Steven Berghuis

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 22, 2023 8:58 pm

Lionel schreef:
zo jan 22, 2023 8:14 pm
Geweldig mooi interview van Berghuis vandaag
:biggthumpup.gif: Sjoerd Mossou gaat in de verdediging …. Soms moet je je mond houden :1evil.gif: (mag hij btw altijd wel doen :hypocrite.gif: )
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Lionel » zo jan 22, 2023 9:30 pm

Wat zegt Sjoerd dan?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Cruijff » zo jan 22, 2023 11:13 pm

Lionel schreef:
zo jan 22, 2023 8:14 pm
Geweldig mooi interview van Berghuis vandaag
Omdat hij René vd Gijp en de journalisten van het AD de aller domste mensen van de week noemde?
Dat waren toch niet zulke heel sterke uitspraken?

Zijn bloemlezing over social media die deel ik uiteraard wel helemaal.

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Lionel » ma jan 23, 2023 7:54 am

Zeker, maar vooral de manier waarop.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door peter » ma jan 23, 2023 8:28 am

Leuk interview, maar het spel op het veld leek nergens op.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Steven Berghuis

Bericht door Jinne » ma jan 23, 2023 8:53 am

Inderdaad wel voor de 2e Klassieker op rij schuldig aan tegengoal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door columbus » ma jan 23, 2023 9:30 am

Mwoah, ja hij gaf die klote bal. Maar er ging wel. Meer mis. Sanchez moet meer aan de buitenkant staan en Taylor doet vervolgens ook helemaal niets om te herstellen. Paxoau mocht de bal nog 3x goed leggen. Als hij direct door dekt op de bal vraag ik me af of het een goal was geworden

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Lionel » ma jan 23, 2023 9:38 am

columbus schreef:
ma jan 23, 2023 9:30 am
Mwoah, ja hij gaf die klote bal. Maar er ging wel. Meer mis. Sanchez moet meer aan de buitenkant staan en Taylor doet vervolgens ook helemaal niets om te herstellen. Paxoau mocht de bal nog 3x goed leggen. Als hij direct door dekt op de bal vraag ik me af of het een goal was geworden
Zowel Sanchez (werd niet gedekt) als CCC staan gewoon stil en niet aanspeelbaar. Daarnaast was de bal gewoon houdbaar.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door Alexander » ma jan 23, 2023 9:45 am

Peter schreef:
ma jan 23, 2023 8:28 am
Leuk interview, maar het spel op het veld leek nergens op.
Van der Gijp zei niets raars. En bleek achteraf ook gelijk te hebben gehad. Hij was de slechtste op het veld. En had dus beter bij vrouw en kinderen ontspannen op de bank kunnen zitten, de druk was duidelijk te hoog voor hem.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door columbus » ma jan 23, 2023 9:49 am

Lionel schreef:
columbus schreef:
ma jan 23, 2023 9:30 am
Mwoah, ja hij gaf die klote bal. Maar er ging wel. Meer mis. Sanchez moet meer aan de buitenkant staan en Taylor doet vervolgens ook helemaal niets om te herstellen. Paxoau mocht de bal nog 3x goed leggen. Als hij direct door dekt op de bal vraag ik me af of het een goal was geworden
Zowel Sanchez (werd niet gedekt) als CCC staan gewoon stil en niet aanspeelbaar. Daarnaast was de bal gewoon houdbaar.
Houdbaar weet ik niet. De bal had aardig wat snelheid en draaide wat af. Het ging er mij meer om dat er heel makkelijk geschoten kon worden.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door columbus » ma jan 23, 2023 9:53 am

Alexander schreef:
Peter schreef:
ma jan 23, 2023 8:28 am
Leuk interview, maar het spel op het veld leek nergens op.
Van der Gijp zei niets raars. En bleek achteraf ook gelijk te hebben gehad. Hij was de slechtste op het veld. En had dus beter bij vrouw en kinderen ontspannen op de bank kunnen zitten, de druk was duidelijk te hoog voor hem.
Vd Gijp zei wel wat raars. Iemand moet maar thuisblijven omdat hij zijn eigen carrière uitstippelt en naar Ajax is gegaan. Dat is allemaal bijna 2 jaar geleden, en hoe treurig is het dat dat zo vreselijk uitgemeten moeten worden. Het is precies zoals hij zei, wat fluiten, wat roepen, teleurstelling is allemaal prima. Maar de grote media moet na denken bij wat ze roepen en schrijven. Er zijn genoeg idioten die het allemaal net iets te serieus nemen allemaal.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Steven Berghuis

Bericht door Nihad » ma jan 23, 2023 10:35 am

De media hebben het enorm opgeblazen. Zoals gewoonlijk. Voorafgaand aan de wedstrijd kreeg je bijna het idee over we het hier te maken hadden met de Russische invasie van de Oekraine ipv een voetbalwedstrijd. Als we de media moesten geloven zouden er gisteren 50.000 bloeddorstige mensen op de tribunes zitten met als doel om Berghuis elk moment neer te schieten ofzo. Wat een bullshit. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door columbus » ma jan 23, 2023 11:36 am

Nihad schreef:De media hebben het enorm opgeblazen. Zoals gewoonlijk. Voorafgaand aan de wedstrijd kreeg je bijna het idee over we het hier te maken hadden met de Russische invasie van de Oekraine ipv een voetbalwedstrijd. Als we de media moesten geloven zouden er gisteren 50.000 bloeddorstige mensen op de tribunes zitten met als doel om Berghuis elk moment neer te schieten ofzo. Wat een bullshit. :excited.gif:
Exact. En ook de mensen die ik ken en er heen gingen waren er zo niet mee bezig. Gewoon leuk, spannend, een Feijenoord Ajax kijken met een normale rivaliteit. Zo zit mijn vrienden kring er in. Het interesseert ze geen hol dat Berghuis al weer 2 jaar bij Ajax zit. Ze zouden het zelf ook doen. Op dat moment was het sportief en financieel een stap vooruit.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 23, 2023 1:02 pm

Ergens is het ook wel weer grappig hoe makkelijk Danilo is geaccepteerd door de kakkerlakken. Hoor je nooit iemand over.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Steven Berghuis

Bericht door Nihad » ma jan 23, 2023 2:37 pm

columbus schreef:
ma jan 23, 2023 11:36 am
Nihad schreef:De media hebben het enorm opgeblazen. Zoals gewoonlijk. Voorafgaand aan de wedstrijd kreeg je bijna het idee over we het hier te maken hadden met de Russische invasie van de Oekraine ipv een voetbalwedstrijd. Als we de media moesten geloven zouden er gisteren 50.000 bloeddorstige mensen op de tribunes zitten met als doel om Berghuis elk moment neer te schieten ofzo. Wat een bullshit. :excited.gif:
Exact. En ook de mensen die ik ken en er heen gingen waren er zo niet mee bezig. Gewoon leuk, spannend, een Feijenoord Ajax kijken met een normale rivaliteit. Zo zit mijn vrienden kring er in. Het interesseert ze geen hol dat Berghuis al weer 2 jaar bij Ajax zit. Ze zouden het zelf ook doen. Op dat moment was het sportief en financieel een stap vooruit.
Joh het is onderdeel van de grotere mythe van het "Legioen". Bloedfanatieke supporters die alles over hebben voor hun club en soms over de scheef gaan, want dat hoort er nu eenmaal bij.

Compleet gelul natuurlijk, want gister was de sfeer helemaal niet zo bijzonder en bij tijd en wijlen behoorlijk tam. Zoals het eigenlijk altijd wel is als ze tegen ons spelen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door columbus » ma jan 23, 2023 3:50 pm

En ook die mythe wordt vooral door de media graag uitvergroot

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door Marillion » ma jan 23, 2023 7:46 pm

Klopt, het is daar vaak genoeg stil als het even tegenzit. Daarin zijn ze echt niet anders dan andere clubs.

