Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door peter » ma jul 10, 2017 2:33 pm

Ramona schreef:Wat een walgelijke foto heeft het ad geplaatst!


Word ajb goed wakker, Nouri! :eusa_pray.gif:
Zag hem toevallig bij de lunch, maar wat dacht het AD? :1evil.gif:

Die foto maakt overigens wel dat ik het wat somberder in zie voor hem.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Duke » ma jul 10, 2017 2:46 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Mano » ma jul 10, 2017 2:53 pm

in slaap houden is meer voor de stabiele hartslag, onderzoeken en rust voor de hersenen. Zodra hij bijkomt kan men pas zien wat het effect op zijn hersenen is geweest.

vraag me geen details want dit zijn de losse flodders die ik weet.

Tot nu toe zegt dit niets over de toekomst van Nouri.
Belangrijkste is dat hij er weer helemaal bovenop komt. Zijn voetbal-carrière is even niet belangrijk al zal hij daar zelf anders over denken zodra alles weer goed is.

persoonlijk denk ik dat het revalideren wel even gaat duren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Alexander » ma jul 10, 2017 5:35 pm

Laatste update:

AFC Ajax‏Verified account @AFCAjax 8m8 minutes ago
More
UPDATE NOURI| Appie's hart functioneert normaal en blijkt onbeschadigd. Dit zegt echter nog niets over het totale herstel.

AFC Ajax‏Verified account @AFCAjax 8m8 minutes ago
More
Replying to @AFCAjax
De hersenfuncties kunnen niet goed worden onderzocht zolang Appie in slaap wordt gehouden.

#StayStrongAppie

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Alexander » ma jul 10, 2017 5:36 pm

Iemand enig idee wat dit inhoudelijk zegt?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Thijs » ma jul 10, 2017 5:44 pm

Ik denk, dat het nog afwachten is hoe hij reageert als hij uit z'n slaap wordt gehaald? Werkt zijn geheugen, etc? Ik heb geen idee.

Wat is dat verschrikkelijk spannend, en hoe moet dat wel niet voor z'n familie zijn..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » ma jul 10, 2017 5:46 pm

Eigenlijk precies wat er staat. Voor wat betreft zijn hart is dit goed nieuws. Over zijn hersenfunctie is nog niets te zeggen omdat je die niet kunt testen wanneer hij in slaap is. Dus voor zover men op dit moment kan controleren is er geen schade maar dat wil nog niet zeggen dat die er niet is omdat zijn hersenfunctie simpelweg nog niet getest kan worden.

Los van de eventuele schade is natuurlijk ook nog de vraag wat de oorzaak is. Maar dat is van latere zorg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59108
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door 999 » di jul 11, 2017 6:58 am

Kortom, eigenlijk , afgaande op de berichten ( na bijna 3 dagen ) weten we nog maar heel weinig ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 11, 2017 8:32 am

Wachten en dus onzekerheid is altijd killing. Wat de uitslag ook zal zijn, daarna zal er pas relatieve rust gaan ontstaan.

We moeten ervan uitgaan dat hij in goede handen is en dat alles wat medisch kan wordt gedaan. Nu is het gewoon hopen dat Appie er goed gaat uitkomen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » di jul 11, 2017 8:37 am

Naast wat iedereen al een paar keer heeft gelezen, staat er in de NRC ook het volgende:
‘Hopen en bidden’

In negentig procent van de gevallen ligt de oorzaak van hartstilstand bij jonge mensen in aangeboren afwijkingen. Voorbeeld is een verdikking van de hartspier. Ook kan een functionerend hart ineens op hol slaan door ‘kortsluiting’ in de elektrische aansturing. Extreme inspanning vergroot de kans op de manifestatie van een onderliggend probleem. In zeldzame gevallen slaat het hart op tilt door een ontsteking van de hartspier of een klap op de borst.

„Het frustrerende voor de sporter is dat ook achteraf niet altijd vast te stellen is wat de oorzaak was”, zegt cardioloog Arend Mosterd van het Meander MC in Amersfoort. Hij twijfelt niet aan de screening bij Ajax, zoals die bij profclubs tegenwoordig verplicht is. „Maar al geef je het signaal groen: je hebt nooit een keiharde garantie. Soms kom je er niet achter. Of je laat tien cardiologen kijken naar een hart en dan zeggen er vijf dat het risico aanvaardbaar is en vijf dat het net niet kan. Er is een groot grijs gebied.”

Jaarlijks overlijdt 1 op 100.000 jonge sporters (14-34) aan een hartstilstand. In Nederland is de overlevingskans vrij groot door de organisatie bij clubs en de distributie van defibrillatoren (AED’s), zegt Mosterd. Vooral de eerste drie tot zes minuten zijn van cruciaal belang om de hersenen tijdig van zuurstof te voorzien, voordat letsel optreedt of het slachtoffer niet meer terug te halen is.

