Andre Onana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Andre Onana

Bericht door columbus » di mei 16, 2017 10:22 pm

Wat heeft Onana me verrast dit seizoen. Vond het in eerste instantie maar een onrustige ballenvanger maar ben er nu erg content mee dat hij heeft bijgetekend. Echt een topper geworden die alleen maar beter wordt. Mocht hij nu wegvallen zou ik niet zo 1-2-3 een vervanger kunnen opdreunen. Nu Klaassen nog een jaartje

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » wo mei 17, 2017 7:06 am

We zagen Onana ook niet aankomen dus wellicht staat er straks ook weer een verrassend goede opvolger.

Maar ik ben heel blij met zijn contractverlenging want wat mij betreft blijft hij voorlopig nog even lekker bij Ajax onder de lat staan. Met een keeper moet je soms ook een beetje geluk hebben. In tegenstelling tot veldspelers kun je er maar één van opstellen en clubs kopen toch vaak liever een nieuwe aanvaller.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Andre Onana

Bericht door InnerHarbour » ma aug 14, 2017 7:30 am

Eigenlijk heel bijzonder dat er nog geen club voor hem gekomen is, ik zou hem zo inruilen voor die ballenvanger Mignolet.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Andre Onana

Bericht door Cruijff » wo sep 20, 2017 3:51 pm

http://www.at5.nl/artikelen/173264/onan ... n-een-team

Onana: 'De fans zijn een beetje boos maar we zijn toch samen een team?'

André Onana houdt van de fans maar vindt dat ze de laatste tijd wel een beetje streng zijn. 'Dat zal wel komen omdat we niet meer Europees spelen. Maar we zijn een team, we winnen en verliezen samen. We hebben ze nodig.'

'Bij de laatste thuiswedstrijd voelde de Arena een beetje leeg aan. Iedereen is misschien een beetje boos over de resultaten. Maar we hebben echt ons best gedaan', vertelt Onana. 'Maar we moeten nu focussen. We hebben maar één of misschien twee wedstrijden per week. Rustig blijven, drie punten, three points, trois points!'

Praten met Sar
Bij Ajax komt hij uiteraard vaak in aanraking met voormalig topkeeper Edwin van der Sar. 'Het is fantastisch om met hem te praten. André is nog maar een baby in vergelijking met Edwin. Hij geeft vaak advies maar is ook eerlijk en hard als ik een fout heb gemaakt. Dan zegt hij wat er beter moet.'

Het ging plotseling snel met Onana vorig jaar. 'Ik speelde nog bij Jong Ajax, ik was eigenlijk de zevende keeper. Als Tim Krul niet geblesseerd was geweest, had ik geen kans gehad. Het was goed voor mij maar niet voor Krul. Ik heb veel van hem geleerd, echt een leuke gast. Maar ik heb veel geluk gehad.'

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Andre Onana

Bericht door Cruijff » wo sep 20, 2017 3:52 pm

http://www.at5.nl/artikelen/173219/andr ... -niet-eens

André Onana vaak eenzaam: 'Ik ken mijn buurman niet eens'

Het leven van een profvoetballer is niet een constante jongensdroom die uitkomt, zelfs niet bij Ajax. André Onana heeft het soms best zwaar in een vreemd land, zonder zijn familie.

Dat vertelt de doelman in een openhartig interview met AT5. 'Nederland is nog steeds nieuw voor mij. Vaak verveel ik me een beetje', zegt hij. Zijn familie woont nog in Kameroen. Hij heeft wel vrienden in de stad en een stel in Barcelona dat soms overvliegt. 'Maar als ze geen tijd hebben, moet ik me sterk houden.'

Amsterdam is totaal anders dan het dorp waarin hij opgroeide. 'In Afrika leven we als een familie. Hier ken ik mijn buurman niet eens. Het is een andere cultuur.' Met name als Ajax verliest is het zwaar voor Onana. 'Soms is het moeilijk. Zeker als we niet winnen. Dan is het extra moeilijk voor me. Dan moet ik alleen naar huis.' Daar krijgt hij geen hap door zijn keel. Hij kijkt de wedstrijd terug en denkt na over alles wat hij anders had kunnen doen.

FIFA
Een deel van zijn salaris investeert de keeper in hotels in Kameroen. Hij weet dat zijn loopbaan vroeg of laat ophoudt. 'Het is belangrijk om ook aan morgen te denken.'

Onana gaat ook in op zijn speelstijl. Hij vindt zichzelf een normale keeper, maar zoekt vaak wel voetballende oplossingen. 'We hebben geen lange spelers. Ik doe wat ik moet doen. Als ik lange ballen speel, dan verliezen we.' In de videogame FIFA heeft hij van de makers virtuele eigenschappen gekregen die hij zelf niet herkent. Zijn digitale kloon is een vrij agressieve speler. 'Hoe is dat mogelijk? Ik ben niet agressief, ik ben kalm.'

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 28, 2018 11:41 am

Hoe zit het met deze baas trouwens? Hij zal toch wel vertrekken? Waar halen we een goede, betrouwbare keeper vandaan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Gaizka1985 » ma mei 28, 2018 2:55 pm

Mr. Ajax schreef:Hoe zit het met deze baas trouwens? Hij zal toch wel vertrekken? Waar halen we een goede, betrouwbare keeper vandaan?
Daar ben ik ook bang voor, goede keepers zijn schaars.

Michel Vorm misschien?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Gezond verstand » do mei 31, 2018 2:51 am

goede keeper en Vorm in 1 zin. Dat is zo ongeveer hetzelfde als 'een eerlijke vent' en 'trump' in 1 zin.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Gaizka1985 » do mei 31, 2018 1:21 pm

Gezond verstand schreef:goede keeper en Vorm in 1 zin. Dat is zo ongeveer hetzelfde als 'een eerlijke vent' en 'trump' in 1 zin.
Ik vond Vorm bij Swansea prima keepen!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Andre Onana

Bericht door InnerHarbour » do mei 31, 2018 1:32 pm

Deed hij ook, hij koos alleen voor de munten en de bank van Spurs.
YNWA

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Andre Onana

Bericht door Gezond verstand » vr jun 01, 2018 2:56 pm

Gaizka1985 schreef:
Gezond verstand schreef:goede keeper en Vorm in 1 zin. Dat is zo ongeveer hetzelfde als 'een eerlijke vent' en 'trump' in 1 zin.
Ik vond Vorm bij Swansea prima keepen!
En hoe lang is dat ondertussen geleden?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Andre Onana

Bericht door Sandro » wo aug 22, 2018 12:57 pm

Ajax laat Onana niet naar Olympique Marseille gaan

De kans is groot dat Andre Onana dit seizoen gewoon bij Ajax blijft. De Kameroense doelman staat in de nadrukkelijke belangstelling van meerdere Spaanse clubs, terwijl Olympique Marseille het meest concreet is. De Amsterdammers willen hem echter niet laten gaan.

Olympique Marseille volgt de 22-jarige doelman al langere tijd intensief. De Franse topclub kreeg onlangs echter nul op rekest bij de Amsterdamse clubleiding. Ajax wil Onana, die nog een contract heeft tot medio 2021, absoluut niet deze zomer laten vertrekken. Dit bevestigt Albert Botines, de Spaanse zaakwaarnemer van de doelman, tegenover VI.

Onana zelf maakte vorig seizoen meermaals kenbaar dat hij deze zomer een stap hogerop wilde maken. Inmiddels lijkt die wens niet meer zo nadrukkelijk aanwezig, deels doordat Ajax zich aanzienlijk heeft versterkt, maar bovenal omdat de Champions League lonkt. Op dat podium wil de doelman, die deel uitmaakt van de eerste selectie van bondscoach Clarence Seedorf, zichzelf laten gelden.

Onana kwam begin 2015 over van Barcelona. Na het vertrek van Jasper Cillessen, twee jaar geleden, ontpopte de Kameroener zich tot eerste doelman van Ajax.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Andre Onana

Bericht door WP_Legend » wo aug 22, 2018 1:33 pm

Wat is dat nou weer voor 2e rangs club?