De hoeveelheid idioten is wel wat groter in vergelijking met wat er bij Ajax in een gemiddeld vak zit. En de haat richting Ajax is echt wel ongezond. Al is ook dat laatste daar wat gecultiveerd. Ik ga al jaren undercover naar de klassieker en ze zijn over het algemeen genomen toch vooral bang dat ze weer onderuit gaan. Dat zie en voel je aan alles. Ook gisteren weer toen de 1-1 viel.

Wat Berghuis betreft. Ik vond het mooi dat hij inzichtelijk probeerde te maken wat de impact is op met name zijn familie. En ik denk dat ze zich bij verschillende media echt wel een beetje aangesproken voelen. Hier en daar wat minder op sensatie inspelen zou goed zijn. Al was het echt niet allemaal even erg. Een deel van het probleem is ook hier social media. Mensen kunnen straffeloos wat roepen en dan elkaar vanuit de anonimiteit lekker overschreeuwen. Daardoor ontstaat een sentiment en daar duiken kranten, tv en websites dan weer op. Dat kun je ook niet doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Steven Berghuis

Bericht door Nihad » wo jan 25, 2023 11:16 am

Ik had de media gevolgd maandag en gister nav het interview, maar het zelfreinigend vermogen van de media was weer eens om te huilen. Het was in de meeste gevallen totaal niet hun schuld. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door columbus » wo jan 25, 2023 11:29 am

Inderdaad. Heb ook wat proberen te volgen. Ze hebben het interview van Berghuis totaal niet begrepen of ze spelen gewoon dom. Of ze zijn gewoon dom. Het AD schoot direct op zondag al in de verdediging, Derksen zei dat hij niet geschikt was voor betaald voetbal. Maar dan hebben ze zijn boodschap totaal niet begrepen. Het ging niet om hem, hij kon prima leven met wat rivaliteit en wat gefluit. Blijkbaar wil de media niet geloven dat het kiezen van de juiste woorden er toe doet. Dat er een hele groep mensen worden opgehitst door wat er gezegd wordt. De terugkeer van Berghuis werd gruwelijk uitvergroot, het zoals ze van de Kuip een mythe maken. Valt me tegen van de media dat ze nu de onschuld spelen

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door elliquido » wo jan 25, 2023 12:37 pm

helaas is de media verre van onafhankelijk. Het gaat om geld, en welk bericht het meeste geld oplevert. Niet om puur nieuws
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door Toppie » zo mei 28, 2023 5:47 pm

Nou die krijgt ook weer gezeik slaat een kut tukker boer bij de Ajax bus

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door peter » zo mei 28, 2023 6:21 pm

Zag de beelden op Twitter voorbij komen. Wat een hersenloze actie.

Lees nu her en der dat Brobbey zeer racistisch is bejegend door die boeren en dat dit de reactie was.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door Marillion » zo mei 28, 2023 7:12 pm

Als dat het is kijk ik er wel anders tegenaan. We hebben de afgelopen weken in Italië en Spanje ook weer gezien dat racisme nog altijd een ding is in het voetbal. En dat we het eigenlijk ook nog steeds gewoon accepteren. Want de teams van Lukaku en Vinicius spelen de wedstrijden gewoon uit en soms eindigt de aangevallen speler nog met een kaart ook.

Een klap uitdelen is natuurlijk in principe niet ok maar nu laat iemand dan in ieder geval eens zien dat er grenzen zijn. Zou goed zijn als hij dit ook duidelijk wil uitleggen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Steven Berghuis

Bericht door Lionel » zo mei 28, 2023 7:38 pm

Berghuis HELD!
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Steven Berghuis

Bericht door columbus » zo mei 28, 2023 7:47 pm

Inderdaad. Dit soort idioten iedere keer maar met de mantel der liefde behandelen…

Plaats reactie