Perr Schuurs

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Gezond verstand » ma feb 22, 2021 9:26 am

Stekelenburg is een extreem matige keeper. En Schuurs maakt verdedigend simpelweg veel te veel fouten. Wat erger is is dat Schuurs niet lijkt te leren van z'n fouten. Zonde, want als hij daar in zou verbeteren had hij een toegevoegde waarde kunnen zijn met zijn voetballende kwaliteiten.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Cruijff » ma feb 22, 2021 9:35 am

Gezond verstand schreef:
ma feb 22, 2021 9:26 am
Stekelenburg is een extreem matige keeper.
Die discussie gaan we dit seizoen denk ik nog wel een paar keer voeren. :smile-ajax.gif:
In ieder geval krijgt Steek, if we like it or not, nog meer dan genoeg wedstrijden waarin iedereen hem kan beoordelen.

Gezond verstand schreef:
ma feb 22, 2021 9:26 am
En Schuurs maakt verdedigend simpelweg veel te veel fouten. Wat erger is is dat Schuurs niet lijkt te leren van z'n fouten. Zonde, want als hij daar in zou verbeteren had hij een toegevoegde waarde kunnen zijn met zijn voetballende kwaliteiten.
We hadden toch ook altijd het Frank de Boertje? Ik zie er af en toe weleens een paar voorbijkomen, dat waren echt ALLE JEZUS ENORM GROTE fouten. Soms redde Reiziger/Van der Sar/Jaap Stam hem, soms ging dat compleet mis, maar hoe veel van die Frank de Boertjes goed afliepen was vaak echt een wonder. Meer geluk dan wijsheid.
Gezond verstand schreef:
ma feb 22, 2021 9:26 am
Zonde, want als hij daar in zou verbeteren had hij een toegevoegde waarde kunnen zijn met zijn voetballende kwaliteiten.
Zonder die voetballende kwaliteiten, kun je sowieso niet bij Ajax voetballen.
Sven Botman kan niet mee in het huidige Ajax.

Niet mits hij op precies dezelfde manier als bij Lille z'n kunstje doet.
Spelers krijgen in Franse kranten complimenten als ze meegewerkt hebben aan een bloedeloze 0-0. Ik hoor niemand over die vrije trap die Schuurs er gisteren in jaste.
Gezond verstand schreef:
ma feb 22, 2021 9:26 am
Wat erger is is dat Schuurs niet lijkt te leren van z'n fouten.
Het is een spel van fouten. Aanvallers zijn technischer, vaak zeer slim en uitgekookt en dwingen de verdediger de fout in.
Zijn beide goals 100% op het conto van Schuurs? Mwah? Het hele team verslapte na de 4-0.

Liever dat een jonge twintiger als Schuurs bij 4-0 & 4-1 voor een paar steken laat vallen, dan dat een De Boer het als dertiger nog steeds niet heeft afgeleerd.

Het was wel peperduur dat Schuurs uitgerekend tegen Liverpool ook een heel dure fout maakte. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Gezond verstand » ma feb 22, 2021 9:44 am

en tegen Atalanta. En tegen Getafe, en tegen AZ.

Een foutje kan gebeuren bij een jonge verdediger. Maar keer op keer dezelfde fout kan echt niet.

En ja, Stekelenburg krijgt helaas nog genoeg wedstrijden de kans om mijn gelijk te bewijzen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door Alexander » ma feb 22, 2021 10:01 am

Schuurs is voorbijgestreefd door Timber. Proberen deze zomer te slijten voor een mooi bedrag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Cruijff » ma feb 22, 2021 10:06 am

Gezond verstand schreef:
ma feb 22, 2021 9:44 am
en tegen Atalanta. En tegen Getafe, en tegen AZ.

Een foutje kan gebeuren bij een jonge verdediger. Maar keer op keer dezelfde fout kan echt niet.

Dat elke keer precies dezelfde fout niet kan ben ik met je eens.
Maar is oudere broer Denzell Gravenberch niet ook gewoon een goede speler die een enorme drive had (het zelf net niet gered om in de JC Arena het Ajax shirt te dragen en dan met nummer 14 op de rug invallen) om een paar goals te maken tegen zijn jongere broertje?

Atalanta Bergamo had ook gewoon een goede spits met die Zapata. Een ijzersterke gozer.
Ajax als team was daar schuldig, iedereen rende veel te ver naar voren. Tagliafico en Blind maakte in diezelfde wedstrijd een grote fout en zij verdwijnen nooit uit de basis.

Maar in de voetballerij gaan verdedigers fouten maken en aanvallers profiteren daarvan. Als Neres en Tadic in topvorm zijn, dan lokken ze Varane en andere verdedigers van Real Madrid ook veelvuldig tot fouten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Cruijff » ma feb 22, 2021 10:10 am

Alexander schreef:
ma feb 22, 2021 10:01 am
Schuurs is voorbijgestreefd door Timber.

Dat weten we nog niet definitief. Ook Timber is feilbaar.
Begrijp me niet verkeerd, als Timber (en Rensch) als een komeet oudere basisspelers voorbijstreven, direct een toegevoegde waarde zijn en hun plek pakken, dan juich ik dat uiteraard zeer toe.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Gezond verstand » di feb 23, 2021 4:15 am

Cruijff schreef:
ma feb 22, 2021 10:06 am
Gezond verstand schreef:
ma feb 22, 2021 9:44 am
en tegen Atalanta. En tegen Getafe, en tegen AZ.

Een foutje kan gebeuren bij een jonge verdediger. Maar keer op keer dezelfde fout kan echt niet.

Dat elke keer precies dezelfde fout niet kan ben ik met je eens.
Maar is oudere broer Denzell Gravenberch niet ook gewoon een goede speler die een enorme drive had (het zelf net niet gered om in de JC Arena het Ajax shirt te dragen en dan met nummer 14 op de rug invallen) om een paar goals te maken tegen zijn jongere broertje?

Atalanta Bergamo had ook gewoon een goede spits met die Zapata. Een ijzersterke gozer.
Ajax als team was daar schuldig, iedereen rende veel te ver naar voren. Tagliafico en Blind maakte in diezelfde wedstrijd een grote fout en zij verdwijnen nooit uit de basis.

Maar in de voetballerij gaan verdedigers fouten maken en aanvallers profiteren daarvan. Als Neres en Tadic in topvorm zijn, dan lokken ze Varane en andere verdedigers van Real Madrid ook veelvuldig tot fouten.
Goede speler of niet, het is keer op keer dezelfde fout. Hij laat ALTIJD z'n man voor zich komen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Cruijff » di feb 23, 2021 9:14 am

Gezond verstand schreef:
di feb 23, 2021 4:15 am
Cruijff schreef:
ma feb 22, 2021 10:06 am

Dat elke keer precies dezelfde fout niet kan ben ik met je eens.
Maar is oudere broer Denzell Gravenberch niet ook gewoon een goede speler die een enorme drive had (het zelf net niet gered om in de JC Arena het Ajax shirt te dragen en dan met nummer 14 op de rug invallen) om een paar goals te maken tegen zijn jongere broertje?
Goede speler of niet, het is keer op keer dezelfde fout. Hij laat ALTIJD z'n man voor zich komen.

Dat elke keer dezelfde fout maken niet kan, ben ik met je eens.
Maar ik heb niet dezelfde zienswijze dat hij in elk verdedigend duel het telkens op deze manier fout doet.
Hooguit is Timber wat feller en wat agressiever, maar ook Schuurs wint verreweg de meeste van zijn duels.

Neem Liverpool thuis, zowel in de opbouw als in één tegen één duels was hij gewoon echt goed. Hij leed alleen één keer op een kloterig moment balverlies. Was zijn pass toen goed geweest, dan had het veld voor Ajax flink open gelegen en was de kans zeer behoorlijk geweest dat Ajax zelf uit die aanval op 1-0 was gekomen.

Salah, Firmino en Mané kwamen bijna niet in het spel voor. Mané kon slechts één keertje echt makkelijk bij Schuurs wegdraaien. Werkt Nico de bal via zijn scheenbeen dan naast en niet extreem lullig in het eigen doel, dan lult niemand meer over 1 zo'n momentje.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door Marillion » di feb 23, 2021 2:41 pm

Hij zou wat grinta moeten overnemen van zijn Zuid Amerikaanse collega's. Ik wil meer onverzettelijkheid zien en ook volop concentratie en de wil om te winnen gedurende de hele wedstrijd. Schuurs heeft een sterk lichaam maar hij komt over als een ontzettende brave Hendrik.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door Arthur » di feb 23, 2021 5:25 pm

Ik geloof er eigenlijk niks van dat je dat op die leeftijd nog aan kan leren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Cruijff » di feb 23, 2021 5:49 pm

Arthur schreef:
di feb 23, 2021 5:25 pm
Ik geloof er eigenlijk niks van dat je dat op die leeftijd nog aan kan leren.
Ik geloof er ook niets van dat hij een zachte puss is die nooit stevig ingrijpt.
Hij is wellicht geen Chiellini (die als hij zelf eens iets incasseert als een wijf over de grond gaat rollen, trouwens)

ook geen Pepe of Materazzi maar er is ook nog wel middenweg tussen bijvoorbeeld de Mike van der Hoorns die totaal niet kunnen verdedigen en de spelers die grove misdaden op het veld begaan.
Marillion schreef:
di feb 23, 2021 2:41 pm
Ik wil meer onverzettelijkheid zien en ook volop concentratie en de wil om te winnen gedurende de hele wedstrijd. Schuurs heeft een sterk lichaam
Die 90 minuten concentratie kan echt bijna niemand in het mondiale voetbal opbrengen hoor.
Sanchez herinneren we ons allemaal nog, maar herinnert iedereen zich nog een paar van de enorme blunders die hij een paar keer maakte? Daar kun je echt een compilatie van maken en daar zitten zulke epische misperen tussen dat Van der Gijp waarschijnlijk 20 minuten na 1 fragment blijft schaterlachen.

Het was tegen Liverpool gewoon zeer zuur, Schuurs schoot paar keer op doel, wat hij vaker moet doen. Hij dekte agressief door, speelde veel naar voren, dat ging meestal goed.
Liverpool was afwachtend, had zelden veel spelers voor de bal, maar uitgerekend toen ze wel een keer met veel ervoor stonden, leverde Schuurs knullig in, konden zij omschakelen en na een ongevaarlijk ogende ingooi was hij Mané kwijt en schoot Tagliafico in eigen doel.

Weet Nico dezelfde bal tot corner of over de zijlijn te rammen dan haalt die hele spelsituatie de samenvatting waarschijnlijk niet eens (en daarentegen de kansen van Tadic, Klaassen en Ekkelenkamp wel)

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Yopii » di feb 23, 2021 6:20 pm

Beetje vreemd met die jongen, je ziet hem regelmatig juist goed ingrijpen, zoals zondag in de beginfase. Toen tackelde hij zo stevig dat zijn tegenstander zowat over het hek vloog. Op andere momenten is hij het dan weer kwijt, maar je zou dus denken dat hij het wel kan.

Ik denk dat hij bij Fortuna altijd heeft kunnen doen wat hij wilde, hij was toch wel de beste. Daar werd niet gekeken naar zijn ongeconcentreerde momentjes, maar naar wat hij wel kon.

Ik twijfel soms ook, maar vergeet niet dat hij pas 21 is. Er zijn wel meer spelers die op die leeftijd onevenwichtig zijn in hun spel. Soms doet hij me denken aan de jonge Frank Rijkaard, die kon soms ook sukkelig zijn.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door Iniesta » di feb 23, 2021 6:24 pm

Ik denk dat Schuurs mn z’n sterke punten meer moet laten zien. Als timber speelt heb ik niet de indruk iets van de kwaliteiten van Schuurs te missen, terwijl hij wel speficieke kwaliteiten heeft.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door peter » wo feb 24, 2021 8:25 am

Volgens mij worden een aantal van zijn sterke punten teniet gedaan doordat hij naast Blind speelt. Hij kan niet zo makkelijk indribbelen als dat hij dat bij Fortuna kon bijvoorbeeld. Daar had ik altijd het idee dat hij heel vaak een Vertonghen achtige rush kon maken of een goed schot kon lossen. Die mogelijkheid heeft hij nu gewoon nooit meer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door Marillion » wo feb 24, 2021 9:17 am

Dat is inderdaad wel een beetje zijn probleem. Wij willen 'm graag zien als de mandekker naast Blind maar dat is 'ie dus niet. Hij is eigenlijk de voetballende verdediger die een mandekker naast zich zou moeten hebben. Daarom werkt het met hem ook beter als hij met Martinez speelt.

Neemt niet weg dat hij zich op een aantal aspecten moet verbeteren natuurlijk. Maar hij is nog jong.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Perr Schuurs

Bericht door Trab » wo feb 24, 2021 12:30 pm

Tegen Sparta speelde Martinez naast hem. Zijn allemaal excuses. Hij kan gewoon niet verdedigen. Mist de hardheid. Zal nooit een killer worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door wimpey » wo feb 24, 2021 1:39 pm

Hij maakt nog steeds teveel fouten. Of ie dat er ooit uit krijgt...

Ik zou bij Timber - Martinez blijven, voorlopig.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Yopii » wo feb 24, 2021 1:43 pm

Peter schreef:
wo feb 24, 2021 8:25 am
Volgens mij worden een aantal van zijn sterke punten teniet gedaan doordat hij naast Blind speelt. Hij kan niet zo makkelijk indribbelen als dat hij dat bij Fortuna kon bijvoorbeeld. Daar had ik altijd het idee dat hij heel vaak een Vertonghen achtige rush kon maken of een goed schot kon lossen. Die mogelijkheid heeft hij nu gewoon nooit meer.
Klopt.

Lijkt erop dat hij ook verkrampter speelt, minder durft. De angst voor die fatale fout wordt een selffulfilling prophesy.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Perr Schuurs

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo feb 24, 2021 7:15 pm

Vind je? Hij neemt wel die (indirecte) vrije trap op zijn slof en scoort. Verder zag ik hem soms ingrepen doen waarvan je denkt: “zou het het er dan toch inzitten?” Het gaat echter, voor zover ik het kan overzien, mis met de concentratie om zijn (directe) tegenstander constant in de gaten te houden. Tegengoals ontstaan omdat hij te laat doorheeft dat die tegenstander er van door is, hij laat ze soms aan zijn aandacht ontsnappen. Daar gaat het volgens mij mis, niet door verkramptheid of rate weinig durf. Hij kan de situatie lang niet altijd goed lezen en verliest geregeld zijn tegenstander uit het oog.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door Mr. Ajax » za feb 27, 2021 11:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo feb 24, 2021 7:15 pm
Vind je? Hij neemt wel die (indirecte) vrije trap op zijn slof en scoort. Verder zag ik hem soms ingrepen doen waarvan je denkt: “zou het het er dan toch inzitten?” Het gaat echter, voor zover ik het kan overzien, mis met de concentratie om zijn (directe) tegenstander constant in de gaten te houden. Tegengoals ontstaan omdat hij te laat doorheeft dat die tegenstander er van door is, hij laat ze soms aan zijn aandacht ontsnappen. Daar gaat het volgens mij mis, niet door verkramptheid of rate weinig durf. Hij kan de situatie lang niet altijd goed lezen en verliest geregeld zijn tegenstander uit het oog.
Exact.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door wimpey » vr jun 04, 2021 9:31 am

Concrete interesse van Napoli. Schuurs moet spelen, dat lijkt me een no-brainer.

Ook een no-brainer: wanneer ze 'm bij Ajax als basisspeler zien, dan houden ze 'm. Een jonge wisselspeler met langdurig contract en met een prima jeugd-EK op zak zal voor een mooi bedrag verkocht worden.

Benieuwd voor welk bedrag Ajax 'm laat gaan.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Perr Schuurs

Bericht door WP_Legend » vr jun 04, 2021 10:08 am

Alles boven de 15m moet je pakken.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door Iniesta » vr jun 04, 2021 10:50 am

Ik denk dat er in eerste instantie verwacht wordt dat Tagliafico en/of Mazroui weggaan
Dan wordt de spoeling wel dun. Timber en Renscg kunnen op veel posities uit de voeten, maar Max 1 positie per startopsteling

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Perr Schuurs

Bericht door wimpey » vr jun 04, 2021 10:51 am

WP_Legend schreef:
vr jun 04, 2021 10:08 am
Alles boven de 15m moet je pakken.
Oneens. Eerst maar eens wachten op vergelijkingsmateriaal qua transfersommen voor vergelijkbare spelers in Corona-tijd.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Perr Schuurs

Bericht door Lionel » vr jun 04, 2021 11:19 am

Ik vond hem op het EK best goed. Veel en veel beter dan Teze en Botman. Zou het zonde vinden als hij weggaat maar ben het wel eens dat hij eigenlijk zou moeten spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie