Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Andre Onana

Bericht door De Dominee » za jul 24, 2021 10:24 pm

Precies. 10mln of op de blaren zitten. Joe.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » za jul 24, 2021 10:56 pm

Andriy Demchenko schreef:
za jul 24, 2021 9:21 pm
Het ding is dat als je je zo klem laat zetten door management en andere club daar een precedentwerking vanuit gaat.
Ja, dat is ook mijn idee er achter. Ajax is geen kaartenhuis dat ineenstort als Onana niet verkocht wordt. Ajax laat netjes zijn salaris doorbetalen, dat is chique. De club die hem wil aantrekken, doet hem ook een meerjarig contract. Natuurlijk is het eerste seizoen dan even ruk met zijn doping-schorsing, maar je haalt wel een goeie keeper binnen.

En qua precedent-werking: clubs hoeven niet te denken dat omdat een contract over een jaar afloopt, ze de speler goedkoop krijgen. Want dan is het hek van de dam.

Andersom geldt dat je een speler ook tot het eind van zijn contract mag vragen gemotiveerd te blijven. Eigenlijk hoop ik nog steeds op dat Onana zijn contract verlengd met een jaar en nog wat duels voor Ajax keept en dan alsnog een mooie transfer naar het buitenland maakt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Andre Onana

Bericht door 999 » wo jul 28, 2021 3:46 pm

Marc Overmars: 'Veel clubs willen nu profiteren van de situatie van André Onana'
28 juli 2021 07:41 - VI.nl
Foto: Pro Shots
Marc Overmars: "Veel clubs willen nu profiteren van de situatie van André Onana"; image source: Pro Shots

In gesprek met Voetbal International is directeur voetbalzaken Marc Overmars uitgebreid ingegaan op de situatie rondom André Onana. "Veel clubs willen nu profiteren van de situatie. Zijn waarde is laag, dat ze daar gebruik van willen maken. Dat snap ik en dat zou ik andersom misschien ook wel doen", aldus Overmars. "Voor sommige clubs is het ook een mogelijkheid om deze keeper vast te kunnen leggen. Want als hij langer onder contract staat en niet geschorst is, is hij dertig miljoen waard. Als ik het was, had ik juist snel gehandeld. Je kan zes maanden wachten, dan kan-ie transfervrij tekenen. Maar dan komen ook heel andere clubs en heb je veel meer concurrentie."

Lyon wil de doelman graag aantrekken. "De trainer, Peter Bosz, die kent hem natuurlijk. Hij is een topvijf-keeper in Europa. Als je alle keepers neerzet, komt hij op plek vijf of zes", zo geeft hij aan. "Dat ze hem proberen vast te leggen, snap ik, want zodra zijn handtekening staat, schiet zijn waarde omhoog omdat hij een heel goede keeper van 25 jaar is. Dat is een beetje de situatie, maar het kan niet zo zijn dat het kwartje helemaal de negatieve kant op valt voor ons."

Volgens Overmars is het in ieders belang dat Onana een transfer maakt deze zomer. "Ik vind dat je als topsporter eigenlijk niet nog eens acht maanden kan wachten tot je weer gaat spelen", zegt hij daarover. "Ik snap dat hij nog een keer weg wil. Hij zit al ruim vijf jaar bij Ajax. En normaal is een speler dan al vertrokken, Andre was in een normale situatie ook al weggeweest. Dan was het een goed traject."

Voor de directeur voetbalzaken is het wel een apart dossier in de vele transfers die hij gedaan heeft. "Het hele traject is doodzonde, maar je maakt zo veel dingen mee, dat je er ook niet echt meer van staat te kijken", reageert hij daarover. "We hebben hem gesteund in de dopingzaak en ook gezegd we betalen hem gewoon door. Hij zegt dan nee op ons voorstel tot verlenging. Dat recht heeft hij, om te zeggen: ik verleng niet. We kwamen er niet uit omdat zij andere eisen hebben. Dat kan. We zetten nooit iemand het mes op de keel. Een speler tekent en als hij jaren later uit zijn contract loopt, heeft hij het recht om te gaan. Maar in dit geval..."