Onana kan echt wel wat beters krijgen hoor, is een fantastische keeper!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 22, 2018 7:57 pm

Mochten we na dit seizoen een opvolger zoeken, die keeper van Bate maakte gister een goede indruk. Goede lengte en goede reflexen!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Andre Onana

Bericht door Sandro » wo aug 22, 2018 8:01 pm

Met dat soort 'scouting' heb je geen scouts meer nodig. Scheelt wel in de loonkosten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Gaizka1985 » do aug 23, 2018 9:33 am

Sandro schreef:Met dat soort 'scouting' heb je geen scouts meer nodig. Scheelt wel in de loonkosten.
Haha, ja toch? ;)

Chadli destijds bij AGOVV tegen Ajax, dat zag je gelijk. Ik heb Mertens ooit met AGOVV een oefenwedstrijd zien spelen tegen den Bosch (was op veld van mijn amateur club), hij maakte 3 goal waarvan de laatste een volley, toen wist ik meteen genoeg.

En die spits van Trencin heeft mij ook overtuigd in 2 wedstrijden, zou voor iedere Nederlandse club een prima spits zijn.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andre Onana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 23, 2018 9:36 am

Ik vind hem dit seizoen nog niet bepaald in goede vorm steken. Heeft moeite met schoten uit de tweede lijn en gaat soms opzichtig de fout in; gisteren ook weer door de bal compleet verkeerd te verwerken en in de schoenen van een Kiev speler te schuiven. Hij krijgt een beetje die gekke fratsen terug van toen ie net bij Ajax zat. Hopelijk is het voorbij nadat het transferwindow dicht gaat.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Andre Onana

Bericht door Sandro » do aug 23, 2018 10:19 am

Hij wilde het gisteren allemaal een beetje te mooi doen, had ik het idee.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Mr. Ajax » do aug 23, 2018 10:40 am

Wat heeft ie gisteren dan verkeerd gedaan? Een aantal (zeer) knappe reddingen en sober met de bal aan de voet. Prima wedstrijd vond ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Marillion » do aug 23, 2018 10:56 am

Hij verwerkt de bal niet goed bij de 1-1. Maar verder vond ik 'm inderdaad goed.

De corners van Kiev waren met name in de eerste helft continu gevaarlijk. In de loop van de wedstrijd ging dat wat beter. Dat is wel een aandachtspunt in de voorbereiding voor zowel keeper als verdediging. Ik neem aan dat ze daar komende week aan werken.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Andre Onana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 23, 2018 4:59 pm

In de tweede helft speelde hij, van volgens mij net buiten de 16, de bal in de voeten van een tegenstander, terwijl hij totaal niet onder druk stond. Als de Kiev-speler een beetje techniek en overzicht had gehad, kon ie hem in het toen lege doel lepelen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Andre Onana

Bericht door Cruijff » do sep 20, 2018 9:04 am

Hij is happy na zijn Champions League debuut:

https://www.youtube.com/watch?v=OrxLcbXaCPE

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Andre Onana

Bericht door Jöhnk » do sep 20, 2018 10:50 am

Hahaha mooi interview. Vooral het laatste gedeelte.

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Andre Onana

Bericht door Alexander » do sep 20, 2018 12:52 pm

Leuke jongen, sympathieke uitstraling. Geweldige keeper ook. Ik vind hem wel wat klasse beter dan Cillissen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Andre Onana

Bericht door Cruijff » do sep 20, 2018 4:56 pm

Alexander schreef:Leuke jongen, sympathieke uitstraling. Geweldige keeper ook. Ik vind hem wel wat klasse beter dan Cillissen.
Je vindt hem blijkbaar een zoveel betere indruk maken dan Jasper, dat je nu laatstgenoemde zijn naam al fout spelt. :smile-ajax.gif:
Ben eigenlijk best wel blij dat ie af en toe een ketser heeft zoals vorige week namens Kameroen en eerder dit seizoen op een niet cruciaal moment bij Sturm Graz - Ajax.

Gisteren kreeg ie een bal wat hard teruggespeeld, op zich verwerkte hij dat ok maar kan me voorstellen dat een scout een minnetje zet als dat maar net goed gaat.

Stel dat Dolberg en Onana in hun carrière alleen maar crescendo zouden gaan, dan zouden ze 1 seizoen bij Ajax spelen. Nu misschien zelfs wel 4 of 5.

Plaats reactie