Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51689
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2021 12:45 pm

Dus hij heeft wel goed gepresteerd deze zomer? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » wo sep 29, 2021 12:53 pm

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 12:45 pm
Dus hij heeft wel goed gepresteerd deze zomer? :smallgrin.gif:
Hij heeft een winnend team bij elkaar weten te houden. En er is duidelijk minder belangstelling voor bepaalde spelers dan verwacht. Onana kan ik 'm echt niet kwalijk nemen. Brobbey ook niet overigens. Wat betreft Maz, ik zou graag willen weten waarom zo lang is gewacht met de verlenging. Was dit inderdaad een mispeer of waren er omstandigheden die voor deze situatie hebben gezorgd. Er mist nogal wat informatie om daar een duidelijk antwoord op te geven.

Dus onder de streep doet Overmars het prima.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51689
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2021 12:59 pm

raymon schreef:
wo sep 29, 2021 12:53 pm
Onana kan ik 'm echt niet kwalijk nemen. Brobbey ook niet overigens. Wat betreft Maz, ik zou graag willen weten waarom zo lang is gewacht met de verlenging.
Ik vraag me v.w.b. Onana en Maz dus af wat jij je je v.w.b. Maz afvraagt. Anyway, Ende Gelände.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » wo sep 29, 2021 1:09 pm

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 11:10 am
Scherrer schreef:
wo sep 29, 2021 11:06 am
Je verwijt Overmars dat Ajax geen transfersom vangt voor een 15-jarige jeugdspeler die regelementair helemaal nog geen contract eerder had kunnen tekenen? Het wordt steeds lachwekkender en zieliger.
Stel je niet aan. Je begrijpt wat ik bedoel.

Nee ik begrijp oprecht wat je bedoelt. Leg het gewoon uit, als het zo simpel is.

Had Ajax van jou een 14-jarige jongen moeten contacteren, terwijl dat juridisch gezien verboden wordt door de FIFA? Hoe zie je dat voor je? Denk je dat Ajax een transfersom had kunnen krijgen voor een niet-rechtsgeldig contract? Nee natuurlijk niet, het enige dat we zouden krijgen is een flinke boete en bijbehorende schorsing vanuit de FIFA en UEFA.

Die jongen had geen contract en wilde heel graag weg naar een club die financieel veel meer mogelijkheden heeft dan Ajax en hem een voor ons onhaalbaar monstercontract aanbood. Daar doe je helemaal niets aan. Bespottelijk om dat Overmars in de schoenen te schuiven.
Maar je mag de vraag beantwoorden: zou er echt geen betere TD te vinden zijn dan Overmars? Er gaat aantoonbaar best veel fout namelijk.
Er gaan zeker dingen fout. De laatste 2 jaar gaat er zelfs steeds meer fout bij Overmars.

De transfersituatie met Brobbey en Mazraoui is een blunder en de fout van Overmars. Daar had hij veel harder moeten optreden. Het kopen Daramy, terwijl Neres nog niet is verkocht is financieel gezien schandalig en onverantwoord (zeer binnenkort worden de jaarcijfers van Ajax bekend en dat gaat een afschuwelijk beeld geven). Het aantrekken van Haller voor zo'n bedrag en zo'n salaris midden in de corona-crisis is onverantwoord beleid. Het kopen van Klaiber is een schandaal. Etc, etc, etc.

Maar het is kinderlijk en onterecht om alles wat niet goed gaat in de schoenen van Overmars te schuiven. Hij kan natuurlijk niets doen aan de situatie met Onana. Die had nog 1.5 jaar contract en wilde toen niet verlengen. Dat kan, dat mag. Geen club op deze planeet (echt nul) gaat een speler met nog 1.5 jaar contract al op de bank zetten, dus hij speelt gewoon in de hoop op een transfer afgelopen zomer. Daarna komt die dopingzaak en het egocentristische gedrag van Onana: beide zaken waar Overnars part noch deel aan heeft. Dat Ajax afgeglopen zomer Tagliafico en Neres niet verkocht kreeg ligt natuurlijk aan de door corona grotendeels ingestorte transfermarkt, waar spelers die een slecht jaar achter de rug hebben weinig kans op vertrek hadden.

Het is ook kinderlijk en onterecht om Overmars níet de credits te geven voor alles wat wél goed gaat. Ajax heeft een uiterst bescheiden budget en presteert nu al 5 jaar ver boven haar stand. Finale Europa League, Halve Finale Champions League, Kwartfinale Europa League en dit seizoen weer kans om ver te komen met de sterke selectie die we hebben: dat doet geen enkele financieel vergelijkbare club in Europa Ajax na. Dan moet er toch íets waanzinnig goed gaan zou je zeggen...

Dus kan het beter? Ja ongetwijfeld, want er gaan basale dingen fout. Maar aan de andere kant is er geen club (financiële mogelijkheden in ogenschouw nemend) in Europa die beter technisch beleid voert dan Ajax. Sterker, óveral in de wereld worden we bewonderd om ons beleid. Dus stellen dat het heel makkelijk veel beter kan is bespottelijk en roept een wedervraag op: wie dan een waar blijkt dat uit?
***

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Andre Onana

Bericht door Trab » wo sep 29, 2021 1:29 pm

raymon schreef:
Trab schreef:
wo sep 29, 2021 11:09 am
Ik vind Overmars niet slecht. Van mij mag hij nog heel lang aanblijven. Alleen wat verlengen van contacten aangaat kan het wel wat beter. Als je naar PSV kijkt die hebben al hun talenten tot 2025 vastgelegd. Waarom lukt het daar wel en gaat het bij ons steeds zo moeizaam? We betalen notabene fors meer dan die boeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien wordt er minder aan die talenten getrokken? Het is niet zo dat ze erg in de etalage staan. En wie weet wat ze onder de tafel schuiven. Maar ik denk eerlijk gezegd dat die talenten gewoon niet zo goed zijn / niet goed erop staan.
Madueke, Gakpo en eerder Malen zijn natuurlijk wel talenten. Die tekenen allemaal wel zonder problemen bij. Misschien dat ze vaste afkoopsommen afspreken ofzo. Dat weet ik niet. Feit is dat wij problemen hebben met het bijtekenen van de eigen jeugd. Bij de buitenlandse jongens hebben we er geen last van want die krijgen meestal meteen een contract voor 4-5 jaar als ze tekenen. De jeugd zie je - na hun eerste contact rond hun 18e - vrijwel nooit met 4 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. Dan krijg je dat ze rond hun 20e nog maar 1 jaar contract hebben en begint het gesodemieter.
Voor de rest ben ik superblij met Overmars hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » wo sep 29, 2021 1:37 pm

Trab schreef:
wo sep 29, 2021 1:29 pm
raymon schreef:
Trab schreef:
wo sep 29, 2021 11:09 am
Ik vind Overmars niet slecht. Van mij mag hij nog heel lang aanblijven. Alleen wat verlengen van contacten aangaat kan het wel wat beter. Als je naar PSV kijkt die hebben al hun talenten tot 2025 vastgelegd. Waarom lukt het daar wel en gaat het bij ons steeds zo moeizaam? We betalen notabene fors meer dan die boeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien wordt er minder aan die talenten getrokken? Het is niet zo dat ze erg in de etalage staan. En wie weet wat ze onder de tafel schuiven. Maar ik denk eerlijk gezegd dat die talenten gewoon niet zo goed zijn / niet goed erop staan.
Madueke, Gakpo en eerder Malen zijn natuurlijk wel talenten. Die tekenen allemaal wel zonder problemen bij. Misschien dat ze vaste afkoopsommen afspreken ofzo. Dat weet ik niet. Feit is dat wij problemen hebben met het bijtekenen van de eigen jeugd. Bij de buitenlandse jongens hebben we er geen last van want die krijgen meestal meteen een contract voor 4-5 jaar als ze tekenen. De jeugd zie je - na hun eerste contact rond hun 18e - vrijwel nooit met 4 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. Dan krijg je dat ze rond hun 20e nog maar 1 jaar contract hebben en begint het gesodemieter.

De vraag is: ligt dat aan Overmars of aan 'de voetballerij' (lees: de Raiola's van de wereld). En dus: zou het bij een andere TD echt anders gaan? Of is het een vorm van wensdenken dat het anders gaat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Andre Onana

Bericht door Trab » wo sep 29, 2021 1:44 pm

Zeux schreef:
Trab schreef:
wo sep 29, 2021 1:29 pm
raymon schreef: Misschien wordt er minder aan die talenten getrokken? Het is niet zo dat ze erg in de etalage staan. En wie weet wat ze onder de tafel schuiven. Maar ik denk eerlijk gezegd dat die talenten gewoon niet zo goed zijn / niet goed erop staan.
Madueke, Gakpo en eerder Malen zijn natuurlijk wel talenten. Die tekenen allemaal wel zonder problemen bij. Misschien dat ze vaste afkoopsommen afspreken ofzo. Dat weet ik niet. Feit is dat wij problemen hebben met het bijtekenen van de eigen jeugd. Bij de buitenlandse jongens hebben we er geen last van want die krijgen meestal meteen een contract voor 4-5 jaar als ze tekenen. De jeugd zie je - na hun eerste contact rond hun 18e - vrijwel nooit met 4 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. Dan krijg je dat ze rond hun 20e nog maar 1 jaar contract hebben en begint het gesodemieter.

De vraag is: ligt dat aan Overmars of aan 'de voetballerij' (lees: de Raiola's van de wereld). En dus: zou het bij een andere TD echt anders gaan? Of is het een vorm van wensdenken dat het anders gaat.
Dat weet ik niet Zeux. Die jongens van psv worden ook vaak vertegenwoordigd door Raiola. Ik constateer alleen maar dat de eigen kweek bij ons - na hun eerste verplichte 3 jarige contract - rond hun 18e zelden met 4 of 5 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. En dat is raar want wat van buiten komt krijgt wel standaard 4-5 jaar contract. Je voorkomt er een hoop gezeik mee want bij 3 jaar verlengen moet je eigenlijk het jaar erop alweer onderhandelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » wo sep 29, 2021 1:49 pm

Trab schreef:
wo sep 29, 2021 1:44 pm
Zeux schreef:
Trab schreef:
wo sep 29, 2021 1:29 pm

Madueke, Gakpo en eerder Malen zijn natuurlijk wel talenten. Die tekenen allemaal wel zonder problemen bij. Misschien dat ze vaste afkoopsommen afspreken ofzo. Dat weet ik niet. Feit is dat wij problemen hebben met het bijtekenen van de eigen jeugd. Bij de buitenlandse jongens hebben we er geen last van want die krijgen meestal meteen een contract voor 4-5 jaar als ze tekenen. De jeugd zie je - na hun eerste contact rond hun 18e - vrijwel nooit met 4 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. Dan krijg je dat ze rond hun 20e nog maar 1 jaar contract hebben en begint het gesodemieter.

De vraag is: ligt dat aan Overmars of aan 'de voetballerij' (lees: de Raiola's van de wereld). En dus: zou het bij een andere TD echt anders gaan? Of is het een vorm van wensdenken dat het anders gaat.
Dat weet ik niet Zeux. Die jongens van psv worden ook vaak vertegenwoordigd door Raiola. Ik constateer alleen maar dat de eigen kweek bij ons - na hun eerste verplichte 3 jarige contract - rond hun 18e zelden met 4 of 5 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. En dat is raar want wat van buiten komt krijgt wel standaard 4-5 jaar contract. Je voorkomt er een hoop gezeik mee want bij 3 jaar verlengen moet je eigenlijk het jaar erop alweer onderhandelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geldt dat ook voor jeugd bij pak m beet psv of Feyenoord? Ofwel: speelt dit alleen bij Ajax? Want dan lijkt het me clubbeleid. En dan is binnen de context van de discussie over Overmars de vraag: speelt dit probleem zich pas af sinds hij 'aan de macht' is of speelt het al langer (en staat hij er dus los van)?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Arthur » wo sep 29, 2021 1:57 pm

Als je 18 bent mag je toch maar max 3 jaar tekenen of heb ik dat verkeerd?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Scherrer » wo sep 29, 2021 2:00 pm

Arthur schreef:
wo sep 29, 2021 1:57 pm
Als je 18 bent mag je toch maar max 3 jaar tekenen of heb ik dat verkeerd?
Ja dat heb je verkeerd. Onder de 18 mag je maximaal voor 3 jaar tekenen. Boven de 18 ben je gewoon volwassen en mag een contract langer zijn.
***

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Andre Onana

Bericht door Trab » wo sep 29, 2021 2:01 pm

Zeux schreef:
Trab schreef:
wo sep 29, 2021 1:44 pm
Zeux schreef: De vraag is: ligt dat aan Overmars of aan 'de voetballerij' (lees: de Raiola's van de wereld). En dus: zou het bij een andere TD echt anders gaan? Of is het een vorm van wensdenken dat het anders gaat.
Dat weet ik niet Zeux. Die jongens van psv worden ook vaak vertegenwoordigd door Raiola. Ik constateer alleen maar dat de eigen kweek bij ons - na hun eerste verplichte 3 jarige contract - rond hun 18e zelden met 4 of 5 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. En dat is raar want wat van buiten komt krijgt wel standaard 4-5 jaar contract. Je voorkomt er een hoop gezeik mee want bij 3 jaar verlengen moet je eigenlijk het jaar erop alweer onderhandelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geldt dat ook voor jeugd bij pak m beet psv of Feyenoord? Ofwel: speelt dit alleen bij Ajax? Want dan lijkt het me clubbeleid. En dan is binnen de context van de discussie over Overmars de vraag: speelt dit probleem zich pas af sinds hij 'aan de macht' is of speelt het al langer (en staat hij er dus los van)?
Wat PSV betreft:

- Madueke verlengt in dec 2020 zijn contract tm 2025
- Gakpo verlengt in aug 2021 zijn contract tm 2025
- Vertessen verlengt in mei 2021 zijn contract tm 2025
- Malen verlengde in aug 2019 zijn contract tm 2024

Waarom bij ons steeds max 3 jaar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door zeux » wo sep 29, 2021 2:06 pm

Trab schreef:
wo sep 29, 2021 2:01 pm
Zeux schreef:
Trab schreef:
wo sep 29, 2021 1:44 pm

Dat weet ik niet Zeux. Die jongens van psv worden ook vaak vertegenwoordigd door Raiola. Ik constateer alleen maar dat de eigen kweek bij ons - na hun eerste verplichte 3 jarige contract - rond hun 18e zelden met 4 of 5 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. En dat is raar want wat van buiten komt krijgt wel standaard 4-5 jaar contract. Je voorkomt er een hoop gezeik mee want bij 3 jaar verlengen moet je eigenlijk het jaar erop alweer onderhandelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geldt dat ook voor jeugd bij pak m beet psv of Feyenoord? Ofwel: speelt dit alleen bij Ajax? Want dan lijkt het me clubbeleid. En dan is binnen de context van de discussie over Overmars de vraag: speelt dit probleem zich pas af sinds hij 'aan de macht' is of speelt het al langer (en staat hij er dus los van)?
Wat PSV betreft:

- Madueke verlengt in dec 2020 zijn contract tm 2025
- Gakpo verlengt in aug 2021 zijn contract tm 2025
- Vertessen verlengt in mei 2021 zijn contract tm 2025
- Malen verlengde in aug 2019 zijn contract tm 2024

Waarom bij ons steeds max 3 jaar?
Dat lijkt me een terechte vraag. Het zou mooi zijn als je aan de clubleiding dat soort vragen zou kunnen stellen.

Vraag is nog wel: is die 3 jaar typisch voor Overmars?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Arthur » wo sep 29, 2021 2:14 pm

Scherrer schreef:
wo sep 29, 2021 2:00 pm
Arthur schreef:
wo sep 29, 2021 1:57 pm
Als je 18 bent mag je toch maar max 3 jaar tekenen of heb ik dat verkeerd?
Ja dat heb je verkeerd. Onder de 18 mag je maximaal voor 3 jaar tekenen. Boven de 18 ben je gewoon volwassen en mag een contract langer zijn.
Duidelijk, thanks :biggthumpup.gif:

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Mano » wo sep 29, 2021 3:03 pm

Trab schreef:
wo sep 29, 2021 1:29 pm
raymon schreef:
Trab schreef:
wo sep 29, 2021 11:09 am
Ik vind Overmars niet slecht. Van mij mag hij nog heel lang aanblijven. Alleen wat verlengen van contacten aangaat kan het wel wat beter. Als je naar PSV kijkt die hebben al hun talenten tot 2025 vastgelegd. Waarom lukt het daar wel en gaat het bij ons steeds zo moeizaam? We betalen notabene fors meer dan die boeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien wordt er minder aan die talenten getrokken? Het is niet zo dat ze erg in de etalage staan. En wie weet wat ze onder de tafel schuiven. Maar ik denk eerlijk gezegd dat die talenten gewoon niet zo goed zijn / niet goed erop staan.
Madueke, Gakpo en eerder Malen zijn natuurlijk wel talenten. Die tekenen allemaal wel zonder problemen bij. Misschien dat ze vaste afkoopsommen afspreken ofzo. Dat weet ik niet. Feit is dat wij problemen hebben met het bijtekenen van de eigen jeugd. Bij de buitenlandse jongens hebben we er geen last van want die krijgen meestal meteen een contract voor 4-5 jaar als ze tekenen. De jeugd zie je - na hun eerste contact rond hun 18e - vrijwel nooit met 4 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. Dan krijg je dat ze rond hun 20e nog maar 1 jaar contract hebben en begint het gesodemieter.
Voor de rest ben ik superblij met Overmars hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je vergelijkt 3 basisspelers van psv met de jeugd van Ajax die niet in Ajax 1 spelen. :confused.gif:
Gravenberch heeft bijgetekend (jeugd)
Timber bijgetekend (jeugd)
Schuurs bijgetekend (jeugd)
edit: begrijp net dat ze vanaf 16 max 3 jaar kunnen tekenen, dus dan laat je ze bijtekenen vanaf 18.
Snap dat je dan ook voor 3 gaat (+ het jaar dat nog komt)


het gehak op Overmars vind ik nogal overtrokken. (niet door jou Trab, maar in algemeen) Onder zijn bewind is heel veel goed gegaan.
tuurlijk zijn er dossiers waarvan ik zeg: WTF? Klaiber en Magallan bijvoorbeeld.
Maar ik zie wel meer + dan -

Inzake verkopen/verlengen denk ik dat Ajax prima presteert.
Brobbey, Onana en Mazraoui zijn vervelende dossiers maar niet geheel door Overmars.

Brobbey heeft opzettelijk lopen vertragen en uiteindelijk anders gekozen. Die wilde met 0 minuten al richting topsalaris. Bij Leipzig is hij invaller met 0 goals en 10minuten per wedstrijd op zijn naam. (wel miljonair) - Overmars de schuldige?

Onana is verlengd en verhoogd en wilde men nu weer doen alleen hij wil meer. (ten tijde van covid, hoezo in eigen bubbel leven)
Ajax en Onana komen er niet uit, vervolgens komt er een dopingzaak (dubieus verhaal) Ajax is bereid salaris door te betalen+ verlengen maar meneer wil nog steeds meer.
Dan houdt het op! En door Covid staat niemand te springen om een keeper te kopen die niet mag spelen.

Mazraoui was al met Ajax in gesprek maar heeft duidelijk besloten goed geld te willen gaan verdienen. Vorig seizoen geblesseerd dus onverkoopbaar.
Rensch is een prima vervanger. Ajax wil verlengen maar tegen 'normale' bedragen, hij niet. (getuige Mino als nieuwe zaakwaarnemer)
Midden in de onderhandelingen van zaakwaarnemer veranderen, dan heb je echt andere plannen en schijnbaar andere denkbeelden dan je eigen zaakwaarnemer.
Laatst gewijzigd door Mano op wo sep 29, 2021 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Mano » wo sep 29, 2021 3:30 pm

Duivelse dilemma,

Pasveer en Steek komen beide te kort in de CL.
Dit kan je echt punten gaan kosten.

Zoals Pasveer naar de hoek dook bij beide kansen tegen Besiktas, een zak aardappelen heeft meer kans.
Hoe ver is Gorter in zijn ontwikkeling? Kunnen we het risico al nemen?
als dat niet voldoet, is het toch het overwegen waard om Onana op te stellen vanaf November (mits hij 100% focus heeft)

Hij loopt toch al gratis de deur uit, misschien kan hij nog helpen om hier en daar een CL winstpremie binnen te halen en daarmee overwinteren en/of kwartfinale of nog meer.
Als Ajax de kwartfinale haalt, heeft het toch die 50mio bijna opgehaald. Waarmee de mislukte verkoop Onana wordt goedgemaakt.

Maar ja, je wilt niet het signaal geven dat je Ajax kan dollen.

:confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Andre Onana

Bericht door raymon » wo sep 29, 2021 3:52 pm

Mano schreef:
wo sep 29, 2021 3:30 pm
Duivelse dilemma,

Pasveer en Steek komen beide te kort in de CL.
Dit kan je echt punten gaan kosten.

Zoals Pasveer naar de hoek dook bij beide kansen tegen Besiktas, een zak aardappelen heeft meer kans.
Hoe ver is Gorter in zijn ontwikkeling? Kunnen we het risico al nemen?
als dat niet voldoet, is het toch het overwegen waard om Onana op te stellen vanaf November (mits hij 100% focus heeft)

Hij loopt toch al gratis de deur uit, misschien kan hij nog helpen om hier en daar een CL winstpremie binnen te halen en daarmee overwinteren en/of kwartfinale of nog meer.
Als Ajax de kwartfinale haalt, heeft het toch die 50mio bijna opgehaald. Waarmee de mislukte verkoop Onana wordt goedgemaakt.

Maar ja, je wilt niet het signaal geven dat je Ajax kan dollen.

:confused.gif:
Voor mij is het simpel, heb je een (bijna) gelijkwaardige vervanger, dan investeren in de vervanger, anders de beste speler opstellen. In geval van Onana mag hij van mij spelen. In geval van Maz zou ik denk ik voor Rensch kiezen. Maar wat je zegt, sportieve belangen gaan voor (en daarmee ook financiele belangen). Ajax moet alleen in een eerder stadium duidelijker zijn en indien nodig de juiste vervanger halen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Andre Onana

Bericht door Trab » wo sep 29, 2021 4:18 pm

Mano schreef:
Trab schreef:
wo sep 29, 2021 1:29 pm
raymon schreef: Misschien wordt er minder aan die talenten getrokken? Het is niet zo dat ze erg in de etalage staan. En wie weet wat ze onder de tafel schuiven. Maar ik denk eerlijk gezegd dat die talenten gewoon niet zo goed zijn / niet goed erop staan.
Madueke, Gakpo en eerder Malen zijn natuurlijk wel talenten. Die tekenen allemaal wel zonder problemen bij. Misschien dat ze vaste afkoopsommen afspreken ofzo. Dat weet ik niet. Feit is dat wij problemen hebben met het bijtekenen van de eigen jeugd. Bij de buitenlandse jongens hebben we er geen last van want die krijgen meestal meteen een contract voor 4-5 jaar als ze tekenen. De jeugd zie je - na hun eerste contact rond hun 18e - vrijwel nooit met 4 jaar verlengen. Het is bijna altijd 3 jaar. Dan krijg je dat ze rond hun 20e nog maar 1 jaar contract hebben en begint het gesodemieter.
Voor de rest ben ik superblij met Overmars hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je vergelijkt 3 basisspelers van psv met de jeugd van Ajax die niet in Ajax 1 spelen. :confused.gif:
Gravenberch heeft bijgetekend (jeugd)
Timber bijgetekend (jeugd)
Schuurs bijgetekend (jeugd)
edit: begrijp net dat ze vanaf 16 max 3 jaar kunnen tekenen, dus dan laat je ze bijtekenen vanaf 18.
Snap dat je dan ook voor 3 gaat (+ het jaar dat nog komt)


het gehak op Overmars vind ik nogal overtrokken. (niet door jou Trab, maar in algemeen) Onder zijn bewind is heel veel goed gegaan.
tuurlijk zijn er dossiers waarvan ik zeg: WTF? Klaiber en Magallan bijvoorbeeld.
Maar ik zie wel meer + dan -

Inzake verkopen/verlengen denk ik dat Ajax prima presteert.
Brobbey, Onana en Mazraoui zijn vervelende dossiers maar niet geheel door Overmars.

Brobbey heeft opzettelijk lopen vertragen en uiteindelijk anders gekozen. Die wilde met 0 minuten al richting topsalaris. Bij Leipzig is hij invaller met 0 goals en 10minuten per wedstrijd op zijn naam. (wel miljonair) - Overmars de schuldige?

Onana is verlengd en verhoogd en wilde men nu weer doen alleen hij wil meer. (ten tijde van covid, hoezo in eigen bubbel leven)
Ajax en Onana komen er niet uit, vervolgens komt er een dopingzaak (dubieus verhaal) Ajax is bereid salaris door te betalen+ verlengen maar meneer wil nog steeds meer.
Dan houdt het op! En door Covid staat niemand te springen om een keeper te kopen die niet mag spelen.

Mazraoui was al met Ajax in gesprek maar heeft duidelijk besloten goed geld te willen gaan verdienen. Vorig seizoen geblesseerd dus onverkoopbaar.
Rensch is een prima vervanger. Ajax wil verlengen maar tegen 'normale' bedragen, hij niet. (getuige Mino als nieuwe zaakwaarnemer)
Midden in de onderhandelingen van zaakwaarnemer veranderen, dan heb je echt andere plannen en schijnbaar andere denkbeelden dan je eigen zaakwaarnemer.
Ik vind ook dat Overmars het prima doet hoor. Je hebt nu toevallig een paar lastige gevallen te gelijk - waarbij hij zeker in het geval Onana er weinig aan kon doen - maar volgens mij is er verder de afgelopen 10 jaar onder zijn bewind nooit iemand transfervrij vertrokken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door LucaS » wo sep 29, 2021 7:58 pm

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 12:11 pm
Onana gaf na halve finale CL naar eigen zeggen aan nogmaals te willen verlengen. Zie dat interview met De T.

Feit is dat Onana en Mazraoui 2,5 jaar terug voor het laatst verlengd hebben. Daar kun je allerlei interpretaties op los laten, maar daar ligt de kern van een probleem van zo'n 50M voor Ajax.
Wellicht wilde Onana meer verdienen en niet daadwerkelijk langer blijven
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door Mano » do sep 30, 2021 8:36 am

wimpey schreef:
wo sep 29, 2021 12:11 pm
Onana gaf na halve finale CL naar eigen zeggen aan nogmaals te willen verlengen. Zie dat interview met De T.

Feit is dat Onana en Mazraoui 2,5 jaar terug voor het laatst verlengd hebben. Daar kun je allerlei interpretaties op los laten, maar daar ligt de kern van een probleem van zo'n 50M voor Ajax.

Je kan het wel een feit noemen dat ze niet verlengd zijn maar je laat even de reden weg.
Die weet jij ook niet maar je kan de reden niet los zien van 'het feit'.

Jij maakt van een feit, zonder details een eigen conclusie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51689
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » do sep 30, 2021 8:55 am

Onana zegt dat hij na het halen van de halve finale van de Champions League in 2019 zijn tot medio 2022 lopende contract al wilde verlengen. "Edwin van der Sar en Marc Overmars besloten daar niet op in te gaan, omdat het die transferperiode of de zomer daarna tijd voor me zou zijn om een nieuwe stap te maken", vertelt de keeper aan De Telegraaf.
:confused.gif:

wimpey
Berichten: 51689
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » do sep 30, 2021 9:01 am

Scherrer schreef:
wo sep 29, 2021 1:09 pm
Had Ajax van jou een 14-jarige jongen moeten contacteren, terwijl dat juridisch gezien verboden wordt door de FIFA? Hoe zie je dat voor je? Denk je dat Ajax een transfersom had kunnen krijgen voor een niet-rechtsgeldig contract? Nee natuurlijk niet, het enige dat we zouden krijgen is een flinke boete en bijbehorende schorsing vanuit de FIFA en UEFA.

Die jongen had geen contract en wilde heel graag weg naar een club die financieel veel meer mogelijkheden heeft dan Ajax en hem een voor ons onhaalbaar monstercontract aanbood. Daar doe je helemaal niets aan. Bespottelijk om dat Overmars in de schoenen te schuiven.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... k=onderaan

Het is Overmars gewoon boven z'n denkniveau gegroeid. Niet voor niets hebben ze 'm een hulpje gegeven, in de persoon van die Hamstra.

Laatst wist Overmars voor de camera een verkeerde situatie v.w.b. het contract van Gravenberch te schilderen. Die gast kan het niet aan. De club is gegroeid, dan lijkt het me wel handig wanneer je een directie hebt die mee kan groeien.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Lionel » do sep 30, 2021 9:59 am

wimpey schreef:
do sep 30, 2021 8:55 am
Onana zegt dat hij na het halen van de halve finale van de Champions League in 2019 zijn tot medio 2022 lopende contract al wilde verlengen. "Edwin van der Sar en Marc Overmars besloten daar niet op in te gaan, omdat het die transferperiode of de zomer daarna tijd voor me zou zijn om een nieuwe stap te maken", vertelt de keeper aan De Telegraaf.
:confused.gif:
Gaan we Onana nu geloven?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51689
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » do sep 30, 2021 10:09 am

Lionel schreef:
do sep 30, 2021 9:59 am
Gaan we Onana nu geloven?
Misschien is er wel ergens een bron te vinden waarin Overmars uitlegt waarom Onana's contract niet nogmaals verlengd is?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Andre Onana

Bericht door LucaS » do sep 30, 2021 11:19 am

En waarom zou Overmars dat (moeten) doen? Je kan een aandeel kopen en de vraag op de AvA stellen
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51689
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door wimpey » do sep 30, 2021 11:43 am

LucaS schreef:
do sep 30, 2021 11:19 am
En waarom zou Overmars dat (moeten) doen? Je kan een aandeel kopen en de vraag op de AvA stellen
Misschien had een wakkere journalist dat al eens gevraagd?

Ik neem trouwens aan dat ik niet de enige fan ben, die z'n vraagtekens zet bij het functioneren van Overmars.

De broer van Misehouy over het contract van Gabriel:
Toch zorgde de combinatie van de maandenlange contractstilte in de Ajax-jeugd en de concrete buitenlandse interesse er bijna voor dat Ajax één van zijn grootste talenten kwijtraakte. ‘Ik denk wel dat Ajax net op tijd is geweest met het openen van de contractgesprekken. Als ze nog iets langer hadden gewacht, weet ik eerlijk gezegd niet wat er was gebeurd. Er zijn zoveel kapers op de kust. Als je dan van één kant geen vertrouwen voelt, moet je verder gaan kijken. Maar vanaf het moment dat Ajax de gesprekken oppakte, is het allemaal snel gegaan.’
Hetzelfde verhaal als dat van Rijkhoff kwam. Kan me amper voorstellen dat er een leugenachtig complot v.w.b. Overmars de ronde doet. Het lijkt er eerder op dat ie niet (meer) op z'n taak berekend is.

Plaats reactie