Meer op VI.nl

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo aug 04, 2021 9:34 am

Boefje, die Andre. Schijnt Lyon te hebben afgezegd ondanks accoord met Ajax. Die gaat 1/7 2022 een Zak geld pakken.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » wo aug 04, 2021 10:03 am

Niet meer opstellen en niet afstaan aan de Afrika Cup. Salaris niet meer betalen. Weggooier.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo aug 04, 2021 10:37 am

Lionel schreef:
wo aug 04, 2021 10:03 am
Niet meer opstellen en niet afstaan aan de Afrika Cup. Salaris niet meer betalen. Weggooier.
Hij naaide Baffa. Nu naait ie Ajax. Denkt alleen aan zichzelf. Misschien de reden dat ie ver is gekomen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » wo aug 04, 2021 10:40 am

wimpey schreef:
wo aug 04, 2021 10:37 am
Lionel schreef:
wo aug 04, 2021 10:03 am
Niet meer opstellen en niet afstaan aan de Afrika Cup. Salaris niet meer betalen. Weggooier.
Hij naaide Baffa. Nu naait ie Ajax. Denkt alleen aan zichzelf. Misschien de reden dat ie ver is gekomen.
Hij gaat voor z'n kansen, lijkt me logisch. Heeft bij Ajax bewezen de juiste keuze te hebben gemaakt. Ook wij allemaal vinden Lyon geen vooruitgang dus waarom nu boos zijn op Onana omdat hij nu ook ziet dat hij andere en betere keuzes heeft. :confused.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » wo aug 04, 2021 10:48 am

raymon schreef:
wo aug 04, 2021 10:40 am
wimpey schreef:
wo aug 04, 2021 10:37 am
Lionel schreef:
wo aug 04, 2021 10:03 am
Niet meer opstellen en niet afstaan aan de Afrika Cup. Salaris niet meer betalen. Weggooier.
Hij naaide Baffa. Nu naait ie Ajax. Denkt alleen aan zichzelf. Misschien de reden dat ie ver is gekomen.
Hij gaat voor z'n kansen, lijkt me logisch. Heeft bij Ajax bewezen de juiste keuze te hebben gemaakt. Ook wij allemaal vinden Lyon geen vooruitgang dus waarom nu boos zijn op Onana omdat hij nu ook ziet dat hij andere en betere keuzes heeft. :confused.gif:
Tot het Bosman-akkoord waren spelers passagiers in de transfertreinen. Nu is er iets meer speelruimte. Maar nog steeds zijn spelers vaak nog speelbal van zaakwaarnemers en clubs. Moet je in de VS proberen. Daar zijn de spelersvakbonden in NHL, NBA, MLB heel machtig. Daar verdient ook niet de club aan een speler, maar de speler zelf (met zijn zaakwaarnemer). Er wordt veel geld verdient via spelers. Ajax is niet zielig. Onana zorgt voor zichzelf. En dat doet hij 'slim'.

Zolang clubs kunnen verdienen aan een speler blijf je rare verhoudingen houden. Alleen is dat systeem niet meer terug te draaien, gezien de investeringen van clubs.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 04, 2021 11:05 am

Lionel schreef:
wo aug 04, 2021 10:03 am
Niet meer opstellen en niet afstaan aan de Afrika Cup. Salaris niet meer betalen. Weggooier.
Kan Ajax dat weigeren? Dat zou wel terecht zijn, beetje kleinzerig misschien, maar toch.

Echt zonde, hij was 1 van de populairste Ajacieden, nu kotst iedereen hem uit.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » wo aug 04, 2021 11:10 am

wimpey schreef:
wo aug 04, 2021 10:37 am
Lionel schreef:
wo aug 04, 2021 10:03 am
Niet meer opstellen en niet afstaan aan de Afrika Cup. Salaris niet meer betalen. Weggooier.
Hij naaide Baffa. Nu naait ie Ajax. Denkt alleen aan zichzelf. Misschien de reden dat ie ver is gekomen.
Hij naaide Barca niet. Hij heeft Ajax keihard genaaid door dat pilletje te nemen. Als hij transfervrij weg zou gaan zonder het hele schorsingsgebeuren had ik het geweldig gevonden dat hij zolang onze keeper was geweest.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo aug 04, 2021 11:10 am

Hetgeen hem (terecht) niet boeit, gaizka. Het is zijn carriere. Kameroen is wat harder dan NL, met z’n welvaartsproblemen.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » wo aug 04, 2021 11:24 am

wimpey schreef:
wo aug 04, 2021 11:10 am
Hetgeen hem (terecht) niet boeit, gaizka. Het is zijn carriere. Kameroen is wat harder dan NL, met z’n welvaartsproblemen.
Wat een onzin. Hij heeft geld zat. Stukje mentaliteit wat hij niet heeft.

Ajax moet een rechtszaak aanspannen tegen hem. Kosten verhalen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo aug 04, 2021 11:33 am

Lionel schreef:
wo aug 04, 2021 11:24 am
Wat een onzin. Hij heeft geld zat. Stukje mentaliteit wat hij niet heeft.

Ajax moet een rechtszaak aanspannen tegen hem. Kosten verhalen.
Hij wil meer dan zat geld he. En mentaliteit heeft ie ook wel. Seizoen 21/22 bij Ajax wordt geen feest voor ‘m. Boeit hem schijnbaar niet.

Rechtszaak, kosten: wij kennen de inhoud van zijn contract niet... Hij zal bij zijn beeld blijven: per ongeluk verkeerde pil, geen zin meer in Ajax. Dat dat Ajax een bak geld kost, is niet zijn probleem. En dat van jou en mij ook niet he.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » wo aug 04, 2021 12:01 pm

Nee. Maar daarom mag ik wel vinden dat hij Ajax geen cent meer kost en dat Ajax alle kosten op hem kan verhalen. Zo ga je niet om met een meer dan gulle en fatsoenlijke werkgever.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Iniesta » wo aug 04, 2021 12:22 pm

Je mag niet zelf je toekomst kiezen om solidair te zijn met Ajax?
Begrijp je dat de impact voor Onana persoonlijk veel groter is dan voor Ajax?

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » wo aug 04, 2021 12:27 pm

Hij werkt nu toch niet? Door zijn eigen toedoen. Maar hij krijgt wel zijn geld. Hij heeft ook flinke salarisverhogingen gekregen omdat Ajax de afspraak met hem had gemaakt om mee te werken aan een vertrek waarbij Ajax ook wat zou verdienen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » wo aug 04, 2021 12:45 pm

Lionel schreef:Hij werkt nu toch niet? Door zijn eigen toedoen. Maar hij krijgt wel zijn geld. Hij heeft ook flinke salarisverhogingen gekregen omdat Ajax de afspraak met hem had gemaakt om mee te werken aan een vertrek waarbij Ajax ook wat zou verdienen.
Je weet overigens niet wat de afspraken met Ajax zijn kwa salaris. Misschien krijgt hij wel minder of is Ajax hiertegen verzekerd. Overmars lijkt me niet het type dat zomaar geld weggooit. En als het contractueel niet geregeld was dan mag je dit Ajax’ legal team kwalijk nemen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Andre Onana

Bericht door 999 » wo aug 04, 2021 2:12 pm

'André Onana breekt zelf onderhandelingen met Olympique Lyonnais af'
3 augustus 2021 21:48 - VI.nl
Foto: Pro Shots
"André Onana breekt zelf onderhandelingen met Olympique Lyonnais af"; image source: Pro Shots

Ajax is voorlopig nog niet verlost van André Onana. Onder meer Voetbal International meldt dat de doelman zelf plotseling de stekker uit de onderhandelingen met Olympique Lyonnais heeft getrokken. Ajax was dichter tot de Franse club gekomen, maar Onana heeft aangegeven voorlopig geen interesse meer te hebben in Lyon. Grotere clubs zouden interesse hebben getoond.
Meer op VI.Of wisten jullie dit al... :smallgrin.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » wo aug 04, 2021 2:58 pm

Ja, hij schijnt meer tekengeld te willen hebben.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Mano » do aug 05, 2021 7:07 am

Krijg er een hoog Trabelsi gevoel bij.
Die heeft ook z’n carrière om zeep geholpen door volle bak voor het geld te kiezen. Daar is het hopeloos mislukt. (Andere tijden)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Arthur » do aug 05, 2021 7:52 am

Nu was Trabelsi wel een stuk ouder, toch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door brigade zuid » do aug 05, 2021 11:42 am

Ikke, ikke, ikke en Ajax kan stikken! :excited.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » vr aug 06, 2021 3:22 pm

Inmiddels is Arsenal ook afgehaakt.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Andre Onana

Bericht door mattie » ma aug 16, 2021 3:41 pm

Lees nu dat Inter zijn club gaat worden komende zomer, dus transfer vrij.. Mooi per 1 november contract ontbinden en opzouten..Nooit meer het shirt van Ajax aan, zelfs niet als Pasveer en Stekelenburg geblesseerd zijn..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door Jinne » za aug 21, 2021 7:18 am

Historicus schreef:
vr aug 06, 2021 3:22 pm
Inmiddels is Arsenal ook afgehaakt.
Die hebben inmiddels ook een andere keeper gehaald. Een onbekende Engelsman voor 26 miljoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie