Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
0
Geen stemmen
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
24%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
10%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
48%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
19%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 29, 2021 5:12 pm

Een Brobbey kun je ook lanceren, Traore niet. Dat alleen brengt een andere dimensie, in mijn ogen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » vr jan 29, 2021 5:25 pm

Traore had dat ook wel maar is 't een beetje verloren is mijn gevoel. Hij is minder dynamisch geworden dan hij was. Ik weet nu ook niet zo goed hoe je hem nu echt in zijn kracht laat spelen.

Bij Brobbey is dat duidelijker. Het oogt technisch niet zo fraai maar hij is best compleet. Het moet komende seizoenen blijken hoe hij zich ontwikkelt maar ik vind 'm echt wel interessant genoeg. Ik hoop ook nog altijd dat hij voor zijn kans gaat bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Andriy Demchenko » vr jan 29, 2021 6:51 pm

Peter schreef:
vr jan 29, 2021 1:58 pm
We verschillen gewoon van mening hier, zoals ik al aangaf. Leuk dat Ajax wil verlengen met Brobbey, maar dan moet je ook wat perspectief bieden. Anders zou ik ook niet verlengen.

Nog een keer het rijtje. Alleen al van dit jaar:
Juli: Labyad moet zich richten op de spitspositie en daar krijgt hij een basisplek. Traoré is tweede spits. Huntelaar derde spits. Brobbey als vierde spits. Tadic moet zich richten op de linksbuiten positie.
Juli: Huntelaar mag er nog een jaartje bij doen van Ajax. Verlengt en krijgt zijn vaste plek op de bank.
September: Werd duidelijk dat we op zoek waren naar een nieuwe spits, want we zijn niet tevreden over het rijtje nummer 1-4.
Oktober: Traoré schuift een plekje op en krijgt kansen als eerste spits.
November: Loopt toch niet heel lekker met Traoré en tegen Liverpool mag Tadic weer een keer in de spits. Daarmee schuift het hele rijtje weer op en verandert de rangschikking (in het nadeel van Brobbey). Hij krijgt uiteindelijk een kans omdat echt iedereen in de ziekenboeg zit.
December: We gaan weer op zoek naar een spits
Januari: We kopen Haller. Huntelaar mag nog wat invalbeurten maken alvorens hij vertrekt.

Pin me niet helemaal vast op de maanden, maar op welk moment had Brobbey nou het gevoel moeten hebben dat Ajax hem echt als een serieuze optie zag om uit te groeien tot de spits van Ajax? Ajax heeft in de afgelopen maanden een totaal gebrek aan vertrouwen getoond. De hamvraag voor die jongen is waarom hij zou verlengen als je in de afgelopen maanden continu 3 a 4 spitsen voor je moet dulden? Ajax kan wel roepen dat we graag willen verlengen, maar uit de daden blijkt dat we het eigenlijk niet zien zitten. Ik vind het ook niet gek dat ze er niet uit komen, hoor.
Ik vind dat je het te weinig vanuit Ajax' perspectief bekijk Peter en ik zal uitleggen waarom.
Om te beginnen ligt hij vast bij Raiola. Nu heeft Raiola al een reputatie bij de seniorenspelers. Transfervrij weggaan van Grygera, Maxwell, de rel met Ibrahimovic, Anita die perse weg wilde toen hij naar hem switchte, Emanuelson die langdurig in de markt gezet werd voor een vertrek en zo zijn er nog wel meer dingetjes geweest. Bij Raiola is dat ook een persoonlijk iets geworden dat hij Ajax graag naait, heeft met de aanvaringen met verschillende hautaine Ajax bestuurders te maken alsook het gegeven dat de Fside bedreigingen tegen hem uitsprak wanneer hij zich op de Toekomst zou begeven en Raiola vond dat Ajax niet daadkrachtig daarop handelde.
We moeten ook eens kijken wat Raiola in het verleden aan spelers heeft begeleid in de jeugd:
Sergio De Windt (Juventus)
Marvin Zeegelaar (Espanyol II)
Javairo Dilrosun (Manchester City)
Youssef Fenich (PEC)
Ouassim Bouy (Juventus)
Philippe Sandler (PEC)
Boban Lazic (Olympiakos)
Abdelmalek El Hasnaoui (PEC)
Juan Familia Castillo (Chelsea)
Ricardo Kishna (Lazio)
Kenny Tete (Olympique Lyon)
Justin Kluivert (AS Roma)
Sheraldo Becker (AD)
Daishawn Redan (Chelsea)
Donyell Malen (Chelsea)
Mitchell Bakker (PSG)
Djavan Anderson (AZ)
De Ligt Juventus
Samet Bulut (PEC)
Gravenberch Ajax
Raiolas credo met Ajax talenten is altijd wel geweest zo snel mogelijk weg naar het buitenland. Nu is het bij sommige spelers best een begrijpelijke move geweest, en zitten er ook genoeg mindere goden tussen. Maar toch valt het wel op dat ze altijd heel snel weg zijn. En ja dat geen kansen krijgen en dergeijke ik heb het allemaal eerder gehoord uit de monden van Mitchell Bakker of Justin Kluivert, ik neem dat zo onderhand wel met een korreltje zout. Dat is pure zaakwaarnemersreoriek waarbij de spelers dan de zwartepiet bij de club neerlegt. Ook de aanhoudende belofte die Brobbey al tijden heeft geuit: ik ga verlengen, het komt goed moeten we bij Ajax zo onderhand met een korrel zout nemen. Dat riepen spelers als Ouassim Bouy ook op het moment dat Frank De Boer hem bij de A-selectie wilde halen. We weten allemaal hoe dat afliep.
Verder heb je een overzicht van de maanden gegeven maar neem je dan ook mee dat hij van Februari tot eind Juni geblesseerd was? Als je er zo lang uitligt is het dan gek dat je een speler van net 18 nog niet ten volle belast en hem in een zware voorbereiding al meteen een positie van spits toekent maar je eerst gaat kijken op welk niveau hij terugkeert. Er bij meenemende dat diezelfde speler al sinds april een contractvoorstel van Ajax had liggen om te verlengen maar daar nog niet op in was gegaan. Meenemende welk gedrag jeugdspelers van |Raiola doorgaans laten zien als het op verlengen aankomt.
Dat dan Labyad in de voorbereiding speelt is een noodgreep, dat is ondanks het gewauwel van Ten Hag nooit als permanente gezien. Huntelaar loopt op zijn laatste benen, Traore was een spits waar hij de strijd mee aan kon gaan. Maar let wel, na de lange blessure die hij had duurde het bij Brbbey ook even voor hij op topniveau was, ga de potjes van Ajax 2 maar kijken van sepember en oktober. Je moet zon plek in het eerste natuurlijk wel afdwingen. Daarna hebben we nog een keer een blessure gehad van Brobbey van Half december tot half januari. In de tussentijd ...hoe verrassend ... nog altijd niet verlengd. Op een gegeven moment moet Ajax een keer verder met een contract van een halfjaar. Ik had Haller niet gehaald maar in mijn ogen is het niet verlengen van Brobbey tot nog toe wel een extra argument geweest in het halen van Haller. Maar je zal zien dat die logica straks in zijn geheel omgedraaid zal worden door Raiola en Brobbey zelf.
Grote kans dat Brobbey niet verlengd en straks bij een club ala Juventus tekent. Dan krijgen we een interview over gebrek aan perspectief en kansen bij Ajax en dan gaan we hem vervolgens de komende jaren verhuurd zien worden aan clubjes als Bari, Viterbese of Cremonese en is er een goede kans dat we opnieuw kunnen spreken van een waisted talent na een paar jaar...
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Dubbel » zo jan 31, 2021 8:05 pm

Als je puur af gaat op wat speler en club zeggen dan willen beiden met elkaar in zee. Daar is volgens mij geen discussie over. Het is dus vreemd dat het niet rond komt. Waarom krijgt zijn zaakwaarnemer Raiola het niet rond? Saboteert hij de boel? De vraag komt dan op of Brobbey wel vrij is om zelf te kiezen. Hoe werkt dat bij Raiola? Tekenen spelers een contract dat hij mag bepalen waar speler heen gaat? En mag dat allemaal wel? Zou ik wel eens onderzoek naar willen zien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Jöhnk » zo jan 31, 2021 9:01 pm

Herkenbaar verhaal van Andriy. Het ligt er zo ontzettend dik bovenop dat Raiola iets tegen Ajax heeft. Al zijn 'poulains' moeten en zullen zo snel mogelijk weg bij Ajax. Dat is puur zakelijk, lees je dan; hij haalt er 'het beste' uit voor de speler, alsof bij Ajax blijven sowieso niet het beste is. Bij PSV daarentegen, tekent Malen nog net geen contract voor het leven.

Die situatie met Zlatan ook. Raiola droeg hem op om teamgenoten te blesseren op de training. Dat is toch waanzinnig? Bij welke clubs doet hij dat nog meer?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7378
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » zo jan 31, 2021 9:08 pm

Ik denk dat het puur een geldkwestie is. Bij Gravenberch duurde het ook lang en kreeg hij een salaris voor elkaar wat net onder dat van Blind en Tadic ligt. Hij zal bij Brobbey ook wel het onderste uit de kruik willen. Dat is het risico als je hoge salarissen betaald. Dan gaan de Raiola’s van deze wereld voor jeugdspelers die nog niks gepresenteerd hebben ook giga salarissen vragen. Voordat je het weet verdiend iedereen in de selectie miljoenen salarissen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 3:06 am

Dubbel schreef:
zo jan 31, 2021 8:05 pm
Als je puur af gaat op wat speler en club zeggen dan willen beiden met elkaar in zee. Daar is volgens mij geen discussie over.
Dat was ook het geval met Tete. Dat was ook het geval met Kluivert. Beide met dezelfde struikrover als zaakwaarnemer. En daarom geloof ik geen flikker van wat de speler zegt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2021 8:53 am

Andriy Demchenko schreef:
vr jan 29, 2021 6:51 pm
Peter schreef:
vr jan 29, 2021 1:58 pm
We verschillen gewoon van mening hier, zoals ik al aangaf. Leuk dat Ajax wil verlengen met Brobbey, maar dan moet je ook wat perspectief bieden. Anders zou ik ook niet verlengen.

Nog een keer het rijtje. Alleen al van dit jaar:
Juli: Labyad moet zich richten op de spitspositie en daar krijgt hij een basisplek. Traoré is tweede spits. Huntelaar derde spits. Brobbey als vierde spits. Tadic moet zich richten op de linksbuiten positie.
Juli: Huntelaar mag er nog een jaartje bij doen van Ajax. Verlengt en krijgt zijn vaste plek op de bank.
September: Werd duidelijk dat we op zoek waren naar een nieuwe spits, want we zijn niet tevreden over het rijtje nummer 1-4.
Oktober: Traoré schuift een plekje op en krijgt kansen als eerste spits.
November: Loopt toch niet heel lekker met Traoré en tegen Liverpool mag Tadic weer een keer in de spits. Daarmee schuift het hele rijtje weer op en verandert de rangschikking (in het nadeel van Brobbey). Hij krijgt uiteindelijk een kans omdat echt iedereen in de ziekenboeg zit.
December: We gaan weer op zoek naar een spits
Januari: We kopen Haller. Huntelaar mag nog wat invalbeurten maken alvorens hij vertrekt.

Pin me niet helemaal vast op de maanden, maar op welk moment had Brobbey nou het gevoel moeten hebben dat Ajax hem echt als een serieuze optie zag om uit te groeien tot de spits van Ajax? Ajax heeft in de afgelopen maanden een totaal gebrek aan vertrouwen getoond. De hamvraag voor die jongen is waarom hij zou verlengen als je in de afgelopen maanden continu 3 a 4 spitsen voor je moet dulden? Ajax kan wel roepen dat we graag willen verlengen, maar uit de daden blijkt dat we het eigenlijk niet zien zitten. Ik vind het ook niet gek dat ze er niet uit komen, hoor.
Ik vind dat je het te weinig vanuit Ajax' perspectief bekijk Peter en ik zal uitleggen waarom.
Om te beginnen ligt hij vast bij Raiola. Nu heeft Raiola al een reputatie bij de seniorenspelers. Transfervrij weggaan van Grygera, Maxwell, de rel met Ibrahimovic, Anita die perse weg wilde toen hij naar hem switchte, Emanuelson die langdurig in de markt gezet werd voor een vertrek en zo zijn er nog wel meer dingetjes geweest. Bij Raiola is dat ook een persoonlijk iets geworden dat hij Ajax graag naait, heeft met de aanvaringen met verschillende hautaine Ajax bestuurders te maken alsook het gegeven dat de Fside bedreigingen tegen hem uitsprak wanneer hij zich op de Toekomst zou begeven en Raiola vond dat Ajax niet daadkrachtig daarop handelde.
We moeten ook eens kijken wat Raiola in het verleden aan spelers heeft begeleid in de jeugd:
Sergio De Windt (Juventus)
Marvin Zeegelaar (Espanyol II)
Javairo Dilrosun (Manchester City)
Youssef Fenich (PEC)
Ouassim Bouy (Juventus)
Philippe Sandler (PEC)
Boban Lazic (Olympiakos)
Abdelmalek El Hasnaoui (PEC)
Juan Familia Castillo (Chelsea)
Ricardo Kishna (Lazio)
Kenny Tete (Olympique Lyon)
Justin Kluivert (AS Roma)
Sheraldo Becker (AD)
Daishawn Redan (Chelsea)
Donyell Malen (Chelsea)
Mitchell Bakker (PSG)
Djavan Anderson (AZ)
De Ligt Juventus
Samet Bulut (PEC)
Gravenberch Ajax
Raiolas credo met Ajax talenten is altijd wel geweest zo snel mogelijk weg naar het buitenland. Nu is het bij sommige spelers best een begrijpelijke move geweest, en zitten er ook genoeg mindere goden tussen. Maar toch valt het wel op dat ze altijd heel snel weg zijn. En ja dat geen kansen krijgen en dergeijke ik heb het allemaal eerder gehoord uit de monden van Mitchell Bakker of Justin Kluivert, ik neem dat zo onderhand wel met een korreltje zout. Dat is pure zaakwaarnemersreoriek waarbij de spelers dan de zwartepiet bij de club neerlegt. Ook de aanhoudende belofte die Brobbey al tijden heeft geuit: ik ga verlengen, het komt goed moeten we bij Ajax zo onderhand met een korrel zout nemen. Dat riepen spelers als Ouassim Bouy ook op het moment dat Frank De Boer hem bij de A-selectie wilde halen. We weten allemaal hoe dat afliep.
Verder heb je een overzicht van de maanden gegeven maar neem je dan ook mee dat hij van Februari tot eind Juni geblesseerd was? Als je er zo lang uitligt is het dan gek dat je een speler van net 18 nog niet ten volle belast en hem in een zware voorbereiding al meteen een positie van spits toekent maar je eerst gaat kijken op welk niveau hij terugkeert. Er bij meenemende dat diezelfde speler al sinds april een contractvoorstel van Ajax had liggen om te verlengen maar daar nog niet op in was gegaan. Meenemende welk gedrag jeugdspelers van |Raiola doorgaans laten zien als het op verlengen aankomt.
Dat dan Labyad in de voorbereiding speelt is een noodgreep, dat is ondanks het gewauwel van Ten Hag nooit als permanente gezien. Huntelaar loopt op zijn laatste benen, Traore was een spits waar hij de strijd mee aan kon gaan. Maar let wel, na de lange blessure die hij had duurde het bij Brbbey ook even voor hij op topniveau was, ga de potjes van Ajax 2 maar kijken van sepember en oktober. Je moet zon plek in het eerste natuurlijk wel afdwingen. Daarna hebben we nog een keer een blessure gehad van Brobbey van Half december tot half januari. In de tussentijd ...hoe verrassend ... nog altijd niet verlengd. Op een gegeven moment moet Ajax een keer verder met een contract van een halfjaar. Ik had Haller niet gehaald maar in mijn ogen is het niet verlengen van Brobbey tot nog toe wel een extra argument geweest in het halen van Haller. Maar je zal zien dat die logica straks in zijn geheel omgedraaid zal worden door Raiola en Brobbey zelf.
Grote kans dat Brobbey niet verlengd en straks bij een club ala Juventus tekent. Dan krijgen we een interview over gebrek aan perspectief en kansen bij Ajax en dan gaan we hem vervolgens de komende jaren verhuurd zien worden aan clubjes als Bari, Viterbese of Cremonese en is er een goede kans dat we opnieuw kunnen spreken van een waisted talent na een paar jaar...
Ik denk dat in beide verhalen een kern van waarheid zit. Brobbey heeft vaker aangegeven bij Ajax te willen blijven maar het beleid van Ajax maakt wel dat Raiola munitie heeft om de boel te saboteren.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 01, 2021 5:16 pm

Dubbel schreef:
zo jan 31, 2021 8:05 pm
Als je puur af gaat op wat speler en club zeggen dan willen beiden met elkaar in zee. Daar is volgens mij geen discussie over. Het is dus vreemd dat het niet rond komt. Waarom krijgt zijn zaakwaarnemer Raiola het niet rond? Saboteert hij de boel? De vraag komt dan op of Brobbey wel vrij is om zelf te kiezen. Hoe werkt dat bij Raiola? Tekenen spelers een contract dat hij mag bepalen waar speler heen gaat? En mag dat allemaal wel? Zou ik wel eens onderzoek naar willen zien.
Hoeveel gelieg wil je nog aanhoren van alle jeugdspelers die onder Raiola zaten vraag ik me dan af. Raiola regiseerde ook dat interview van Kluivert in de Volkskrant; https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/81 ... esse-.html Zo gaan die zaken onder hem gewoon altijd.

Dat spelers dan zeggen dat ze willen verlengen is toch logisch? Om twee redenen, als ze niet van plan zijn te verlengen met een aflopend contract en ze kondigen dat aan dan weten ze ook dat er vanuit Ajax dan de keuze gemaakt wordt voor andere spelers die bij het eerste komen en in Ajax 2 spelen. Dat is al tijden de policy, Ajax gaat geen speeltijd beschikbaar stellen aan spelers die zelf de deur dicht gooien. Het beste wat je dan als talent kan doen is rekken 'stallin g for time zoals de Engelsen zeggen'. De tweede reden is in sociaal opzicht, spelers hebben vaak ook een sociale cirkel van supporters en sympathisanten van Ajax om zich heen. Dan is het nogal moeilijk om de positie in te nemen dat ze puur voor het geld gaan. Dan krijg je op sociale media een berg shit over je heen, wat pas de jeugdspits die naar Dortmund vertrok gebeurde. Beter is het om dan dan de zwarte piet bij Ajax neer te leggen, deed Kluivert ook zo mooi in dat interview. 'Er zijn dingen gebeurd....' blablabla, meestal wordt dan van een muis een olifant gemaakt. Er wordt geklaagd over speeltijd en vervolgens kiest zo'n speler een club waar hij nog veel minder aan spelen toekomt....

De realiteit op dit moment is gewoon dat Ajax al sinds vorig jaar maart een contractvoorstel heeft neergelegd. Waar moet het dan nu nog over gaan in de onderhandelingen? Ajax hanteert ook prestatiegerelateerde salarisschalen, op een gegeven moment ben je wel een keer uitgediscussieerd na een jaar, toch? Speler als Klaassen ziet natuurlijk ook wat deze situatie is, hij zegt dit natuurlijk niet voor niets; https://www.youtube.com/watch?v=_veli-yV2Zg
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Dubbel » ma feb 01, 2021 6:31 pm

Herkenbaar verhaal waarvoor dank. En toch blijft bij mij het beeld hangen van een situatie waarbij jonge profs op een ongezonde manier onder druk worden gezet door de spelersmakelaar on dingen te doen die meer in het belang zijn van die makelaar dan van de speler. Spelers begeleiden is goed maar spelershandel is verboden. Is de werkwijze van Raiola inzichtelijk? Is er een toetsing vanuit de overheid? Is de FIFA licentie mede afhankelijk van de vrijheid van spelers om te allen tijde zelf te kunnen kiezen waar hij wil tekenen? Ik heb het isee dat er veel onduidelijk is en zou dat graag onderzocht zien voordat over 10 jaar de eerste verhalen van slachtoffers naar buiten komen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Andriy Demchenko » di feb 02, 2021 11:08 am

Dubbel schreef:
ma feb 01, 2021 6:31 pm
Herkenbaar verhaal waarvoor dank. En toch blijft bij mij het beeld hangen van een situatie waarbij jonge profs op een ongezonde manier onder druk worden gezet door de spelersmakelaar on dingen te doen die meer in het belang zijn van die makelaar dan van de speler. Spelers begeleiden is goed maar spelershandel is verboden. Is de werkwijze van Raiola inzichtelijk? Is er een toetsing vanuit de overheid? Is de FIFA licentie mede afhankelijk van de vrijheid van spelers om te allen tijde zelf te kunnen kiezen waar hij wil tekenen? Ik heb het isee dat er veel onduidelijk is en zou dat graag onderzocht zien voordat over 10 jaar de eerste verhalen van slachtoffers naar buiten komen.
Je hebt wel een erg romantisch beeld van de voetbalwereld Dubbel.

1. Regulering van zaakwaarnemers heeft de Fifa losgelaten
https://www.sportnetwerk.nl/nieuwsoverz ... laar_zijn/ Daar is de Fifa nu op aan het terugkomen maar soit.
2. De Overheid volgt de regulering van de KNVB, zaakwaarnemer is een vrij beroep net zoals journalist.
3. Spelershandel is helemaal niet verboden zolang dat ongedwongen en niet met minderjarigigen buiten de EU gebeurt, handjeklap is aan de orde van de dag.

Verder interpreteer je de situatie rond Brobbey in mijn ogen ook verkeerd. Bobbey wordt niet gedwongen tot afzien van een contract, hij wordt er waarschijnlijk toe geadviseerd. Het grote probleem is in mijn ogen dat Raiola door het begeleiden van allerlei grote spelers en sluiten van superdeals gezien wordt als de beste man voor de job door veel jeugdige talenten, daar waar Raiola als jeugdig talent nou doorgaans niet de juiste keuze is. Als je een gevestigde speler bent snap ik de keuze voor Raiola heel goed, hij zal het meeste salaris weten los te peuteren voor je. Het probleem is dat pubers zonder gevestigde status hem ook hebben en wat dan optreedt is een klassieke vorm van het principal agent dilemma; https://nl.wikipedia.org/wiki/Principaal-agenttheorie

Dan krijg je gesprekken als

Talent X - Ja hoe zit het nu met een nieuw contract?
Raiola - Ja, Ajax heeft je een voorstel gedaan maar gezien jouw talent zitten ze echt te laag.
Talent X - Oh ok. Nou probeer er meer uit te halen ik wil wel dat Ajax mij respecteert.
Raiola - Zal ik doen. Oh Btw ik kreeg ook nog een aanbieding van Juventus binnen, zij bieden je een 5 jarig contract met 500.000 per jaar. Dat is 2,5 miljoen.
Talent X - Oh dat is wel veel geld. Denk je niet dat ik er dat bij Ajax uit kan halen?
Raiola - Ja, wie weet. Maar Juventus is ook een mooie club.
Talent X - Denk je dat ik het daar redt?
Raiola - Vast wel, ze geven je niets voor niets een 5 jarig contract! Jij bent niet zomaar een speler he. Jij bent een enorm talent.
Talent X - Oh dankjewel Mino, dan moeten we dat maar doen.
Raiola - Dus je wil Juventus. ok ik regel het. Zeg nog even niks tegen Ajax he, want als ze er achter komen dat je daar gaat tekenen stellen ze je niet meer op!
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Brian Brobbey

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 03, 2021 6:04 pm

Verrassend .... gaat weg. Bron Ajax.nl
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door Rooie » wo feb 03, 2021 6:05 pm

Benieuw bij welke club 'het plan' beter gaat zijn :hypocrite.gif:

Ik begreep op een ander forum dat Mino naar verluidt om 3 miljoen euro tekengeld had gevraagd.
Laatst gewijzigd door Rooie op wo feb 03, 2021 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Brian Brobbey

Bericht door raymon » wo feb 03, 2021 6:06 pm

Ik ga er van uit dat hij nu ook niet meer speelt bij Ajax 1 of Jong Ajax?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » wo feb 03, 2021 6:14 pm

raymon schreef:
wo feb 03, 2021 6:06 pm
Ik ga er van uit dat hij nu ook niet meer speelt bij Ajax 1 of Jong Ajax?
Lijkt mij ook niet. Ga maar lekker thuis zitten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door wimpey » wo feb 03, 2021 6:18 pm

Ajaciedjuh schreef:
wo feb 03, 2021 6:04 pm
Verrassend Afbeelding.... gaat weg. Bron Ajax.nl
Heel jammer. Mino dropt ‘m vast in Eindhoven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » wo feb 03, 2021 6:23 pm

Zonde. Ik ben heel benieuwd naar zijn keuze. Dat zal veel vertellen over zijn beweegredenen.

Ik zou 'm overigens wel gewoon inzetten als Ten Hag denkt dat dit het beste is voor het team. Niet om minuten te maken om zichzelf te ontwikkelen. Die geef je nu natuurlijk liever aan Traore of een andere speler met een doorlopend contract. Maar als we een wedstrijd moeten winnen en hij daarvoor nodig is dan laten we 'm natuurlijk gewoon spelen. We staan er goed voor maar er is nog geen prijs gewonnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door mattie » wo feb 03, 2021 6:31 pm

raymon schreef:
wo feb 03, 2021 6:06 pm
Ik ga er van uit dat hij nu ook niet meer speelt bij Ajax 1 of Jong Ajax?
Toen ik dit las dacht ik precies hetzelfde.. Gaat maar lekker op de Tribune zitten..

18 jaar mijn god en dan denken dat je beter bent dan Ajax... :confused.gif: je had ook je zaakwaarnemer kunnen temmen..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » wo feb 03, 2021 6:31 pm

Doei doei nepperd !!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7378
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » wo feb 03, 2021 6:34 pm

Pinokkio. Lekker een halfjaar niet laten spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Brian Brobbey

Bericht door T82 » wo feb 03, 2021 6:35 pm

Geen fijne uitstraling, geen topspits en blijkbaar ook een matig karakter. Lekker links laten liggen vanaf nu. Traoré of hem laten invallen is om het even.

Ajax Rules
Berichten: 31617
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Ajax Rules » wo feb 03, 2021 6:52 pm

raymon schreef:
wo feb 03, 2021 6:06 pm
Ik ga er van uit dat hij nu ook niet meer speelt bij Ajax 1 of Jong Ajax?
Ik mag het hopen. Zo jammer, dat ze hem niet in augustus al hebben gedwongen tot een keuze.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » wo feb 03, 2021 6:54 pm

Wat is het 'netto' resultaat van pak m beet vijf jaar Raiola?

Hoeveel (jeugd)spelers zijn er 'niet uit gekomen' met Ajax en vertrokken (jong)? En hoeveel bleven?

(en dan daarbij hoeveel geslaagd zijn in het buitenland of bij een andere club)

Misschien maar de regel instellen: tekenen bij Raiola? Dan automatisch einde contract. Want dat is toch het eindresultaat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ajax Rules
Berichten: 31617
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Ajax Rules » wo feb 03, 2021 6:59 pm

Het zou inmiddels inderdaad een interessante optie zijn.

"Als je bij Raiola tekent, interpreteren we dat als 100% zekerheid dat je je toekomst niet bij Ajax ziet (of hooguit onder voorwaarden die Ajax onmogelijk kan/wil accepteren). En dus zullen we vanaf dat moment zo min mogelijk meer in je investeren".
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » wo feb 03, 2021 7:01 pm

Dan hadden we dit seizoen dus geen Gravenberch gehad op het middenveld.

Een uitgangspunt dat je alleen kunt debuteren in Ajax 1 als je een doorlopend contract hebt lijkt me wel iets. Verder moet Ajax gewoon zakendoen met Raiola.

En Brobbey stel je alleen nog op als dat de beste keuze is voor de titelkansen van Ajax. Hij maakt natuurlijk geen minuten meer enkel om zich te ontwikkelen maar hij is nog wel gewoon contractspeler en de belangen van Ajax staan voorop.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie