :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door brigade zuid » di mei 18, 2021 11:18 am

Voorheen kon je ook nog kijken op de Duitse zender RTL+ maar die hebben de rechten ook al niet meer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Arthur » di mei 18, 2021 12:08 pm

Net IP TV

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Duke » di mei 18, 2021 1:31 pm

brigade zuid schreef:
di mei 18, 2021 11:18 am
Voorheen kon je ook nog kijken op de Duitse zender RTL+ maar die hebben de rechten ook al niet meer.
Ik vind dat best een slechte ontwikkeling moet ik zeggen, dat komt de populariteit van de sport zeker niet ten goede. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er een abonnement voor te nemen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » di mei 18, 2021 3:12 pm

Mano schreef:
di mei 18, 2021 10:38 am
Denk niet dat ik een abonnementje erbij neem, puur om Max. De rest zal me namelijk een zorg zijn (BuLi en Darts)
Dat wordt de herhaling bekijken op Youtube :blush.gif:
Alleen F1 om Max kijken vind ik al discutabel, maar goed... :666.gif:
Ik zou wel een abonnement nemen. :blush.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » di mei 18, 2021 4:08 pm

Ramona schreef:
di mei 18, 2021 3:12 pm
Mano schreef:
di mei 18, 2021 10:38 am
Denk niet dat ik een abonnementje erbij neem, puur om Max. De rest zal me namelijk een zorg zijn (BuLi en Darts)
Dat wordt de herhaling bekijken op Youtube :blush.gif:
Alleen F1 om Max kijken vind ik al discutabel, maar goed... :666.gif:
Hmmm, ik moet zeggen dat ik ook niet weet of ik zou kijken als pak m beet alleen Norris, Leclerc en Stroll achter de kont van Hamilton aan reden.

It adds to the pleasure dat je 'voor' iemand bent, zeg maar.

Een beetje een saaie sport is het wel natuurlijk. :biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » di mei 18, 2021 5:39 pm

Smaken verschillen; zeg maar... :moontje2.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » di mei 18, 2021 6:09 pm

Max wordt alleen maar 2e op het einde .Daar ga je toch niet voor betalen ...

En wat te denken van betalen voor pijltjes gooien :smallgrin.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » di mei 18, 2021 6:21 pm

Er is altijd nog NASCAR en IndyCar. Naar mijn mening leuker dan F1.

Zolang dat op Ziggo uitgezonden blijft worden, hou ik abonnement wel aan.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie