Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Andre Onana

Bericht door Wouter » di apr 12, 2022 11:57 pm

Ajax Rules schreef:
zo apr 10, 2022 5:28 pm
Ik heb juist wel de indruk dat het hem wat interesseert. Is het niet een klassiek stukje "reversed psychology"? Als het je ECHT geen fuck interesseert, dan maak je juist een relaxte indruk en heb je niet de behoefte om te benadrukken hoe weinig het je interesseert. Dan lach je gewoon inwendig.

Hij komt op mij juist wat overweldigd en depri over.
Zou er ook maar één voetballer de wei in gaan met het idee om lekker slecht te spelen? Daar geloof ik, afgezien van eventuele matchfixing, niks van.

Die Onana heeft gewoon lang niet gekeept en was daarna de Judas. Dat heeft effect, zowel fysiek (te weinig wedstrijdritme, achteruit gaan) als mentaal (Angst voor publiek, faalangst).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » wo apr 13, 2022 8:04 am

Echt opzettelijk slecht presteren geloof ik ook niet in. Daar zou hij ook zichzelf mee hebben. Ik denk ook dat hij gewoon een hele serie wedstrijden nodig heeft om weer echt top te worden. Als hem dat al lukt. Hij zou niet de eerste zijn die na een lange onderbreking niet meer op zijn topniveau komt.

De vraag is wel in hoeverre hij optimaal presteert in de huidige situatie die we toch wel als enigszins ongemakkelijk kunnen omschrijven. Die uitspraken van hem zijn meer die van een individuele sporter. Iemand die gewoon enkel en alleen met zichzelf bezig is. Ik weet niet hoe zijn functioneren binnen de groep is. We zien wel dat ze hem na afloop van een wedstrijd nog net niet moeten meesleuren om even langs de supporters te lopen. Ik vraag me af hoe hecht zijn band met de andere spelers nog is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » wo apr 13, 2022 8:14 am

Zou dat laatste niet vooral iets zeggen over zijn ‘band’ met de supporters ipv met de spelers?

Ik hoop in ieder geval dat hij nog genoeg teamgeest heeft om gewoon kampioen te worden.

Zondag een paar goeie reddingen zou helpen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Mano » wo apr 13, 2022 8:29 am

Als de toekomst van Ajax je niets interesseert. (of ze wel of geen CL spelen) dan heeft dat wel degelijk effect op je eigen presteren.
die 5cm extra strekken de hoek in, die 0,4 sec reactie snelheid richting de grond, the edge zeg maar. Die is er dan niet.

Onana is een goede keeper maar alleen als hij 100% geeft. Dat laatste doet hij nu niet en dan is hij niet die betrouwbare sluitpost die je wenst.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » wo apr 13, 2022 8:56 am

Dat laatste - niet 100% geven - is uiteindelijk ook maar onze perceptie van buitenaf toch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Andre Onana

Bericht door Yopii » wo apr 13, 2022 9:47 am

Dat lijkt me ook, hij heeft er geen belang bij dat beelden van zijn blunders Italië bereiken.

Zijn bewering dat het hem allemaal niets uitmaakt zie ik als stoerdoenerij. Elke voetballer is gevoelig voor applaus.

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo apr 13, 2022 10:07 am

Yopii schreef:
wo apr 13, 2022 9:47 am
Zijn bewering dat het hem allemaal niets uitmaakt zie ik als stoerdoenerij. Elke voetballer is gevoelig voor applaus.
Die gast schijt gewoon peuken. Hetgeen ie met een onverschillige, stoere houding probeert te maskeren.

Je kunt 'm wisselen. Maar wordt het met Steek of Gorter beter? :confused.gif: Ik zou Onana laten staan.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door LucaS » wo apr 13, 2022 11:54 am

Waarom is Tieten eigenlijk aangetrokken?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » wo apr 13, 2022 2:23 pm

Zeux schreef:
wo apr 13, 2022 8:14 am
Zou dat laatste niet vooral iets zeggen over zijn ‘band’ met de supporters ipv met de spelers?

Ik hoop in ieder geval dat hij nog genoeg teamgeest heeft om gewoon kampioen te worden.

Zondag een paar goeie reddingen zou helpen.
Er leek ook wat onenigheid met zijn medespelers te zijn die hem mee wilden nemen richting de supporters.

De relatie is niet goed meer. Dat is het gevoel dat ik erbij heb. Eigenlijk maakt het niet eens meer uit hoe het is ontstaan. De chemie lijkt weg. En ik ben dus bang dat dit ten koste van de prestaties van Ajax kan gaan. Niet als alles of niets verhaal maar ik heb de indruk dat het alles bij elkaar een negatieve factor is.

Boven alles is het echt heel erg jammer dat het na zo'n geweldige periode in mineur moet eindigen. Maar Ten Hag moet wel afwegen of het in het belang van Ajax is om hem op te blijven stellen. Als hij er staat krijgt hij overigens uiteraard wel mijn steun want het gaat om de prestaties van Ajax en niet om de teleurstelling van ons als supporters over de gang van zaken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » wo apr 13, 2022 2:31 pm

Marillion schreef:
wo apr 13, 2022 2:23 pm
Zeux schreef:
wo apr 13, 2022 8:14 am
Zou dat laatste niet vooral iets zeggen over zijn ‘band’ met de supporters ipv met de spelers?

Ik hoop in ieder geval dat hij nog genoeg teamgeest heeft om gewoon kampioen te worden.

Zondag een paar goeie reddingen zou helpen.
Er leek ook wat onenigheid met zijn medespelers te zijn die hem mee wilden nemen richting de supporters.

De relatie is niet goed meer. Dat is het gevoel dat ik erbij heb. Eigenlijk maakt het niet eens meer uit hoe het is ontstaan. De chemie lijkt weg.
Ik heb alleen de wedstrijd en dat interview na afloop gezien, dus als dat (in het stadion) anders voelde dan lijkt me dat valide ja.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » wo apr 13, 2022 2:34 pm

Het is niet gezegd dat de onderlinge relatie slechter is geworden natuurlijk. Dat is mijn gevoel erbij. Het is ook de hele sfeer hier omheen. De chemie lijkt weg. Daar maak ik me echt wel zorgen over.

Uiteindelijk zullen zijn collega's natuurlijk ook niet blij geweest zijn met zijn ogenschijnlijk toch wel verwijtbare afwezigheid. Pasveer heeft het goed gedaan maar de kans bestaat dat spelers zich tot op een bepaalde manier in de steek gelaten voelen door hem. Dan gaat de gevoelswaarde misschien niet van 100 naar 0 maar als hij naar 80 gaat dan heeft het ook een negatief effect.

Echt een heel lastig dossier. Wie had dit kunnen denken toen hij met al zijn uitstraling en charme stond te schitteren.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » wo apr 13, 2022 3:18 pm

Dit is toch niet lastig?

Je zag hoe Blind en Klaassen naar Onana keken. Vrij simpel. Daarnaast krijgen wij sinds Onana keept ongeveer twee goals per wedstrijd tegen.

Hij is ook niet de toekomst van onze club. Opsodemieteren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » wo apr 13, 2022 3:18 pm

Paar goeie saves en alles is weer ok, zo opportunistisch is de voetballerij ook. En dan die laatste competitiepotjes er gewoon (weer) staan.

We zullen hem met onze verdediging nodig hebben (de oude Andre dan).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » wo apr 13, 2022 3:50 pm

Lionel schreef:
wo apr 13, 2022 3:18 pm
Dit is toch niet lastig?

Je zag hoe Blind en Klaassen naar Onana keken. Vrij simpel. Daarnaast krijgen wij sinds Onana keept ongeveer twee goals per wedstrijd tegen.

Hij is ook niet de toekomst van onze club. Opsodemieteren.
Dat interpreteren wij op een bepaalde manier. Maar er kan natuurlijk ook best een keer onenigheid zijn zonder dat het ten koste van de verhoudingen en prestaties gaat. Het is lastig om deze situatie echt goed in te schatten van buitenaf.

Maar ik heb dus inderdaad ook zeker mijn twijfels.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » wo apr 13, 2022 7:53 pm

Marillion schreef:
wo apr 13, 2022 3:50 pm
Lionel schreef:
wo apr 13, 2022 3:18 pm
Dit is toch niet lastig?

Je zag hoe Blind en Klaassen naar Onana keken. Vrij simpel. Daarnaast krijgen wij sinds Onana keept ongeveer twee goals per wedstrijd tegen.

Hij is ook niet de toekomst van onze club. Opsodemieteren.
Dat interpreteren wij op een bepaalde manier. Maar er kan natuurlijk ook best een keer onenigheid zijn zonder dat het ten koste van de verhoudingen en prestaties gaat. Het is lastig om deze situatie echt goed in te schatten van buitenaf.

Maar ik heb dus inderdaad ook zeker mijn twijfels.
Je kan je toch ook gewoon een keer ergeren en weer door met het circus.

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » do apr 14, 2022 8:58 pm

Lijkt erop dat de selectie het helemaal gehad heeft met de medicijnman he.

Wel een risico met ouwe Steek.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » do apr 14, 2022 10:01 pm

Deze smerige slang en saboteur nooit meer in een Ajax-shirt :biggthumpup.gif: :ajaxscarf.gif:
***

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Zuidema » do apr 14, 2022 11:20 pm

wimpey schreef:
do apr 14, 2022 8:58 pm
Wel een risico met ouwe Steek.
Maar dat is Onana ook. Alhoewel, risico... Onana is inmiddels een zekerheidje dat hij er 1 of 2 doorlaat per wedstrijd. En met al dat gedoe van afgelopen weekend zal dat vrees ik niet verbeterd zijn. :excited.gif:

Wel jammer dat Ajax niet even een vriendschappelijk potje deze week er doorheen gejast heeft om Steek wat wedstrijdminuten te laten maken. Nou moet ie direct in het diepe.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Dubbel » vr apr 15, 2022 1:16 pm

Het kan gewoon niet meer met dieje Andre, goed dat Ajax dat ook aanvoelt.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » vr apr 22, 2022 11:44 am

Hij is door Ten Hag met vakantie gestuurd.

Dat is toch niet leuk weggaan bij een club waar je 7 jaar ofzo gezeten hebt...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » vr apr 22, 2022 2:40 pm

Nee, dit is inderdaad een treurig einde van wat een hele mooie periode is geweest. Maar ik denk dat het nu wel de beste beslissing is.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » vr apr 22, 2022 3:56 pm

Ze hadden hem nooit moeten laten terugkeren in de selectie. Sinds hij terug is zijn we niveau Top Oss.
IK GELOOF!!!!!!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Historicus » vr apr 22, 2022 4:25 pm

Marillion schreef:
vr apr 22, 2022 2:40 pm
Nee, dit is inderdaad een treurig einde van wat een hele mooie periode is geweest. Maar ik denk dat het nu wel de beste beslissing is.
Ja, ipv in 2027 gezellig naar de reünie met oud-collega's ... nu maakt hij zich tot paria.

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Andre Onana

Bericht door Yopii » za apr 23, 2022 10:06 am

Marillion schreef:
vr apr 22, 2022 2:40 pm
Nee, dit is inderdaad een treurig einde van wat een hele mooie periode is geweest. Maar ik denk dat het nu wel de beste beslissing is.
Helaas, vind het erg jammer. Heb van hem genoten in zijn goede tijd.

Ik zou zeggen dat hij slechte adviseurs heeft.

Met terugwerkende kracht kun je stellen dat Ajax hem meteen had moeten ontslaan, maar ja, die transferwaarde... Die nu sowieso weg is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » do mei 26, 2022 9:53 am

Onana op Instagram:
‘Ik verlaat de club met de voldoening dat ik altijd alles heb gegeven voor Ajax, van de eerste tot de laatste dag’, opent Onana zijn betoog. Vervolgens zoomt de Kameroener in op zijn wisselvallige tijd als Ajacied. ‘We hebben het moeilijk gehad en gehuild, maar we hebben ook gelachen en magische momenten gevierd. Ik zal jullie niet langer in vervoering kunnen brengen met mijn reddingen, maar mijn hart zal altijd bij Ajax blijven.’

Onana is dankbaar voor de mensen die hem altijd hebben gesteund. ‘Er bestaat geen succes zonder falen. Er is geen genot zonder verdriet. Speciale dank voor iedereen die mij zowel in goede en slechte tijden heeft gesteund. Het is een eer om als Ajacied onderdeel uit te maken van de clubhistorie. Nu is het tijd om een nieuw pad in te slaan. Ik weet niet of ik de beste ben geweest, maar ik weet wel dat ik altijd mijn best heb gedaan’ aldus Onana

Bron: AS
Nil volentibus arduum

Plaats reactie