Het is wetenschappelijk niet aangetoond dat hartproblemen in voetbal onevenredig veel voorkomen. Die perceptie heeft meer met de massaliteit van de sport te maken en de bekendheid van spelers. De voorbeelden zijn bekend. Van fatale gevallen – vorige maand nog voormalig FC Twente-speler Cheick Tioté die in China op een training bezweek, en van spelers die een hartstilstand wel na kunnen vertellen. Voormalig Ajacied Evander Sno, die net zijn loopbaan beëindigde bij RKC, speelde sinds 2010 met een inwendige defibrillator (Implanteerbare Cardioverter Defibrillator, ICD) nadat hij op het veld gereanimeerd was.

Met een kastje

Michael Jansen ondervond in 2005 hartproblemen. Hij bleef profvoetballer maar keerde nooit meer op zijn oude niveau terug. Tweeënhalf jaar nadat hij op het veld tijdens Vitesse-Ajax het bewustzijn verloor, speelde hij pas weer zijn eerste wedstrijd. „Met kastje, ja”, zegt hij in gesprek met NRC naar aanleiding van Nouri’s hartstilstand. „Het was geen makkelijke periode, ik speelde met gemengde gevoelens. Je bent blij dat je weer meedoet, maar weet ook dat er opnieuw iets kan gebeuren.”

Het is de vrees waar Nouri wellicht ook mee moet leven. Het drama rond het troetelkind houdt Ajax in zijn greep. De open training waar het elftal zich zou presenteren aan het publiek is afgelast, evenals de oefenwedstrijd dinsdagavond tegen Rijnsburgse Boys.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/09/ha ... 7-a1566143
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Demosthenes » di jul 11, 2017 7:12 pm

Van AS: Update III - 19.43 uur
Ajax heeft zoals verwacht dinsdag meer informatie gegeven omtrent de situatie van Abdelhak Nouri. Volgens de CT-scan en overige neurologische onderzoeken, zijn er geen afwijkingen gevonden aan de hersenen van de middenvelder. Daarbij vermeldt de club via de officiële kanalen dat dit niets zegt over het totale herstel. De komende 24 uur zal Nouri
langzaam wakker worden gemaakt, om zo de hersenfuncties verder te analyseren.

Tevens laten de aanwezige familieleden het volgende weten. 'Het is voor ons onmogelijk om op de ontelbare
steunbetuigingen te reageren, die ons op verschillende manieren bereiken. Wij waarderen het enorm en wij halen daar
heel veel kracht uit in deze hele moeilijke periode. Wij laten de communicatie over Abdelhak's toestand graag via Ajax
lopen en vragen tot slot om jullie smeekgebeden.'

Tot slot meldt Ajax dat men naar alle waarschijnlijkheid woensdag een nieuwe update zal geven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Jöhnk » di jul 11, 2017 7:22 pm

Morgen dus d-day...

Kom op Appie!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » di jul 11, 2017 8:41 pm

Woensdag gaat dan inderdaad een hele spannende dag worden. Tot op heden zijn de berichten steeds voorzichtig positief binnen de omstandigheden. Hopelijk zet die lijn zich door.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Alexander » di jul 11, 2017 8:58 pm

Hele spannende dag morgen, hopelijk valt de schade mee. Maak me zorgen om dat lieve jochie.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Rednose » wo jul 12, 2017 5:40 pm

Spannend hoor.....ik merk dat ik regelmatig even het nieuws check....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Duke » wo jul 12, 2017 9:22 pm

Update Nouri: woensdag

Abdelhak Nouri heeft woensdag enkele neurologische onderzoeken gehad. Deze worden donderdag voortgezet. Het is de verwachting dat donderdag ook over de uitslagen kan worden gecommuniceerd.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Alexander » wo jul 12, 2017 10:41 pm

Ik heb er een verdomd slecht gevoel over zeg. Bericht van Ajax vandaag maakt me angstig. Ook dat de Ajax-volgers op Twitter er vandaag niks over zeggen. Die gasten hebben sowieso meer info.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door elliquido » wo jul 12, 2017 11:22 pm

elliquido schreef:duurt te lang dit... feels not right
ik blijf het slechte gevoel houden... hopelijk niet terecht
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door SylvievdVaart » do jul 13, 2017 9:22 am

Kom op, Appie :00001741.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door InnerHarbour » do jul 13, 2017 11:52 am

Dramatisch nieuws Nouri: zeer ernstige hersenschade
Abdelhak Nouri heeft ernstige hersenschade opgelopen. Dat heeft Ajax bekendgemaakt.

AD.nl
Pfffffffff
YNWA

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » do jul 13, 2017 11:53 am

:(
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door wimpey » do jul 13, 2017 11:54 am

kan wel janken... Arme drommel.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Scherrer » do jul 13, 2017 11:54 am

Oh nee wat vreselijk. Wat een drama. Ben er compleet stil van.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Jöhnk » do jul 13, 2017 11:54 am

Ongelofelijk, verschrikkelijk. Geen woorden voor...

Ik was er al bang voor. Duurde allemaal veel te lang.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » do jul 13, 2017 11:55 am

Niet te geloven... Echt heel sneu dit.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie