Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
1
5%
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
23%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
9%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
45%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
18%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

wimpey

Re: Brian Brobbey

Bericht door wimpey » di okt 29, 2024 10:05 am

Van Basten is wel een lafaard he. Dit verhaal over Brobbey speelt al effe. Die knakker zit daarna nog 10 keer met z'n kop op TV. Had dit misverstand dus al 10 keer uit de weg kunnen ruimen, om Brobbey in bescherming te nemen. Doet ie niet. Ondertussen krijgt Brobbey onterecht van alles over zich heen. Iemand die het sowieso al lastig heeft momenteel. Dat zegt wel iets, zeg maar veel, over Van Basten.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 29, 2024 10:08 am

wimpey schreef:
di okt 29, 2024 10:05 am
Van Basten is wel een lafaard he. Dit verhaal over Brobbey speelt al effe. Die knakker zit daarna nog 10 keer met z'n kop op TV. Had dit misverstand dus al 10 keer uit de weg kunnen ruimen, om Brobbey in bescherming te nemen. Doet ie niet. Ondertussen krijgt Brobbey onterecht van alles over zich heen. Iemand die het sowieso al lastig heeft momenteel. Dat zegt wel iets, zeg maar veel, over Van Basten.
Dit waren de woorden van Marco:
Marco van Basten heeft zichzelf aangeboden bij Ajax. Dat vertelde de voormalig topspits maandagavond bij het Ziggo Sport-programma Rondo. Vorig seizoen, toen John van ‘t Schip trainer was bij Ajax, bood Van Basten een helpende hand, maar zonder succes. “Ik heb mijn hulp aangeboden, maar ik denk dat hij (Brian Brobbey, red.) geen trek in mij had.”

In de beginperiode van John van ‘t Schip is Van Basten gevraagd om te helpen. “Ik heb toen gezegd: dat wil ik wel. Maar allebei, Brobbey én Van ‘t Schip, wilden het niet. Maar ik heb het toen wel aangeboden.”

Op de vraag waarom Van ‘t Schip en Brobbey de hulp weigerden, heeft Van Basten wel een antwoord. “Ik denk dat hij toen geen trek in mij had. Dat was het volgens mij. Ik heb het aangeboden aan John, het kwam ter sprake om met hem te praten en te trainen. Maar uiteindelijk zeiden ze: doe maar niet.”
Van't Schip kwam gisteren met een totaal andere lezing. En dat zal waar geweest zijn want Marco zat ernaast en zei niks. Wat een leugenaar :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 29, 2024 10:11 am

Totaal geen empathie heeft die man. Alleen maar met zichzelf bezig. En als het effe lastig wordt, gooit ie het bijltje erbij neer.

999

Bericht door 999 » di okt 29, 2024 11:47 am

Prachtig hé , de beperkingen van Brobbey liggen allemaal aan andere . Is het niet van Basten dan is het wel aan Steijn of Schreuder lol ...

En over eerlijk zijn, degene die hier met dit vertoonde spel ( maar met winstpunten ) Farioli de hand boven zijn hoofd houden zouden Schreuder en Steijn ( zouden die ook die winstpunten hebben behaald ) nog steeds net onder de knie hebben afgezagen voor het vertoonde Farioli look alike spel .. Hypocriet zooitje .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 29, 2024 12:36 pm

Waar haal je deze wijsheid vandaan?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 29, 2024 12:58 pm

Lionel schreef:
di okt 29, 2024 12:36 pm
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Uit De T waarschijnlijk. Hij schrijft zoveel onzin in een post dat het niet de moeite waard is om het te proberen te weerleggen.

999

Bericht door 999 » di okt 29, 2024 1:27 pm

Gewoon van hier van het forum. En dat meteen weer naar de T. wijzen zegt dan ook weer meer dan genoeg .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di okt 29, 2024 9:12 pm

999 schreef:Gewoon van hier van het forum. En dat meteen weer naar de T. wijzen zegt dan ook weer meer dan genoeg .. :smallgrin.gif:
Uiteindelijk gaat het om de punten natuurlijk. Maar je kunt moeilijk weerleggen dat er meer een team staat, er een lijkt te zijn en dat er punten worden behaald. Is het allemaal hosanna, nee natuurlijk niet, meer Ajax komt van heel ver. Daar heeft Fariola weinig aan kunnen doen. Hij lijkt in ieder geval over een betere roei techniek te beschikken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2024 1:53 pm

Tegen PSV speelde hij al een ijzersterke wedstrijd, maar donderdagavond tegen Maccabi Tel Aviv vond Brian Brobbey dan eindelijk waar hij zo hard naar op zoek was. In de 61ste minuut joeg hij de bal tegen de touwen en schreeuwde hij het uit. Zijn trainer deed even verderop overigens hetzelfde: ‘Ik stuurde Brian vanmiddag al een bericht dat hij ging scoren.’

Ajax
Ajax
5 - 0
Maccabi Tel Aviv
Maccabi Tel Aviv
Twaalf wedstrijden, 21 vruchteloze doelpogingen en een heel aantal slechte nachten. De afgelopen zeventig dagen zonder doelpunt gingen Brian Brobbey niet in de koude kleren zitten. De Ajax-spits schoot de ballen vorig seizoen vanuit alle hoeken binnen, maar na zijn doelpunt tegen Jagiellonia Bialystok op 29 augustus wilde het ineens niet meer lukken.

En dus kwam er ook van buitenaf vanalles los. Adviezen, gevraagd en ongevraagd, kritiek of juist weer complimenten, maar vooral steeds meer focus op iedere kans die Brobbey kreeg in het shirt van Ajax. Aan de nog altijd pas 22-jarige spits om rustig te blijven en het gevecht met de twijfel te overwinnen. ‘Ik móét scoren, ik móét scoren. Dat heb ik vaak in mijn hoofd. Dat moet ik een beetje uit mijn hoofd halen, denk ik’, gaf hij onlangs aan in gesprek met VI.

Makkelijk was dat niet, voor een spits die al sinds zijn zevende gewend is om wekelijks het net te vinden. Soms kwamen de frustraties en soms nam Ajax-trainer Francesco Farioli zijn spits dan ook even apart, zoals in de rust van het duel met FC Groningen een maand geleden. ‘Blijf rustig, blijf hard werken, het komt vanzelf’, stopte hij Brobbey toe.

© Pro Shots
Dat is precies wat de spits de afgelopen weken deed. Want hoewel hij niet scoorde, speelde Brobbey in de kraker tegen PSV afgelopen weekeinde wel een cruciale rol voor Ajax. Als aanspeelpunt was de spits van grote waarde in de knappe 3-2 zege van de Amsterdammers en ontving hij na afloop mooie complimenten van zijn trainer. ‘Brian was fantastisch, dit was zijn beste wedstrijd sinds ik hier ben’, concludeerde Farioli.

Toen de Italiaan donderdagmiddag de laatste beelden voor de wedstrijd tegen Maccabi aan het doornemen was, bekroop hem daarom een bijzonder gevoel. ‘In de laatste uren voor de wedstrijd stuurden we wat berichten naar elkaar. Want ik had echt het gevoel, eigenlijk wist ik gewoon zeker dat Brian zou gaan scoren vanavond. Want ik geloof er in dat als je hard werkt en dingen goed doet, je dat op een of andere manier terugkrijgt. Dat gevoel wilde ik met hem delen, want ik voelde dat het zijn avond ging worden.’

'Ik had echt het gevoel, eigenlijk wist ik gewoon zeker dat Brian zou gaan scoren vanavond'

Daar krijgt Farioli donderdag gelijk in. Nog los van zijn verlossende doelpunt speelt Brobbey namelijk een ijzersterke wedstrijd. Binnen vier minuten krijgt hij ook al een enorme kans op de 1-0. Na een pass van Mika Godts neemt hij de bal perfect mee, maar heeft hij wat pech met de afronding, precies tegen het hoofd van de Maccabi-keeper.

PRESSIE
In plaats van zijn schouders te laten hangen na weer een gemiste kans, gaat Brobbey voorop in de strijd bij Ajax. In het eerste half uur verrast hij tot drie keer toe een verdediger van Maccabi door op vólle snelheid druk te zetten. De eerste keer leidt dat tot een stevige botsing, de twee keer daarna schrikken de Israëliërs daar zo van dat ze pardoes de bal over de zijlijn schieten.

Farioli klapt ondertussen zijn handen stuk langs de lijn, want op die manier komt Maccabi totaal niet aan het voetballen. Het is ook een teken dat Brobbey weldegelijk bereid is en in staat is om een belangrijke bijdrage te leveren in het pressievoetbal dat Farioli nastreeft. Dat dat nu binnen een half uur drie keer iets tastbaars oplevert, geeft hem extra vertrouwen.

Brian Brobbey verstoort de opbouw van Maccabi #1
© ZiggoSport
Brian Brobbey verstoort de opbouw van Maccabi #2
© ZiggoSport
Brian Brobbey verstoort de opbouw van Maccabi #2
© ZiggoSport
ASSISTKONING
Maar ook aan de bal zit Brobbey vanaf het begin al lekker in de wedstrijd. De spelers van Ajax weten hem goed te vinden en Maccabi geeft opvallend veel ruimte weg om in te combineren. In de veertiende minuut maakt Brobbey zich maar weer eens aanspeelbaar en is het Jorrel Hato die hem weet te vinden. De spits gebruikt Servisch international Nemanja Stojic als draaischijf en, in plaats van zelf af te werken uit een moeilijke hoek, geeft hij de bal op een presenteerblaadje aan Bertrand Traoré: 1-0.

Het is de eerste van in totaal zes (!) kansen die Brobbey donderdagavond voor een ploeggenoot creëert. Zijn assist op de 2-0 van Kenneth Taylor is nog mooier dan de eerste. Met de hak bedient hij zijn jeugdvriend, die in één voetbeweging kan afwerken. Ajax trainde woensdag nog specifiek op het gebruiken van de spits als aanspeelpunt, om te kaatsen op lopende mensen. Precies op die manier biedt Brobbey in de eerste helft opnieuw schotkansen aan Traoré en Taylor. In de tweede helft creëert hij dus nog twee mogelijkheden, plus nog een derde assist, die uiteindelijk niet telt wegens buitenspel van Christian Rasmussen.

Meest creatieve spelers bij Ajax - Maccabi
Speler Gecreëerde kansen
Brian Brobbey 6
Zes spelers 2
Alleen die bijdrages in het druk zetten en het creëren van kansen hadden hem vermoedelijk al de Man of the Match-trofee opgeleverd, maar die goal. Die ontbreekt er nog aan. Iedereen in de Johan Cruijff Arena voelt het, en leeft mee. Dat gebeurt al bij die eerste kans in de vierde minuut. Dat gebeurt in de 33ste minuut bij de nét te scherpe voorzet van Anton Gaaei. En het gebeurt helemaal tien minuten later, als Branco van den Boomen de bal perfect voor slingert en Brobbey er zijn hoofd tegen krijgt. Maar weer die dekselse Roi Mishpati. Als de Maccabi-goalie een rebound weggeeft, houdt het hele stadion zijn adem in, maar ook die wil er niet in voor Brobbey.

VERLOSSENDE GOAL
Als Ajax na iets meer dan een uur spelen een indirecte vrije trap krijgt op een kleine elf meter van het doel van Maccabi, is het dan ook vrij snel duidelijk wie hem gaat nemen. Brobbey eist de bal op en jaagt hem ongenadig hard in het dak van het doel. Daarna balt hij zijn vuisten en brult hij van vreugde en opluchting. Vervolgens vouwt hij ze samen om god te danken, want ein-de-lijk heeft hij zijn doelpunt te pakken en kan hij rustig slapen.

‘Ik ben heel, heel blij voor Brian’, vertelt Farioli achteraf op zijn persconferentie. ‘Met zijn goal natuurlijk, maar vooral omdat het de tweede wedstrijd op rij is dat hij een fantastisch optreden neerzet. Hij gaf twee assists, hij was fantastisch in het druk zetten, heel agressief. Hij was heel erg connected en verdiende het echt om te scoren’, vindt de Ajax-trainer.

‘Dus dat was denk ik de goal was die ik het meest vierde. En volgens mij gold dat voor iedereen! Je zag hoe de spelers allemaal naar hem gingen om te vieren met hem, een echte teamspeler. Het was heel belangrijk voor Brian om als het ware de negatieve energie eruit te laten. En om naar huis te gaan met een goede goal’, aldus Farioli.

© Pro Shots
De Italiaan ziet dat verlossende doelpunt als een direct gevolg van de groei die Brobbey heeft doorgemaakt, ook dus in zijn veldspel. ‘Brian heeft een ietwat gecompliceerde zomer achter de rug. Het kostte hem wat langer dan normaal om écht in vorm te raken’, blikt Farioli nog eens terug op de zomer, waarin Brobbey eerst met het Nederlands elftal deelnam aan het EK en daarom ook iets later aansloot in Amsterdam. Oranje-ploeggenoten Jerdy Schouten en Joey Veerman deden dat al een week eerder bij PSV, maar kampen nu met vervelende blessures, terwijl Brobbey nu juist zijn top heeft bereikt.

‘Vandaag was Brian zelfs in de laatste minuut van de wedstrijd nog in staat om sprints te trekken naar de hoeken van het veld. Met veel power en energie’, ziet Farioli. ‘Dat is iets dat we sinds het begin als één van de grootste prioriteiten bij hem hebben gezien. Want voor iemand met zijn fysieke capaciteiten is het het moeilijkste is om hetzelfde volume en niveau in de wedstrijd te behouden gedurende negentig minuten. Dat zit eraan te komen bij Brian, hij komt elke dag dichterbij’, merkt de trainer.

‘Dat geeft Brian natuurlijk ook het voordeel om aan de bal te zijn met een hartslag die wat lager is. Daardoor is hij ook weer net wat meer ontspannen in zijn decision making. Ik ben er vrij zeker van dat als hij zo door blijft groeien met deze mindset en aanpak, dat ook zijn cijfers en statistieken beter en beter gaan worden.’
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 10:25 am

'Brobbey op drempel van overgang naar West Ham United op huurbasis'
Brian Brobbey lijkt inderdaad hard op weg om Ajax in te gaan ruilen voor West Ham United. Vrijdagochtend meldt journalist Alex Crook van het Engelse talkSPORT dat bronnen rondom de speler beweren dat West Ham dichtbij het aantrekken van Brobbey is. Volgens het medium zou het gaan om een huurdeal. Brobbey geldt sinds donderdag - nadat er donderdag positieve gesprekken zouden hebben plaatsgevonden tussen Ajax en West Ham - als toptarget.
Really?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jan 24, 2025 10:30 am

Tja, lijkt me geen slecht idee... Heeft 3x gescoord in 30 wedstrijden dit seizoen? Hij heeft misschien een nieuwe omgeving nodig.. zal ie hopelijk ook wat meer waard worden...

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 10:36 am

https://www.hammers.news/transfer-news/ ... y-signing/

Schijnt toch echt waar te zijn.

Nu moet die kale klieder dus waarschijnlijk ook nog een middenv... eh spits halen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 24, 2025 10:47 am

WP_Legend schreef:
vr jan 24, 2025 10:30 am
Tja, lijkt me geen slecht idee... Heeft 3x gescoord in 30 wedstrijden dit seizoen? Hij heeft misschien een nieuwe omgeving nodig.. zal ie hopelijk ook wat meer waard worden...
Het lijkt mij juist wel een heel slecht idee. Brobbey scoort echt veel te weinig inclusief het missen van open kansen en dat is een probleem. Maar hij is wel van waarde in ons aanvalsspel.

We gaan nu toch niet twee basisspelers laten vertrekken terwijl we volop in de strijd om die CL plaatsen zitten? En dan ook nog een huurconstructie. Krijg je nou echt een enorme zak met geld zodat je twee echte versterkingen kunt halen dan is het te overwegen. Maar als het alleen maar huur is en verder gaan met Weghorst en Akpom dan gaan we er gewoon op achteruit.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 24, 2025 10:59 am

Dit kan niet waar zijn. Waarom zullen we onze basis spits nu ook gaan verhuren?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 24, 2025 11:00 am

Benieuwd wat Farioli hiervan vindt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 11:01 am

Trab schreef:
vr jan 24, 2025 11:00 am
Benieuwd wat Farioli hiervan vindt
Hij zal vinden dat Kroes wanhopig is om geld te genereren om z'n beloftes na te komen. Hij zal ook vinden dat Kroes een incompetente TD is.

999

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 11:06 am

Kan, als, misschien ..aldus het transfer gerucht ....
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jan 24, 2025 11:11 am

Huur is geen optie volgens laatste update.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 24, 2025 11:13 am

Ik lees het. Dat klinkt alvast iets beter. Dit zou alleen zijn uit te leggen als je dusdanig inkomsten kunt genereren dat we het elftal per saldo sterker kunnen maken. Vraag is wel hoe realistisch dat is om in deze transferperiode te realiseren.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 11:43 am

Update III - 11.35 uur (24 januari 2025) - 'Ajax verlangt ongeveer 30 miljoen plus 5 miljoen aan bonussen voor Brobbey'
Ajax verlangt een transfersom van ongeveer dertig miljoen euro vast en vijf miljoen euro aan eenvoudig te realiseren bonussen voor Brian Brobbey. Dat meldt De Telegraaf, dat in navolging van onder meer Fabrizio Romano en het Algemeen Dagblad meldt dat West Ham United Brobbey wil overnemen van Ajax. 'Een eerdere indicatie van Olympique Marseille, dat bereid was 25 miljoen euro voor Brobbey te betalen, werd direct als onvoldoende bestempeld', schrijft de krant.

Geschreven wordt dat West Ham ook gecharmeerd is van André Silva (RB Leipzig), maar die transfer lijkt financieel niet haalbaar. 'Om Brobbey binnen te halen, wordt er ook flink gepuzzeld. Op tafel ligt nu een voorstel om de Ajax-speler een half jaar te huren met een verplichte koop in de zomer.'
De T., dus paar slagen om de arm...

De genoemde Silva is geblesseerd.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 11:50 am

Wil Brobbey naar WHU? :confused.gif:

Misschien wil die jongen overal heen, als hij maar van FF verlost is.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 11:52 am

Yopii schreef:
vr jan 24, 2025 11:50 am
Misschien wil die jongen overal heen, als hij maar van FF verlost is.
Assumption is the mother....

Brobbey = joey? :biggrin.gif: :hypocrite.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 11:56 am

Lijkt me niet ver gezocht om te stellen dat hij wel eens gelukkiger tijden heeft gekend bij Ajax. Moet vooral hard werken voor het team, waardoor hij aan scoren niet toekomt. Daarbij wordt hij steeds gewisseld, als hij niet op de bank begint.

Ik schrijf 'misschien', overigens.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jan 24, 2025 11:57 am

35, das een flinke som geld... Krijgen we alsnog de 16m terug... Had dat niet meer verwacht...

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 11:59 am

Yopii schreef:
vr jan 24, 2025 11:56 am
Moet vooral hard werken voor het team, waardoor hij aan scoren niet toekomt.
Hij komt niet aan scoren toe doordat ie de grootste kansen mist... Denk dat West Ham (wat ik een mooie club vind) voor hem een prima stap zou zijn. Jongens als Kudus en Alvarez doen het daar goed. Wellicht dat Brobbey gewoon een andere omgeving nodig heeft. Op dat half jaartje Leipzig na zal ie al 15 jaar bij Ajax spelen.

Plaats reactie