Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Andre Onana

Bericht door Sandro » zo okt 23, 2016 9:38 pm

@Demo:Die is wel héél makkelijk :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Demosthenes » zo okt 23, 2016 9:54 pm

Sandro_Calaaabro schreef:@Demo:Die is wel héél makkelijk :smallgrin.gif:
Leg eens uit.

Ik was niet enthousiast over hem als keeper, maar ziet nu dat hij het goed doet; mag ik dat niet schrijven? Moet ik nu als een Aziaat huilend erkennen de kwaliteit van Onana niet juist te hebben ingeschat? Eerlijk gezegd verwacht ik nog een situatie waarin hij een terugspeelbal verkeerd beoordeelt, maar als dat geen doelpunt wordt, wordt dat uit het geheugen van de meesten gewist.

Ik ben blij dat Onana het goed doet, de tweede, derde of vierde keeper van het Nederlands elftal op de bank houdt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Andre Onana

Bericht door Sandro » ma okt 24, 2016 6:13 am

Wat hebben Aziaten hier nou weer mee te maken? Maar goed...ik bedoelde dat het nu wel heel makkelijk is om te stellen dat Ajax expres een keeper heeft gehuurd en niet gecontracteerd, omdat ze vertrouwen hadden in Onana. Als ze Krul hadden kunnen contracteren dan hadden ze dat toch gewoon gedaan? De juiste keeper konden ze niet vinden/krijgen en op deze manier dachten ze wat meer tijd te kopen (of huren dus eigenlijk) om die juiste eerste keeper wel te vinden (en ondertussen hopen dat Onana zich ontwikkelt). Ben benieuwd in hoeverre die plannen veranderen nu die jongen het goed doet.

Wel complimenten aan Bosz trouwens dat hij het heeft aangedurfd met Onana. Hij had ook voor Boer kunnen kiezen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Demosthenes » ma okt 24, 2016 8:25 am

ik bedoelde dat het nu wel heel makkelijk is om te stellen dat Ajax expres een keeper heeft gehuurd en niet gecontracteerd, omdat ze vertrouwen hadden in Onana.
Volgens mij was het vertrek van Cillessen geen verrassing, m.a.w. Ajax wist al wie de mogelijke vervanger zou kunnen worden.

Op AT werden al Room, de reservekeeper van Schalke o.i.d., Brad Jones en nog wat meer namen genoemd, het geld was er, dat was het probleem niet. Newcastle had Krul misschien ook wel willen verkopen en voor de 13 miljoen die Ajax heeft gekregen is het echt wel mogelijk een keeper aan te trekken, toch werd dat niet gedaan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Demosthenes » do nov 03, 2016 2:20 pm

De huidige sluitpost van Ajax kijkt ook alvast iets verder vooruit in gesprek met de krant. In januari zal zijn land uitkomen op de Afrika Cup, Onana heeft echter andere prioriteiten. 'De waarheid is dat ik heb besloten niet te gaan. We willen allemaal spelen en de kleuren van ons land verdedigen, maar mijn prioriteit ligt bij Ajax. Ik wil deze kans niet missen. De coach weet dat ook. Mijn doel is om mijzelf hier te bewijzen. Ik ben nog jong en er gaan nog heel veel Afrika Cups komen waar ik wel kan spelen.
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... eel-advies

Stel dat Onana zich inderdaad afmeldt bij Kameroen, kan hij dan daarvoor worden geschorst voor Ajax gedurende periode dat Kameroen in de Afrika Cup speelt? Een speler kan zich toch ook niet afmelden voor een interland vanwege een blessure (Zal hier niet het geval zijn) en dan toch voor zijn eigen team uitkomen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Andre Onana

Bericht door beelzebub » do nov 03, 2016 2:26 pm

Nee je kan niet onder een oproep uit. Maar Onana is (nog) geen eerste keeper van zijn land en je kan in goed overleg bepalen dat je niet opgeroepen wilt worden.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Andre Onana

Bericht door Sandro » ma nov 14, 2016 6:21 pm

En ook Onana heeft zo'n mooie plaat, naast die van Dolberg :biggthumpup.gif:
Afbeelding
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Andre Onana

Bericht door Cruijff » di nov 15, 2016 12:20 am

Dat is Onana toch helemaal niet? :hypocrite.gif: Hij lijkt er totaal niet op. :smile-ajax.gif:

Zo te zien is het een blanke kruising tussen Kenneth Vermeer en zijn boezemvriend Jermaine Lens. :666.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Andre Onana

Bericht door beelzebub » vr nov 18, 2016 1:59 pm

Oh my.... Ajax noemt hem op Facebook al Dreetje Onana..... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Andre Onana

Bericht door WP_Legend » vr nov 18, 2016 3:20 pm

beelzebub schreef:Oh my.... Ajax noemt hem op Facebook al Dreetje Onana..... :ajaxsmiley.gif:
dat wordt hij al sinds Januari 2015 genoemd!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Andre Onana

Bericht door InnerHarbour » vr nov 18, 2016 3:41 pm

Hoezo, heeft hij ook zo'n lijzig Amsterdams accent als hij zingt? :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Andre Onana

Bericht door Duke » di dec 20, 2016 7:28 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Alexander » di dec 20, 2016 7:58 pm

Haha, leuk gedaan dit.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Andre Onana

Bericht door Sandro » di dec 20, 2016 8:08 pm

Mwah, wat moet ik hier nou mee.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door brigade zuid » di dec 20, 2016 8:09 pm

Zie Cassiera lopen met zn eitje dan... :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Andre Onana

Bericht door Sandro » di dec 20, 2016 8:33 pm

Voetbalbond Kameroen haalt uit naar Ajax-doelman Onana

De voetbalbond van Kameroen heeft dinsdag in een persbericht hard uitgehaald naar Ajax-doelman André Onana en nog zes spelers. Het zevental wil zich niet beschikbaar stellen voor de Afrika Cup.

Onana liet onlangs weten dat hij tussen 14 januari en 5 februari liever bij Ajax blijft. De 20-jarige keeper heeft dit seizoen een basisplek onder trainer Peter Bosz en wil die niet kwijtraken.

Naast Onana komen de namen van Joël Matip van Liverpool en Maxime Poundjé van Bordeaux voor op de lijst van zeven spelers die niet willen meedoen aan de Afrika Cup.

De bond van Kameroen heeft geen goed woord over voor het standpunt van het groepje. "Ze vinden hun eigen belang belangrijker dan dat van de nationale ploeg. We mogen volgens de regels van de FIFA maatregelen nemen.

Oproepen

Bondscoach Hugo Broos heeft de zeven spelers overigens wel opgenomen in de voorselectie voor de Afrika Cup, maar de kans is niet groot dat ze ook tot het definitieve keurkorps behoren.

"De bondscoach zal alleen spelers opstellen die alles willen geven voor Kameroen", zo luidt de verklaring van de bond.

De Afrika Cup wordt tussen 14 januari en 5 februari afgewerkt. Mogelijk doen Hakim Ziyech, Bertrand Traoré (beiden Ajax) en Karim El Ahmadi (Feyenoord) wel mee aan het toernooi in Gabon.

Door: ANP/NU.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Andre Onana

Bericht door InnerHarbour » di dec 20, 2016 10:08 pm

Matip doet al een flinke tijd niet meer mee omdat het een ongeorganiseerde bende is bij het nationale team. De huidige bondscoach heeft hem geprobeerd over te halen maar Matip zag geen verandering. Matip is geboren en getogen in Duitsland is is dus een andere organisatie gewend dan wat men in Afrka onder organisatie verstaat. Eigenbelang prefereren klinkt leuk voor de bühne maar ze zouden daar eens wat beter hun zaakjes voor elkaar moeten krijgen dan kwam hij wel weer.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Andre Onana

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 21, 2016 6:49 am

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 21, 2016 9:15 am

Ajaciedjuh schreef:
:ajaxsmiley.gif: :drecul.gif:

Lachen :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » wo jan 04, 2017 8:07 pm

Selectie Kameroen voor Afrika Cup:
Doel: Ondoa, Goda, Bokwe
Oftewel, Onana staat ook na de winterstop gewoon bij Ajax onder de lat. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Andre Onana

Bericht door beelzebub » wo jan 04, 2017 9:17 pm

Weet je heel zeker dat een van die drie namen niet zijn Kameroenese voetbalnaam is? :ajaxsmiley.gif:
Nooit gedacht in augustus dat ik vier maanden later een klein vreugdesdansje zou doen voor Onana.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Andre Onana

Bericht door mattie » vr jan 06, 2017 10:35 am

Mooi kan Krul terug naar Newcastle.. :neutral.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 07, 2017 11:07 pm

Goede keeper hebben we in Onana hoor. Enorm knap voor zo'n jonge knul, dat hij nu al dit niveau haalt. Hij heeft ook nog eens charisma en humor.
Ajax!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Demosthenes » zo jan 08, 2017 12:20 am

Giacomo Puccini schreef:Goede keeper hebben we in Onana hoor. Enorm knap voor zo'n jonge knul, dat hij nu al dit niveau haalt.
Hier kan ik het mee eens zijn, had het niet verwacht, moet ik toegeven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Andre Onana

Bericht door GangstaRiB » di jan 10, 2017 5:20 pm

Giacomo Puccini schreef:Goede keeper hebben we in Onana hoor. Enorm knap voor zo'n jonge knul, dat hij nu al dit niveau haalt. Hij heeft ook nog eens charisma en humor.

Eens. Vind hem lekker ontspannen, geen zenuwenpees en dat straalt af op het hele team.

Plaats reactie