Volleybal

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Volleybal

Bericht door Cruijff » ma okt 15, 2018 1:40 pm

Marillion schreef:
Duke schreef:Bij de Amerikaanse dames zit het psychisch niet heel lekker: tegen China met 2-1 voor komen, tegen Nederland zelfs met 2-0.
Het zal ook de vraag zijn hoe fit de spelers nog zijn. Ze spelen veel wedstrijden in korte tijd. En als het dan ook nog eens lange wedstrijden worden dan gaan verschillen in fitheid ook de doorslag geven.
wimpey schreef:Sloetjes is wereldtop. Die timmert zo constant zoveel punten binnen. Maar ja, speelt niet voor niets bij beste clubteam ter wereld.

Beide dingen zijn waar.
Om via de tv markt zoveel mogelijk geld binnen te halen is gekozen voor een heel lang toernooi format in het verre Japan. Dat is voor sommige ploegen erg vermoeiend.

Maar inderdaad zijn die meiden van Nederland topfit. En meerdere meerdere speelsters behoren tot de absolute wereldtop.
Niet voor iets spelen een aantal bij topclubs die jaarlijks om de Europacups strijden. Deze highlights op de website van Ziggo zijn heel aardig:

https://www.ziggosport.nl/video/32967-n ... d-usa.html

Al doen die paar minuten de prestatie eigenlijk nog geen recht aan. De Amerikaansen speelden een geweldige 2e set nadat Nederland aangeslagen was door het verlies van de 1e. Net zoals je bij tennis ook bij een heel grote achterstand nog niet verloren hebt als je punt voor punt blijft spelen om te winnen hebben ze zich in de 3e, 4e en 5e set geweldig terug geknokt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Volleybal

Bericht door Jinne » ma okt 15, 2018 2:01 pm

Na het zien van het resultaat van de eerste 2 sets dacht ik dat de halve finales wel erg ver weg waren. Mooie comeback en de wedstrijd tegen China is nu niet meer van levensbelang. Wat gezien het drukke schema wel fijn is. Italie en Servie uit de andere poule zijn redelijk gelijkwaardig volgens mij.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Volleybal

Bericht door Cruijff » ma okt 15, 2018 2:26 pm

Klopt. Servië is in de vorige poulefase met vrij grote cijfers verslagen maar toen had Servië zich al geplaatst voor de volgende ronde en speelde met een B-opstelling.

Dat ergerde de Nederlandse ploeg weer een beetje, dat Servië tegen een ploeg als Oranje in een behoorlijke feestopstelling kwam waarop de Oranje dames extra getergd waren om Servië met grote cijfers om de oren te slaan.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Volleybal

Bericht door Jinne » ma sep 09, 2019 9:45 am

De dames zijn het contact met de wereldtop na het afgelopen WK wel een beetje kwijt en het is nu nog een grote kluif om de Olympische spelen uberhaupt te halen. Op het EK kansloos eraf tegen het Turkije van de voormalig coach Guidetti.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Volleybal

Bericht door brigade zuid » ma sep 09, 2019 2:40 pm

Ik zou een andere bondscoach proberen. Al denk ik dat ze evengoed net niet goed genoeg zijn om een titel te winnen, zelfde geldt voor de handbaldames.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Volleybal

Bericht door Jinne » za nov 21, 2020 9:15 am

Terug bij Selinger jr. Ben benieuwd. Toch een naam die nog altijd direct verbonden is met het Nederlandse volleybal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Volleybal

Bericht door Jöhnk » zo nov 22, 2020 5:45 pm

brigade zuid schreef:
ma sep 09, 2019 2:40 pm
Ik zou een andere bondscoach proberen. Al denk ik dat ze evengoed net niet goed genoeg zijn om een titel te winnen, zelfde geldt voor de handbaldames.
De handbaldames zijn wereldkampioen toch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Volleybal

Bericht door Marillion » zo nov 22, 2020 5:48 pm

Inmiddels wel maar in september 2019 was dat nog niet het geval.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie