Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
0
Geen stemmen
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
24%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
10%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
48%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
19%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33735
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » wo feb 03, 2021 7:03 pm

Marillion schreef:
wo feb 03, 2021 7:01 pm
Dan hadden we dit seizoen dus geen Gravenberch gehad op het middenveld.
Dat is de enige die de Raiola-doctrine heeft overleefd?

En hoeveel zijn we er kwijtgeraakt? Wie had in het team rond kunnen lopen bij een normale zakenwaarnemer?

Lijstje gevonden.

Hij heb er wel veel. Hij heeft ook Liam van Gelderen (rechtevleugelverdediger) van Ajax (naast Gravenberch en Brobbey), is dat wat?
Laatst gewijzigd door zeux op wo feb 03, 2021 7:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41170
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » wo feb 03, 2021 7:13 pm

Je hebt gewoon met hem te maken in het voetbal. Zoals je met wel meer zaakwaarnemers te maken hebt waarbij de band met de één beter is als met de ander.

Ajax moet naar zichzelf kijken en beleid voeren. Voor spelers maak je het zo aantrekkelijk mogelijk om voor Ajax te spelen. Tegelijkertijd vraag je van jongere spelers ook wel dat ze voor Ajax gaan. Dat zou zich prima kunnen vertalen in het feit dat je pas de stap naar de selectie kunt maken als je een contract hebt wat minimaal één seizoen doorloopt.

Op basis van emotie reageren op een zaakwaarnemer is voor supporters. Ajax moet gewoon zakelijk zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door wimpey » wo feb 03, 2021 7:17 pm

Jongens, Gravenberch zit ook bij Mino he. Die tekende wel bij. De speler beslist.

Dit gebeurt he. Zouden ze bijv. in Denemarken zo blij zijn met de zaakwaarnemers van hun talenten?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33735
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » wo feb 03, 2021 7:17 pm

Marillion schreef:
wo feb 03, 2021 7:13 pm

Op basis van emotie reageren op een zaakwaarnemer is voor supporters. Ajax moet gewoon zakelijk zijn.
Maar dat betekent dus ook je 'verlies' nemen, omdat je weet dat je er toch niet uit komt. Een vorm van realisme.

Kun je (in de toekomst) wel of niet - enigszins - op een speler rekenen? Dat maakt ook uit bij aankoopbeleid. Neem Brobbey. Ik begreep dat hij al ergens vorig jaar een contract kreeg aangeboden. Dan bungelt hij dus een jaar (of zo) als wortel voor de neus. Kan zijn dat ze al in gaten hadden dat het toch niks ging worden en daarom voor Haller zijn gegaan. Maar het is toch prettiger als je wat meer zicht hebt op de kansen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Jöhnk » wo feb 03, 2021 7:18 pm

Je kunt toch ook vanuit zakelijke overwegingen bedanken voor het terugkerende gelieg, getraineer en voor spelers die worden opgedragen om teamgenoten te blesseren op de training? Die zaken zijn namelijk onderdeel van het pakket als je Raiola-spelers hebt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33735
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » wo feb 03, 2021 7:19 pm

wimpey schreef:
wo feb 03, 2021 7:17 pm
Jongens, Gravenberch zit ook bij Mino he. Die tekende wel bij. De speler beslist.

Dit gebeurt he. Zouden ze bijv. in Denemarken zo blij zijn met de zaakwaarnemers van hun talenten?
Vandaar mijn vraag: who else. Als Gravenberch de enige is in pak m beet de laatste vijf jaar die wèl bijtekende, maar een stuk of tien niet (don't know), dan is de trend wel helder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Jöhnk » wo feb 03, 2021 7:22 pm

‘De speler beslist’ is echt te kort door de bocht. Het gaat veelal om kinderen, niet de meest intelligente in het algemeen, die min of meer worden geïndoctrineerd. Dat interview van Kluivert destijds, het leek wel een dictaat.

Zouden al die spelers onafhankelijk van elkaar op het idee zijn gekomen om op exact dezelfde manier de onderhandelingen te rekken? Natuurlijk niet.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door Mano » wo feb 03, 2021 7:31 pm

Deze jongen voetbalt de aankomende 3 jaar een miljoen bij elkaar en zien we daarna bij ADO

Misschien is het wel goede zelfkennis en weet hij dat hij nooit de top gaat halen en gaat hij zichzelf financieel onafhankelijk voetballen. :confused.gif:

Ik maak me in ieder geval geen illusie dat we de nieuwe topspits van Europa hebben laten lopen.

Zou hem niet meer gebruiken rest van seizoen btw. Die plek wordt uitbesteed aan spelers waar Ajax wat aan heeft op langere termijn
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41170
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » wo feb 03, 2021 7:39 pm

Zeux schreef:
wo feb 03, 2021 7:17 pm
Marillion schreef:
wo feb 03, 2021 7:13 pm

Op basis van emotie reageren op een zaakwaarnemer is voor supporters. Ajax moet gewoon zakelijk zijn.
Maar dat betekent dus ook je 'verlies' nemen, omdat je weet dat je er toch niet uit komt. Een vorm van realisme.

Kun je (in de toekomst) wel of niet - enigszins - op een speler rekenen? Dat maakt ook uit bij aankoopbeleid. Neem Brobbey. Ik begreep dat hij al ergens vorig jaar een contract kreeg aangeboden. Dan bungelt hij dus een jaar (of zo) als wortel voor de neus. Kan zijn dat ze al in gaten hadden dat het toch niks ging worden en daarom voor Haller zijn gegaan. Maar het is toch prettiger als je wat meer zicht hebt op de kansen.
Maar toch niet op voorhand? Het is ook een glijdende schaal. De Ligt stapte over naar Raiola. Wat ga je dan doen als club?
Er kan ook een tussenpersoon komen. Of een andere zaakwaarnemer waarbij vergeleken Raiola een fijne vent is. Daar heb je mee te maken in het voetbal.

Ajax moet gewoon zorgen dat alles waar de club invloed op heeft dik voor elkaar is. Dan is het aan de speler om keuzes te maken. We gaan nog wel eens een speler verliezen. Maak je daar maar geen zorgen over. We halen ze zelf ook weg bij andere clubs. Liefst gratis.

Dit soort slepende kwesties bij de selectie zou je wel kunnen voorkomen door te stellen dat je alleen met een doorlopend contract kunt debuteren. Daar vind ik wel iets voor te zeggen. Want daar ligt een kantelpunt voor de loopbaan van een speler. Eenmaal gedebuteerd is een speler gelijk interessanter voor clubs.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33735
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » wo feb 03, 2021 7:43 pm

Mano schreef:
wo feb 03, 2021 7:31 pm
Deze jongen voetbalt de aankomende 3 jaar een miljoen bij elkaar en zien we daarna bij ADO

Misschien is het wel goede zelfkennis en weet hij dat hij nooit de top gaat halen en gaat hij zichzelf financieel onafhankelijk voetballen. :confused.gif:
Met een miljoen ben je op die leeftijd nog niet onafhankelijk. Zeker niet, omdat veel van die jonge jongens dat geld ook graag willen laten zien (al dan niet met peer pressure).

Gozer is 18 toch?

Het kan zijn, dat dit zijn kans is. Dat hij de verwachtingen niet waarmaakt de komende jaren en niet meer in aanmerking gaat komen voor een goede deal.

De kans lijkt mij groter dat hij met bijv 2 a 3 jaar Ajax - met regelmatig speeltijd in Ajax 1 - over een paar jaar aantrekkelijker is, evenveel of meer kan gaan verdienen dan wat nu op de korte termijn aan de horizon ligt en zo een duurzamere carrière op kan gaan bouwen (en dus langer op een hoger niveau kan acteren --> meer inkomsten). Short term, long term. Penny wise, pound foolish.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33735
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » wo feb 03, 2021 7:50 pm

Marillion schreef:
wo feb 03, 2021 7:39 pm
Maar toch niet op voorhand?
Ik kan mij wel voorstellen dat Overmars denkt: speler tekent bij Raiola, laten we maar vast gaan oriënteren op iets anders. Beter te vroeg dan te laat.

Ik denk dat ze inmiddels wel wat ervaring met hem hebben en dus al vrij snel in kunt schatten hoe de hazen gaan lopen.

Het mag best bekend zijn bij jonge spelers dat een keuze voor Raiola je kansen op Ajax 1 drastisch vermindert.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door Mano » wo feb 03, 2021 8:02 pm

Zeux schreef:
wo feb 03, 2021 7:43 pm
Mano schreef:
wo feb 03, 2021 7:31 pm
Deze jongen voetbalt de aankomende 3 jaar een miljoen bij elkaar en zien we daarna bij ADO

Misschien is het wel goede zelfkennis en weet hij dat hij nooit de top gaat halen en gaat hij zichzelf financieel onafhankelijk voetballen. :confused.gif:
Met een miljoen ben je op die leeftijd nog niet onafhankelijk. Zeker niet, omdat veel van die jonge jongens dat geld ook graag willen laten zien (al dan niet met peer pressure).

Gozer is 18 toch?

Het kan zijn, dat dit zijn kans is. Dat hij de verwachtingen niet waarmaakt de komende jaren en niet meer in aanmerking gaat komen voor een goede deal.

De kans lijkt mij groter dat hij met bijv 2 a 3 jaar Ajax - met regelmatig speeltijd in Ajax 1 - over een paar jaar aantrekkelijker is, evenveel of meer kan gaan verdienen dan wat nu op de korte termijn aan de horizon ligt en zo een duurzamere carrière op kan gaan bouwen (en dus langer op een hoger niveau kan acteren --> meer inkomsten). Short term, long term. Penny wise, pound foolish.
Ik denk eerlijk gezegd dat ouders/vrienden/gevoel van status (misplaatst) in dit soort situaties van doorgevend belang zijn. Niet eens zo zeer Mino.
Mino zal ze ook geen strobreedte in de weg liggen en ze meteen ergens in Italië stallen.

Van alle vroeg vertrekkers is alleen Malen weer op de radar. Terwijl hij ‘maar’ bij psv voetbalt. De stap naar echte top heeft hij ook nog niet gemaakt.
Denk wel dat al die jongens een behoorlijk bedrag bij elkaar gesprokkeld hebben
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door Scherrer » wo feb 03, 2021 8:25 pm

wimpey schreef:
wo feb 03, 2021 6:18 pm
Ajaciedjuh schreef:
wo feb 03, 2021 6:04 pm
Verrassend Afbeelding.... gaat weg. Bron Ajax.nl
Heel jammer. Mino dropt ‘m vast in Eindhoven.
Dat zou een regelrechte oorlogsverklaring zijn aan Ajax. Vraag me af of zowel Raiola als Brobbey daar op zit te wachten.

Vraag zou ook zijn hoe PSV een beter aanbod kan doen dan Ajax. Daar moeten dan wel dubieuze afspraken met Raiola aan geen grondslag liggen.
***

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33982
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Duke » wo feb 03, 2021 8:26 pm

Zaakwaarnemer vertrekkende Brobbey: ‘Hij maakt keuze op gevoel, we verwijten Ajax nul’

De keuze van Brian Brobbey om zijn aflopende contract niet te verlengen en over een paar maanden transfervrij de Johan Cruijff Arena uit te wandelen, heeft niets met Ajax te maken. Dat benadrukt José Fortes, de zaakwaarnemer die samen met Mino Raiola de belangen van het vertrekkende talent behartigt. ,,Dit is een keuze die Brian maakt op basis van zijn gevoel.”

Ajax bracht aan het begin van de avond naar buiten dat het er ondanks verwoede pogingen en lange onderhandelingen niet in is geslaagd het contract van Brobbey, die dinsdag zijn negentiende verjaardag vierde, open te breken. Gevolg daarvan is dat de ambitieuze club een groot talent niet in Amsterdam ziet doorbreken en in het voorjaar transfervrij ziet vertrekken.

,,We verwijten Ajax nul”, stelt zaakwaarnemer José Fortes in een korte reactie. ,,Ajax heeft er echt alles aan gedaan. Met het voorstel was ook weinig mis.” Of het besluit van speler en management dan verband houdt met de komst van recordspits Sébastien Haller? ,,Nee, ook niet. Brian maakt deze keuze op basis van zijn gevoel. Daar kan Ajax niks aan doen. We zijn nog niet in gesprek met andere clubs. We zullen zien wat de toekomst brengt. Maar nogmaals, dat ligt niet aan Ajax.”

Ajax hoopte bijna een jaar lang de toekomst van de sterke spits, die vorige week puntenverlies voorkwam tegen Willem II, aan de club te verbinden. Trainer Erik ten Hag nam Brobbey mee op trainingskamp in Oostenrijk en liet daar weten dat Ajax het plan had om het zelf opgeleide talent klaar te stomen voor het grote werk. Toen Brobbey zich door een blessure van Lassina Traoré vanaf het Champions League-duel met Atalanta Bergamo leek te mogen manifesteren als eerste spits, raakte hij door een harde botsing geblesseerd tot na de winterstop.

Eind oktober liet de spits van Jong Ajax na zijn trefzekere debuut in de hoofdmacht tegen Fortuna Sittard zelf nog weten dat een nieuw contract een kwestie van tijd was. Dat bleek een valse belofte, aangezien Ajax vandaag bekendmaakte niet langer op de krabbel van Brobbey te rekenen.

Daardoor gaat Brobbey in de zomer na elf jaar zijn geluk elders beproeven, weet Marc Overmars. ,,Wij vinden het erg jammer en hebben er alles aan gedaan om hem langer bij Ajax te houden. Hij kiest ervoor om na de zomer ergens anders te gaan voetballen”, zegt de technisch directeur op de officiële kanalen van Ajax. ,,Ik baal ervan, maar het is zijn goed recht. Brian staat nog een paar maanden bij ons onder contract, als we hem nodig hebben dan zal de trainer hem opstellen.”
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door Rooie » wo feb 03, 2021 8:39 pm

Huh? Maar z'n gevoel zei 2 weken geleden toch dat het 100% goed ging komen?

Alexander
Berichten: 8588
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Alexander » wo feb 03, 2021 9:09 pm

Wat een ongelofelijk kut verhaal zeg. Zo vaak zeggen dat je verlengt en dan niets doen. Dood en doodzonde.

Alexander
Berichten: 8588
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Alexander » wo feb 03, 2021 9:14 pm

Leipzig dus.

Dan samen met vriend Kluivert op de bank zitten.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7380
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » wo feb 03, 2021 9:16 pm

Gevoel mijn reet. Hij heeft in het voorjaar 2020 al dat contractvoorstel gehad. Had het ff lekker eerder bekend gemaakt dan had ie in augustus kunnen verkassen. Had Ajax er nog iets aan overgehouden. Maar nee hoor, lekker wachten tot de transfermarkt gesloten is en 1 dag later bekend maken dat je vertrekt. Puur en alleen om een transfervrije status te hebben. En ondertussen een halfjaar lang leugens verspreiden dat het goedkomt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48021
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door peter » wo feb 03, 2021 9:18 pm

Rooie schreef:
wo feb 03, 2021 8:39 pm
Huh? Maar z'n gevoel zei 2 weken geleden toch dat het 100% goed ging komen?
Ik moet alweer lachen om je avatar. Ligeon toch?

Het nieuws waarvan we wisten dat het kwam.

Ik vind het jammer, hoor. Als opleidingsinstituut is het toch altijd leuk(er) als we weer een eigen gozer in de basis hebben. Vooral voorin.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7380
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » wo feb 03, 2021 9:25 pm

Alexander schreef:Leipzig dus.

Dan samen met vriend Kluivert op de bank zitten.
Leipzig heeft al meerdere keren met hem gesproken volgens het persbericht. En die Fortes maar beheren dat er nog met geen 1 club contact is geweest. Tuurlijk joh.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 19125
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Yopii » wo feb 03, 2021 9:38 pm

Snap het wel. Ajax koopt Haller, Leipzig biedt miljoenen aan tekengeld.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23037
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Brian Brobbey

Bericht door raymon » wo feb 03, 2021 9:42 pm

Yopii schreef:Snap het wel. Ajax koopt Haller, Leipzig biedt miljoenen aan tekengeld.
Dit was allang besloten voordat Haller kwam.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48021
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door peter » wo feb 03, 2021 9:43 pm

Rouleren veel en hebben geen aanvaller die er bovenuit steekt qua goals. Goede club voor jonge gasten ook. Ik vind het ook geen vreemde keuze, hoor. Financieel beter en qua perspectief ook niet zo gek.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door Scherrer » wo feb 03, 2021 9:46 pm

Yopii schreef:
wo feb 03, 2021 9:38 pm
Snap het wel. Ajax koopt Haller, Leipzig biedt miljoenen aan tekengeld.
Ah kijk het eerste schaapje dat in de leugens van wolf Raiola trapt. Hoe schattig, die naïviteit. :aai.gif:
***

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7380
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Brian Brobbey

Bericht door Trab » wo feb 03, 2021 9:46 pm

Peter schreef:Rouleren veel en hebben geen aanvaller die er bovenuit steekt qua goals. Goede club voor jonge gasten ook. Ik vind het ook geen vreemde keuze, hoor. Financieel beter en qua perspectief ook niet zo gek.
Dat kan best zijn maar zeg dat dan eerlijk. Hoe vaak heeft ie wel niet op tv gezegd dat het goedkomt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie