Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Mr. Ajax » di aug 31, 2021 12:52 pm

columbus schreef:
di aug 31, 2021 11:37 am
Hoe weet je dat nou? Je brengt alles met een hoop stelligheid. Er klopt niets, niemand kan er iets van enz enz. Ajax doet precies hetzelfde als een paar jaar terug. Dat de situatie Onana niet fijn is moet je vooral Onana aanrekenen. Dat Neres blijkbaar niet goed in de markt ligt, ligt vooral aan Neres zelf.

Kijk, ik verdedig heel Overmars niet. Het zal me eerlijk een worst wezen allemaal. Maar het is allemaal niet zo zwart wit volgens mij. Dat bedoel ik met we weten niks. En om het n werkelijk iedere post alles op Overmars te gooien vind ik niet fair en nodig
+1.

Na een aantal flinke misperen door de jaren heen zou je inderdaad iets meer nederigheid verwachten bij sommigen (wimpey voorop). Maar goed, ieder zijn ding.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » di aug 31, 2021 1:07 pm

Mr. Ajax schreef:
di aug 31, 2021 12:52 pm
Na een aantal flinke misperen door de jaren heen zou je inderdaad iets meer nederigheid verwachten bij sommigen (wimpey voorop). Maar goed, ieder zijn ding.
Misperen van AT-ers hebben geen gevolgen, Mr. :smallgrin.gif:

Ben je met me oneens dat Ajax een te dure huishouding heeft in verhouding tot de kwaliteit van de selectie? En dat de selectie best wel onlogisch in elkaar steekt?

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Mano » wo sep 01, 2021 10:15 am

Tadic, Onana, Neres, Tagliafico en Blind hebben hoge salarissen. Dit hebben ze verworven omdat ze geweldig gespeeld hebben voor Ajax. Daarnaast waren en zijn ze belangrijk voor het niveau van dit Ajax.

Onana loopt te klieren, dat kan je Ajax niet aanrekenen. Onana is nog steeds een top 10 wereldkeeper.

Neres is megabelangrijk geweest voor Ajax en door blessureleed weggevallen in de plannen van EtH, kan je Ajax ook niet aanrekenen.
We bedankte zijn moeder nog voor het baren! :ajaxscarf.gif:

En dan plotseling komt daar een Covid-19 en veranderd de wereld in 1 klap.


ja er zijn aankopen die ik niet snap, of gemaakt zou hebben.
Maar de aankopen van dit jaar (Berghuis en Daramy) die snap ik.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » do sep 23, 2021 3:43 pm

Volgens Fabrizio Romano dichtbij Inter, na dit seizoen. Beetje een open deur, maar alles andere zou ook verrassend zijn geweest.

Opstellen dan maar he. Ballen op het doel van Pasveer en Steek mogen immers niet al te lastig zijn. Daar willen tegenstanders soms nog wel eens maling aan hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Andre Onana

Bericht door 999 » vr sep 24, 2021 8:09 pm

Doelman doet in aanloop naar terugkeer exclusief zijn verhaal
André Onana: ’Als Ajax me nodig heeft, sta ik er’
author avatar
Door MIKE VERWEIJ

Updated 1 min geleden
29 min geleden
in VOETBAL

Ruim zeven maanden hield André Onana zijn lippen stijf op elkaar. De keeper van Ajax, die werd betrapt op het gebruik van Furosemide en uiteindelijk een schorsing van negen maanden kreeg, focuste zich volledig op zijn terugkeer in november en nam alle – zoals hij het zelf noemt – bullshit die over hem werd gezegd en geschreven voor lief. Voor het eerst en exclusief doet hij zijn verhaal.

Onana (25) doet zijn ploeggenoten bij Ajax een krachtige belofte. „Als het team me nodig heeft, sta ik er”, verzekert de doelman, wiens dopingschorsing op 3 november, de dag van Borussia Dortmund-Ajax, afloopt. Of hij na negen maanden zonder wedstrijden klaar is om te keepen? „I was born ready.” Oftewel: Onana was bij zijn geboorte al klaar, zegt hij met dezelfde bravoure als die hem een van de meest begeerde spelers van Europa maakte.

Aan de eettafel van zijn schitterende appartement aan de Amsterdamse Zuidas zegt Onana dat bij het nieuws over zijn positieve dopingtest en de bekendmaking van de schorsing de grond onder zijn voeten wegzakte. „Maar ik moest sterk zijn”, zegt de keeper, die zich – nu hij weer mag trainen bij Jong Ajax – eindelijk weer keeper voelt.

"In Salou heb ik zelf een keeperstrainer, fysiotherapeut, voedingsdeskundige en een sportpsycholoog geboekt"

„Edwin van der Sar heeft me gecomplimenteerd hoe ik met de situatie ben omgegaan. Ik wist sinds eind oktober dat de sanctie er begin februari aankwam. Edwin vindt het knap dat ik de naderende schorsing kon parkeren en tot het laatste moment mijn hoogste niveau heb gehaald. Voor mij was het vanzelfsprekend. Het team moest op mij kunnen vertrouwen. Ik pushte mijn ploeggenoten tot de limiet, terwijl ik wist dat ik het einde van het seizoen niet zou meemaken. Het was belangrijk koelbloedig te blijven.”

En – nadat het hoge woord van de UEFA eruit was – strijdbaar te zijn. „Ik draaide het negatieve om in iets positiefs, hield me eraan vast dat God hier dan wel een doel mee zou hebben. Ik kreeg de kans mentaal en fysiek sterker terug te komen en daar moest vanaf dat moment alles voor wijken.”

Onana spaarde kosten noch moeite. En dan niet alleen de drie maanden dat zijn salaris werd ingehouden. „Ik ben naar Salou gegaan, op een uur rijden van Barcelona. Mijn hotel en trainingsfaciliteiten heb ik zelf geboekt. Net als een keeperstrainer, fysiotherapeut, voedingsdeskundige en een sportpsycholoog. Drie weken voordat de schorsing openbaar werd, ben ik de zoektocht naar de besten op hun vakgebied al gestart”, zegt de goalie, terwijl zijn vier vrienden uit Kameroen aan de voortafel zitten te kaarten.

"Ik heb zoveel bullshit gehoord en gelezen. Daar kan en wil ik me niet tegen verdedigen. God weet hoe het zit"
„Ik trainde in Spanje elke dag twee keer twee uur op het veld en daarnaast ook nog in de sportschool. De rest van de tijd stond in het teken van herstellen door middel van behandelen, rusten en gevarieerd en gezond te eten.”

Dal
Daarbij ging hij door een dal. „Weet je hoe eenzaam iemand zich kan voelen als hij – met niemand anders dan zijn keeperstrainer – dag in, dag uit op een complex van twaalf trainingsvelden staat? Ik dacht aan de dag dat ik op De Toekomst afscheid had genomen van de guys. Quincy Promes zei: ’Hoe kan dit? Je drinkt en rookt nooit en hebt dat zelfs niet eens geprobeerd.’ Het voelde zó onrechtvaardig. Maar ik dwong mezelf mentaal sterk te zijn.”

„Tijdens mijn schorsing ben ik zelfs niet naar mijn moeder in Kameroen geweest, omdat ik elke minuut wilde benutten om een betere versie van mezelf te maken. Dat was ik aan mezelf en aan Ajax verplicht. Mijn vetpercentage is sinds februari met bijna drie procent gedaald. Ik heb me nog nooit zo fit gevoeld.”

Voor de bus gegooid
Dat Onana voor de bus is gegooid door een aantal analisten zonder kennis van zaken en hij vervolgens – heen en nog eens in zijn achteruit – werd overreden door de grote wielen van de fans op social media, accepteert hij. „Ik heb zoveel bullshit gehoord en gelezen. Daar kan en wil ik me niet tegen verdedigen. God weet hoe het zit”, zegt hij nippend aan zijn glas water.

„Ik heb altijd mijn hele ziel en zaligheid gegeven en zal dat blijven doen zodra Erik ten Hag een beroep op me doet. Ik ben Ajax heel dankbaar voor de ontwikkeling die ik heb kunnen doormaken en het feit dat ik me aan de wereld heb kunnen tonen. Marc Overmars heeft me transfervrij opgehaald bij FC Barcelona met de belofte dat Ajax me kansen zou geven en zou klaarstomen voor de top. Ik vertrouwde hem en hij heeft zijn woord gehouden. Deze club heeft me alles gegeven en ik heb – met de Europa League-finale, landstitels en de halve eindstrijd van de Champions League – veel kunnen teruggeven.”
Door MIKE VERWEIJ

Updated 17 min geleden
30 min geleden
in VOETBAL


André Onana denkt dat een vertrek na dit seizoen voor alle partijen het beste is, maar sluit niet uit dat hij een nieuw contract tekent.
André Onana denkt dat een vertrek na dit seizoen voor alle partijen het beste is, maar sluit niet uit dat hij een nieuw contract tekent.Ⓒ HH/ANP

AMSTERDAM - André Onana zegt het te betreuren dat Ajax en hij tot twee keer toe geen overeenstemming hebben kunnen bereiken over contractverlenging. „Ajax is de baas. De directie beslist”, zegt de doelman, die de clubleiding echter niets verwijt.

„In 2019 heb ik mijn contract tot de zomer van 2022 verlengd en na de halve finale van de Champions League heb ik gezegd open te staan voor een nog langere verbintenis. Edwin van der Sar en Marc Overmars besloten daar niet op in te gaan, omdat het die transferperiode of de zomer daarna tijd voor me zou zijn om een nieuwe stap te maken”, zegt de doelman.

„Na het begin van de coronapandemie en vanwege mijn schorsing wilde de club alsnog om tafel. Dat begreep ik. Mijn zaakwaarnemer Albert Botines heeft vervolgens zes of zeven gesprekken gevoerd en voor zijn gevoel waren we dicht bij een akkoord. Maar op een gegeven moment was het voor Ajax take it or leave it. De club heeft de stekker eruit getrokken. Zoek maar op internet op: wij stonden open voor verdere gesprekken. Sindsdien hebben we niets meer van Ajax gehoord”, aldus Onana.

"Een nieuw contract met een gelimiteerde transfersom? Alles is bespreekbaar"
De goalie uit Kameroen denkt dat een vertrek na dit seizoen voor alle partijen het beste is. „Van het elftal dat in 2017 de Europa League-finale speelde, staan alleen Davy Klaassen en ik nog onder contract bij Ajax. En hij is ook al weggeweest.”

Onana zegt wel te willen meedenken met Ajax. „Ik heb met Edwin, Marc en Erik ten Hag een geweldige relatie. Maar het is niet in mijn handen. Een nieuw contract met een gelimiteerde transfersom? Alles is bespreekbaar. Ajax moet datgene doen, dat goed is voor Ajax. Natuurlijk sta ik nog open voor een nieuw contract.

Eerste recht

Ajax heeft in elk geval het eerste recht. „Ja, ik kon naar Olympique Lyon, heb ook veel gesprekken gevoerd met Peter Bosz en voor mij is het een eer dat zo’n club me wilde contracteren. Helaas konden we uiteindelijk niet tot een akkoord komen. Hetzelfde geldt voor OGC Nice. Er zijn vijftien clubs die me in de zomer van 2022 transfervrij willen hebben. Geruchten dat ik al een akkoord heb met een andere club, kloppen niet. Het is toch logisch dat ik eerst Ajax de kans bied om het gesprek aan te gaan? Binnenkort komt Albert Botines naar Amsterdam en dan hoor ik het wel. Ik wil me alleen op mijn terugkeer focussen. Maar alles is mogelijk. Laten Ajax en mijn agent snel om tafel gaan en kijken wat er gebeurt.”
De T Heb het zelf niet gelezen, maar kan de teneur wel raden, niet zijn schuld , sta open voor etc. Etc ...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 24, 2021 8:55 pm

Nou Marc, regel het!

Ik hoop dat ze er uitkomen, want Onana is geweldig. Desnoods een gelimiteerde transfersom toelaten, maar laat hem in godsnaam bijtekenen want dan kan hij dit seizoen nog voor ons keepen en levert hij nog een transfersom op. Niet tekenen is niet spelen, gooi dan Gorter maar voor de leeuwen. Niet meer laten piepelen door zaakwaarnemers.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Andre Onana

Bericht door Jöhnk » vr sep 24, 2021 9:16 pm

Niet zo naïef. Dit is gewoon de Brobbey-tactiek.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » vr sep 24, 2021 9:28 pm

Inderdaad. Hij wilt gewoon spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 24, 2021 9:41 pm

Jöhnk schreef:
vr sep 24, 2021 9:16 pm
Niet zo naïef. Dit is gewoon de Brobbey-tactiek.
Daar ben ik niet naïef in, maar ik wil onze spelers zoals Onana en Nous het voordeel van de twijfel geven. Alleen wel met een deadline (bijvoorbeeld medio oktober) want het is pas naïef als Ajax zich laat piepelen.

Dus de keuze is: tekenen met kans op speeltijd, of niet tekenen en niet meer spelen (hooguit als alle alternatieven geblesseerd zijn). Het is naïef om die gasten te laten spelen en uit hun contract te laten lopen, dat schept een precedent en voor je het weet gaan ze allemaal voor het tekengeld, dat moet voorkomen worden want dat kost Ajax tientallen miljoenen. Overmars moet daar voortaan veel scherper op zijn.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » vr sep 24, 2021 10:18 pm

Het is heel simpel. Bijtekenen voor 4 november of de tering krijgen op de tribune.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 24, 2021 10:26 pm

Lionel schreef:
vr sep 24, 2021 10:18 pm
Het is heel simpel. Bijtekenen voor 4 november of de tering krijgen op de tribune.
Ik vind dat je nog mild bent met 4 november, maar vooruit :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Andre Onana

Bericht door Jöhnk » vr sep 24, 2021 10:44 pm

Dit zegt Ten Hag erover:
Vorig seizoen besloot Ten Hag om jongeling Brian Brobbey 'gewoon' op te stellen, ook al weigerde hij zijn contract te verlengen. Of dat met Onana ook kan gebeuren? 'Ik heb een buitengewoon goede band met Andre', aldus de trainer. 'Ik ben hem zeer erkentelijk voor wat hij voor Ajax en mij heeft gedaan de afgelopen jaren. Maar er zit ook een zakelijke kant aan.'
Suggereert hij hier Onana niet te gaan gebruiken? Ik val van de ene in de andere verbazing. Onana is net de speler voor wie er geen fatsoenlijk alternatief is, en dan gaan ze opeens principieel doen? Ik ben benieuwd.

Ze stellen Brobbey gewoon op terwijl hij je aan het naaien is, ze stellen Timber een jaar lang op in een ontwikkelelftal terwijl hij weg wil/gaat, ze stellen Mazraoui op terwijl er met Rensch een prima alternatief is. Maar bij Onana geldt het principe en stellen ze liever Pasveer op? Ik wil niet te veel op de zaken vooruitlopen maar als dit gebeurt dan snap ik er niks meer van.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 24, 2021 10:52 pm

Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Nous moeten ze ook een ultimatum stellen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » vr sep 24, 2021 11:01 pm

Alles is hier wel over gezegd. Gezien de ontstane situatie vind ik eigenlijk dat hij moreel verplicht is om in ieder geval een korte verlening te tekenen met een gelimiteerde transfersom. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat we nergens op moeten rekenen. Dan was dat eerder wel gelukt.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » za sep 25, 2021 12:16 am

Jöhnk schreef:
vr sep 24, 2021 10:44 pm
Dit zegt Ten Hag erover:
Vorig seizoen besloot Ten Hag om jongeling Brian Brobbey 'gewoon' op te stellen, ook al weigerde hij zijn contract te verlengen. Of dat met Onana ook kan gebeuren? 'Ik heb een buitengewoon goede band met Andre', aldus de trainer. 'Ik ben hem zeer erkentelijk voor wat hij voor Ajax en mij heeft gedaan de afgelopen jaren. Maar er zit ook een zakelijke kant aan.'
Suggereert hij hier Onana niet te gaan gebruiken? Ik val van de ene in de andere verbazing. Onana is net de speler voor wie er geen fatsoenlijk alternatief is, en dan gaan ze opeens principieel doen? Ik ben benieuwd.

Ze stellen Brobbey gewoon op terwijl hij je aan het naaien is, ze stellen Timber een jaar lang op in een ontwikkelelftal terwijl hij weg wil/gaat, ze stellen Mazraoui op terwijl er met Rensch een prima alternatief is. Maar bij Onana geldt het principe en stellen ze liever Pasveer op? Ik wil niet te veel op de zaken vooruitlopen maar als dit gebeurt dan snap ik er niks meer van.
Wat Onana doet / deed is wel wat kwalijker dan wat de andere spelers deden / doen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » za sep 25, 2021 8:50 am

De incompetentie van Overmars zal in dit dossier ook een rol spelen. Onana wilde blijkbaar in 2019 nogmaals verlengen. Waarom zou je dat als club niet doen? :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Andre Onana

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 25, 2021 9:18 am

wimpey schreef:
za sep 25, 2021 8:50 am
De incompetentie van Overmars zal in dit dossier ook een rol spelen. Onana wilde blijkbaar in 2019 nogmaals verlengen. Waarom zou je dat als club niet doen? :excited.gif:
Het is nog meer incompetent dat je dat gejank geloofd. :hypocrite.gif: Als hij echt wil bijtekenen, geeft hij ook geen interview aan de Telegraaf, maar gewoon op Ajax.tv. Dit is puur proberen zijn straatje vrij te vegen. Die gaat echt niet bijtekenen. Dan was dat al lang gebeurd.

Volgens Mike zouden ze toch contact hebben met de zaakwaarnemer deze week? Het is een broodvoetballer en daar is niks mis mee. Maar door zijn gedrag/keuze bewust of onbewust een pilletje te nemen, zou ieder normaal denkend mens altijd verlengen doordat hij Ajax voor 10-tallen miljoenen heeft gedupeerd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » za sep 25, 2021 9:22 am

Ajaciedjuh schreef:
wimpey schreef:
za sep 25, 2021 8:50 am
De incompetentie van Overmars zal in dit dossier ook een rol spelen. Onana wilde blijkbaar in 2019 nogmaals verlengen. Waarom zou je dat als club niet doen? :excited.gif:
Het is nog meer incompetent dat je dat gejank geloofd. :hypocrite.gif: Als hij echt wil bijtekenen, geeft hij ook geen interview aan de Telegraaf, maar gewoon op Ajax.tv. Dit is puur proberen zijn straatje vrij te vegen. Die gaat echt niet bijtekenen. Dan was dat al lang gebeurd.

Volgens Mike zouden ze toch contact hebben met de zaakwaarnemer deze week? Het is een broodvoetballer en daar is niks mis mee. Maar door zijn gedrag/keuze bewust of onbewust een pilletje te nemen, zou ieder normaal denkend mens altijd verlengen doordat hij Ajax voor 10-tallen miljoenen heeft gedupeerd.
Mee eens met je verhaal behalve dat hij Ajax niet heeft gedupeerd. Er staat nergens in z’n contract dat hij verkocht moet worden. Hij dient z’n contract uit en daar heeft hij het recht toe. Dat Ajax dacht te kunnen verkopen kwam door een ongelukkige (voor Ajax) samenloop van omstandigheden niet uit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Andre Onana

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 25, 2021 9:24 am

Dat klopt, hij heeft het recht om zijn contract gewoon uit te dienen. Ik had het ook over morele verplichting. Maar dat zegt genoeg over Onana. Destijds liet hij ook Barcelona zo achter, dus het is niet helemaal vreemd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Iniesta » za sep 25, 2021 9:39 am

raymon schreef:
Ajaciedjuh schreef:
wimpey schreef:
za sep 25, 2021 8:50 am
De incompetentie van Overmars zal in dit dossier ook een rol spelen. Onana wilde blijkbaar in 2019 nogmaals verlengen. Waarom zou je dat als club niet doen? :excited.gif:
Het is nog meer incompetent dat je dat gejank geloofd. :hypocrite.gif: Als hij echt wil bijtekenen, geeft hij ook geen interview aan de Telegraaf, maar gewoon op Ajax.tv. Dit is puur proberen zijn straatje vrij te vegen. Die gaat echt niet bijtekenen. Dan was dat al lang gebeurd.

Volgens Mike zouden ze toch contact hebben met de zaakwaarnemer deze week? Het is een broodvoetballer en daar is niks mis mee. Maar door zijn gedrag/keuze bewust of onbewust een pilletje te nemen, zou ieder normaal denkend mens altijd verlengen doordat hij Ajax voor 10-tallen miljoenen heeft gedupeerd.
Mee eens met je verhaal behalve dat hij Ajax niet heeft gedupeerd. Er staat nergens in z’n contract dat hij verkocht moet worden. Hij dient z’n contract uit en daar heeft hij het recht toe. Dat Ajax dacht te kunnen verkopen kwam door een ongelukkige (voor Ajax) samenloop van omstandigheden niet uit.
Hij heeft Ajax met z’n gedrag zwaar gedupeerd
Zelfs als zijn verhaal klopt, is hij extreem onzorgvuldig geweest met medicijn gebruik. Elke topsporter weet dat hij hier heel voorzichtig mee moet zijn

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » za sep 25, 2021 9:47 am

Iniesta schreef:
raymon schreef:
Ajaciedjuh schreef: Het is nog meer incompetent dat je dat gejank geloofd. :hypocrite.gif: Als hij echt wil bijtekenen, geeft hij ook geen interview aan de Telegraaf, maar gewoon op Ajax.tv. Dit is puur proberen zijn straatje vrij te vegen. Die gaat echt niet bijtekenen. Dan was dat al lang gebeurd.

Volgens Mike zouden ze toch contact hebben met de zaakwaarnemer deze week? Het is een broodvoetballer en daar is niks mis mee. Maar door zijn gedrag/keuze bewust of onbewust een pilletje te nemen, zou ieder normaal denkend mens altijd verlengen doordat hij Ajax voor 10-tallen miljoenen heeft gedupeerd.
Mee eens met je verhaal behalve dat hij Ajax niet heeft gedupeerd. Er staat nergens in z’n contract dat hij verkocht moet worden. Hij dient z’n contract uit en daar heeft hij het recht toe. Dat Ajax dacht te kunnen verkopen kwam door een ongelukkige (voor Ajax) samenloop van omstandigheden niet uit.
Hij heeft Ajax met z’n gedrag zwaar gedupeerd
Zelfs als zijn verhaal klopt, is hij extreem onzorgvuldig geweest met medicijn gebruik. Elke topsporter weet dat hij hier heel voorzichtig mee moet zijn
Klopt maar het is de club die bij het tekenen van een contract met een speler nadenkt over verkoop, niet de speler. Die tekent voor een bepaalde periode. Het risico ligt voor 100% bij de club.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » za sep 25, 2021 10:41 am

wimpey schreef:
za sep 25, 2021 8:50 am
De incompetentie van Overmars zal in dit dossier ook een rol spelen. Onana wilde blijkbaar in 2019 nogmaals verlengen. Waarom zou je dat als club niet doen? :excited.gif:
Gokje: De eisen voor salarisverhoging waren te gortig.

In andere discussies omtrent spelers voeren we hier nogal eens aan dat het salarishuis een groeiende zorg is. Kan Ajax het zich veroorloven om overal met miljoenen te blijven smijten? Tot waar kun je gaan? Moest Onana hetzelfde krijgen als Tadic? Meer misschien? En wat doe je dan met de volgende verlenging van een andere speler?

Men zal toen hebben gedacht dat hij dan aan het einde van het seizoen een transfer zou gaan maken. En toen kwam dus dat incident met die pillen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 25, 2021 10:43 am

Hij heeft zijn werkgever vooral gedupeerd doordat Ajax zonder goede keeper kwam te zitten. Alleen daarom al zou hij moeten bijtekenen. In het voetbal is het ook wel een gentlemen's agreement dat de club een redelijke transfervergoeding kan opstrijken, als de speler een mooie stap kan maken. Door de dopingschorsing is dit allemaal in duigen gevallen.
Ajax!

Ajax Rules
Berichten: 31183
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Ajax Rules » za sep 25, 2021 11:07 am

Jöhnk schreef:
vr sep 24, 2021 10:44 pm
maar als dit gebeurt dan snap ik er niks meer van.
Deze casussen speelden natuurlijk niet op hetzelfde moment, maar na elkaar. Het zou best kunnen dat Ajax zich inmiddels realiseert dat het zo niet verder kan en dat de oude koers niet houdbaar is.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Andre Onana

Bericht door Jöhnk » za sep 25, 2021 11:50 am

Het lijkt er meer op dat ze voor Onana een uitzondering maken. Deze uitspraak van Ten Hag is twee weken oud. Inmiddels hebben we alweer twee weken kunnen genieten van de grote Mazraoui-show.

Plaats reactie